XIX. Tożsamość czytelniczki - Paja Agnieszka - książka

XIX. Tożsamość czytelniczki książka papierowa

Paja Agnieszka

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka imponuje zakresem badań oraz bogactwem i różnorodnością zgromadzonych źródeł. Rozległość objętego kwerendami i analizą obszaru dziewiętnastowiecznego piśmiennictwa (zasadnie poszerzanego także o pierwszą dekadę wieku XX), sytuowanego w sieci komunikacyjnych powiązań, pozwala uznać rozpoznania Autorki w zakresie ówczesnych standardów normowania i praktykowania czytelnictwa kobiet za pionierskie. Wzięto tu pod uwagę: publicystykę, udostępnianą na łamach kilkudziesięciu czasopism i w postaci osobnych wydań, promującą przekonania konserwatywne, liberalne i socjalistyczne; powieści autorów dobrze znanych, lecz także tych marginalizowanych; zbiory wypowiedzi czytelniczek [...]. Agnieszka Paja z jednakową uwagą wczytała się w słowa mężczyzn i kobiet, wskazała na opinie samodzielne i te, które profilowane były pod wpływem autorytetów zachodnich, nie przeoczyła różnic świadomości uznanych pisarek i „przeciętnych” czytelniczek, sięgnęła po świadectwa historyczne i przyjrzała się lekturze bohaterek literackich. Na podkreślenie i docenienie zasługuje niewątpliwie klarowność wywodu i kompozycja książki. (z recenzji dr hab. Urszuli Kowalczuk)

Agnieszka Paja – absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2000-2014 związana z Instytutem Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Autorka kilkunastu artykułów i recenzji zamieszczonych w czasopismach naukowych (m. in. w „Pamiętniku Literackim”, „Roczniku Biblioteki Narodowej”) i w książkach zbiorowych.

Liczba stron: 400

Format (wymiary): 14.5x22.9

ISBN: 9788365573063

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.