Are Optimists More Sustainable as Consumers? - Escher Iwona, Glińska-Neweś Aldona, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam - książka

Are Optimists More Sustainable as Consumers? książka papierowa

Singh Anupam, Brzustewicz Paweł, Fu Yusheng, Escher Iwona, Glińska-Neweś Aldona

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

27,00 zł
od 13,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

This monograph explores the impact of two personality traits (consumer optimism and consumer pessimism) and three cognitive processes (consumer environmental, health and social consciousness) on sustainable consumer behavior. Drawing on survey data collected from Poland, China, and India, the study examines how these traits and processes interact, and how demographic factors such as consumer age, education, income and household size moderate these relationships across different cultural contexts.

Surprisingly, the findings reveal that not only optimism, but also pessimism can directly and positively influence sustainable behavior. This unexpected result for consumer pessimism challenges common assumptions and opens new avenues for understanding the psychological drivers of sustainable consumption.

With theoretical insights and practical implications for marketers and policymakers, this monograph offers a fresh perspective on the complex nature of sustainable consumer behavior.

Liczba stron: 82

Rok wydania: 2025

ISBN: 9788323161318

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne