Tomb Raider: Underworld - poradnik do gry - Zamęcki "g40st" Przemysław - ebook

Tomb Raider: Underworld - poradnik do gry ebook

Zamęcki "g40st" Przemysław

4,0

Opis

Poradnik do ósmej części przygód Lary Croft zawiera dokładną solucję całej gry, lokalizację wszystkich poukrywanych na planszach skarbów i reliktów, a także wyjaśnienie do czego służy i na ile przydatny jest ekwipunek i broń.

Tomb Raider: Underworld - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Mediterranean Sea - The Path to Avalon (Solucja)
  • Mediterranean Sea - Niflheim (cz.1) (Solucja)
  • Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.4) (Solucja)
  • Mediterranean Sea - The Norse Connection (cz.1) (Solucja)
  • Southern Mexico - Xibalba (cz.1) (Solucja)
  • Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.3) (Solucja)
  • Mediterranean Sea - The Norse Connection (cz.2) (Solucja)
  • Jan Mayen Island - Valhalla (cz.1) (Solucja)
  • Mediterranean Sea - Niflheim (cz.2) (Solucja)
  • Coastal Thailand - The Ancient World (Solucja)

Informacja o grze

Tomb Raider: Underworld jest ósmą częścią cyklu przygodowych gier akcji z piękną archeolog, Larą Croft w roli głównej. Tym razem wyrusza ona na tropem artefaktów związanych z mitycznych nordyckim bogiem - Thorem. Deweloperzy ze studia Crystal Dynamics postanowili również kontynuować wątek poszukiwań Avalonu znany z poprzedniej odsłony serii - Tomb Raider: Legend.

Gra Tomb Raider: Underworld, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, PS2, Wii, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 74

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (1 ocena)
0
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tomb Raider:Underworldporadnik do gry

autor: Zamęcki "g40st" Przemysław

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=820

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Ekwipunek

Gadżety

Broń

Solucja

Prolog

Mediterranean Sea - The Path to Avalon

Mediterranean Sea - Niflheim (cz.1)

Mediterranean Sea - Niflheim (cz.2)

Mediterranean Sea - The Norse Connection (cz.1)

Mediterranean Sea - The Norse Connection (cz.2)

Mediterranean Sea - God of Thunder

Mediterranean Sea - Realm of the Dead

Coastal Thailand - Remnants (cz.1)

Coastal Thailand - Remnants (cz.2)

Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.1)

Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.2)

Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.3)

Coastal Thailand - Bhogavathi (cz.4)

Coastal Thailand - The Ancient World

Coastal Thailand - Puppet No Longer

Croft Manor - Protected by the Dead (cz.1)

Croft Manor - Protected by the Dead (cz.2)

Southern Mexico - The Unnamed Days

Southern Mexico - Xibalba (cz.1)

Southern Mexico - Xibalba (cz.2)

Southern Mexico - The Midgard Serpent (cz.1)

Southern Mexico - The Midgard Serpent (cz.2)

Southern Mexico - The Midgard Serpent (cz.3)

Southern Mexico - Land of the Dead (cz.1)

Southern Mexico - Land of the Dead (cz.2)

Jan Mayen Island - Gate of the Dead

Jan Mayen Island - Valhalla (cz.1)

Jan Mayen Island - Valhalla (cz.2)

Andaman Sea - Rituals Old

Arctic Sea - Helheim (cz.1)

Arctic Sea - Helheim (cz.2)

Arctic Sea - Yggdrasil

Arctic Sea - Out of Time (cz.1)

Arctic Sea - Out of Time (cz.2)

Sekrety

Mediterranean Sea - The Path of Avalon

Mediterranean Sea - Niflheim

Mediterranean Sea - The Norse Connection

Coastal Thailand - Remnants

Coastal Thailand - Bhogavati

Coastal Thailand - The Ancient World

Coastal Thailand - Puppet No Longer

Croft Manor - Protected by the Dead

Southern Mexico - The Unnamed Days

Southern Mexico - Xibalba

Southern Mexico - The Midgard Serpent

Southern Mexico - Land of the Dead

Jan Mayen Island - Gate of the Dead

Jan Mayen Island - Valhalla

Arctic Sea - Helheim (cz.1)

Arctic Sea - Helheim (cz.2)

Wstęp

Witam serdecznie w poradniku do ósmej części przygód Lary Croft, nieustraszonej odkrywczyni starożytnych kultur i cywilizacji. Znajdziesz tutaj dokładną solucję całej gry, ale nie tylko. Pozwoliłem sobie na krótkie wyjaśnienie do czego służy i na ile przydatny jest przenoszony przez główną bohaterke ekwipunek i broń. Ponadto poniższy poradnik pozwoli Wam zebrać wszystkie 179 poukrywane na planszach skarby, a także odnaleźć sześć dostępnych w Underworld reliktów. Życzę miłej zabawy.

Przemek "g40st" Zamęcki

Ekwipunek

Gadżety

Gadżety

Podręczny notes elektroniczny, na którym możesz sprawdzić postępy w szukaniu ukrytych skarbów, przejrzeć ekwipunek, poczytać wpisy do dziennika Lary oraz uzyskać podpowiedzi w przypadku zagubienia się w gąszczu starożytnych ruin. Po zakończeniu gry PDA pozwala także przenieść się do dowolnej misji.

Dzięki temu rządzeniu, Lara może zapomnieć o potrzebie wynurzania się z wody w celu zaczerpnięcia powietrza. W ten sposób nie musi również utrzymywać dużej pojemności płuc, które, jeżeli się dobrze przyjrzeć, i atak są nad wyraz rozwinięte.

Jak to kamera, służy do filmowania stert kamieni odwiedzanych przez Larę. Od czasu do czasu przydaje się, aby wykorzystać ją w trybie pierwszoosobowym i spróbować odszukać coś, czego normalnie nie da się zobaczyć. W sumie, mogłoby jej równie dobrze nie być.

W przeciwieństwie do kamery, apteczki są niezbędne każdemu odkrywcy. Znajdziesz je zarówno w formie cywilizowanej, jak ta widoczna na obrazku obok, jak i w kociołko-kielichach porozstawianych w różnych części ruin.

Bez latarki nie da się żyć. W ruinach jest ciemno, wobec czego, często jest to jedyne źródło światła, dzięki któremu cokolwiek zobaczymy.

Indiana Jones ma bicz, a Lara Croft posługuje się chwytakiem magnetycznym. Wykorzystywany bardzo często, jest nieodzowną częścią ekwipunku.

Broń

Broń

Bardzo przydatna broń, choć dosyć szybko kończy się do niej amunicja. Można ze sobą zabierać na eskapady, ale lepszym wyborem będzie shotgun.

Najciekawsza broń w całej grze. Co prawda wolno strzela i jej przeładowanie trwa całe wieki, ale za to ma niesamowity wygar.

Przydatny, aczkolwiek dość szybko kończy się w nim amunicja. Lepiej zostawić w domu/

To jedyna sensowna broń przeciwko rekinom, choć przydatna jedynie w pierwszej i ewentualnie drugiej misji. W pozostałych jest tylko jeszcze jednym, niepotrzebnym gratem.

Można używać, choć wystrzeliwane przez ten pistolet pociski ze środkiem usypiającym nie działają zbyt długo. Tylko dla skrajnych pacyfistów, co to muchy nie skrzywdzą.

Jak to granaty, wystarczy jeden, aby powstrzymać niejednego najemnika. Rzucaj w grupki wrogów, a nie będzie po nich co zbierać.

Solucja

Prolog

Prolog

Zgodnie z zasadą Hitchcocka, gra rozpoczyna się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie będzie wzrastało. W tym przypadku wstrząsy zostały zastąpione przez płonącą posiadłość rodziny Coftów. Zacznij biec przed siebie omijając płomienie. W chwili, kiedy będziesz obok nich przechodził, Lara instynktownie zasłoni twarz przed bijącym z nich żarem. Dojdź do pierwszej przeszkody i wskocz na nią (Spacja), po czym podciągnij się w górę (ponownie Spacja). Zeskocz po drugiej stronie.

Dalszą drogę blokują zamknięte drzwi. Na szczęście tuż obok nich znajduje się wajcha służąca do ich otwierania. Podejdź do puszki w ścianie i naciśnij klawisz (E). Następnie przejdź dalej i w kolejnym pokoju kucnij (Ctrl) i przejdź pod zawalonymi gratami. Wejdź teraz na stertę śmieci pośrodku pokoju.

Odwróć się w stronę zamkniętych drzwi i użyj linki z hakiem (Q). Kiedy złapiesz drzwi, pociągnij linkę (E). Droga wolna, więc wybiegnij na korytarz. Zabierz leżącą na podłodze apteczkę (podejdź do niej i naciśnij klawisz E). Jeżeli Lara weszła w płomienie i straciła nieco zdrowia, to teraz możesz jej użyć (V). Nieco na lewo od tego miejsca zobaczysz przybitą wzdłuż ściany korytarza deskę.

Skocz w jej kierunku (W + Spacja) i zacznij przeciągać się w lewo (A). Kiedy dojdziesz do końca zobaczysz, że kolejna listwa znajduje się już sporo wyżej. Użyj klawisza skoku (Spacja), a Larze powinno udać się ją złapać. Przeciągaj się w lewo do samego końca. Aby tę czynność przyśpieszyć, możesz rytmicznie uderzać w klawisz (E). Kiedy już dojdziesz do końca puść się listwy (Ctrl) i po niższej listwie dojdź do jej lewego końca. Teraz musisz odskoczyć do tyłu. Przytrzymaj klawisz (S) i wykonaj skok (Spacja).

Kilka kroków dalej zobaczysz stojącą na podłodze wielką skrzynię. Podejdź do niej, złap ją (E) i przesuń ją (W) pod ścianę znajdującą się przed Tobą. Kiedy podsuniesz skrzynię do ściany puść ją (E) i wskocz na nią (W + Spacja). Użyj jeszcze raz kombinacji (W + Spacja), a Lara złapie się listwy nad sobą, po której zacznij teraz przesuwać się w prawo (D). Kiedy dojdziesz do jej końca zeskocz w prawo (D + Spacja). Tuż przed Tobą zawali się teraz podłoga. Przeskocz przez dziurę (W + Spacja) i skręć w lewo.

Dobiegnij do końca galerii i obróć się w prawo. Użyj haka (Q) i przeskocz na drugą stronę (W + Spacja). Aby uniknąć bijących z dołu płomieni możesz podciągnąć się nieco na lince (W + E). Rozhuśtaj się (na zmianę klawisze W i S