Żywienie dzieci i młodzieży z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej - Sińska Beata - książka

Żywienie dzieci i młodzieży z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej książka papierowa

Sińska Beata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

109,00 zł
od 54,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Skuteczna terapia zaburzeń gospodarki węglowodanowej, szczególnie w przypadku najmłodszych grup wiekowych, wymaga interdyscyplinarnego podejścia do pacjenta, łączącego wiedzę medyczną z wiedzą żywieniową i psychologiczną. Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat różnorodnych zaburzeń gospodarki węglowodanowej. Została przygotowana przez zespół ekspertów z dziedzin: diabetologii, dietetyki i psychologii, pod redakcją naukową dr hab. n. med. i n. o zdr. Beaty Sińskiej jako wsparcie dla specjalistów w opiece nad pacjentami pediatrycznymi z tego typu zaburzeniami. Czytelnik znajdzie w niej charakterystykę fundamentów zdrowego odżywiania oraz omówienie specjalistycznych strategii żywieniowych w: insulinooporności, cukrzycy typu 1 i 2, „cukrzycy podwójnej”, hipoglikemii reaktywnej, cukrzycy współistniejącej z innymi schorzeniami (celiakią, zapaleniem tarczycy, mukowiscydozą) oraz w cukrzycy potransplantacyjnej. Publikacja nie ogranicza się wyłącznie do aspektów fizjologicznych, ale podkreśla również znaczenie wsparcia psychologicznego i roli zespołu terapeutycznego w leczeniu zaburzeń gospodarki węglowodanowej. Książka adresowana jest przede wszystkim do dietetyków, studentów dietetyki i kierunku lekarskiego, a także do lekarzy pediatrów i diabetologów dziecięcych. Może być także cennym źródłem informacji dla rodziców dzieci z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.

Liczba stron: 340

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 17.6x25.0cm

ISBN: 9788301241780

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.