Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do gry „Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent” składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia wszystkich poziomów z kampanii single player, przedstawiając subtelne rozwiązania napotykanych w trakcie zabawy problemów.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Shanghai - Hotel (3) (Misja 5)
  • Iceland – Geothermal Plant (1) (Misja 1)
  • NYC – JBA HQ – Part 3 (1) (Misja 8)
  • NYC – JBA HQ – Part 1 (1) (Misja 3)
  • NYC – JBA HQ – Part 2 (1) (Misja 6)
  • Kansas – Ellsworth Penitentiary (1) (Misja 2)
  • Iceland – Geothermal Plant (3) (Misja 1)
  • NYC – JBA HQ – Part 2 (2) (Misja 6)
  • NYC – JBA HQ – Part 3 (2) (Misja 8)
  • Iceland – Geothermal Plant (2) (Misja 1)

Informacja o grze

Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent to już czwarty odcinek serii poświęconej agentowi Samowi Fisherowi. Tym razem jednak (teoretycznie) zło bierze górę nad dobrem. Tradycyjnie grę wyprodukowała i wydała firma UbiSoft.

Gra Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX, PS2, GCN, X360, Wii, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 111

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tom Clancy's Splinter Cell:Double Agentporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=574

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Etapy treningowe - Test Course A i B

Misja 1

Iceland - Geothermal Plant (1)

Iceland - Geothermal Plant (2)

Iceland - Geothermal Plant (3)

Misja 2

Kansas - Ellsworth Penitentiary (1)

Kansas - Ellsworth Penitentiary (2)

Kansas - Ellsworth Penitentiary (3)

Misja 3

NYC - JBA HQ - Part 1 (1)

NYC - JBA HQ - Part 1 (2)

NYC - JBA HQ - Part 1 (3)

NYC - JBA HQ - Part 1 (4)

Misja 4.1

Sea of Okhotsk (1)

Sea of Okhotsk (2)

Misja 4.2

Sea of Okhotsk (1)

Sea of Okhotsk (2)

Sea of Okhotsk (3)

Sea of Okhotsk (4)

Misja 5

Shanghai - Hotel (1)

Shanghai - Hotel (2)

Shanghai - Hotel (3)

Shanghai - Hotel (4)

Misja 6

NYC - JBA HQ - Part 2 (1)

NYC - JBA HQ - Part 2 (2)

NYC - JBA HQ - Part 2 (3)

NYC - JBA HQ - Part 2 (4)

Misja 7.1

Cozumel - Cruise Ship (1)

Cozumel - Cruise Ship (2)

Misja 7.2

Cozumel - Cruise Ship (1)

Cozumel - Cruise Ship (2)

Misja 8

NYC - JBA HQ - Part 3 (1)

NYC - JBA HQ - Part 3 (2)

NYC - JBA HQ - Part 3 (3)

NYC - JBA HQ - Part 3 (4)

Misja 9.1

Kinshasa (1)

Kinshasa (2)

Kinshasa (3)

Kinshasa (4)

Misja 9.2

Kinshasa (1)

Kinshasa (2)

Kinshasa (3)

Misja 9.3

Kinshasa (1)

Kinshasa (2)

Misja 10.1

NYC - JBA HQ - Part 4 (1)

NYC - JBA HQ - Part 4 (2)

Misja 10.2

NYC - JBA HQ - Part 4 (1)

NYC - JBA HQ - Part 4 (2)

Zakończenia

Misja 11 - NYC - Coast Guard Boat (BONUS)

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent". Poniższy tekst składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia wszystkich poziomów, które składają się na przygotowaną przez producentów kampanię single player. W miarę możliwości starałem się żeby mój opis przedstawiał subtelne rozwiązania napotykanych w trakcie zabawy problemów. Należy bowiem pamiętać, iż gra ta w dalszym ciągu jest dość złożoną skradanką, premiującą pozostawanie w ukryciu, a także unikanie otwartych starć z siłami wroga. W omawianej odsłonie serii jest to jeszcze bardziej widoczne. Każde takie "przewinienie" (także pozornie nieszkodliwe, np. zniszczenie źródła światła albo ogłuszenie wartownika) karane jest bowiem odjęcie punktów stealth (domyślnie jest to maksymalna wartość), wyświetlanych po zakończeniu misji. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż za najlepszy wynik punktowy nie otrzymuje się żadnych bonusów. Kwestia dopracowania wszystkich szczegółów jest więc uzależniona wyłącznie od naszych osobistych preferencji. Ja będę skupiał się oczywiście na przedstawieniu czynności, które pozwolą na wypełnienie wszystkich postawionych zadań. W wielu miejscach pozwolę sobie jednak na ogłuszenie wartowników, czy zneutralizowanie wybranych źródeł światła.

"Double Agent" jest bardziej nieliniowy od swoich poprzedników, co jest szczególnie widoczne na najwyższym poziomie trudności. Ja postarałem się przedstawić najciekawsze rozwiązania, tzn. takie, które zapewniają solidną dawkę adrenaliny, ale nie wymagają przy tym stosowania bardzo skomplikowanych posunięć. Radziłbym zwracać uwagę na pojawiające się w opisach misji skróty, gdyż można się z nich dowiedzieć, do której z organizacji dane zadanie zostało przyporządkowane. Nie zapominaj również o jak najczęstszym zapisywaniu stanu gry, gdyż o pomyłkę nietrudno, a w wielu sytuacjach odkrycie swojej pozycji jest równoznaczne z zawaleniem drugorzędnych zadań, dzięki którym można byłoby odblokować sobie nowe przedmioty, czy polepszyć wynik punktowy.

Życzę udanej zabawy!

Jacek "Stranger" Hałas

Etapy treningowe - Test Course A i B

Uwaga! Poziomy te są oczywiście nieobowiązkowe, aczkolwiek radziłbym do nich przystąpić. Oba etapy są bowiem bardzo krótkie, tak więc nie stracisz tu dużo czasu. Będziesz natomiast mógł przypomnieć sobie podstawowe kwestie związane ze sterowaniem postacią. Nie poznasz natomiast zbyt dużej ilości nowych ruchów, ale mimo wszystko radziłbym zapoznać się z oba etapami.

Nie sugeruj się tym, iż oba te etapy rozgrywane są w "wirtualnym" środowisku. W zamierzeniu miało to zapewne pozwolić w lepszym oznaczeniu problemów, które będziesz w trakcie zabawy napotykał. Na początek będziesz musiał skierować się do znajdującego na wprost przejścia (#1). Teraz będziesz musiał dobiec do oznaczonego przez grę obiektu, unikając przy tym źródeł światła (#2). Nie powinno ci to sprawić żadnych problemów. Zaczekaj na wyświetlenie kolejnego filmu.

Podejdź do rynny i zacznij wspinać się na górę (#1). Teraz będziesz musiał przejść na drugą stronę. Podskocz, tak aby się chwycić rury i ruszaj przed siebie. W końcowej części będziesz się musiał dodatkowo podciągnąć (#2). Nie zeskakuj. Dojdź do samego końca i ostrożnie zejdź po rynnie na dół.

Podejdź teraz do laptopa i wciśnij przycisk używania (#1). Będziesz musiał przystąpić do niezbyt skomplikowanej minigry (#2), którą szerzej przedstawiłem w końcówce opisu pierwszej misji gry. Cała zabawa polega na wyszukiwaniu tych cyfr, które "zatrzymały się". W ten sposób będziesz musiał uzupełnić wszystkie cztery pola. Wróć się na rynnę.

Ruszaj przed siebie. Zatrzymaj się mniej więcej w połowie drogi. Powinna się tu wyświetlić charakterystyczna ikonka (#1). Wciśnij przycisk używania i zacznij opuszczać się na dół. Dzięki temu posunięciu będziesz mógł podnieść upragniony obiekt (#2). Zaczekaj teraz na kolejny filmik. Zeskocz na dół i skieruj się do czarnego przejścia, dzięki czemu zaliczysz pierwszą misję treningową.

Druga misja treningowa przybliży ci kwestię nokautowania napotykanych przeciwników. Dodam jednak, iż w tym etapie nie będziesz karany za wykonywanie tej czynności. Mowa tu o wspomnianych już wcześniej punktach Stealth. W pierwszej kolejności musisz zlikwidować pojedynczego gostka (#1). Zaczekaj aż wejdzie on do budynku. Spróbuj zajść go od tyłu i znokautować (#2). Dysponujesz tu dość dużą swobodą działania.

Skieruj się teraz do niewidocznych na pierwszy rzut oka podwójnych drzwi (#1). Gra wyświetli w tym miejscu nowy filmik przerywnikowy. Tym razem będziesz musiał załatwić dwóch terrorystów oraz uratować zakładnika. Zejdź po schodach na dół. W pierwszej kolejności załatw gostka patrolującego ten korytarz (#2). Musisz go zajść od tyłu i znokautować.

Znajdujesz się w niezbyt rozbudowanym labiryncie. W trakcie rozgrywania normalnej misji mógłbyś skorzystać z trójwymiarowej mapy. Teraz radziłbym się jednak wrócić na schody i zapamiętać sobie drogę (#1). Po dotarciu na miejsce spróbuj zbliżyć się do terrorysty (#2). Jego również musisz znokautować.

Na koniec podejdź do zakładniczki i wciśnij klawisz używania żeby ją uwolnić (#1). Nie pozostało ci już nic więcej, jak tylko skierować się do nowo powstałego przejścia (#2). Gratulacje! Właśnie ukończyłeś obie misje treningowe. Będziesz mógł teraz przystąpić do pierwszej właściwej misji gry.

Misja 1

Iceland - Geothermal Plant (1)

Iceland - Geothermal Plant

Czas i miejsce akcji: 20 kilometrów od miasta Akureyri; 3 września 2007

LISTA ZADAŃ:

Assignment (Zadania)

1) [NSA] Investigate geothermal plant (Przedostań się na teren zakładu geotermalnego)

2) [NSA] Reach helicopter for extraction (Ewakuuj się przy użyciu śmigłowca agencji)

Primary objectives (Główne cele)

1) [NSA] Prevent missile launch (Nie dopuść do odpalenia rakiety)

Secondary objectives (Poboczne cele)

1) [NSA] Infiltrate base without alerts* (Nie dopuść do wszczęcia alarmu na terenie bazy wroga)

2) [NSA] Infiltrate plant without alert* (Nie dopuść do wszczęcia alarmu na terenie fabryki)

Uwaga! Wykonując zadania oznaczone gwiazdką można odblokować dodatkowe elementy wyposażenia!

OPIS PRZEJŚCIA MISJI:

Na początek gra wyświetli oczywiście ładnie wykonany filmik przerywnikowy (#1). Jak zapewne zauważyłeś, w trakcie rozgrywania tego etapu będziesz musiał współpracować z innym członkiem agencji. Na szczęście wszystkie ważne czynności wykonasz na własną rękę. Po odzyskaniu kontroli nad głównym bohaterem możesz odwrócić się i zbadać jeden z komputerów (#2). Odnajdziesz tu e-mail napisany przez córkę głównego bohatera.

Teraz będziesz musiał wyskoczyć z samolotu (#1). W tym celu skieruj się oczywiście do jego tylnej części. Po kilku chwilach znajdziesz się w wodzie. Zacznij płynąć prosto (#2). Jeśli chcesz, możesz sobie włączyć noktowizor. Zwróć także uwagę na kolegę z drużyny, dzięki któremu będziesz wiedział gdzie dokładnie należy się udać.

Będziesz teraz musiał wpłynąć do niewielkiego tunelu, który znajduje się na lewo od wentylatora (#1). Płyń cały czas przed siebie. Po dotarciu do zbiornika radziłbym chwilkę zaczekać, tak aby kolega z drużyny uporał się z jednym z przeciwników (#2). Za chwilę będziesz musiał wykonać bardzo podobną czynność.

Podpłyń do tafli lodu i zaczekaj aż pojawi się określona ikonka (#1). Skorzystaj teraz z klawisza użycia, dzięki czemu zaczniesz uderzać w lód. Gdy tylko zjawi się tu przeciwnik, ponownie wciśnij klawisz używania (#2). W ten sposób zabijesz go bez jednoczesnego wszczynania alarmu w tej części kompleksu.

Mając ten problem z głowy możesz podpłynąć do jednej z dziur (#1), dzięki czemu będziesz mógł wydostać się na powierzchnię (#2). Po dotarciu na miejsce radziłbym chwilkę zaczekać i wysłuchać tego co Lambert ma do powiedzenia. Powinieneś także zapisać stan gry.

Teraz będziesz musiał skierować się do niewielkiego budynku (#1), ze zlokalizowaniem którego nie powinieneś mieć dużych problemów. Wejdź po schodach na górę i otwórz drzwi. Musisz się tu zacząć skradać, tak aby nie obudzić śpiącego wartownika. Podnieś granat (#2). Możesz także użyć laptopa, dzięki czemu przeczytasz mało znaczący e-mail.

Będziesz musiał wyłączyć dostawy prądu do znajdującego się w tej okolicy ogrodzenia. W tym celu skorzystaj z noża (#1). Możesz już wyjść na zewnątrz. Dołącz do kolegi z drużyny i ustaw się w odpowiednim miejscu, tak aby mógł przedostać się na wyżej położoną półkę (#2). Przejdź teraz na drugą stronę, wspinając się po płocie.

Skorzystaj ze znajdującej się tu drabiny (#1), dzięki czemu będziesz mógł wyjść na wyżej położony poziom. Ustaw się teraz w odpowiednim miejscu i podskocz do góry. Dzięki temu posunięciu zaczniesz zjeżdżać po linie (#2), przedostając się do nowej części kompleksu. Ucieszy Cię też pewnie to, iż będziesz mógł działać w pojedynkę.

Iceland - Geothermal Plant (2)

Podejdź teraz do krawędzi i zeskocz na niższy poziom. Zaczekaj aż patrolujący ten teren wartownik ustawi się pod Tobą. Musisz na niego zeskoczyć (#1), dzięki czemu go ogłuszysz. Odciągnij ciało z oświetlanego miejsca. Skieruj się teraz do znajdujących kawałek dalej schodów (#2), po których będziesz oczywiście musiał zejść na dół.

Zaczekaj