Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Następstwem wojen było niewątpliwie zacofanie polskiej motoryzacji. Wielu krajach europejskich po 1918 r. nastąpił znaczny rozwój motoryzacji i utechnicznienia wojska Polska, praktycznie pozbawiona przemysłu maszynowego i braku odpowiednio wykształconych kadr technicznych, musiała rozpoczynać całą działalność techniczną państwa od podstaw, czyli od powstawania i rozbudowy przemysłu maszynowego. Nic więc dziwnego, że po z górą dwudziestu latach niepodległości Wojsko Polskie nadal było woskiem, w którym koń był najważniejszym środkiem transportu.
Wojsko Polskie musiało polegać na dostawach sprzętu z państw wyżej rozwiniętych. Wojska samochodowe w takim układzie były ewenementem wymuszonym ówczesną sztuką wojenną. Były - -obok wojsk pancernych i lotnictwa - pierwszym w pełni nowoczesnym rodzajem wojsk, o którym współcześnie rzadko wspomina się i jest najczęściej pomijany.
fragment Wstępu
Liczba stron: 286
Rok wydania: 2021
Format (wymiary): 15.5x22.5cm
ISBN: 9788364130434