Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2006

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 116

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry „Tomb Raider: Legend” zawiera opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii single player, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych etapów, nie pominięto również licznych sekretów i zagadek logicznych.

Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Etap 1 Bolivia - Tiwanaku (1) (Sekrety)
  • Kazakhstan – Project Carbonek (10) (Etap 5)
  • Croft Manor (1) (Bonus)
  • England – King Arthur’s Tomb (7) (Etap 6)
  • England – King Arthur’s Tomb (1) (Etap 6)
  • Peru – Return to Paraiso (6) (Etap 2)
  • England – King Arthur’s Tomb (8) (Etap 6)
  • Peru – Return to Paraiso (5) (Etap 2)
  • Bolivia - Tiwanaku (1) (Etap 1)
  • Peru – Return to Paraiso (7) (Etap 2)

Informacja o grze

Tomb Raider: Legend jest siódmą odsłoną legendarnej serii przygodowych gier akcji z seksowną panią archeolog, Larą Croft w roli głównej. Tytuł wyprodukowany został przez studio Crystal Dynamics. Deweloperzy, wśród który znalazł się twórca postaci Lary Croft - Toby’ego Garda, postanowili wrócić do korzeni cyklu. Rozgrywka koncentruje się więc na poszukiwaniu legendarnych skarbów, penetrowaniu grobowców i pokazie ekwilibrystycznych umiejętności głównej bohaterki.

Gra Tomb Raider: Legend, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, PSP, X360, GCN, GBA, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Tomb Raider:Legendaporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=505

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Etap 1

Bolivia - Tiwanaku (1)

Bolivia - Tiwanaku (2)

Bolivia - Tiwanaku (3)

Bolivia - Tiwanaku (4)

Bolivia - Tiwanaku (5)

Bolivia - Tiwanaku (6)

Bolivia - Tiwanaku (7)

Etap 2

Peru - Return to Paraiso (1)

Peru - Return to Paraiso (2)

Peru - Return to Paraiso (3)

Peru - Return to Paraiso (4)

Peru - Return to Paraiso (5)

Peru - Return to Paraiso (6)

Peru - Return to Paraiso (7)

Peru - Return to Paraiso (8)

Etap 3

Japan - Meeting with Takamoto (1)

Japan - Meeting with Takamoto (2)

Japan - Meeting with Takamoto (3)

Japan - Meeting with Takamoto (4)

Japan - Meeting with Takamoto (5)

Etap 4

Ghana - Pursuing James Rutland (1)

Ghana - Pursuing James Rutland (2)

Ghana - Pursuing James Rutland (3)

Ghana - Pursuing James Rutland (4)

Ghana - Pursuing James Rutland (5)

Ghana - Pursuing James Rutland (6)

Ghana - Pursuing James Rutland (7)

Etap 5

Kazakhstan - Project Carbonek (1)

Kazakhstan - Project Carbonek (2)

Kazakhstan - Project Carbonek (3)

Kazakhstan - Project Carbonek (4)

Kazakhstan - Project Carbonek (5)

Kazakhstan - Project Carbonek (6)

Kazakhstan - Project Carbonek (7)

Kazakhstan - Project Carbonek (8)

Kazakhstan - Project Carbonek (9)

Kazakhstan - Project Carbonek (10)

Etap 6

England - King Arthur's Tomb (1)

England - King Arthur's Tomb (2)

England - King Arthur's Tomb (3)

England - King Arthur's Tomb (4)

England - King Arthur's Tomb (5)

England - King Arthur's Tomb (6)

England - King Arthur's Tomb (7)

England - King Arthur's Tomb (8)

England - King Arthur's Tomb (9)

Etap 7

Nepal - The Ghalali Key (1)

Nepal - The Ghalali Key (2)

Nepal - The Ghalali Key (3)

Nepal - The Ghalali Key (4)

Nepal - The Ghalali Key (5)

Nepal - The Ghalali Key (6)

Etap 8

FINAŁ] Bolivia - The Looking Glass (1)

FINAŁ] Bolivia - The Looking Glass (2)

Sekrety

Etap 1 Bolivia - Tiwanaku (1)

Etap 1 Bolivia - Tiwanaku (2)

Etap 1 Bolivia - Tiwanaku (3)

Etap 2 Peru - Return to Paraiso (1)

Etap 2 Peru - Return to Paraiso (2)

Etap 3 Japan - Meeting with Takamoto (1)

Etap 3 Japan - Meeting with Takamoto (2)

Etap 4 Ghana - Pursuing James Rutland (1)

Etap 4 Ghana - Pursuing James Rutland (2)

Etap 5 Kazakhstan - Project Carbonek (1)

Etap 5 Kazakhstan - Project Carbonek (2)

Etap 6 England - King Arthur's Tomb (1)

Etap 6 England - King Arthur's Tomb (2)

Etap 6 England - King Arthur's Tomb (3)

Etap 7 Nepal - The Ghalali Key (1)

Etap 7 Nepal - The Ghalali Key (2)

Etap 7 Nepal - The Ghalali Key (3)

Bonus

Croft Manor (1)

Croft Manor (2)

Croft Manor (3)

Croft Manor (4)

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "Tomb Raider: Legend". Poniższy artykuł zawiera opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii single player, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych etapów. Osobom, które miały już do czynienia z Larą, zaprezentowane schematy powinny być doskonale znane, aczkolwiek "Tomb Raider: Legend" doczekał się również wielu nowych elementów, dotyczących w głównej mierze zachowań głównej bohaterki. Wszystkie te akcje zostały dokładniej opisane w poradniku.

Jeśli zaś chodzi o sam tekst, w miarę możliwości starałem się przede wszystkim dokładnie objaśniać czynności, które w trakcie zabawy wykonuje się po raz pierwszy. W wyniku tego opisy początkowych etapów gry są znacznie bardziej rozbudowane. W kolejnych misjach skupiłem się już w głównej mierze na wykonywaniu zagadek, gdyż z wykonywaniem kolejnych skoków czy innych tego typu zachowań nie powinno już być większych problemów. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż "Tomb Raider: Legend" jest wyjątkowo liniową produkcją, tak więc można mieć pewność, iż opisane przeze mnie schematy zachowań powinny się sprawdzić. Warto również mieć na uwadze fakt, iż gra jest stosunkowo prosta, jeśli chodzi o toczone przez główną bohaterkę walki. Osobiście radziłbym więc bawić się na poziomie Normal lub wyższym, a to dlatego, iż wybór poziomu trudności nie wpływa w żaden sposób na rozwiązywane przez Larę zagadki logiczne. UWAGA! Jeszcze przed przystąpieniem do właściwej zabawy radziłbym zapoznać się z klawiszologią, a także dopasować akcje do własnych preferencji. Osobiście proponowałbym podmienić klawisz odpowiedzialny za korzystanie z latarki, gdyż domyślnie znajduje się on w dość niewygodnym miejscu. Istotną rolę odgrywa również autocelowanie. Jest ono wyjątkowo pomocne, aczkolwiek bardziej doświadczeni gracze mogą oczywiście z niego zrezygnować.

Pozostaje mi już tylko życzyć miłej zabawy, samych udanych skoków i szybkiego odnalezienia potrzebnych informacji w poniższym poradniku! A więc... do dzieła!

Jacek "Stranger" Hałas

Etap 1

Bolivia - Tiwanaku (1)

[Etap 1] Bolivia - Tiwanaku

Dodatkowe uwagi: Etap ten pełni rolę wyjątkowo rozbudowanego tutoriala. Objawia się to przede wszystkim wyświetlanymi przez grę podpowiedziami, które zdecydowanie warto czytać. Okienka informacyjne pojawiają się zazwyczaj przy pierwszym wykonywaniu danej czynności, aczkolwiek w kilku miejscach będziesz już musiał wysilić szare komórki. Generalnie jednak nie masz się czego obawiać. Dobrze byłoby wykorzystać ten czas na perfekcyjne opanowanie najbardziej skomplikowanych ruchów.

Na początek będziesz mógł obejrzeć dość ciekawie zrealizowaną scenkę przerywnikową (#1). Jeśli chcesz możesz przysłuchiwać się wymawianym przez poszczególne postaci kwestiom. Zdecydowanie będzie też na co popatrzeć. ;-) Przygotuj się, gdyż już za kilka chwil przejmiesz kontrolę nad główną postacią. Zaczynasz niedaleko przepaści (#2). Musisz się bardzo pilnować, gdyż źle wymierzony czy przypadkowo odpalony skok może zaowocować śmiercią głównej bohaterki. Zacznij od poznania podstawowych ruchów. Jeśli chcesz możesz zbierać po drodze charakterystyczne statuetki (pierwsza z nich jest za skałami zlokalizowanymi na wprost od Twojej aktualnej pozycji). Nie jest to jednak konieczne. W poniższym poradniku skupię się jednak wyłącznie na omawianiu akcji niezbędnych do osiągnięcia kolejnych segmentów planszy.

Jeśli chcesz możesz już teraz zajrzeć do swojego PDA, choć nie jest to konieczne. Gra sama zasugeruje to za kilka minut. Na początek czeka Cię bardzo łatwy skok (#1). Wystarczy nabrać rozbiegu i w odpowiednim momencie przeskoczyć (SPACJA). Nawet jeśli zrobisz to za wcześnie, Lara powinna chwycić się krawędzi. Jeśli chcesz możesz podejść do niewielkiego głazu, aby dowiedzieć się o możliwości kopania niewielkich przedmiotów. Ruszaj dalej. Wskocz do wody i zacznij płynąć w stronę brzegu (#2). Po dotarciu do półki Lara automatycznie wyjdzie na suchy ląd.

Podejdź do najbliższej półki i wskocz na nią korzystając ze SPACJI. Możesz ruszać dalej. Teraz gra zasugeruje ci skorzystanie z PDA (#1). Aby to zrobić musisz wcisnąć i przytrzymać klawisz TAB. Dzięki PDA możesz m.in. przeglądać aktualne cele, czy posiadane przedmioty. Warto do niego często wracać. Podejdź teraz do ogromnego głazu. Będziesz musiał go zepchnąć na dół. Przytrzymaj klawisz E, a następnie górny kursor (#2). Powinno to w zupełności wystarczyć.

Cofnij się, nabierz rozpędu i przeskocz na prawą półkę. Dostępu do niej bronił zepchnięty przed chwilą głaz. Podejdź do liany (#1) i zacznij przesuwać się ku górze (Lara powinna automatycznie wykonać tę czynność). Teraz musisz wcisnąć prawy kursor a następnie SPACJĘ żeby przeskoczyć na sąsiednią lianę. Powtórz tę czynność, tak aby docelowo znaleźć się na nowej półce (#2).

Teraz będziesz musiał wskoczyć na kolejną lianę, która oddziela Cię od okolicznego wodospadu. Nie zapomnij nabrać odpowiedniego rozbiegu, tak aby nie spaść! Nie muszę też chyba przypominać o konieczności wykonywania częstych save'ów. Teraz będziesz musiał rozhuśtać lianę (#1) korzystając z klawiszy kierunkowych. W odpowiednim momencie wciśnij SPACJĘ żeby znaleźć się na przeciwległej półce (po drugiej stronie wodospadu). Przed Tobą nieoświetlony korytarz. Skorzystaj z latarki (#2), domyślnie wciskając klawisz DELETE. Przebiegnij na drugi koniec jaskini.

Bolivia - Tiwanaku (2)

Po raz kolejny będziesz musiał wykonać stosunkowo trudny skok (#1). Generalnie najlepiej byłoby gdyby Lara nie chwytała się krawędzi jedną ręką. W ten sposób unikniesz wielu problemów. Załączy się krótka scenka, dając ci tym samym do zrozumienia co powinieneś zrobić. Podejdź do ściany i podskocz (#2). Lara automatycznie powinna chwycić się krawędzi. NIE SKACZ! Zacznij przesuwać się w lewo. Nie przejmuj się - nawet jeśli dojdziesz do narożnika, to Lara i tak odpowiednio się "przestawi". Jeśli chcesz możesz sobie odpowiednio przy tym ustawiać kamerę.

Docelowo powinieneś dotrzeć do wodospadu, który był ukazany na filmiku. Przeskocz na drugą stronę (#1). Radziłbym (zgodnie z sugestią gry) wykonać teraz pojedynczego save'a. Zacznij biec przed siebie. Po chwili zauważysz ogromny głaz (#2). BŁYSKAWICZNIE podbiegnij do prawych skał, tak aby go uniknąć. Będziesz miał na to stosunkowo niewiele czasu.

Możesz ruszać dalej. Czeka Cię teraz kilka niezbyt wymagających skoków. Skorzystaj z prawego głazu, tak aby pomyślnie wskoczyć na wystający konar (#1). Teraz będziesz musiał przesunąć się w lewo. Skorzystaj w tym celu z kursorów odpowiedzialnych za ruch. Teraz będziesz musiał przeskakiwać na kolejne słupki (#2). Zgodnie z sugestią gry, za każdym razem Lara będzie musiała wykonać co najmniej jeden obrót. Aktywuje się go poprzez wciśnięcie górnego kursora. Aby przeskoczyć musisz oczywiście skorzystać ze SPACJI.

Docelowo powinieneś trzymać się lewej krawędzi. Zbliż się do niewielkiego wodospadu i spróbuj przeskoczyć na drugą stronę (#1). Po raz kolejny musisz mieć przytrzymany odpowiedni kursor, a następnie skorzystać ze SPACJI. Załączy się krótka scenka przerywnikowa. Wciśnij G, aby wyciągnąć broń (opcjonalnie możesz od razu zacząć strzelać). Załatw pojedynczego wartownika (#2). Jeśli chcesz możesz skorzystać z wspomnianego we wstępie autocelowania w celu ułatwienia sobie tej walki.

Kolejną podpowiedź gry (skorzystanie z lornetki) możesz chwilowo zignorować. Biegnij przed siebie. Wskocz na niezbyt stabilny podest (#1). Teraz będziesz musiał wykonać stosunkowo szybki skok, tak aby nie zdążył się on obniżyć. Musisz oczywiście "celować" w stronę najbliższej półki. Możesz się wspiąć na półkę. Korzystając z poznanej już wcześniej metody zepchnij ogromny głaz na dół (#2). Dzięki temu posunięciu odblokujesz sobie dalsze przejście.

Bolivia - Tiwanaku (3)

Możesz śmiało zeskoczyć na dół. Zauważ, iż ze znajdującego się tu głazu będziesz mógł przeskoczyć na kolejny konar (#1). Drugi skok jest jeszcze trudniejszy. Będziesz bowiem musiał perfekcyjnie wpasować się pomiędzy dwa wodospady. To świetna okazja do przećwiczenia tego typu zachowań. :-) Teraz będziesz musiał skorzystać z będącego na wyposażeniu Lary harpuna. Podejdź do charakterystycznego obiektu (#2). Wciśnij Q, a następnie E żeby go do siebie przyciągnąć.

Załączy się kolejna scenka przerywnikowa. Tym razem będziesz musiał rozprawić się z dwoma wartownikami (#1). Po raz pierwszy radziłbym zacząć wykonywać skoki, tak aby unikać wrogich pocisków. Jeden z żołnierzy powinien mieć przy sobie apteczkę. Możesz z niej skorzystać. Pamiętaj o tym, że przy sobie możesz mieć ograniczoną ilość tych przedmiotów! Podejdź do wodospadu. Powinieneś zauważyć półkę (#2). Wciśnij klawisz skoku, a następnie zacznij przesuwać się w lewo.

Teraz