Informacje prasowe

Zachęcamy do wykorzystania poniższych materiałów dla mediów, a w przypadku pytań - do kontaktu z nami.

12 lutego 2020

Ebooki i audiobooki bez limitu, a do tego… książki papierowe 50% taniej

Legimi, serwis specjalizujący się w abonamentowym udostępnianiu ebooków i audiobooków, od dziś umożliwia swoim klientom kupowanie książek papierowych z rabatami sięgającymi 50%. Jest to kolejny etap tworzenia kompleksowej usługi, rozwijanej z myślą o najbardziej aktywnych czytelnikach.

Ebooki i audiobooki bez limitu, a do tego… książki papierowe 50% taniej

Legimi, serwis specjalizujący się w abonamentowym udostępnianiu ebooków i audiobooków, od dziś umożliwia swoim klientom kupowanie książek papierowych z rabatami sięgającymi 50%. Jest to kolejny etap tworzenia kompleksowej usługi, rozwijanej z myślą o najbardziej aktywnych czytelnikach.

Oprócz dostępu do cyfrowej biblioteki w subskrypcji, w Legimi można kupować w sposób tradycyjny ebooki i audiobooki z rabatem sięgającym 50%. Tak atrakcyjne zniżki obowiązują dla osób, będących stałymi użytkownikami serwisu i jednocześnie członkami Klubu Mola Książkowego. Zbierają oni bowiem punkty lojalnościowe m.in. za rejestrację, pobranie aplikacji, korzystanie z abonamentu i wymieniają je na rabaty w trakcie zakupów, obniżając cenę produktu nawet o połowę. Niektórzy użytkownicy przez lata skumulowali nawet kilkaset złotych w formie punktów. Od teraz mogą je przeznaczyć również na zakup książek drukowanych.

Przez naszą platformę przez ostatnią dekadę przewinęło się ponad milion zarejestrowanych użytkowników. Zauważyliśmy, że część z nich traktowało Legimi jako przystanek na swojej czytelniczej drodze. Co czwarty użytkownik używał naszej aplikacji do tego, by przejrzeć interesującą książkę lub poznać autora przed dokonaniem zakupu wydania drukowanego. Dotychczas nie mieliśmy rozwiązania dla takich klientów. Sądzę więc, że z rozszerzenia oferty Legimi o wydania papierowe zadowoleni będą nie tylko czytelnicy ale również wydawcy, zyskujący dostęp do pokaźnej, budowanej przez lata bazy miłośników książek  – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Od dziś w katalogu dostępnych jest ponad 100 000 pozycji, wśród nich wiele tytułów w ogóle niewydawanych w formie ebooków, jak choćby kultowa Jeżycjada i dorobek Milana Kundery. Legimi oferuje również opcję sprowadzania konkretnych tytułów „na życzenie”. Co więcej osoby posiadające aktywny abonament (dotyczy to również darmowego okresu próbnego) i robiące zakupy za min. 50 zł korzystają dodatkowo z darmowej wysyłki, nie tylko w punktach odbioru, ale i kurierem. Obecnie przeglądanie katalogu tytułów papierowych i ich zakup możliwe są wyłącznie na stronie www.Legimi.pl. Zaplanowano jednak udostępnienie tej opcji także w aplikacjach mobilnych.

Benefity dla członków Klubu Mola Książkowego pozwalają uzyskać rabat bez wydawania złotówki w Legimi, np. rejestrując konto, pobierając aplikację na nowe urządzenie, czy też ściągając pierwszy tytuł (dotyczy również puli darmowych). Największą korzyść daje oczywiście posiadanie abonamentu, dla pakietów bez limitu zwrot na konto wynosi równowartość 5 zł miesięcznie. Punkty naliczane są automatycznie wszystkim osobom, które zarejestrowały konto w nowym Legimi (czyli od 6 czerwca 2019 r.), a także wcześniej zapisanym do KMK. Dołączenie do klubu jest możliwe po zalogowaniu się na stronie Legimi. Punkty są ważne bezterminowo pod warunkiem zalogowania się na swoim koncie raz na kwartał.

Rozpoczęcie sprzedaży książek drukowanych wpisuje się obchody 10-lecia Legimi. Serwis powstał w 2009 r. i z okazji okrągłej rocznicy od listopada 2019 r. przygotował dla swoich użytkowników szereg niespodzianek. Książki papierowe w Legimi są kolejnym elementem tych celebracji, ale przede wszystkim realizacją strategii rozwoju.

15 maja 2020

Największe wirtualne targi książki BookTarg już 21 maja!

Jacek Dukaj w duecie z Tomaszem Bagińskim, Mario Escobar, Trudi Canavan, Blanka Lipińska, Wojciech Chmielarz, Alek Rogoziński czy Katarzyna Bonda - to kilkoro spośród ponad 40 autorów, których będzie można spotkać wirtualnie podczas pierwszej edycji BookTargu.

Największe wirtualne targi książki BookTarg już 21 maja!

Jacek Dukaj w duecie z Tomaszem Bagińskim, Mario Escobar, Trudi Canavan, Blanka Lipińska, Wojciech Chmielarz, Alek Rogoziński czy Katarzyna Bonda – to kilkoro spośród ponad 40 autorów, których będzie można spotkać wirtualnie podczas pierwszej edycji BookTargu. W programie znalazła się też pierwsza audio superprodukcja Remigiusza Mroza na żywo! Wydarzeniu towarzyszy konferencja branżowa na tematy związane z prowadzeniem działalności w czasach kryzysu. W tym samym czasie wystartuje też akcja charytatywna “Wsparcie dla kultury”, której celem jest pozyskanie funduszy na zapomogi Unii Literackiej dla twórców w ciężkiej sytuacji materialnej spowodowanej pandemią. Dodatkowo, organizatorzy BookTargu – Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl – wesprą Fundację Wisławy Szymborskiej kwotą 50 tys. złotych.

Wszyscy, którzy tęsknią za targami i festiwalami literackimi, mają na co czekać. BookTarg będzie prawdziwym świętem literatury i dowodem na to, że mimo kłopotów spowodowanych pandemią, branża wydawnicza potrafi walczyć o podtrzymanie zainteresowania czytelników. W programie największych wirtualnych targów książki, które odbędą się na stronie booktarg.pl i na fanpage wydarzenia w terminie od 21 do 24 maja, znalazły się spotkania z autorami, panele dyskusyjne, webinaria dotyczące tarczy antykryzysowej czy tego jak rozpocząć sprzedaż przez internet, a także wirtualne stoiska targowe ze specjalnymi ofertami sprzedawców. BookTarg to wspólna inicjatywa Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl, które solidarnie postanowiły wykorzystać nowoczesne narzędzia, zaangażowanie ludzi i doświadczenie, aby zapełnić lukę po takich wydarzeniach jak Warszawskie Targi Książki. Patronat nad targami objęła Polska Izba Książki oraz Warszawskie Targi Książki.

W BookTarg weźmie udział około 80 wydawnictw, a także księgarnie zarówno stacjonarne jak i internetowe, które podobnie jak w przypadku tradycyjnych targów, będą prowadziły sprzedaż w ramach wirtualnych stoisk na stronie www.allegro.pl/zobacz/booktarg. To okazja do zakupu książek w atrakcyjnych cenach, w większości z darmową dostawą w ramach usługi SMART!, która jest obecnie dostępna dla wszystkich kupujących.

Z kolei Legimi przygotowało akcję „ebook za darmo”, w ramach której osoby zapisujące się na newsletter na stronie booktarg.pl w terminie do 24 maja otrzymają możliwość czytania (a w przypadku niektórych tytułów również słuchania) książek w aplikacjach Legimi.

BookTarg Spotkania
Targi nie mogą się obyć bez spotkań autorskich, a tych w trakcie czterech dni trwania BookTargu odbędzie się kilkadziesiąt. Wirtualne spotkania będą miały charakter rozmowy lub panelu z udziałem kilku twórców. Prawdziwą gratką dla fanów będzie spotkanie Jacka Dukaja z Tomaszem Bagińskim, którzy porozmawiają na temat związków literatury z serialem. To nie koniec niespodzianek – Audioteka i Wydawnictwo Filia zaprezentują pierwszą audio superprodukcję Remigiusza Mroza na żywo! Nie można tego przegapić.
Dzięki temu, że część wydarzeń będzie odbywała się na żywo, osoby śledzące rozmowy będą mogły w jej trakcie komentować i zadawać uczestnikom pytania. Co ważne, internetowa formuła targów pozwala obejrzeć nagrania w każdym momencie – wszystkie zostaną udostępnione do ponownego odtworzenia. A w spotkaniach z czytelnikami wezmą udział m.in. Mario Escobar, Trudi Canavan, Jakub Małecki, Blanka Lipińska, Wojciech Chmielarz, Alek Rogoziński, Jerzy Bralczyk czy Katarzyna Bonda. Pełen rozkład spotkań można znaleźć na booktarg.pl i na https://www.facebook.com/BookTarg/

BookTarg Konferencja
Kolejnym stałym punktem targów są wydarzenia branżowe. Tematem przewodnim BookTarg Konferencja będą wykłady i panele związane z sytuacją na rynku książki w dobie pandemii. Eksperci odpowiedzą na pytania m.in. jak skorzystać z rządowego wsparcia, doradzą jak odnaleźć się w gąszczu informacji i procedur, podpowiedzą jak pozyskać klienta czy rozpocząć przygodę z biznesem w sieci. To wiedza w czystej postaci, skierowana do autorów, wydawców, księgarzy i bibliotekarzy, w celu wzmocnienia działań prowadzonych przez nich w Internecie. Informacje i zapisy będą prowadzone przez fanpage BookTarg oraz stronę Booktarg.pl. Dwudniowy program konferencji dostępny jest dla wszystkich uczestników nieodpłatnie. Współorganizatorami części biznesowej są Polska Izba Książki, spółka Literacka oraz Fundacja Polska 5.0.

Wsparcie dla kultury
Wszystkie działania jakie w ramach BookTargu podejmują wspólnie organizatorzy, wydawnictwa czy autorzy mają jeden główny cel – wesprzeć całą branżę wydawniczą, która w tej trudnej sytuacji potrafi się zjednoczyć i pomagać sobie nawzajem. Ale ważna jest również wymierna pomoc finansowa. Dlatego wraz ze startem BookTargu na charytatywni.allegro.pl rusza akcja “Wsparcie dla kultury”. Do 14 czerwca będą odbywać się licytacje przedmiotów przekazanych przez ludzi kultury i instytucje, a także oferty zawierające spotkania z pisarzami czy udział w specjalnych wydarzeniach literackich. Pozyskane w ten sposób środki zostaną przekazane Unii Literackiej na zapomogi dla twórców znajdujących się w ciężkiej sytuacji materialnej spowodowanej pandemią. Ponadto, organizatorzy BookTargu – Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl – postanowili wesprzeć Fundację Wisławy Szymborskiej kwotą 50 tys. złotych, która przeznaczy je na swoją działalność pomocową.

Udział w BookTargu dla wszystkich zainteresowanych jest bezpłatny i może wziąć w nim udział każdy, siedząc bezpiecznie w domu przed ekranem komputera lub smartfona. Zapraszamy!

13 kwietnia 2021

Legimi przybywa użytkowników i wchodzi na giełdę

W 2020 roku Polacy kupili w sumie ok. 100 mln książek w wersji papierowej. Równolegle na popularności zyskuje sektor e-booków oraz audiobooków. Legimi zakończyło rok z liczbą klientów większą o 66 proc. r/r i oficjalnie wchodzi na giełdę.

W 2020 roku Polacy kupili w sumie ok. 100 mln książek w wersji papierowej. Równolegle na popularności zyskuje sektor e-booków oraz audiobooków. Legimi zakończyło rok z liczbą klientów większą o 66 proc. r/r i oficjalnie wchodzi na giełdę.

Po przywróceniu obostrzeń epidemicznych pod koniec 2020 roku, zainteresowanie książkami, ebookami czy audiobookami wśród Polaków znacznie wzrosło. Potwierdzają to statystki Legimi, lidera abonamentowego dostępu do cyfrowych książek w Polsce. Liczba klientów, liczona jako suma abonentów i klientów korporacyjnych oraz bibliotecznych, na koniec IV kwartału 2020 przekroczyła już wartość 120 tys. a liczba abonentów wzrosła r/r o 66 proc. osiągając poziom blisko 86 tys. aktywnych kont.

W IV kwartale 2020 roku, gdy Polacy mierzyli się z drugą falą pandemii, zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania cyfrową rozrywką, z której można korzystać bez konieczności wychodzenia z domu. – mówi Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu i współzałożyciel Legimi. – Jak wskazują eksperci, rynek e-książek w Polsce rośnie średnio ok. 50 proc. rok do roku. W Legimi notujemy średnie tempo wzrostu na poziomie przekraczającym 60 proc.

Legimi zadebiutuje na giełdzie już jutro

Polacy nie tylko częściej sięgają po e-książki, ale także mocno upodobali sobie modele subskrypcyjne. Najnowsze dane pokazują, że już co drugi dorosły (49 proc.) korzysta z usług w abonamencie. Obecnie firmy udostępniające usługi w modelu subskrypcyjnym są na najbardziej stabilnej pozycji, dlatego Legimi od kilku miesięcy prowadziło działania mające na celu przeprowadzenie debiutu giełdowego na rynku NewConnect. Wejście na giełdę odbędzie się 14 kwietnia 2021.

– Celem wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku alternatywnym jest budowa stabilnych relacji inwestorskich i systematyczne budowanie wizerunku wiarygodnej, stabilnej, dojrzałej i dobrze zarządzanej firmy. W dłuższym terminie cechy te chcemy przełożyć na odblokowanie dodatkowych możliwości pozyskiwania finansowania na szybszy rozwój w kolejnych latach. – mówi Mikołaj Małaczyński, Legimi.

Coraz częściej wybieramy książki online

Mimo pandemii wzrasta zainteresowanie czytelnictwem. Spędzamy więcej czasu w domach, co za tym idzie spotkania ze znajomymi zmieniliśmy na wieczory na kanapie z książką. Legimi w minionym roku zaraportowało wydawcom sprzedaż 1 mln książek elektronicznych.

W pandemii zwiększonym zainteresowaniem cieszą się firmy, które swoją działalność prowadzą głównie w internecie. W minionym roku, według danych KRD 17 proc. Polaków deklaruje, że kupuje więcej książek lub audiobooków. Według badań Nielsena w ubiegłym roku w Polsce sprzedano około 100 milionów egzemplarzy książek, a klienci wydali na nie łącznie około 2,1 mld zł. Jednak to branża e-booków i audiobooków zyskuje najbardziej na popularności w trakcie pandemii. Dotychczas ta niewielka część rynku, zyskuje coraz więcej zwolenników. Niewątpliwie pozytywny wpływ na zainteresowanie ebookami miało też wpływ obniżenie podatku od tego typu produktów, z 23% na 5%, która nastąpiła na koniec 2019 roku. Dzięki temu książki elektroniczne stały się bardziej przystępne cenowo dla wszystkich.

W różnych branżach transformacja cyfrowa społeczeństwa przyspieszyła w minionym roku nawet o 3 lata. Również w bibliotekach zmiany okazały się bardziej dynamiczne niż wcześniej – już w ponad 700 placówkach w Polsce znajdziemy książki elektroniczne od Legimi. – dodaje Mikołaj Małaczyński, Legimi.

25 marca 2021

Legimi z 2-krotnym wzrostem płacących użytkowników na rynku niemieckim w 2020 r.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, dynamicznie rozwija skalę biznesu w Niemczech. W minionym roku baza płacących użytkowników wzrosła o 100 proc. rdr., a tytuły dostępne w abonamencie zwiększyły się o 40 proc. rdr. do 150 tys. W 2020 r. wdrożona została także nowa wersja aplikacji mobilnej Legimi.de na system Android i iOS.

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek, dynamicznie rozwija skalę biznesu w Niemczech. W minionym roku baza płacących użytkowników wzrosła o 100 proc. rdr., a tytuły dostępne w abonamencie zwiększyły się o 40 proc. rdr. do 150 tys. W 2020 r. wdrożona została także nowa wersja aplikacji mobilnej Legimi.de na system Android i iOS.

Znaczny wzrost skali naszego biznesu w Niemczech to efekt prowadzonych działań marketingowych nakierowanych na konwersję użytkowników z modelu freemium oferowanego przez, przejętą przez nas, platformę Readfy na płatną wersję premium, bez wyświetlanych reklam, w postaci Legimi.de. Bazując na naszych doświadczeniach z rynku polskiego, niemieckim użytkownikom zaoferowaliśmy naszą flagową i sprawdzoną ofertę „Czytnik za 1 EUR”. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu
Legimi.

Dodatkowo, analogicznie jak w przypadku polskiego rynku, lockdown społeczeństwa wywołany pandemią COVID-19 również skłaniał niemieckich użytkowników do coraz częstszego korzystania z usług Readfy i Legimi.de.
W Niemczech również widzimy wzmożone zainteresowanie naszą ofertą, w szczególności wyraźny wzrost odnotowała platforma Readfy. Naturalnie powiększył nam się lejek konwersji, co przekłada się na wzrost również w Legimi.de. – dodaje Mikołaj Małaczyński.

W połowie maja 2019 r. Legimi przejęło 100 proc. udziałów w Readfy, który jest właścicielem wiodącej na rynku niemieckim platformy w modelu freemium (darmowa konsumpcja treści w zamian za wyświetlane reklamy) do czytania e-booków. Serwis posiada ponad 400 tys. zarejestrowanych
użytkowników, z czego z aplikacji korzysta regularnie ponad 60 tys. użytkowników miesięcznie. Może ona się pochwalić ofertą ponad 180 tys. tytułów oraz umowami z ponad 300 wydawcami.

Rynek niemiecki jest dla nas bardzo ważny, jest jednym z największych na świecie rynków książki, panuje tam wysoka kultura czytania książek. Jednak nie można zapominać, że rynek niemiecki jest trudny dla polskich firm, dodatkowo koszt pozyskania użytkownika jest tam bardzo wysoki. Dlatego
postanowiliśmy przejąć gotową bazę użytkowników z dużym potencjałem monetyzacji.
– mówi Mikołaj Małaczyński.

Legimi liczy na debiut na rynku NewConnect w II kw. br.

O nas w mediach

Zobacz ostatnie materiały o Legimi w mediach.

25 sierpnia 2020

Legimi zyskuje w czasie epidemii, podwyższa prognozę wpływów o 21 proc.

W pierwszej połowie br. firma Legimi oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym osiągnęła 13,66 mln zł przychodów sprzedażowych i 771 tys. zł zysku netto. W drugim kwartale zyskała ponad dwa razy więcej abonentów niż rok wcześniej. Uważa, że w całym br. jej wpływy wzrosną o 21 proc. więcej niż poprzednio prognozowała.

17 lipca 2020

Legimi pozyskało z publicznej oferty obligacji serii Z ponad 2 mln zł

Legimi przydzieliła 2.123 obligacji serii Z o łącznej wartości emisyjnej 2,123 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

    Masz pytania odnośnie do Legimi?

    Interesują cię dodatkowe materiały lub chcesz porozmawiać
    z kluczowymi osobami w firmie?
    Skontaktuj się z nami.

    tel.: (22) 307 65 40

    Dane rejestrowe:

    Legimi S.A.

    Siedziba Spółki:

    ul. Obornicka 330

    60-689 Poznań

    Adres korespondencyjny:

    ul. Roosevelta 22

    60-829 Poznań

    Dane rejestrowe:

    NIP: 7781460897

    KRS: 0000707323