Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poniższy nieoficjalny poradnik do Nioh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja wszystkich dostępnych w grze misji wraz ze wskazaniem na kluczowe przedmioty misji i ukryte elementy gry, których odblokowanie daje dodatkowe korzyści. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.
Poza opisem przejścia rozdział obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotkamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka rozdział dedykowany dostępnym w grze trofeom.
Nioh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.
Poradnik do gry Nioh zawiera:
Oznaczenia w solucji:
W poradniku do gry NiOh znajdziesz m.in. dokładny opis przejścia gry, porady dotyczące walk z bossami, informacje na temat podstaw rozgrywki czy rozdziały poświęcone rozwojowi postaci.
NiOh - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 227
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8112-365-5
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1775
Jak rozwijać bohatera?
Amrita i poziomy doświadczenia | Bohater
Błogosławieństwa Kodamy | Bohater
Statystyki i znajomość broni
Klasy broni
Pancerze
Akcesoria i materiały
Przedmioty użytkowe i przedmioty misji
Umieranie w grze | Mechaniki rozgrywki
Kraina Yokai | Mechaniki rozgrywki
Ołtarze | Mechaniki rozgrywki
Eksploracja i walka | Mechaniki rozgrywki
Przeciwnicy | Mechaniki rozgrywki
Jak zarabiać w NiOh?
Jak usuwać iluzoryczne ściany Nurikabe?
Człowiek z Duchem Opiekuńczym | Opis przejścia
Wyspa Demonów cz.1 (Isle of Demons) | Opis przejścia
Wyspa Demonów cz.2 (Isle of Demons) | Opis przejścia
Głęboko w ciemności (Deep in the Shadows) | Opis przejścia
Uśpiony kamień dusz (The Spirit Stone Slumbers) | Opis przejścia
Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) | Opis przejścia
Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) | Opis przejścia
Zamek Pajęcze Gniazdo | Opis przejścia
Padający śnieg | Opis przejścia
Demon z góry Hiei | Opis przejścia
Ucieczka z Igi | Opis przejścia
Wspomnienia lilii śmierci | Opis przejścia
Splugawiony zamek | Opis przejścia
Nieśmiertelny płomień | Opis przejścia
Sekigahara | Opis przejścia
Źródło zła | Opis przejścia
Splugawiona święta góra | Opis przejścia
Samuraj z Sawayama | Opis przejścia
Król demonów ujawniony | Opis przejścia
Śmierć bandytom (Death to Bandits) | Misja poboczna
Znalezione niekradzione (Finders, Keepers) | Misje poboczne
Kanbei i władca (Kanbei and the Overlord) | Misje poboczne
Ognisty całun (Wreathed in Flame) | Misje poboczne
Prośba od Ginchiyo (A Request from Ginchiyo) | Misje poboczne
Strażnik zaświatów (The Guardian of the Underworld) | Misje poboczne
Magatama ognia (The Magatama of Fire) | Misje poboczne
Trzej gniewni bogowie (The Three Angry Gods) | Misje poboczne
Kościany Most (The Bridge of Bone) | Misje poboczne
Dziedzic Nioh (Heir to the Nioh) | Misje poboczne
Spiskowcy (The Conspirators) | Misje poboczne
Ogrzyca | Misje poboczne
Bitwa o most Ohashi | Misje poboczne
Łowy na demona | Misje poboczne
Znikający ranjatai | Misje poboczne
Złoczyńcy | Misje poboczne
Czerwony Oni li | Misje poboczne
Upadli magowie onmyo | Misje poboczne
Zaginiony katalog | Misje poboczne
Większe łowy na demona | Misje poboczne
Trzy dusze | Misje poboczne
Potężniejszy płomień | Misje poboczne
O zwiędłej trawie i yokai | Misje poboczne
Ścieżka mistrza | Misje poboczne
Siedem dobrych znaków | Misje poboczne
Incydent w Okehazamie | Misje poboczne
Starcie z wielką żabą | Misje poboczne
Rodzące się cienie | Misje poboczne
Czempion wschodu | Misje poboczne
Cicha wrona | Misje poboczne
Desperacki odwrót | Misje poboczne
Determinacja kurody | Misje poboczne
Złodziej bez skruchy | Misje poboczne
Córka demona | Misje poboczne
Góra wyrzutów sumienia | Misje poboczne
Duchy Sawayamy | Misje poboczne
Spadek | Misje poboczne
Spotkanie na drugim brzegu | Misje poboczne
Dwaj królowie Nioh | Misje poboczne
Kat Derek (Derrick the Executioner) | Bossowie
Onryoki | Bossowie
Hino-enma | Bossowie
Nue | Bossowie
Jak pokonać Tachibana Muneshige? | Bossowie
Wielki Wij (Great Centipede) | Bossowie
Walka z Umibozu | Bossowie
Walka z Joro-Gumo | Bossowie
Walka z Yuki-onna | Bossowie
Walka z Białym Tygrysem | Bossowie
Wielka ropucha i ogrzyca | Bossowie
Okatsu | Bossowie
Saika Magoichi | Bossowie
Shima Sakon | Bossowie
Gasha Dokuro | Bossowie
Ishida Mitsunari | Bossowie
Mroczny Samuraj | Bossowie
Oda Nobunaga | Bossowie
Kelley | Bossowie
Yamata no Orochi | Bossowie
Droga Ninja | Misje treningowe
Droga Wojownika | Misje treningowe
Droga Onmyo | Misje treningowe
Interfejs i sterowanie | Podstawy
Trofea
Poniższy nieoficjalny poradnik do Nioh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja wszystkich dostępnych w grze misji wraz ze wskazaniem na kluczowe przedmioty misji i ukryte elementy gry, których odblokowanie daje dodatkowe korzyści. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.
Poza opisem przejścia rozdział obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotkamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka rozdział dedykowany dostępnym w grze trofeom.
Nioh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.
Poradnik do gry Nioh zawiera:
Pełną,
bogato
ilustrowaną solucję każdej z dostępnych w grze misji;
Rozdziały
dedykowane
wszystkim bossom wraz ze wskazówkami ułatwiającymi starcia;
Szczegółowe wyjaśnienie
mechanizmu
rozwijania cech i umiejętności protagonisty;
Rozdziały koncentrujące się
na
zdobywanym w grze wyposażeniu;
Szczegółowe wyjaśnienie
interfejsu
gry i sterowania;
Opis
wszystkich dostępnych trofeów w grze.
Oznaczenia w solucji:
Pogrubiono
wszystkie
najważniejsze uwagi dotyczące realizowanych misji;
Kolorem
czerwonym
oznaczono
przeciwników;
Kolorem
niebieskim
oznaczono
przedmioty niezbędne do ukończenia misji lub ułatwiające jej realizację;
Kolorem
zielonym
oznaczono
lokalizację duchów Kodamy;
Kolorem
pomarańczowym
wyszczególniono położenie Chramów.
Łukasz Wiśniewski, Damian Kubik (www.gry-online.pl)
Poniższy rozdział to szereg wskazówek dotyczących rozwoju protagonisty w grze.
Wybór broni
Statystyk
i
Czy
można cofnąć zmiany i rozdzielić punkty na nowo?
W przerwie pomiędzy pierwszą a drugą misją zostaniemy poproszeni o wybór broni, którą będziemy prowadzić rozgrywkę. Nie jest to oczywiście wybór wiążący, a w dalszych etapach gry możemy niejednokrotnie zmieniać wykorzystywaną broń i rozwijać postać pod inne typy wyposażenia. Nie mniej jednak wybór uzbrojenia na początku gry podniesie określone statystyki bohatera.
Broń
Atrybut
Miecz
Serce +1
Dwa miecze
Umiejętność +1
Włócznia
Ciało +1
Topór
Kondycja +1
Kusarigama
Zręczność +1
Wybór powinien być zdeterminowany przede wszystkim rodzajem wyposażenia, które odpowiada najbardziej stylowi twojej gry. W czasie prologu masz możliwość zapoznania się pobieżnie z różnymi typami broni, ale równie ważne jest umiejętne ich łączenie.
Załóżmy, że główną twoją bronią jest topór. Dzięki niemu będziesz zadawał spore obrażenia, aczkolwiek ataki są wolne niezależnie od postawy, a ich zasięg jest średni. Jeśli taki styl prowadzenia starć ci odpowiada, to warto dobrać do niego wyposażenie, które będzie uzupełniać niektóre braki w tej konfiguracji. Broń drzewcowa to większy zasięg. Dwa miecze pozwolą szybciej wyprowadzać ciosy. Kusarigama jest bardzo specyficzną bronią, którą można wykorzystywać na wielu polach, ale nauka umiejętnego posługiwania się nią może trochę potrwać.
Co więcej, gra przewiduje możliwość odblokowania dodatkowych ataków i umiejętności dla każdej z dostępnych broni. Jeśli po kilku początkowych misjach dochodzisz do wniosku, że wcześniej wybrane zestawienie jest mało efektywne w twoim stylu gry, to możesz przeznaczyć punkty samuraja na odblokowanie umiejętności dla innego oręża. Nie możesz jednak zmieniać forteli w nieskończoność, ponieważ niektóre umiejętności obłożone są znacznym kosztem w punktach samuraja, co sprawi, że nie będziesz mógł ich odblokować, jeśli nie skupisz się na danym drzewku.
Atrybuty bohatera powiązane są bezpośrednio z rodzajem wyposażenia, które wykorzystujesz w walce. Wskazane w powyższej tabeli statystyki odnoszą się do określonego rodzaju broni. Za każdym razem, gdy podnosimy określoną statystykę, to jednocześnie zwiększamy skuteczność działań związanych z danym rodzajem wyposażenia.
Warto mieć na uwadze, że zwiększanie podstawowych statystyk wpływa też na inne statystyki bohatera, co oznacza, że za daną statystykę bitewną czy dodatkową nie odpowiada pojedynczy atrybut. Każdy z atrybutów w różnym stopniu wpływa na poszczególne statystyki. Wszystkie szczegóły w tym zakresie znajdziesz w rozdziale poświęconym tej części rozwoju bohatera.
Tak. Możesz tego dokonać dzięki zakupionej u kowala Księdze Reinkarnacji. Za jej sprawą możesz rozdzielić punkty bohatera, a także punkty umiejętności w inny sposób niż zrobiłeś to wcześniej. Księgę możesz wykorzystać tylko w okienku pomiędzy misjami.
Po użyciu otrzymujesz pełną pulę zebranych wcześniej punktów, a Księga Reinkarnacji znika. Cały proces możesz ponawiać dowolną ilość razy, ale koszt księgi będzie za każdym razem wyższy.
Poniższy rozdział poświęcono punktom doświadczenia i formom rozwijania bohatera z ich pomocą. Dowiesz się tutaj jak i kiedy wykorzystać zbierane doświadczenie, a także przeczytasz o jego unikalnych właściwościach.
Amrit
a
Progi
poziomów doświadczenia
Z perspektywy świata gry Amrita to szczególny rodzaj surowca o który walczą światowe mocarstwa, ale nas interesuje jedynie jego wpływ na głównego bohatera gry. Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania Amrity jest zabijanie przeciwników. W zależności od typu przeciwnika, za jego pokonanie bohater otrzyma ustaloną liczbę punktów doświadczenia. Poza tym źródłem Armity mogą być specjalne przedmioty, a także specjalna nagroda za pierwsze użycie nowego Chramu.
Amritę możesz wykorzystać jedynie do podniesienia podstawowych statystyk bohatera, takich jak umiejętność czy siła. Możesz dokonać tego jedynie w Chramie, pod warunkiem, że dysponujesz odpowiednią liczbą punktów, która jest inna dla każdego kolejnego poziomu bohatera.
Zdobywanie doświadczenia jest też ściśle powiązane z Duchem Opiekunem bohatera. W toku rozgrywki będziesz zdobywał kolejne punkty Amrity, co jest jednoznaczne z ładowaniem wskaźnika Żywej Broni. W zależności od siły wspomnianego trybu musisz zebrać odpowiednią ilość doświadczenia, żeby móc z niego skorzystać. Dla ułatwienia możesz zauważyć jak umieszczony w lewym górnym rogu ekranu wskaźnik ducha się zapełnia. Po osiągnięciu maksymalnego progu ikona ducha zyska specyficzną animację, co będzie jednoznaczne z możliwością skorzystania z Żywej Broni, gdy tylko użyjesz odpowiedniej kombinacji klawiszy.
Jeśli w czasie potyczki polegniesz, to twój duch opiekun pozostanie w miejscu śmierci, żeby pilnować zebranej Amrity i ładunków Żywej Broni. Jeśli nie uda ci się dotrzeć do niego i odebrać ładunków (zginiesz po drodze) to duch wróci do Chramu co będzie jednoznaczne z utratą wcześniejszego doświadczenia i ładunków Żywej Broni. W dowolnym momencie możesz też wezwać ducha do Chramu, jeśli np. nie zależy ci na punktach Amrity, a bardzo ważne jest dla ciebie użycie Żywej Broni.
O Żywej Broni dowiesz się więcej w rozdziale niniejszego poradnika poświęconemu walce z przeciwnikami.
Każdy poziom doświadczenia pozwala rozwinąć jeden punkt podstawowych atrybutów bohatera. Poniżej znajdziesz tabelkę wyrażającą liczbę punktów doświadczenia niezbędną do awansu na kolejne poziomy.
Awans na poziom
Potrzebna Amrita
2
250
3
500
4
1000
5
1500
6
2000
7
2500
8
2600
9
2700
10
2800
11
2850
12
2900
13
2950
14
3000
15
3050
16
3100
17
3150
18
3200
19
4000
20
4400
21
4800
22
5200
23
5600
24
6000
25
6400
26
7000
27
8000
28
8500
29
9000
30
9500
31
10000
32
10500
33
11000
34
12000
35
13000
36
14000
37
15000
38
16000
39
17000
40
19000
41
21000
42
22000
43
23000
44
24000
45
26000
46
28000
47
29000
48
30000
49
31000
50
33000
Poniższy rozdział poświęcono charakterystycznym zielonym duchom, które spotkasz w czasie misji w grze. Wysyłając je do Chramu możesz uzyskać rozmaite korzyści, o których dowiesz się więcej z treści tego rozdziału.
Kodam
a
Rodzaje
błogosławieństw
W czasie każdej z głównych misji fabularnych będziesz spotykał na swojej drodze zielone istoty, które mogłeś już zauważyć przy Chramie. Wystarczy, że wejdziesz z nimi w interakcję, a przeniosą się do twojego Chramu, co pozwoli ci korzystać z ich wsparcia.
Duchy Kodamy są trudne do znalezienia na pierwszy rzut oka, dlatego w solucji do każdej z misji niniejszego poradnika znajdziesz adnotacje dotyczące położenia wszystkich duchów na wskazanym obszarze. Po przywołaniu wszystkich duchów zobaczysz stosowny komunikat, więc jeśli go nie widziałeś, to warto sięgnąć do opisu danej misji i zweryfikować obszary, które oznaczono zielonym kolorem. Jak łatwo zauważyć duchy Kodamy nie są jednakowe, a wyróżniają je naczynia, które noszą na głowach.
Poszukiwania duchów ułatwia fakt, że po wejściu w panel błogosławieństwa podczas misji wskazuje na liczbę duchów, które ukrywają się na jej obszarze. Widoczna jest również liczba znalezionych duchów.
Istnieje pięć rodzajów duchów, a każdy z nich wspomaga bohatera w innym zakresie. W zależności od tego, jak dużą liczbę istot uda ci się zebrać w Chramie, zwiększa się wymiar błogosławieństwa i wynikające z tego korzyści.
Poza tym przywołanie duchów do Chramu przekłada się też na zwiększoną ilość eliksirów, z którymi będziesz odradzał się w przypadku niepowodzenia. Może się wydawać, że pojedynczy eliksir to nic wielkiego, ale zapewne niejednokrotnie uratuje ci życie podczas trudniejszych starć.
Jak wcześniej wspomniałem, duchy różnią się między sobą. Każdy rodzaj ducha odpowiada za jedno z pięciu rodzajów wzmocnień, z których możemy korzystać podczas eksploracji. Na każde wzmocnienie możemy zebrać maksymalnie 5 duchów.
Za każdą zmianę aury musimy uiścić stosowną opłatę (100 sztuk złota), która jest symboliczna, biorąc pod uwagę ilość gotówki, którą zbieramy na każdym kroku.
Rodzaj
Korzyści
Wyroczni
Więcej Amrity o 5/10/15/20/25%
Opcja szczególnie przydatna, jeśli chcemy szybko dobić wyższy poziom doświadczenia bohatera. Oczywiście większa ilość zdobywanej Amrity przyspiesza też moment, w którym będziemy mogli wykorzystać Żywą Broń, więc tym samym zwiększamy częstotliwość używania tego typu ataków. Współczynnik wzmocnienia wzrasta o 5% wraz z każdym zebranym duchem Kodamy.
Rodzaj
Korzyści
Szermierza
Więcej broni o 1/2/3/4/5%
Łatwo zauważyć, że współczynnik procentowy dla maksymalnego wzmocnienia jest tu znacznie niższy niż w przypadku innych błogosławieństw. Ma to oczywiście związek z zachowaniem równowagi rozgrywki. Jeśli odnosisz wrażenie, że mimo całkowitej znajomości broni jest ona dosyć nieskuteczna, a zbliża się walka z bossem, to warto skorzystać ze wzmocnienia. Wszystkie nadliczbowe egzemplarze możesz potem rozebrać u kowala lub sprzedać, a co najważniejsze, poświęcić w Chramie, co pozwoli odblokować dodatkowe korzyści, które będziesz czerpać podczas każdej z misji.
Rodzaj
Korzyści
Wojownika
Więcej pancerzy o 1/2/3/4/5%
Sytuacja podobna jak powyżej. Pamiętaj, że wzmocnienie odnosi się do zdobytych egzemplarzy wyposażenia, a nie jego rzadkości czy statystyk.
Rodzaj
Korzyści
Uzdrowiciela
Więcej eliksirów o 5/10/15/20/25%
Wzmocnienie szczególnie przydatne przed walką z bossem, gdy ścieżka od punktu kontrolnego do areny najeżona jest przeciwnikami, a zależy nam, żeby zachować zapasy eliksirów nienaruszone. Wzmocnienie traci na znaczeniu wraz z ofiarowaniem coraz większej liczby przedmiotów w Chramie, co przekłada się na większą liczbę eliksirów, z którymi odradza się bohater.
Rodzaj
Korzyści
Myśliwego
Więcej materiałów o 5/10/15/20/25%
Uniwersalne wzmocnienie, które nie przydaje się szczególnie podczas konkretnych misji, ale za to pozwala nam rozpoczynać kolejne zadania z silniejszym wyposażeniem. Pamiętaj, że możesz rozpocząć misję i zebrać wymaganą ilość materiałów, a w dowolnie wybranym momencie wrócić do punktu startowego tracąc jedynie niewykorzystaną Amritę. Duże znaczenie ma też rzadkość znalezionych materiałów, aczkolwiek zależy to jedynie od czynnika losowego.
Podczas rozgrywki znajdujemy całą masę sprzętu przeznaczonego do walki. Bronie wypadają z zabitych przeciwników jak i z przeszukanych ciał lub skrzyń. Każda z nich ma podstawowe cechy oraz statystyki i od razu widzimy czy dany oręż ma wyższy czy niższy mnożnik ataku niż sprzęt, który aktualnie użytkujemy. Służy do tego strzałka, którą widzimy podchodząc do broni, która, np. wypadła z przeciwnika. To, co jeszcze widzimy na pierwszy rzut oka, to rzadkość przedmiotu, który udało nam się znaleźć. Określają to poszczególne kolory. Biały oznacza, że mamy do czynienia z bronią standardową, pospolitą, żółty - niepospolity, niebieski - rzadki a fioletowy kolor oznacza, że zdobyliśmy sprzęt egzotyczny. Im rzadszy przedmiot, tym więcej możliwości daje, jego statystyki i specjalne efekty są potężniejsze niż w przypadku bardziej pospolitych broni.
Przez cały czas warto mieć ze sobą kilka rodzajów broni, jeśli są to same przedmioty rzadkie bądź egzotyczne tym lepiej. Większość typów oręża poza zadawaniem obrażeń fizycznych posiada także moc żywiołów. Walcząc takim sprzętem zadajemy oponentom dodatkowe obrażenia, np. od ognia. Często efekt utrzymuje się na przeciwniku i na pewien czas podpalamy go bądź jest otoczony błyskawicami, co zabiera mu dodatkowe punkty życia. Wybrane bronie posiadają także inne specjalne efekty. Przykładowo miecz o nazwie Bizen Osafune pozwala na odzyskanie życia od zabójczych ciosów kończących. Specjalnych ataków jest całe mnóstwo, im rzadsza broń tym jest ich więcej. Bardzo często to one podnoszą statystyki samej broni w określonych obszarach, np. przełamanie silnym atakiem bądź o kilka procent podniesiona częstotliwość wypadania przedmiotów bądź amrity u poszczególnych rodzajach wrogów. Statystyki oraz efekty specjalne możemy zmieniać i podwyższać podczas wizyty u kowala w punkcie startowym, jednak nie jest to tania zabawa. Tym bardziej, że broń będziemy zmieniać dość często, ponieważ jest jej w grze naprawdę dużo. Na same statystyki wpływa także znajomość broni. Jeśli używamy jej odpowiednio długo i osiągniemy jej pełną znajomość statystyki się podnoszą i otrzymamy za nią więcej amrity składając ją w ofierze w chramie. Znajomość broni możemy przyspieszyć używając osełki.
W grze mamy dostęp do dwóch podstawowych rodzajów broni, białej oraz dystansowej. Dzielą się one jeszcze dodatkowo na poszczególne klasy. Broni białej jest w NiOhu całe mnóstwo, wypada ona z większości przeciwników, z którymi mamy do czynienia. Warto mieć ze sobą naraz w ekwipunku kilka rodzajów oręża. Przeciwko niektórym przeciwnikom lepiej spisze się miecz a przeciwko innym topór. Sama broń biała dzieli się na miecze, topory, włócznie oraz kusarigamy. Miecze są najpopularniejszym rodzajem uzbrojenia w grze. Możemy używać jednego bądź dwóch ostrzy naraz. W przypadku dwóch ciosy wyprowadzane są z bardzo dużą prędkością, jednak siła uderzenia jest proporcjonalnie słabsza. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z jednego miecza, prędkość uderzeń jak i ich siła są odpowiednio wyważone. Kolejnym rodzajem broni białej są topory i młoty. Siła uderzeń może być naprawdę potężna, jednak kosztem szybkości. Ze względu na rozmiar i wagę nasz bohater musi włożyć sporo siły w wyprowadzenie ciosu. Walka młotem lub toporem zużywa także więcej Ki. Jednak odpowiednia taktyka, polegająca na wykonywaniu uników oraz zadawaniu ciosów w odpowiednim momencie, może uczynić z tej broni bardzo przydatny oręż. Kusarigamy także są ciekawym rozwiązaniem, ponieważ wyprowadzane nimi ciosy są dość szybkie, poza tym za ich pomocą możemy przyciągnąć do siebie przeciwników. W przypadku walki z powolnymi i silnymi przeciwnikami możemy skorzystać z włóczni ze względu na jej duży zasięg.
Kolejnym rodzajem oręża jest broń dystansowa. Dzieli się na ona na łuki, strzelby czy piszczały. Niestety ze względu na niezbyt duże ilości amunicji, którą możemy ze sobą nieść, ciężko, aby była to nasza broń podstawowa. Za pomocą karabinów czy łuków możemy natomiast eliminować, np. inne jednostki strzelające zanim nas zobaczą. Walka z innymi przeciwnikami jest o wiele prostsza w momencie, kiedy nikt więcej do nas nie strzela, a bardzo często, np. strzały są podpalone, co zadaje nam dodatkowe obrażenia od ognia. Wystarczy wycelować w głowę (pojawi się czerwona kropka), żeby zadać śmiertelny cios przeciwnikowi, który niczego się nie spodziewa. Warto też wspomnieć o pewnej różnicy, jaką niesie za sobą używanie łuku oraz piszczała. Używając przybliżenia przy strzale z łuku możemy się swobodnie poruszać po mapie gry, natomiast, kiedy jesteśmy wyposażeni w piszczał, niestety podczas celowania, musimy stać w miejscu. Jednak w drugim przypadku siła rażenia jest nieporównywalnie większa.
Tak samo jak w przypadku uzbrojenia, pancerz także dzieli się ze względu na jego rzadkość. Jak w przypadku większości tego typu gier, zestaw pancerza składa się z poszczególnych elementów: hełm, napierśnik, rękawice, spodnie oraz buty. W przypadku doboru odpowiedniego pancerza powinniśmy się kierować stylem walki, jaki preferujemy. Bardzo duże znaczenie ma tutaj waga zestawu. Ciężkie pancerze charakteryzują się bardzo dobrymi statystykami jeśli chodzi o obronę, jednak zwrotność i ruchliwość naszego bohatera będą ograniczone. Jeśli chcemy poruszać się bardzo szybko i zwinnie, korzystając z błyskawicznych uników i przeskoków, powinniśmy wyposażyć się w zbroję, która będzie lżejsza, ale z kolei punkty obrony także będą na odpowiednio niższym poziomie. Także wszystko zależy od preferowanego przez nas stylu walki.
Pancerze posiadają także szereg innych cech, które wpływają na obronność. Każdy z elementów zbroi posiada specjalne efekty oraz wskaźniki odporności przeciwko poszczególnym żywiołom. Warto mieć w ekwipunku kilka rodzajów pancerza, aby móc dostosować go do przeciwników, z którymi dane nam się będzie zmierzyć. Nie chodzi o to, żeby zmieniać strój kilka razy podczas jednej misji, jednak podczas walki z bossem, może się to okazać zbawienne w skutkach. Np., kiedy mamy do czynienia z przeciwnikiem, który włada mocą ognia, warto dobrać taki zestaw, który uchroni naszego bohatera przed tego typu obrażeniami. Należy także zwrócić uwagę na wymagania dotyczące poszczególnych elementów pancerza, takich jak wymagana kondycja, siła czy poziom ciała. W przypadku chęci używania ciężkich zbroi powinniśmy podczas awansu inwestować w parametr siły i kondycji, natomiast przy zbrojach lekkich ważna jest siła, poziom ciała oraz poziom umiejętności.