Bramy nieba - Piechotka Maria, Piechotka Kazimierz - książka

Bramy nieba książka papierowa

Piechotka Maria, Piechotka Kazimierz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka jest kolejną publikacją Marii i Kazimierza Piechotków poświęconą synagogom drewnianym. Pierwsza, pt. Bóżnice drewniane ukazała się w 1957 r. (w języku angielskim w – 1959 r.). W wydawnictwie Krupski i S-ka autorzy wydali kolejno w 1996 r. Bramy nieba. Bożnice drewniane na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej (angielski przekład w 2004 r.), w 1999 r. Bramy nieba. Bóżnice murowane na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej i w 2004 r. Oppidum Judaeorum. Żydzi w przestrzeni miejskiej Rzeczpospolitej.

Obecne wydanie, przygotowane już po śmierci Kazimierza Piechotki, stało się możliwe dzięki staraniom prof. Jerzego Malinowskiego, dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także przy współpracy Instytutu Sztuki PAN i Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie.

Książka składa się z dwóch części. W pierwszej, poprzedzonej wprowadzeniem (prezentującym tło historyczne, podstawowe informacje o diasporze żydowskiej, synagodze, syntetyczne przedstawienie murowanej architektury bóżniczej w Rzeczypospolitej) omówione zostały rozwiązania architektoniczne, konstrukcyjne i rozplanowanie wnętrza bóżnic drewnianych, jakie powstały między połową XVII i początkiem XX w. na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej.

Druga część – albumowa, zawiera opisy, dokumentację rysunkową i fotograficzną wybranych bóżnic drewnianych z tego samego okresu. W obecnym wydaniu zmieniono układ rozdziałów książki, przeredagowano i rozszerzono niektóre rozdziały, a także w nieznaczny sposób zmieniono katalog bóżnic.

Liczba stron: 676

Format (wymiary): 22.0x30.0cm

ISBN: 9788394204853

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.