World in Conflict - poradnik do gry - Maciej Jałowiec, Patryk "ROJO" Rojewski - ebook

World in Conflict - poradnik do gry ebook

Maciej Jałowiec, Patryk "ROJO" Rojewski

0,0

Opis

Poradnik do gry World in Conflict zawiera opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Liczne wskazówki i mapy ułatwią ogarnięcie sytuacji na polu bitwy i poprowadzenie wojsk ku zwycięstwu.

World in Conflict - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • NATO – Broń pancerna (Jednostki)
  • Misja 1 – Inwazja! (Solucja)
  • NATO - piechota (Jednostki)
  • Pomoc nie powodująca szkód u przeciwnika (Wsparcie taktyczne)
  • Wsparcie (Jednostki)
  • USA - Lotnictwo (Jednostki)
  • USA - Wsparcie (Jednostki)
  • Uderzenia selektywne (Wsparcie taktyczne)
  • Uderzenia obszarowe (Wsparcie taktyczne)
  • Misja 2 – Połączenie (Solucja)

Informacja o grze

World in Conflict jest strategią czasu rzeczywistego, zaprojektowaną przez twórców hitowej serii Ground Control. Ludzie ze szwedzkiej firmy Massive Entertainment umożliwili nam wcielenie się w militarnego dowódcę i wzięcie udziału w globalnym konflikcie zbrojnym.

Gra World in Conflict, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 86

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



World in Conflictporadnik do gry

autorzy: "Maciej Jałowiec", Patryk "ROJO" Rojewski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=681

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Solucja

Misja 1 - Inwazja!

Misja 2 - Połączenie

Misja 3 - Bitwa o Pine Valley

Misja 4 - W góry

Misja 5 - Ostatnia walka

Misja 6 - Widząc słonia

Misja 7 - Głębokie uderzenie

Misja 8 - Poza żelazną kurtyną

Misja 9 - Legowisko niedźwiedzia

Misja 10 - Upadek Wolności

Misja 11 - Następstwa

Misja 12 - Jeszcze raz przez wyłom

Misja 13 - Przed burzą

Misja 14 - Jeszcze jedna walka

Jednostki

Piechota

Broń pancerna

Lotnictwo

Wsparcie

USA - Piechota

USA - Broń pancern

USA - Lotnictwo

USA - Wsparcie

ZSRR - Piechota

ZSRR - Broń pancerna

ZSRR - Lotnictwo

ZSRR - Wsparcie

NATO - piechota

NATO - Broń pancerna

NATO - Lotnictwo

NATO - Wsparcie

Wsparcie taktyczne

Pomoc nie powodująca szkód u przeciwnika

Uderzenia selektywne

Uderzenia obszarowe

Wprowadzenie

Towarzysze!

Oto nadeszły te świetlane czasy! Nasza Ojczyzna została zalana przez same dobre gry, będące dziełami przodowników pracy, prawdziwych bohaterów naszego pięknego Kraju! Jednym z tych tytułów jest bez wątpienia World in Conflict. W tę produkcję powinien zagrać każdy, kto chce być postrzegany jako obywatel z prawdziwego zdarzenia!

Zrozumiałym jest, że nie każdy człowiek został stworzony do zarządzania wirtualnym wojskiem, dlatego też Partia w swojej wspaniałomyślności postanowiła stworzyć poradnik, który pozwoli każdemu zaznajomić się z tajnikami gry i ułatwi walkę z wrogami Narodu!

Niniejszy dokument, w odróżnieniu od marnych, kapitalistycznych świstków, cechuje się przejrzystością i dokładnością, nie zaś biurokratycznym bełkotem, utrudniającym zrozumienie samej treści!

Specjalnie dla Was, Towarzysze, opracowano opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Masa wskazówek i map ułatwi ogarnięcie sytuacji na polu bitwy, dzięki czemu każdy z Was będzie mógł w domowym zaciszu spokojnie poprowadzić Ojczyznę ku zwycięstwu!

Do grania, Rodacy! Z poradnikiem pod ręką żaden wróg Narodu nie okaże się straszny lub niezwyciężony!

Powodzenia, Towarzysze!

Oznaczenia w poradniku:

[liczba] - odniesienie do mapy (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza liczbę na mapie);

[liczba] - początek opisu wykonania celu głównego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);

[liczba] - początek opisu wykonania celu pobocznego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);

Poradnik powstał w oparciu o polską wersję językową gry. Autor przechodził wszystkie misje na normalnym poziomie trudności.

Porady ogólne

Kierując pojazdami opancerzonymi i czołgami, staraj się ustawiać swoje maszyny przodem do wroga, albowiem to właśnie przedni pancerz jest najtwardszy. Dotyczy to także pojazdów przeciwnika, więc staraj się go okrążać i atakować od tyłu lub boków;

Piechota przeciwpancerna jest jedną z najlepszych jednostek zwalczających czołgi, lecz jest dość słaba przeciwko piechocie wyposażonej w karabiny szturmowe. Z tego powodu należy zawsze zapewniać jej jakąś osłonę. Nie musi to nawet być inna jednostka - ściany budynku lub las też zdadzą egzamin;

Kiedy podejrzewasz, że w lasach czai się wroga piechota, dobrze jest użyć napalmu - jest dość tani i świetnie radzi sobie z ludźmi ukrytymi między drzewami;

Naucz się celować bronią taktyczną uwzględniając ruch pojazdów przeciwnika. Zaoszczędzi Ci to wielu problemów;

Broń taktyczna ma trzy stopnie zaawansowania. Każdy kolejne jest bardziej efektywny od poprzedniego (np. możliwość zaatakowania artylerią większego obszaru), ale jednocześnie pociąga za sobą większe koszta punktowe;

Takie pociski jak TOW, Shillelagh czy HESH mają to do siebie, że mogą nie trafić we wrogi pojazd, jeżeli ten jest w ruchu;

Pamiętaj, że choć ciężka artyleria może ostrzelać niemal dowolny punkt na mapie, to już zaatakowanie wroga oddalonego o 15 metrów jest już dla niej niemożliwe;

Zapoznaj się z ofensywnymi i defensywnymi zdolnościami jednostek - pozwalają one na prowadzenie bardziej efektywnej walki;

Zawsze na mapie rozmieszczone są perymetry, czyli ważne i możliwe do przejęcia lokacje. Perymetry składają się z tzw. punktów perymetru. Oznaczane są poprzez białe okręgi. Ich przechwytywanie odbywa się poprzez umieszczanie w nich swoich jednostek. Gdy perymetr jest w naszych rękach, a w okręgach stacjonują sojusznicze wojska, automatycznie wznoszone są fortyfikacje. Najpierw powstaje bunkier przeciwpiechotny, potem stanowisko wyrzutni przeciwczołgowych, a na samym końcu broń przeciwlotnicza. Im więcej jednostek znajduje się w punktach perymetru, tym szybciej wznoszone są fortyfikacje. Większość zadań w trybie singleplayer wymaga nie tylko zajęcia perymetru, ale i okopania się. Na zdjęciu poniżej mamy perymetr składający się z jednego punktu.

Jednostki latające również da się naprawiać wozami naprawczymi.

Solucja

Misja 1 - Inwazja!

Misja 1 - Inwazja!

Legenda:

1. Pierwszy perymetr;

2. Piechota pod ostrzałem;

3. Skład zaopatrzeniowy;

4. Budynki zajmowane przez wroga;

5. Uszkodzony Bradley;

6. Sowiecka artyleria przeciwlotnicza;

7. Pierwsza grupa gwardzistów;

8. Druga grupa gwardzistów i strefa lądowania posiłków;

9. Przejazd podziemny.

Cele główne:

1. Zbadaj port;

2. Uratuj piechotę;

3. Zabezpiecz magazyn zaopatrzeniowy;

4. Rozpoznaj trasę do stadionu Kingdome;

5. Oczyść trasę do stadionu Kingdome;

6. Oczyść SL przy stadionie Kingdome;

7. Utwórz perymetr przy stadionie Kingdome;

8. Ewakuuj pozostałych gwardzistów;

9. Oczyść przejazd.

Cele poboczne:

1. Napraw Bradleya;

2. Zabezpiecz SL posiłków.

Opis przejścia:

Zadanie zaczynamy w północnej części mapy z dwoma wozami opancerzonymi typu Bradley. Oczyść okolicę z Sowietów (lub zaczekaj aż jednostki sprzymierzone ich wykończą), po czym rusz swoje siły w kierunku portu w celu zbadania go [1]. Cel zostanie wykonany, gdy przejmiesz pobliski perymetr [1], znajdujący się pod mostem nieopodal.

Port aż roi się od Czerwonych. Niestety, na jego terenie znalazła się grupa naszych piechociarzy [2], tak więc kolejnym zadaniem będzie ich uratowanie [2]. Nic prostszego - wyślij swoje maszyny w okolicę tej piechoty i rozpraw się ze znajdującymi się tam lekkimi pojazdami wroga.

Kolejnym zadaniem jest zabezpieczenie magazynu zaopatrzeniowego [3][3] na południu mapy. Wesprzyj znajdujące się tam jednostki sprzymierzone w walce z Rosjanami. Gdy już uporasz się ze wszystkimi komunistami, zajmij położony w tamtym rejonie perymetr. Kiedy to zrobisz, dostaniesz dodatkowego Bradleya.

Teraz trzeba rozpoznać drogę do stadionu Kingdome [4]. ruszaj na wschód, w stronę kolejnego perymetru. Wykończ Rosjan patrolujących ten teren, po czym zajmij go.

Dostaniesz kolejne zadanie, polegające na oczyszczeniu drogi do stadionu [5]. To, co stoi Twoim jednostkom na drodze to trzy budynki [4] okupowane przez komunistów. Dostaniesz wsparcie artyleryjskie i dużo punktów, dzięki którym możliwe jest bezproblemowe pokonanie Sowietów w tym rejonie.

Rusz w kierunku stadionu. Gdy dojedziesz do uszkodzonego Bradleya [5], dostaniesz opcjonalne zadanie polegające na zreperowaniu pojazdu [1]. Otrzymasz naprawczego Hummera, dzięki któremu możliwe będzie przywrócenie Bradleya do stanu używalności, a także włączenie go do naszej grupy uderzeniowej. Radziłbym też naprawić pozostałe maszyny.

Kolejnym celem są cztery rosyjskie wozy przeciwlotnicze [6][6]. Postaraj się najpierw wyeliminować transportery opancerzone będące obstawą wozów. Bradleye mają rakiety typu TOW - z nimi bez problemu można zlikwidować Czerwonych. Gdy teren będzie czysty, zajmij perymetr [7] znajdujący się na pobojowisku.

Wkrótce stadion zostanie zniszczony, a na listę celów trafi kolejne zadanie. Tym razem trzeba pomóc Gwardii Narodowej [8] w walce z komunistycznym agresorem. Napraw swoje jednostki, po czym rusz na północ i pokonaj wrogów walczących z pierwszą grupą gwardzistów [7].

Napraw swoje maszyny. Pora uratować kolejnych gwardzistów. Ruszaj na wschód, do punktu [8], nie zwracając jednocześnie uwagi na przeciwników nadchodzących i nadlatujących z północy. Warto w tym miejscu zauważyć, że jeżeli stracisz jedną ze swych jednostek, kapitan Bannon natychmiast wyśle pojazd zastępczy w okolice zniszczonego stadionu.

Wyeliminuj wszystkich Sowietów walczących z niedobitkami Gwardii Narodowej. Wkrótce otrzymasz zadanie poboczne [2], które można wykonać poprzez zajęcie perymetru, znajdującego się również w punkcie [7].

Pora wykonać ostatnie zadanie w tej misji - oczyścić podziemny przejazd [8][8] będący bezpieczną drogą ucieczki z Seattle. Otrzymasz możliwość wzywania ostrzałów artyleryjskich, więc korzystaj z nich tak często, jak tylko możesz, tym bardziej że wróg rzuci przeciwko Tobie dość mocne siły. Staraj się przeć naprzód, czyszcząc sobie drogę rakietami TOW i wspomnianą wyżej artylerią. Jednostki sojusznicze będą Cię wspierać w walce z Sowietami. Misja zakończy się, gdy perymetr w punkcie [8] znajdzie się w rękach Amerykanów.

Misja 2 - Połączenie

Misja 2 - Połączenie

Legenda:

1. Północno-zachodni koniec mostu;

2. Uchodźcy;

3. Dom generała Levinsona;

4. Południowo-wschodni koniec mostu;

5. Uszkodzone wozy przeciwlotnicze;

6. Szpital.

Cele główne:

1. Okop się przy wjeździe na autostradę;

2. Uratuj cywilnych uchodźców;

3. Ocal rodzinę Levinsonów;

4. Utrzymaj przyczółek mostowy;

5. Broń południowo-wschodniego przyczółka;

6. Ewakuuj szpital;

7. Wspomóż Bannona i kompanię Charcie.

Cele poboczne:

1. Napraw jednostki przeciwlotnicze;

2. Przerwij sowiecki zrzuty desantowe;

3. Spalona ziemia [zniszcz 5 obiektów przemysłowych].

Opis przejścia:

Misja jest całkiem krótka, łatwa, przyjemna i bardzo widowiskowa. Zaczynamy na północy. Najpierw trzeba zająć perymetr i się okopać [1] przy wjeździe na most [1]. Ustaw swoje jednostki w białych okręgach i zaczekaj, aż powstaną fortyfikacje. Po chwili z północy przybędą Rosjanie. Postaraj się ich wszystkich wyeliminować, korzystając przy tym z TOWów.

Kolejnym celem będzie uratowanie cywili [2]. Znajdziesz ich w autobusach szkolnych na zachód od autostrady [2]. Znajduje się tam wyjątkowo niewielu komunistów, więc bez problemów można to zadanie wykonać.

Gdy już to zrobisz, przerzuć wszystkie siły do punktu [3]. Znajduje się tam dom generała Levinsona, cel polega na uratowaniu najbliższych mu osób [3] przebywających wciąż w budynku. Największym zagrożeniem jest tutaj wrogi transporter opancerzony, więc postaraj się trzymać swoje najlżejsze pojazdy z tyłu. Zadanie zostanie zaliczone, gdy wszyscy Rosjanie w tej okolicy zginą.

Teraz jak najszybciej udaj się do [1]. Musisz znowu bronić mostu [4], aż do momentu kiedy autobusy z uchodźcami przejadą nim na południe. By nie było zbyt ciężko, dostaniesz posiłki - dwa lekkie czołgi typu Sheridan. Miej się na baczności - wróg będzie próbował Cię zaatakować od tyłu wozami amfibijnymi.

Gdy cywile będą bezpieczni, wyślij swoje siły na drugi koniec mostu [4]. Teraz tego terenu musisz bronić [5]. Okop się, ustaw piechotę przeciwpancerną i kilka cięższych jednostek na lewym pasie (właśnie od lewej strony nadjeżdżać będzie sporo radzieckich wozów bojowych).

Dostaniesz możliwość zakupienia paru jednostek. Zafunduj sobie jeden pojazd naprawczy i dwa lekkie czołgi. Pojazdem zreperuj najpierw swoje siły, a potem wozy przeciwlotnicze [1] znajdujące się przy brzegu rzeki [5]. Gdy