Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2006

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 64

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry - Krzysztof "KristoV" Piskorski

Poradnik do UFO: Decydujące Starcie wskazuje jak optymalnie rozwijać sieć baz, jak szybko dojść do wysokiego poziomu technologicznego, wreszcie jak skutecznie zarządzać surowcami. No i oczywiście – jak dobrnąć do samego końca gry.

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Drużyna i jej rozwój (Geosfera)
  • Faza III - Wojna totalna (1) (Walkthrough)
  • Faza III - Wojna totalna (2) (Walkthrough)
  • Faza V - To jeszcze nie koniec! (3) (Walkthrough)
  • Faza II - Wielkie przygotowania (2) (Walkthrough)
  • Zdobywanie nowych terenów (Geosfera)
  • Bazy (Geosfera)
  • Faza IV - Bitwa w kosmosie (Walkthrough)
  • Tory (Geosfera)
  • Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) (Walkthrough)

Informacja o grze

Akcja sequela rozpoczyna się w roku 2054, w pół wieku po katastrofie, która uczyniła powierzchnię Ziemi nie nadającą się do mieszkania dla ludzi. Niedobitki rodzaju ludzkiego emigrowały na powierzchnię unoszącej się wyspy, Laputy, lecz i tam dosięgło je przeznaczenie w postaci rewolty przeciw nadmiernie skorumpowanej władzy.

Gra UFO: Aftershock, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry - Krzysztof "KristoV" Piskorski

Fragment ebooka UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry - Krzysztof "KristoV" Piskorski

UFO: Decydujące Starcieporadnik do gry

autor: Krzysztof "KristoV" Piskorski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=472

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Geosfera

Eksploracja

Zdobywanie nowych terenów

Tory

Bazy

Dyplomacja

Nauka

Drużyna i jej rozwój

Ekwipunek

Walka taktyczna

Przed misją

Lądowanie

Osiem zasad walki

Do czego strzelamy?

Walkthrough

Odzyskujemy ziemię, czyli szczegółowy walkthrough

Faza I - Lądowanie (1)

Faza I - Lądowanie (2)

Faza II - Wielkie przygotowania (1)

Faza II - Wielkie przygotowania (2)

Faza III - Wojna totalna (1)

Faza III - Wojna totalna (2)

Faza IV - Bitwa w kosmosie

Faza V - To jeszcze nie koniec! (1)

Faza V - To jeszcze nie koniec! (2)

Faza V - To jeszcze nie koniec! (3)

Ważne bugi

Wprowadzenie

Cykl UFO to jeden z najbardziej znanych i lubianych cykli w historii komputerowej rozrywki. Trudno znaleźć osobę, która nie miała do czynienia choćby z jednym tytułem tej serii. Jednak kolejne gry, z wyjątkiem dwóch pierwszych, dość znacznie się różniły. Nie inaczej jest z Ufo: Aftershock (po naszemu - Ufo: Decydujące starcie). Tym razem przyjdzie ci kierować grupą aniołów zemsty, którzy z pokładu orbitalnej Laputy odbijają ziemię, pół wieku wcześniej oddaną walkowerem Retikulanom.

Choć na pierwszy rzut oka sama gra wygląda podobnie do Ufo: Aftermath, to między nimi istnieje szereg poważnych różnic. Nawet jeśli przeszedłeś tamtą grę, możesz spędzić kilka bezsennych nocy, nim rozgryziesz wszystkie tajniki Decydującego Starcia. Stąd niniejszy poradnik, który znacznie ułatwi ci zadanie. Pamiętaj jednak, by zarezerwować sobie odpowiednio dużo czasu - najlepiej z tydzień - bo z góry ostrzegam, że Aftershock jest długą i skomplikowaną grą. Liczba dostępnych technologii wielokrotnie przekracza tę z poprzednich odsłon UFO (tym razem pracochłonnie musisz odkrywać nawet... poszczególne bronie palne), a po drodze do zwycięstwa będziesz musiał wykonać minimum kilkadziesiąt misji taktycznych.

Liczba zadań, które trzeba wykonać w Ufo: Decydujące Starcie jest tak duża, że żołnierze szybko przekraczają próg stu utłuczonych ufoków. I to nawet mimo faktu, że z powodu ran i treningów każdy bierze udział średnio w co drugiej misji.

Absolutnie wszystkie z zadań są generowane losowo. Jest co prawda kilka kluczowych starć na pregenerowanych mapach, lecz rozstawienie sił wrogich i własnych za każdym razem jest tam inne. Z tej przyczyny poradnik, zamiast skupiać się na opisywaniu misji krok-po-kroku, wprowadzi cię w arkana taktyk, z pomocą których równie łatwo pokonasz brudnych mutantów, szarych i wrednych Retikulan, co wojowniczych Wargotów, a także inne "niespodzianki", które pojawią się w miarę rozwoju gry.

Z tekstu dowiesz się też, jak optymalnie rozwijać sieć baz, jak szybko dojść do wysokiego poziomu technologicznego, wreszcie jak skutecznie zarządzać surowcami. No i oczywiście - jak dobrnąć do samego końca gry. Cały tekst poradnika podzieliłem na pięć umownych faz, odpowiadających kolejnym jej etapom. Na początek jednak zajmiemy się sprawami bardziej ogólnymi, mającymi zastosowanie w trakcie całej rozgrywki.

Geosfera

Eksploracja

Warstwa strategiczna, która rozgrywa się na modelu kuli ziemskiej AD 2050, jest najważniejszą warstwą rozgrywki. Ktoś może zaprotestować mówiąc, że sednem cyku UFO były zawsze misje bojowe. Prawda - ale jeśli masz potężne zaplecze i zaawansowaną technologię, to (nawet mimo braku elementarnych zdolności taktycznych) przebrniesz kolejne zadania. Jeśli natomiast zaniedbasz rozwój strategiczny - przegrasz. Silniejszych wrogów po prostu nie da się pokonać retikulańskimi pukawkami, z którymi zaczynasz grę.

Eksploracja

Ta część UFO, jak żadna inna, promuje agresywny styl rozgrywki. By rozwijać się, potrzebujesz surowców. Bardzo dużo surowców - a te można zyskać tylko zdobywając prowincje z kopalniami. Poza tym będziesz potrzebował też fabryk oraz laboratoriów - jest ich niemal dwadzieścia rodzajów. W każdej bazie możesz postawić tylko od 3 do 5 budynków, więc widzisz już, że aby osiągnąć sensowny poziom, musisz zdobyć naprawdę dużo baz. Tym bardziej, że jedno laboratorium danego rodzaju to zdecydowanie za mało, a jedna fabryka potrzebuje na produkcję czegokolwiek karygodnie dużo czasu.

Podstawą rozwoju terytorialnego są misje - ich ukończenie pozwala przejąć kontrolę nad nowym obszarem. Misje możesz wykonywać tylko na zbadanych obszarach, a z początku wszędzie wokół leżą tereny nieznane. Jeśli przełączysz na jeden z nich, uaktywni się przycisk "misja" w lewym-dolnym rogu ekranu. Kliknięcie na niego spowoduje, że do obszaru zostanie wysłana grupa eksploracyjna. Po pewnym czasie obszar zostaje zbadany (od teraz otacza go cienka obwódka) i pojawia się w nim ikona misji. Dodatkowo uzyskujesz informacje o tym, co znajduje się na danym terenie, do jakiego kraju on należy i jaka frakcja go kontroluje. Możesz przeczytać opis oraz cel zadania, wyekwipować swoich rozrabiaków, a kiedy będziesz gotowy - spuścić ich z orbity, by wywalczyli dla ciebie nowe ziemie.

Na początku gry obszary wokół bazy to terra incognita. Trzeba bardzo szybko odkryć je i skolonizować. Nim obcy zorientują się, że mają gości, musisz posiadać solidne zaplecze - na początek wystarczy cała Europa. Do roboty!

Obszary wokół kontrolowanych przez Ciebie ziem są także eksplorowane automatycznie. Trwa to co prawda wolniej niż eksploracja z pomocą przycisku, ale efekt jest ten sam. Jedyna różnica to fakt, że na odkrytych automatycznie obszarach nie pojawia się ikona zadania. Możesz jednak w każdej chwili ją wywołać (wybierz dany obszar i wciśnij przycisk "misja").

Zachęcam, byś od samego początku zaczął aktywnie odkrywać wszystkie przyległe prowincje. Pozwoli ci to zdecydować o kolejności ich zdobywania, czym zajmiemy się w następnym punkcie.

Zdobywanie nowych terenów

Zdobywanie nowych terenów

Prowincje