WYSPA Kwartalnik Literacki - nr 1/2012 (21) -  - ebook

WYSPA Kwartalnik Literacki - nr 1/2012 (21) ebook

0,0
10,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

WYSPA jest pismem poświęconym współczesnej literaturze polskiej i zagranicznej. Naszą ambicją jest tworzenie pisma ambitnego i inteligentnego, z nietuzinkowymi tekstami krytycznymi, żywo reagującego na wszelkie zmiany w literaturze i kulturze.

Prezentujemy różne gatunki literackie i różne style; publikujemy teksty prozatorskie i poetyckie, felietony, eseje krytyczne, wywiady z autorami, obszerne recenzje nowości wydawniczych. Stałe działy pisma to:
1. Nowe nazwiska, gdzie publikowani są autorzy przed debiutem książkowym
2. Galeria na "Wyspie" - dział poświęcony autorowi grafik, które ilustrują dany numer
3. Felietony, gdzie tematy literackie wybrzmiewają obok dyskusji, które dotyczą tematów społecznych i szeroko dyskutowanych
4. Recenzje nowości książkowych
5. Kronika informująca o najważniejszych wydarzeniach w świecie literackim i na rynku książki
6. Kronika regionalna poświęcona w całości lokalnym środowiskom twórczym, wydarzeniom na "prowincji" i tym informacjom, które są często pomijane nawet w tytułach kulturalnych
7. Cypel - dodatek alternatywny, poświęcony tematom kultury "niszowej".

Wokół pisma udało nam się zgromadzić doborowe grono autorów starszego i młodszego pokolenia, na łamach kwartalnika pojawili się m.in. Wiesław Myśliwski, Eustachy Rylski, Bohdan Zadura, Tomasz Różycki, Marek Nowakowski, Kazimierz Orłoś, Anna Piwkowska, Wacław Holewiński, Jacek Dehnel, Ignacy Karpowicz, Tadeusz Sobolewski, Adam Wiedemenn, a także felietoniści jak Jerzy Górzański, Piotr Wojciechowski czy Paweł Dunin-Wąsowicz.

Premierowy numer Wyspy ukazał się w marcu 2007 roku, pismo wydawane jest w cyklach 3-miesięcznych.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.