Źródła nacjonalizmu żydowskiego - Sekerdej Kinga - książka

Źródła nacjonalizmu żydowskiego książka papierowa

Sekerdej Kinga

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W pracy przedstawiono oba problemy, tj. nacjonalizm żydowski i nacjonalizm arabski, konsekwentnie podobnie analitycznie. Oba nacjonalizmy miały swoich prekursorów i ideologów - i to zostało w pracy pokazane. […] Wartość pracy upatruję w następujących jej cechach: po pierwsze, jest to pierwsza znana mi monografia w której podjęto ryzykowny, ale w pełni uzasadniony teoretycznie i merytorycznie problem podobieństw dwóch dosyć różnych procesów społecznych. Po drugie przedstawienie tych procesów jest szerokie, pogłębione i kompetentne. Autorka swobodnie i prawidłowo porusza się po różnych sferach tematycznych, problemach i epokach. Dysponuje szeroką wiedzą historyczną i kulturową. Nie tworzy nowych teorii, ale umiejętnie zestawia i łączy różne koncepcje teoretyczne. Po trzecie, praca wprawdzie ma charakter historyczny, w tym znaczeniu że dotyczy procesów, które zachodziły na przełomie dziewiętnastego i dwudziestego wieku, ale które pozostają niedokończone i aktualne do dzisiaj.

Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Babińskiego


Książka Kingi Sekerdej dotyka jednego z najciekawszych problemów społecznych i politycznych współczesnego świata: źródeł nowych nacjonalizmów i ich funkcjonowania […] jest liczącym się wkładem do polskich badań naukowych nad pojęciem narodu. Wykracza poza stereotypowe opracowania dotyczące świata zachodniego i dzięki analizie żydowskich idei stanowiących pomost do Bliskiego Wschodu, przenosi dyskusję na obszar pozaeuropejski.

Z recenzji prof. dr. hab. Janusza Daneckiego

Liczba stron: 280

Format (wymiary): 14.0x20.5cm

ISBN: 9788376883717

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.