Drogi publiczne Komentarz -  - książka

Drogi publiczne Komentarz książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

269,00 zł
od 134,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Komentarz do obowiązującej w Polsce ustawy o drogach publicznych zawiera wyjaśnienie istotnych problemów i trudności interpretacyjnych związanych ze stosowaniem i zrozumieniem jej przepisów oraz aktów wykonawczych do niej. Autorzy przedstawiają najważniejsze zmiany prawa z tego zakresu i ich ewentualne skutki widoczne również w szeroko uwzględnionym orzecznictwie.

Celem opracowania jest ułatwienie użytkownikom dróg publicznych posługiwanie się tekstem obowiązującego prawa, a twórcom nowych przepisów przekazanie istotnego zakresu postulatów de lege ferenda.

W komentarzu omówiono:
• kategorie i właścicieli dróg publicznych,
• drogi wewnętrzne,
• stanowiska postojowe,
• opłaty za korzystanie z dróg publicznych i zwolnienia z opłat,
• system elektronicznego poboru opłat,
• nałożenie kary pieniężnej za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty,
• zadania zarządców dróg,
• zarządzanie tunelami położonymi w transeuropejskiej sieci drogowej,
• zarządzanie bezpieczeństwem dróg,
• krzyżowanie się dróg z innymi drogami komunikacji lądowej i powietrznej oraz liniowymi urządzeniami obcymi,
• inteligentne systemy transportowe.

Autorami publikacji są pracownicy naukowi Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu i Politechniki Warszawskiej, którzy posiadają wieloletnią praktykę prawniczą w sferze publicznego prawa gospodarczego.

Książka jest przeznaczona dla prawników praktyków, specjalistów z zakresu transportu, budownictwa, ekonomii, a także przedsiębiorców i innych uczestników ruchu drogowego.

Liczba stron: 572

Format (wymiary): 15.0x02.1cm

ISBN: 9788383287140

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.