Wyrok sądu I instancji w polskim procesie karnym - Miłosz Kościelniak-Marszał - ebook + książka

Wyrok sądu I instancji w polskim procesie karnym ebook

Miłosz Kościelniak-Marszał

0,0
109,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Niniejsza pozycja stanowi pierwszą od blisko ćwierćwiecza próbę całościowego przedstawienia zagadnień związanych z problematyką budowy i charakteru wyroków wydawanych w procesie karnym przez sąd orzekające w pierwszej instancji.

Publikacja kierowana jest zarówno do pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami z zakresu procedury karnej oraz osób wykonujących zawody związane ze stosowaniem prawa karnego, w szczególności sędziów, adwokatów, prokuratorów, oraz radców prawnych.

Teoretycy procesu znajdą w niej zestawienie poglądów na temat przedmiotu procesu karnego oraz zupełnie nowatorskie podejście do wyroku traktowanego jako substrat czynności procesowej. Praca porządkuje przy tym nasuwające się na tle wyroków i wyrokowania kwestie, które dotąd nie były przedmiotem zbiorczej analizy.

Praktyków zainteresują natomiast kwestie związane z określeniem podmiotu i przedmiotu postępowania, a także zasadami korygowania lub uzupełniania wyroków. Dla tej grupy przydatne okaże się wykazanie prawo kształtującego charakteru niektórych rozstrzygnięć w sprawach karnych, czego skutkiem jest ograniczeniem samodzielności jurysdykcyjnej sądu orzekającego w innej sprawie karnej. W pracy zaprezentowano także nowatorską koncepcje co do charakteru uzasadnienia wyroku, a co za tym idzie – wzbogacania go o wątki, które nie były podniesione podczas narady nad wyrokiem. Przedstawiono również propozycje usprawnienia procesu karnego, proponując rozważenie akceptacji – w ograniczonym zakresie – ustaleń alternatywnych jako podstawy faktycznej rozstrzygnięcia.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.