Bagnet i pióro Twórczość publicystyczna Juliusza Kadena-Bandrowskiego - Kaliszewski Andrzej - książka

Bagnet i pióro Twórczość publicystyczna Juliusza Kadena-Bandrowskiego książka papierowa

Kaliszewski Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Niniejszy tom jest monografią twórczości publicystycznej Juliusza Kadena-Bandrowskiego (1885–1944), pisarza znanego dziś przede wszystkim z powstałych w dwudziestoleciu międzywojennym skandalizujących powieści polityczno-społeczno-obyczajowych (Generał Barcz, Mateusz Bigda, Czarne skrzydła). Tymczasem jego przebogaty dorobek publicystyczny obejmujący kilkanaście książek oraz drukowanych w prasie kilkaset tekstów, prezentujących różne gatunki,długo(także ze względów cenzuralnych w czasach PRL) musiał czekać na badacza, który zajmie się nim obiektywnie,dogłębnie i kompleksowo. Uczynił to teraz Andrzej Kaliszewski – medioznawca, genolog i literaturoznawca. Publicystyka Kadena to nie tylko znakomite, stanowiące klasykę gatunku reportaże wojenne, obrazujące czyny Legionów, wojnę polsko-bolszewicką, współtworzące mit Komendanta i jego wojska (Bandrowski był jednym z ulubionych żołnierzy i apologetów Piłsudskiego, autorem słynnego tomu Piłsudczycy). W okresie międzywojennym Kaden dał się bowiem poznać także jako słynący z ciętego języka obserwator i uczestnik życia społeczno-kulturalnego, felietonista, eseista, recenzent, autor – pełnych humoru i zaskakujących refleksji – relacji z podróży po Europie. Kaliszewski rzetelnie typizuje i bada wątki tematyczne, analizuje specyficzny styl pisarza (zwany kadenizmem), wydobywając zarazem ciekawe konteksty polityczne i historyczne utworów.

Liczba stron: 351

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 16.0x22.5

ISBN: 9788380192416

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.