Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest opisem wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki. Niniejszy poradnik jest opisem całości rozgrywki od strony stricte praktycznej. Jego celem jest zobrazowanie jak grać by wygrać.
Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów to pierwszy samodzielny (niewymagający podstawowej wersji) dodatek do bardzo ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry strategicznej Total War: SHOGUN 2. Oferuje nową kampanię, bazującą na wydarzeniach związanych z wojną domową Boshin, która stanowiła starcie tradycyjnej kultury siogunów z nowoczesną armią wykorzystującą broń palną.
Gra Total War: SHOGUN 2 - Fall Of The Samurai, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 69
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1232
Rody podległe Cesarzowi
Rody podległe Szogunowi
Rody dostępne jako dodatki DLC
Kampanie
Pory roku
Generał
Budynki w mieście
Budynki w prowincji
Armia nowoczesna - Artyleria
Armia nowoczesna - Kawaleria
Armia nowoczesna - Piechota
Armia klasyczna
Oblężenia
Teoria
Praktyka
Poradnik do gry Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest opisem wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki wraz z ich charakterystyką a przede wszystkim praktycznym zastosowaniem podczas kampanii. W poradniku znajdziemy:
Przedstawienie wszystkich dostępnych rodów
, w
tym położenia na mapie oraz najważniejszych ich cech.
Opis systemu turowego
, podziału
na
pory roku wraz przedstawieniem następstw każdej z nich
Szczegółowy opis dyplomacji
wraz
z wyjaśnieniem rodzajów zależności międzypaństwowych, przyczyn i konsekwencji ich występowania oraz praktycznego zastosowania tych informacji podczas rozgrywki
Opis
segmentu związanego z szeroko rozumianym
handlem
,
przemysłem i finansami
Szczegółowe zaprezentowanie wszystkich agentów
, ich
możliwości, cech, opcji działania oraz opis praktycznego korzystania z ich talentów.
Opis zarządzania państwem
, w
tym początkową rozbudowę i rozwój w kontekście infrastruktury prowincji, dyplomacji, opracowywanych technologii, stosunków społecznych, handlowych oraz działań militarnych
Opis postaci generała
oraz
budynków oferujących zwiększenie możliwości naszych oddziałów
Opis lądowych działań militarnych
z
uwzględnieniem podziału na armię nowoczesną oraz klasyczną
Szczegółowe zestawienie wszystkich klas oraz typów jednostek morskich
wraz
z opisem działań podczas bitwy morskiej
Niniejszy poradnik jest jednym wielkim opisem całości rozgrywki od strony stricte praktycznej. Oczywiście tekst zawiera również tabelki wraz z opisem, charakterystyką, zdolnościami, parametrami, statystykami czy wreszcie cechami poszczególnych rodów, agentów, jednostek, budynków oraz opracowanych technologii. Jednak jego sednem jest pokazanie i podpowiedzenie jak grać by wygrać. Służyć temu mają liczne zdjęcia oraz ilustracje zawarte w tekście.
Poradnik powstał w oparciu o rozgrywkę na normalnym poziomie trudności.
Dla lepszej orientacji w tekście zastosowałem następujące oznaczenia kolorystyczne:
Brązowy - opisy cech postaci oraz technologii
Niebieski - jednostki, agenci
Zielony - budynki
Pomarańczowy - nazwy frakcji
Konrad "Ferrou" Kruk (www.gry-online.pl)
W Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów mapa Japonii z grywalnymi rodami przedstawia się następująco
SATSUMA
Cechy rodu
Administracja (+5% obniżenia kosztów administracyjnych)
Wpływ Zachodu (-10% do kosztów działań Zamorskich weteranów)
Przywództwo (+15% do zasięgu wpływu generała)
Potęga (włada dwiema prowincjami)
CHOSHU
Cechy rodu
Żarliwość (-10% do kosztu działań Ishin Shishi)
Łupiestwo (+25% do zysku z plądrowania)
Wszechstronność (-10% do kosztów nowoczesnych budynków i jednostek wojskowych)
Impet (+3 premii do szarży dla wszystkich jednostek)
TOSA
Cechy rodu
Takt (+10 do stosunków dyplomatycznych)
Ogień zaporowy (+2 do zasięgu ostrzału okrętowego)
Szacunek (+1 do redukcji oporu wobec okupanta we wszystkich prowincjach)
Żeglarstwo (+2 do doświadczenia dla załóg wszystkich okrętów)
NAGAOKA
Cechy rodu
Przedsiębiorczość (+10% do przychodu z budynków łańcucha ekonomicznego)
Rozrywka (+5% do powodzenia działań Gejszy)
Handel zagraniczny (-15% do kosztów werbunku jednostek nowoczesnych)
Skwapliwość (+15% do szybkości przeładowania jednostek uzbrojonych w karabiny)
AIZU
Cechy rodu
Obrońca (-10% do kosztów budowy zamków)
Dyscyplina (-10% do kosztów działania Shinsengumi)
Bushido (-10% do kosztów werbunku jednostek tradycyjnych)
Tradycja (+1 do doświadczenia jednostek tradycyjnych)
JOZAI
Cechy rodu
Trening (+2 do szybkości ruchu wszystkich jednostek)
Partyzantka (+6 do liczby dozwolonych jednostek Yugekitai)
Bezlitosność (+10% do strat zadawanych w wyniku sabotażu i nękania)
Zaradność (armie mogą być uzupełniane na wrogim terytorium z wyjątkiem zimy)
SAGA
Cechy rodu
Balistyka (+5 do celności dla całej artylerii)
Pracowitość (+5 do rozwoju z budynków przemysłowych)
Inżynieria (-15% obniżenia kosztów budowy i utrzymania wszystkich statków)
Rangaku (Nawiązano wymianę handlową z krajami Zachodu)
OBAMA
Cechy rodu
Czujność (+2 do doświadczenia dla jednostek w broniącym się w garnizonie)
Logistyka (-10% do kosztów utrzymania wszystkich jednostek lądowych)
Srogość (+2 do represji we wszystkich prowincjach)
Pańskie oko (+5% premii do dochodu z podatków)
Zbieżność nazwy rodu z nazwiskiem 44-go prezydenta USA jest całkowicie przypadkowa
TSU
Cechy rodu
Namowa (+2% do szybkości zmiany poparcia)
Hart (+1 do obrony jednostek przed atakiem wręcz)
Skrytość (+3 do liczby dostępnych jednostek Ninja Kisho)
Perfidia (-10% do kosztów działań Shinobi)
Czas trwania
1864 - koniec grudnia 1870
Główne warunki zwycięstwa
Zająć i utrzymać 14 prowincji
Dodatkowe warunki zwycięstwa
Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 35
Czas trwania
1864 - koniec grudnia 1876
Główne warunku zwycięstwa
Zająć i utrzymać 26 prowincji
Dodatkowe warunku zwycięstwa
Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 50
Czas trwania
1864 - koniec grudnia 1876
Główne warunku zwycięstwa
Zająć i utrzymać 38 prowincji
Dodatkowe warunku zwycięstwa
Liczba prowincji, które powinny być utrzymane przez siły wierne Szogunowi / Cesarzowi (w zależności od wybranej frakcji): 65
Segment turowy ogniskuje się wokół podziału na cztery pory roku. Każda z nich trwa 6 tur. Zatem rok kalendarzowy składa się z 24 kolejek. Każda pora roku pociąga za sobą pewne konsekwencje:
+1 do zadowolenia we wszystkich prowincjach
+5% do szybkości uzupełniania jednostek
-10% zamożności generowanej przez gospodarstwa we wszystkich prowincjach
-5% do zasięgu ruchu armii na mapie kampanii
W kontekście armii pora zimowa niesie ze sobą dodatkową konsekwencję. Otóż każda armia, wkraczająca zimą na obce terytorium jest poddawana stopniowemu wyniszczeniu.
Rozpoczynając pierwszy raz zabawę ze Zmierzchem samurajów warto wybrać kampanię rodem Satsuma lub Jozai