Zniewolony Uniwersytet - Connelly John - książka

Zniewolony Uniwersytet książka papierowa

Connelly John

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

"W centrum zainteresowania Autora pozostaje problem - w jaki sposób te same cele sformułowane w Moskwie w stosunku do wszystkich uczestników "wspólnoty socjalistycznej" starano się osiągnąć w poszczególnych krajach, i jakie osiągnięto rzeczywiste efekty. [...] Analizuje on i opisuje sam problem oraz sytuację w badanych krajach z perspektywy zewnętrznego obserwatora, a nie - jak wielu autorów pochodzących z regionu - zaangażowany uczestnik opisywanej historii. [...] Szczególnie wartościowe z tego punktu widzenia są społeczne charakterystyki środowisk akademickich poszczególnych krajów oraz zniuansowane analizy wypowiedzi i działań przedstawicieli obozu władzy. [...] Książka wydana po polsku stanowić będzie istotną inspirację do podjęcia dyskusji naukowych i nowych badań."
prof. dr hab. Włodzimierz Mędrzecki

"Książka kwestionuje powszechnie przyjęte opinie i usiłuje pokazać, że w znacznej części Europy Środkowo-Wschodniej, w okresie stalinowskim, za pozornie jednolitą fasadą przetrwały odmienne narodowe tradycje, stwarzające określone i charakterystyczne dla danego regionu uwarunkowania życia politycznego i społecznego. [...] Książka Connelly`ego demitologizuje wiele stereotypowych opinii, wnosi dużo nowego materiału, otwiera nowe kierunki badawcze, ukazując złożoność i różnorodność czynników wpływających na rzeczywistość powojenną krajów Europy Środkowo-Wschodniej."
prof. dr hab. Joanna Schiller-Walicka

Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Historii Nauki Polskiej Akademii Nauk.

Liczba stron: 428

Tłumacz: Rodkiewicz Witold

Format (wymiary): 16.5x24.5cm

ISBN: 9788375454864

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.