Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry World in Conflict zawiera opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Liczne wskazówki i mapy ułatwią ogarnięcie sytuacji na polu bitwy i poprowadzenie wojsk ku zwycięstwu.
World in Conflict - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
World in Conflict jest strategią czasu rzeczywistego, zaprojektowaną przez twórców hitowej serii Ground Control. Ludzie ze szwedzkiej firmy Massive Entertainment umożliwili nam wcielenie się w militarnego dowódcę i wzięcie udziału w globalnym konflikcie zbrojnym.
Gra World in Conflict, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 86
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=681
Misja 1 - Inwazja!
Misja 2 - Połączenie
Misja 3 - Bitwa o Pine Valley
Misja 4 - W góry
Misja 5 - Ostatnia walka
Misja 6 - Widząc słonia
Misja 7 - Głębokie uderzenie
Misja 8 - Poza żelazną kurtyną
Misja 9 - Legowisko niedźwiedzia
Misja 10 - Upadek Wolności
Misja 11 - Następstwa
Misja 12 - Jeszcze raz przez wyłom
Misja 13 - Przed burzą
Misja 14 - Jeszcze jedna walka
Piechota
Broń pancerna
Lotnictwo
Wsparcie
USA - Piechota
USA - Broń pancern
USA - Lotnictwo
USA - Wsparcie
ZSRR - Piechota
ZSRR - Broń pancerna
ZSRR - Lotnictwo
ZSRR - Wsparcie
NATO - piechota
NATO - Broń pancerna
NATO - Lotnictwo
NATO - Wsparcie
Pomoc nie powodująca szkód u przeciwnika
Uderzenia selektywne
Uderzenia obszarowe
Towarzysze!
Oto nadeszły te świetlane czasy! Nasza Ojczyzna została zalana przez same dobre gry, będące dziełami przodowników pracy, prawdziwych bohaterów naszego pięknego Kraju! Jednym z tych tytułów jest bez wątpienia World in Conflict. W tę produkcję powinien zagrać każdy, kto chce być postrzegany jako obywatel z prawdziwego zdarzenia!
Zrozumiałym jest, że nie każdy człowiek został stworzony do zarządzania wirtualnym wojskiem, dlatego też Partia w swojej wspaniałomyślności postanowiła stworzyć poradnik, który pozwoli każdemu zaznajomić się z tajnikami gry i ułatwi walkę z wrogami Narodu!
Niniejszy dokument, w odróżnieniu od marnych, kapitalistycznych świstków, cechuje się przejrzystością i dokładnością, nie zaś biurokratycznym bełkotem, utrudniającym zrozumienie samej treści!
Specjalnie dla Was, Towarzysze, opracowano opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Masa wskazówek i map ułatwi ogarnięcie sytuacji na polu bitwy, dzięki czemu każdy z Was będzie mógł w domowym zaciszu spokojnie poprowadzić Ojczyznę ku zwycięstwu!
Do grania, Rodacy! Z poradnikiem pod ręką żaden wróg Narodu nie okaże się straszny lub niezwyciężony!
Powodzenia, Towarzysze!
Oznaczenia w poradniku:
[liczba] - odniesienie do mapy (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza liczbę na mapie);
[liczba] - początek opisu wykonania celu głównego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);
[liczba] - początek opisu wykonania celu pobocznego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);
Poradnik powstał w oparciu o polską wersję językową gry. Autor przechodził wszystkie misje na normalnym poziomie trudności.
Kierując pojazdami opancerzonymi i czołgami, staraj się ustawiać swoje maszyny przodem do wroga, albowiem to właśnie przedni pancerz jest najtwardszy. Dotyczy to także pojazdów przeciwnika, więc staraj się go okrążać i atakować od tyłu lub boków;
Piechota przeciwpancerna jest jedną z najlepszych jednostek zwalczających czołgi, lecz jest dość słaba przeciwko piechocie wyposażonej w karabiny szturmowe. Z tego powodu należy zawsze zapewniać jej jakąś osłonę. Nie musi to nawet być inna jednostka - ściany budynku lub las też zdadzą egzamin;
Kiedy podejrzewasz, że w lasach czai się wroga piechota, dobrze jest użyć napalmu - jest dość tani i świetnie radzi sobie z ludźmi ukrytymi między drzewami;
Naucz się celować bronią taktyczną uwzględniając ruch pojazdów przeciwnika. Zaoszczędzi Ci to wielu problemów;
Broń taktyczna ma trzy stopnie zaawansowania. Każdy kolejne jest bardziej efektywny od poprzedniego (np. możliwość zaatakowania artylerią większego obszaru), ale jednocześnie pociąga za sobą większe koszta punktowe;
Takie pociski jak TOW, Shillelagh czy HESH mają to do siebie, że mogą nie trafić we wrogi pojazd, jeżeli ten jest w ruchu;
Pamiętaj, że choć ciężka artyleria może ostrzelać niemal dowolny punkt na mapie, to już zaatakowanie wroga oddalonego o 15 metrów jest już dla niej niemożliwe;
Zapoznaj się z ofensywnymi i defensywnymi zdolnościami jednostek - pozwalają one na prowadzenie bardziej efektywnej walki;
Zawsze na mapie rozmieszczone są perymetry, czyli ważne i możliwe do przejęcia lokacje. Perymetry składają się z tzw. punktów perymetru. Oznaczane są poprzez białe okręgi. Ich przechwytywanie odbywa się poprzez umieszczanie w nich swoich jednostek. Gdy perymetr jest w naszych rękach, a w okręgach stacjonują sojusznicze wojska, automatycznie wznoszone są fortyfikacje. Najpierw powstaje bunkier przeciwpiechotny, potem stanowisko wyrzutni przeciwczołgowych, a na samym końcu broń przeciwlotnicza. Im więcej jednostek znajduje się w punktach perymetru, tym szybciej wznoszone są fortyfikacje. Większość zadań w trybie singleplayer wymaga nie tylko zajęcia perymetru, ale i okopania się. Na zdjęciu poniżej mamy perymetr składający się z jednego punktu.
Jednostki latające również da się naprawiać wozami naprawczymi.
Legenda:
1. Pierwszy perymetr;
2. Piechota pod ostrzałem;
3. Skład zaopatrzeniowy;
4. Budynki zajmowane przez wroga;
5. Uszkodzony Bradley;
6. Sowiecka artyleria przeciwlotnicza;
7. Pierwsza grupa gwardzistów;
8. Druga grupa gwardzistów i strefa lądowania posiłków;
9. Przejazd podziemny.
Cele główne:
1. Zbadaj port;
2. Uratuj piechotę;
3. Zabezpiecz magazyn zaopatrzeniowy;
4. Rozpoznaj trasę do stadionu Kingdome;
5. Oczyść trasę do stadionu Kingdome;
6. Oczyść SL przy stadionie Kingdome;
7. Utwórz perymetr przy stadionie Kingdome;
8. Ewakuuj pozostałych gwardzistów;
9. Oczyść przejazd.
Cele poboczne:
1. Napraw Bradleya;
2. Zabezpiecz SL posiłków.
Zadanie zaczynamy w północnej części mapy z dwoma wozami opancerzonymi typu Bradley. Oczyść okolicę z Sowietów (lub zaczekaj aż jednostki sprzymierzone ich wykończą), po czym rusz swoje siły w kierunku portu w celu zbadania go [1]. Cel zostanie wykonany, gdy przejmiesz pobliski perymetr [1], znajdujący się pod mostem nieopodal.
Port aż roi się od Czerwonych. Niestety, na jego terenie znalazła się grupa naszych piechociarzy [2], tak więc kolejnym zadaniem będzie ich uratowanie [2]. Nic prostszego - wyślij swoje maszyny w okolicę tej piechoty i rozpraw się ze znajdującymi się tam lekkimi pojazdami wroga.
Kolejnym zadaniem jest zabezpieczenie magazynu zaopatrzeniowego [3][3] na południu mapy. Wesprzyj znajdujące się tam jednostki sprzymierzone w walce z Rosjanami. Gdy już uporasz się ze wszystkimi komunistami, zajmij położony w tamtym rejonie perymetr. Kiedy to zrobisz, dostaniesz dodatkowego Bradleya.
Teraz trzeba rozpoznać drogę do stadionu Kingdome [4]. ruszaj na wschód, w stronę kolejnego perymetru. Wykończ Rosjan patrolujących ten teren, po czym zajmij go.
Dostaniesz kolejne zadanie, polegające na oczyszczeniu drogi do stadionu [5]. To, co stoi Twoim jednostkom na drodze to trzy budynki [4] okupowane przez komunistów. Dostaniesz wsparcie artyleryjskie i dużo punktów, dzięki którym możliwe jest bezproblemowe pokonanie Sowietów w tym rejonie.
Rusz w kierunku stadionu. Gdy dojedziesz do uszkodzonego Bradleya [5], dostaniesz opcjonalne zadanie polegające na zreperowaniu pojazdu [1]. Otrzymasz naprawczego Hummera, dzięki któremu możliwe będzie przywrócenie Bradleya do stanu używalności, a także włączenie go do naszej grupy uderzeniowej. Radziłbym też naprawić pozostałe maszyny.
Kolejnym celem są cztery rosyjskie wozy przeciwlotnicze [6][6]. Postaraj się najpierw wyeliminować transportery opancerzone będące obstawą wozów. Bradleye mają rakiety typu TOW - z nimi bez problemu można zlikwidować Czerwonych. Gdy teren będzie czysty, zajmij perymetr [7] znajdujący się na pobojowisku.
Wkrótce stadion zostanie zniszczony, a na listę celów trafi kolejne zadanie. Tym razem trzeba pomóc Gwardii Narodowej [8] w walce z komunistycznym agresorem. Napraw swoje jednostki, po czym rusz na północ i pokonaj wrogów walczących z pierwszą grupą gwardzistów [7].
Napraw swoje maszyny. Pora uratować kolejnych gwardzistów. Ruszaj na wschód, do punktu [8], nie zwracając jednocześnie uwagi na przeciwników nadchodzących i nadlatujących z północy. Warto w tym miejscu zauważyć, że jeżeli stracisz jedną ze swych jednostek, kapitan Bannon natychmiast wyśle pojazd zastępczy w okolice zniszczonego stadionu.
Wyeliminuj wszystkich Sowietów walczących z niedobitkami Gwardii Narodowej. Wkrótce otrzymasz zadanie poboczne [2], które można wykonać poprzez zajęcie perymetru, znajdującego się również w punkcie [7].
Pora wykonać ostatnie zadanie w tej misji - oczyścić podziemny przejazd [8][8] będący bezpieczną drogą ucieczki z Seattle. Otrzymasz możliwość wzywania ostrzałów artyleryjskich, więc korzystaj z nich tak często, jak tylko możesz, tym bardziej że wróg rzuci przeciwko Tobie dość mocne siły. Staraj się przeć naprzód, czyszcząc sobie drogę rakietami TOW i wspomnianą wyżej artylerią. Jednostki sojusznicze będą Cię wspierać w walce z Sowietami. Misja zakończy się, gdy perymetr w punkcie [8] znajdzie się w rękach Amerykanów.
Legenda:
1. Północno-zachodni koniec mostu;
2. Uchodźcy;
3. Dom generała Levinsona;
4. Południowo-wschodni koniec mostu;
5. Uszkodzone wozy przeciwlotnicze;
6. Szpital.
Cele główne:
1. Okop się przy wjeździe na autostradę;
2. Uratuj cywilnych uchodźców;
3. Ocal rodzinę Levinsonów;
4. Utrzymaj przyczółek mostowy;
5. Broń południowo-wschodniego przyczółka;
6. Ewakuuj szpital;
7. Wspomóż Bannona i kompanię Charcie.
Cele poboczne:
1. Napraw jednostki przeciwlotnicze;
2. Przerwij sowiecki zrzuty desantowe;
3. Spalona ziemia [zniszcz 5 obiektów przemysłowych].
Misja jest całkiem krótka, łatwa, przyjemna i bardzo widowiskowa. Zaczynamy na północy. Najpierw trzeba zająć perymetr i się okopać [1] przy wjeździe na most [1]. Ustaw swoje jednostki w białych okręgach i zaczekaj, aż powstaną fortyfikacje. Po chwili z północy przybędą Rosjanie. Postaraj się ich wszystkich wyeliminować, korzystając przy tym z TOWów.
Kolejnym celem będzie uratowanie cywili [2]. Znajdziesz ich w autobusach szkolnych na zachód od autostrady [2]. Znajduje się tam wyjątkowo niewielu komunistów, więc bez problemów można to zadanie wykonać.
Gdy już to zrobisz, przerzuć wszystkie siły do punktu [3]. Znajduje się tam dom generała Levinsona, cel polega na uratowaniu najbliższych mu osób [3] przebywających wciąż w budynku. Największym zagrożeniem jest tutaj wrogi transporter opancerzony, więc postaraj się trzymać swoje najlżejsze pojazdy z tyłu. Zadanie zostanie zaliczone, gdy wszyscy Rosjanie w tej okolicy zginą.
Teraz jak najszybciej udaj się do [1]. Musisz znowu bronić mostu [4], aż do momentu kiedy autobusy z uchodźcami przejadą nim na południe. By nie było zbyt ciężko, dostaniesz posiłki - dwa lekkie czołgi typu Sheridan. Miej się na baczności - wróg będzie próbował Cię zaatakować od tyłu wozami amfibijnymi.
Gdy cywile będą bezpieczni, wyślij swoje siły na drugi koniec mostu [4]. Teraz tego terenu musisz bronić [5]. Okop się, ustaw piechotę przeciwpancerną i kilka cięższych jednostek na lewym pasie (właśnie od lewej strony nadjeżdżać będzie sporo radzieckich wozów bojowych).
Dostaniesz możliwość zakupienia paru jednostek. Zafunduj sobie jeden pojazd naprawczy i dwa lekkie czołgi. Pojazdem zreperuj najpierw swoje siły, a potem wozy przeciwlotnicze [1] znajdujące się przy brzegu rzeki [5]. Gdy