Zamówienia publiczne w zakresie informatyki + CD - Andrzela Gawrońska-Baran - książka

Zamówienia publiczne w zakresie informatyki + CD książka papierowa

Andrzela Gawrońska-Baran

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja stanowi fundament pracy osób przygotowujących i przeprowadzających postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pozwala zrozumieć zagadnienia dotyczące zamówień publicznych oraz powiązać je z trudną specyfiką zamówień z branży informatycznej.

Kluczowym rynkiem zbytu dla dostawców produktów i usług informatycznych jest administracja publiczna, która jest związana wymogami przepisów o finansach publicznych. Wymusza to dołożenie ogromnej staranności przez zamawiającego podczas przygotowania, a następnie prowadzenia postępowania, gdy przedmiotem zamówienia są usługi lub dostawy informatyczne. Realizacja wielu obowiązków spoczywających na zamawiającym przy takich zamówieniach jest często skomplikowana nie tylko dla zamawiającego, ale także pośrednio dla wykonawców będących adresatami podejmowanych przez niego czynności.

Z uwagi na ogromny obszar zagadnień, z którymi spotykają się osoby biorące udział w procedurze udzielania zamówień publicznych w branży informatycznej w swojej codziennej pracy zarówno ze strony zamawiającego, jak i wykonawcy, Wydawnictwo C.H. Beck przygotowało publikację:

"Zamówienia publiczne w zakresie informatyki" + Płyta CD z 30 wzorami dokumentów!

W książce przedstawiono kluczowe zagadnienia dotyczące zamówień informatycznych, które ułatwią ich udzielanie oraz pozwolą uniknąć najczęściej popełnianych błędów.

Zamawiający i wykonawcy muszą zrozumieć, jak dużą rolę odgrywa prawidłowe przygotowanie postępowania, zwłaszcza w kontekście opisu przedmiotu zamówienia i kształtowaniu warunków udziału w procedurze. Niemniej ważne jest właściwe przygotowanie umowy, w tym odpowiednio zabezpieczającej interesy zamawiającego.

W publikacji w sposób jasny i kompleksowy – krok po kroku – przedstawiono trudne i rozbudowane wymogi ustawowe. Stanowią one duże wyzwanie dla osób udzielających zamówień, nie mających jednocześnie wykształcenia informatycznego. Wskazano również dobre i złe praktyki. Wyjaśnienia zaprezentowano w przystępny sposób, bazując na wielu praktycznych przykładach i stanach faktycznych, będących przedmiotem rozpoznania przez Krajową Izbę Odwoławczą.

Książka stanowi drogowskaz dla zamawiających, dzięki której dowiedzą się m.in.:

Jak ustalić wartość zamówienia i czemu służy dialog techniczny;
Jak opisać przedmiot zamówienia, aby bez naruszenia zasad uczciwej konkurencji otrzymać zamówienie zaspokajające potrzeby publiczne i zgodność z wymaganiami ustawy – Prawo zamówień publicznych;
Jakie warunki udziału w postępowaniu ustalić i jak je precyzyjnie opisać;
Jakie kwalifikacje powinien mieć wykonawca startujący w przetargu informatycznym;
Jak ustalić prawidłowo zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wymagań przedmiotowych oraz kryteriów oceny ofert, zwłaszcza wobec znowelizowanych przepisów obowiązujących od 19.10.2014 r.;
Jakie tryby udzielania zamówień są najbardziej optymalne w celu pozyskania zamówienia informatycznego;
Co to jest umowa ramowa i co daje w informatyce;
Jak przeprowadzić procedurę oceny ofert, procedurę wyjaśniającą rażąco niską cenę, kiedy i na jakich zasadach poprawić omyłki w ofercie wykonawcy;
Jakie są specyficzne elementy umowy o zamówienie w branży informatycznej, kiedy można ją zmienić, odstąpić od niej albo wypowiedzieć;
Jak skutecznie zabezpieczyć interesy zamawiającego (w aspekcie praw autorskich oraz kar umownych);
W jakiej formie wykonawca może wnieść wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy oraz jakie uprawnienia i obowiązki się z nimi wiążą.

Liczba stron: 306

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788325569457

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.