Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Nieoficjalny poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich głównych oraz dodatkowych misji. Omówienia poszczególnych etapów koncentrują się nie tylko na wypełnianiu otrzymywanych zadań, ale także na skutecznym unikaniu wykrycia i odnajdywaniu sekretnych przedmiotów. W dalszej części poradnika zamieszczono rozdziały poświęcone wszystkim odmianom sekretów (paczki, cele o dużym znaczeniu, laptopy), jak również ulepszaniu wyposażenia głównego bohaera oraz zaliczaniu wyzwań i osiągnięć.
Poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist to:
Niniejszy poradnik powstał w głównej mierze w oparciu o styl rozgrywki o nazwie Duch (Ghost), w którym główny bohater nie tylko unika wykrycia przez przeciwników, ale także ich nie zabija. Opis przejścia posuwa się zresztą o krok dalej, albowiem podpowiada w jaki sposób całkowicie unikać atakowania przeciwników, przedstawiając bardziej agresywne rozwiązania tylko i wyłącznie jeśli wymagają tego założenia danego celu misji (np. oczyszczenie drogi do punktu ewakuacji).
Poradnik przygotowywany był na najwyższym poziomie trudności Perfekcjonista, na którym oprócz bardzo czujnych przeciwników Fisher musi sobie też radzić bez wspomagaczy w postaci "prześwietlania" ścian goglami sonarowymi, korzystania z odnajdywanych w świecie gry skrzyń z zapasami i wykonywania automatycznych egzekucji.
W poradniku do gry Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist zawarto między innymi solucję wszystkich zadań i lokalizacje wszystkich sekretów (danych wywiadowczych, celów wysokiej wagi i laptopów). Opisany został również rozwój wyposażenia i osiągnięcia.
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 250
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1360
PC
Xbox 360
PS3
Dotarcie do bazy lotniczej Andersen
Zbliżenie się do urządzenia zakłócającego
Dotarcie do kryjówki CIA
Odnalezienie Kobina
Dotarcie w okolice posterunku policji
Przedostanie się do wnętrza komisariatu
Dotarcie do sali przesłuchań
Uratowanie Kobina
Eskortowanie Kobina
Przedostanie się do miejsca przejęcia kontroli nad dronem
Zidentyfikowanie kupca
Dotarcie do miejsca pobytu kupca
Zlokalizowanie źródła transmisji
Ucieczka z miejsca ostrzeliwanego przez drony
Zinfiltrowanie hali festiwalowej
Odnalezienie zakładników
Utrzymanie zakładników przy życiu
Zbadanie tuneli
Dotarcie do stacji filtracji wody
Przedostanie się do pomieszczenia kontrolnego
Wyłączenie pomp
Zakręcenie zaworu odpływu
Zinfiltrowanie terenów wokół posiadłości
Dotarcie do szopy narzędziowej
Zdetonowanie ładunku EMP przy skrzynce z bezpiecznikami
Przedostanie się do wnętrza posiadłości
Odnalezienie kryjówki Nouriego
Zneutralizowanie napastników
Eskortowanie Nouriego
Przedostanie się na dachy
Dotarcie do szybu windy
Zbadanie głównego obszaru młynu zbożowego
Dotarcie do strefy załadunku
Pozostawienie lokalizatora w ciężarówce
Opuszczenie strefy załadunku
Zlokalizowanie Sadiqa
Dotarcie na dach w towarzystwie Briggsa
Przedostanie się do wnętrza centrum dowodzenia
Dotarcie na najniższy poziom parkingu
Wydostanie się z więzienia
Dotarcie do windy
Uzyskanie dostępu do skarbca
Ściągnięcie danych
Wydostanie się z centrum dowodzenia z dyskiem Charliego
Dotarcie do ogrodów
Dotarcie do strefy ewakuacji
Ochranianie furgonetki
Rozbrojenie pierwszej bomby
Rozbrojenie drugiej bomby
Rozbrojenie trzeciej bomby
Rozbrojenie czwartej bomby
Doścignięcie lidera komórki Inżynierów
Dotarcie do sali przesłuchań
Odzyskanie wyposażenia Fishera
Wydostanie się z obozu
Spotkanie się z Briggsem przy łodzi
Zneutralizowanie atakujących najemników
Ochranianie kołującego samolotu
Zrzucenie ładunku
Zresetowanie systemu
Przedostanie się na teren gazoportu
Zneutralizowanie wszystkich terrorystów
Dotarcie do miejsca unieszkodliwienia wirusa
Odnalezienie lidera komórki Inżynierów
Doścignięcie lidera komórki Inżynierów
Wyłączenie wentylatora
Zinfiltrowanie bunkra
Uzyskanie dostępu do systemów obronnych bunkra
Dokonanie sabotażu systemów obronnych bunkra
Załączenie procedury blokady bunkra
Powstrzymanie Sadiqa
Informacje wstępne
Misja 1 - Fort morski Hawkinsa
Misja 2 - Przejście graniczne
Misja 3 - Kryjówka hakerów
Informacje wstępne
Rodzaje przeciwników i ogólne zasady misji Charliego
Misja 1 - Ambasada Pakistanu
Misja 2 - Ambasada Szwajcarii
Misja 3 - Ambasada Egiptu
Misja 4 - Ambasada Rosji
Informacje wstępne
Misja 1 - Plantacja opium
Misja 2 - Targ rybny
Misja 3 - Kopalnia diamentów
Informacje wstępne
Misja 1 - Kryjówka przemytników
Misja 2 - Baza rakietowa
Misja 3 - Placówka Woronu
Misja 4 - Opuszczone miasto
Misje głównej kampanii
Misje Grim
Misje Charliego
Misje Kobina
Misje Briggsa
Misje głównej kampanii
Misje Grim
Misje Kobina
Misje Briggsa
Misje głównej kampanii
Misje Grim
Misje Charliego
Misje Kobina
Misje Briggsa
Gadżety
Gogle, stroje i broń palna
Ulepszenia Paladyna
W co zainwestować w pierwszej kolejności?
Wskazówki dotyczące zaliczania wyzwań
Osiągnięcia
Nieoficjalny poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich głównych oraz dodatkowych misji. Omówienia poszczególnych etapów koncentrują się nie tylko na wypełnianiu otrzymywanych zadań, ale także na skutecznym unikaniu wykrycia i odnajdywaniu sekretnych przedmiotów. W dalszej części poradnika zamieszczono rozdziały poświęcone wszystkim odmianom sekretów (paczki, cele o dużym znaczeniu, laptopy), jak również ulepszaniu wyposażenia głównego bohaera oraz zaliczaniu wyzwań i osiągnięć.
Poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist to:
szczegółowy opis przejścia wszystkich głównych misji
szczegółowy opis przejścia wszystkich opcjonalnych misji otrzymywanych od sojuszników Fishera
informacje na temat lokalizacji wszystkich paczek (Dead Drops)
informacje na temat lokalizacji i sposobów pojmania wszystkich celów o dużym znaczeniu (High Value Targets)
informacje na temat lokalizacji wszystkich laptopów Czarnej Listy (Blacklist Laptops)
wskazówki odnośnie ulepszania wyposażenia głównego bohatera
informacje na temat zaliczania wyzwań i osiągnięć
Niniejszy poradnik powstał w głównej mierze w oparciu o styl rozgrywki o nazwie Duch (Ghost), w którym główny bohater nie tylko unika wykrycia przez przeciwników, ale także ich nie zabija. Opis przejścia posuwa się zresztą o krok dalej, albowiem podpowiada w jaki sposób całkowicie unikać atakowania przeciwników, przedstawiając bardziej agresywne rozwiązania tylko i wyłącznie jeśli wymagają tego założenia danego celu misji (np. oczyszczenie drogi do punktu ewakuacji).
Poradnik przygotowywany był na najwyższym poziomie trudności Perfekcjonista, na którym oprócz bardzo czujnych przeciwników Fisher musi sobie też radzić bez wspomagaczy w postaci "prześwietlania" ścian goglami sonarowymi, korzystania z odnajdywanych w świecie gry skrzyń z zapasami i wykonywania automatycznych egzekucji.
Pod koniec wybranych stron opisu przejścia znajdują się dodatkowe wskazówki dla dwóch pozostałych stylów rozgrywki, czyli Pantery (Panther - ciche zabijanie wrogów) oraz Ataku/Szturmowca (Assault - branie udziału w bezpośrednich konfrontacjach z użyciem broni palnej i materiałów wybuchowych). Na eksperymenty z tymi stylami radzę zdecydować się dopiero po zaliczeniu głównej kampanii, gdyż w przeciwnym wypadku utracisz szansę na otrzymanie osiągnięcia/trofeum przyznawanego za ukończenie gry bez zabijania innych postaci.
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
2 września 2013 - poradnik został wzbogacony o opisy Dodatkowych misji zlecanych przez Kobina i Briggsa, a także informacje odnoszące się do szeregu znajdziek (Paczki, Cele o dużym znaczeniu, Laptopy Czarnej Listy), Wyposażenie Fishera i ulepszenia samolotu orazWyzwania i osiągnięcia.
26 sierpnia 2013 - dodano opis przejścia misji 12 - Site F (Ośrodek F), a także dodatkowych misji zlecanych przez Charliego.
22 sierpnia 2013 - zaktualizowano poradnik o opis przejścia kolejnych 3 zadań - aż do misji 11 - LNG Terminal włącznie.
19 sierpnia 2013 - opublikowano solucję pierwszych 7 misji, wraz z opisem 3 misji dodatkowych (zlecanych przez Grima), a także sterowaniem na konsole.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Sprint
Przykucnięcie
Skok / Wspinaczka
Schowanie się za zasłoną
Wybór pomiędzy chodem i biegiem
Celowanie
Strzał
Przeładowanie
Interakcja / Atak wręcz
Użycie wybranego gadżetu
Oznaczenie przeciwnika
Likwidacja oznaczonych przeciwników / Wspólna akcja w trybie wieloosobowym
Założenie wybranych gogli
Cichy dźwięk mający zwrócić uwagę przeciwników
Zmiana trybu ognia (broń palna)
Zmiana pomiędzy działaniami ogłuszającymi i zabijającymi
Wybranie pistoletu
Wybranie broni dodatkowej
Wybranie broni specjalnej
Wybranie gadżetu 1
Wybranie gadżetu 2
Wybranie gadżetu 3
Wybranie gadżetu 4
Wybranie gadżetu 5
Wybranie gadżetu 6
Wybranie gadżetu 7
Wybranie gadżetu 8
Zmiana broni
Zmiana trybu wizji
Wyświetlenie menu wyposażenia
Komunikat do wszystkich (tryb wieloosobowy)
Komunikat do drużyny (tryb wieloosobowy)
Rozmowa (tryb wieloosobowy)
Ruch
Przykucnięcie
Zmiana pozycji kamery
Przeładowanie broni
Interakcja / Przemykanie między zasłonami / Sprint (przytrzymaj)
Schowanie się za zasłoną
Walka wręcz / Wzięcie zakładnika (przytrzymaj)
Wykonanie egzekucji
Załączenie gogli
Alternatywna broń
Specjalna broń
Pistolet
Użycie gadżetu
Celowanie
Zaznaczenie/odznaczenie celu do egzekucji
Strzał
Cichy dźwięk mający zwrócić uwagę przeciwników
Zatrzymanie gry
Ruch
Przykucnięcie
Zmiana pozycji kamery
Przeładowanie broni
Interakcja / Przemykanie między zasłonami / Sprint (przytrzymaj)
Schowanie się za zasłoną
Walka wręcz / Wzięcie zakładnika (przytrzymaj)
Wykonanie egzekucji
Załączenie gogli
Alternatywna broń
Specjalna broń
Pistolet
Użycie gadżetu
Celowanie
Zaznaczenie/odznaczenie celu do egzekucji
Strzał
Cichy dźwięk mający zwrócić uwagę przeciwników
Zatrzymanie gry
Uwaga! Gra pozwala na pominięcie prologu i możesz tego dokonać wybierać stosowną opcję po jej zatrzymaniu. Na taki krok radzę zdecydować się tylko jeśli zaliczyłeś już wcześniej całą kampanię singleplayer i chcesz jak najszybciej przejść do właściwej zawartości.
Ruszaj za Victorem, podążając bardzo liniową ścieżką prowadzącą do atakowanej bazy lotniczej. Po tym jak humvee przebije się przez barierkę kucnij i skieruj się w stronę niewielkiego tunelu. Po przejściu przez tunel podejdź do Victora i wciśnij odpowiedni przycisk/klawisz żeby go podsadzić. Na koniec sam się podciągnij i przedostań na drugą stronę barierki.
Ustaw się za najbliższą zasłoną, wciskając wskazany przez grę przycisk/klawisz żeby się do niej "przykleić". Musisz teraz zacząć docierać do kolejnych oznaczanych na ekranie zasłon - za każdym razie rozpocznij od namierzenia zasłony i następnie wciśnij odpowiedni przycisk/klawisz żeby Sam mógł wykonać bieg. Docelowo powinieneś znaleźć się przy pokazanym na screenie murku, czyli dokładnie za plecami lewego wartownika. Otwórz zgodnie z sugestią gry okno wyboru ataków i uzbrojenia. Upewnij się, że masz wybrany nieagresywny wariant walki wręcz (Non-Lethal), po czym wciśnij stosowny przycisk/klawisz, automatycznie ogłuszając lewego przeciwnika (jeśli przypadkowo załączyłeś wariant Lethal to Sam użyje noża do zabicia terrorysty). Nie przejmuj się jednocześnie osobą stojącą po prawej stronie, albowiem to Victor się jej pozbędzie.
Ruszaj w stronę widocznego w oddali placu. Gra zasugeruje ci tu możliwość chowania się za mijanymi zasłonami, ale chwilowo nie jest to wymagane, bo przeciwników spotkasz dopiero po dotarciu do kolejnego obszaru. W tym miejscu musisz się już zacząć skradać, albowiem w okolicy przebywa wielu terrorystów. Zbliż się ostrożnie do największej grupy i zaczekaj aż wrogowie zakończą wymianę zdań, tak by rozeszli się. Wyrusz teraz ostrożnie w prawo.
Na pierwszy postój zdecyduj się po przejściu kilkunastu metrów i zaczekaj aż przeciwnik pozostający w ruchu odbędzie kolejną rozmowę. Ruszaj dalej gdy tylko będzie to możliwe. Postać, której śladami podążasz, powinna wkrótce zatrzymać się w miejscu pokazanym na dołączonym screenie. Nie atakuj tego terrorysty tylko ustaw się za zasłoną zlokalizowaną na prawo od niego.
Zwróć uwagę na drugiego przeciwnika patrolującego plac nieco dalej od Ciebie. Zaczekaj aż postać ta wyruszy w lewo i szybko przystąp do działania, starając się trzymać jak najbliżej prawej siatki i zbliżając się do zakłócacza. Gra wyświetli w tym miejscu scenkę przerywnikową, kończąc tym samym prolog.
Informacje wstępne:
Ciężki wojskowy samolot transportowy C-159 Paladyn spełnia w grze rolę bazy wypadowej i zarazem swego rodzaju menu głównego, a to dlatego, że to właśnie z jego pokładu możesz wybierać wszystkie dostępne rodzaje misji - singleplayerowe, kooperacyjne i multiplayerowe. Oprócz tego podczas pobytu na pokładzie wspomnianej jednostki latającej możesz również dokonywać różnorakich zakupów i modyfikować wyposażenie głównego bohatera. Lista najważniejszych czynności przedstawiona została poniżej.
Anna Grimsdottir przebywa w głównym obszarze centrum dowodzenia. Oprócz odbywania z nią rozmów na temat kolejnych misji możesz także dokonywać u niej zakupów ulepszeń do samolotu (opcja Ulepszenia samolotu) oraz odbierać od niej dodatkowe misje do rozegrania w pojedynkę lub w kooperacji (opcja Misje Grim).
Isaaca Briggsa również możesz spotkać w głównym obszarze centrum dowodzenia. Oprócz odbywania z żołnierzem rozmów na temat kolejnych misji możesz także sprawdzać u niego swoje aktualne postępy (opcja Postępy) oraz odbierać od niego dodatkowe misje do rozegrania w kooperacji (opcja Misje Briggsa).
W tylnej części samolotu znajdują się klinika oraz telefon, dzięki któremu Sam może kontaktować się ze swoją córką. Z Sarą warto odbywać rozmowy po każdej zaliczonej misji, nie tylko po to żeby skomentować ostatnie wydarzenia, ale również celem sprawdzenia aktualnego stanu zdrowia Victora.
Pracownia Charliego Cole'a znajduje się w przedniej części kadłuba (Forward Flight Deck) i prowadzą do niej schody. Oprócz odbywania rozmów z zaprzyjaźnionym technikiem możesz także dokonywać u niego zakupów/modyfikacji wyposażenia głównego bohatera (opcja Dostosuj sprzęt) oraz odbierać od niego dodatkowe misje do rozegrania w pojedynkę lub w kooperacji (opcja Misje Charliego).
W celu przystąpienia do wyboru kolejnego zadania musisz podejść do wielkiego stołu określanego mianem Interfejsu Misji Strategicznych (SMI - Strategic Mission Interface), który znajduje się w centrum dowodzenia. Po załadowaniu mapy świata możesz zdecydować się na jedną z pobocznych misji lub wybrać pierwsze główne zlecenie - Safehouse.
Uwaga - Przed przystąpieniem do tej misji dobrze byłoby zaopatrzyć się w gadżety pomocne w odwracaniu uwagi przeciwników (np. w wabik samoprzylepny - Sticky Noisemaker) oraz w ich ogłuszaniu (np. w granat dymny - Smoke Grenade, granat z gazem łzawiącym - Tear Gas, granat z gazem usypiającym - Sleeping Gas, granat ogłuszający - Flashbang). Polecam też wyposażyć samolot Paladin w ulepszenie gwarantujące przynajmniej podstawową wersję radaru, albowiem wyraźnie pomoże ci on w unikaniu i lokalizowaniu przeciwników.
Tuż po załadowaniu tej misji rozpocznij bardzo liniowy przemarsz, w trakcie którego nie będziesz się musiał w ogóle skradać. Omiń plac, na którym przebywa bardzo liczna grupa uzbrojonych osobników i wybierz boczną alejkę. Wejdź do sklepu i udaj się na zaplecze. Główny bohater po dotarciu do jednego z kolejnych pomieszczeń przebierze się w nowy strój i będziesz mógł w rezultacie przystąpisz do właściwych działań. Podążaj dalej wąskimi alejkami. Zatrzymaj się po dopiero dotarciu do miejsca, w którym przebywa dwóch przeciwników. Ustaw się za zasłonami po prawej stronie i zaczekaj aż wrogowie zakończą rozmowę, dzięki czemu rozejdą się. Nie wychodź zza zasłony dopóki osoba, która pozostała w tym miejscu nie uda się w lewo. Dopiero wtedy przystąp do działania, docierając do drzwi prowadzących do wnętrza prawego budynku.
Ostrożnie wejdź do budynku i od razu skieruj się w prawo, omijając tym samym trzech przeciwników przebywających w głównym pomieszczeniu. Podążaj liniowymi korytarzami, odnajdując po drodze pokazaną na screenie paczkę (Dead Drop) będącą jednym z sekretów gry. Warto w tym miejscu dodać, że za zdobycie znajdźki otrzymasz 10 tysięcy dolarów i będziesz mógł ponadto zapoznać się z jej zawartością już po powrocie do latającego centrum dowodzenia. Po zabraniu sekretnego przedmiotu wybierz schody prowadzące na pierwsze piętro.
Po dotarciu na piętro zgaś światło i szybko udaj się do pomieszczenia zlokalizowanego po prawej stronie, dokonując tego zanim zbliży się do Ciebie wartownik (ewentualnie możesz zaczekać aż osoba ta zapali ponownie światło i wyruszyć jej śladem, skręcając w odpowiednim momencie w prawo). Podejdź tu jednej z okiennic i przejdź przez nią, chwytając się gzymsu.
Zacznij ostrożnie przesuwać się w prawo, zatrzymując się w pozycji pokazanej na dołączonym screenie. Zaczekaj aż wartownik patrolujący zewnętrzne balkoniki wejdzie do lewego pomieszczenia i zainicjuje rozmowę ze swoimi kolegami. Dopiero wtedy wznów szybko proces przemieszczania się w prawo.
Gdy tylko ominiesz pomieszczenie z przeciwnikami podciągnij się i przeskocz nad balustradą. Podejdź teraz do ściany nowego budynku i rozpocznij kolejną wspinaczkę, najpierw przemieszczając się ku górze i następnie w prawo. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy nowej otwartej okiennicy.
Zauważ, że wewnątrz nowego pomieszczenia przebywa pojedynczy wartownik. Zaczekaj aż osoba ta ustawi się plecami do Ciebie po lewej stronie. Ostrożnie przedostań się do wnętrza tego pomieszczenia i podejdź do prawego okna. Otwórz okno, przejdź na drugą stronę i zacznij przesuwać się w prawo.
Zatrzymaj się po dotarciu do pierwszej okiennicy. Podciągnij się w tym miejscu, tak by znaleźć się w łazience. Ostrożnie zbliż się do głównego pomieszczenia - oprócz ominiętego przed chwilą wartownika musisz wziąć także pod uwagę obecność dwóch innych osób rozstawionych po prawej stronie. Wykorzystaj okazję, że postacie te aktualnie rozmawiają i zwrócone są w stronę telewizora, przemykając szybko do pokazanego na screenie wyjścia. Jako że zbliżyłeś się do prawdopodobnego miejsca przetrzymywania Andriy'a Kobina otrzymasz wkrótce dalsze wytyczne.
Dodatkowe wskazówki dla stylów Pantera/Atak: Staraj się ustawiać w wąskich przejściach prowadzących do kolejnych lokacji, tak by już po rozpoczęciu eliminacji wrogów i ewentualnym wszczęciu alarmu nie zostać otoczonym przez terrorystów.
Kobin jest pilnowany przez czterech żołnierzy i zmuszony zostaniesz niestety do tego żeby się ich pozbyć. Proponuję w rezultacie zapoznać się z przedstawionymi poniżej wskazówkami, dzięki czemu dowiesz się jak można tego dokonać bez konieczności zabijania wrogo nastawionych osób. Zacznij od wejścia w interakcję z nowym wyłącznikiem światła, po czym zbliż się do wejścia do pomieszczenia z zakładnikiem, ustawiając się w pokazanym na screenie miejscu.
Wciśnij przycisk/klawisz odpowiedzialny za odwracanie uwagi przeciwników cichymi dźwiękami. Zaczekaj aż przy wyjściu z pomieszczenia pojawi się pierwszy z wartowników i błyskawicznie wciśnij przycisk/klawisz walki wręcz żeby go złapać i poddusić. Po udanej akcji podnieś ciało nieprzytomnego żołnierza i przenieś je do poprzedniego korytarza. W analogiczny sposób pozbądź się też drugiego wartownika.
Przy zakładniku pozostało już tylko dwóch wartowników. Niestety, przy kolejnej próbie odwrócenia uwagi przeciwników dźwiękami zostaną oni zaalarmowani i wyruszą natychmiast w stronę wyjścia, uniemożliwiając wykonania identycznych ataków z zaskoczenia do tych opisanych powyżej. Fisher nie jest na szczęście w takiej sytuacji całkowicie bezbronny, bo po zwróceniu na siebie uwagi możesz wycofać się do poprzedniej części korytarza i zaczekać na wrogów za jednym z bardziej oddalonych narożników, licząc na to, że będą do Ciebie docierali w pojedynkę.
Bezpieczniejszym sposobem na wyeliminowanie wrogów jest użycie ogłuszacza na co najmniej jednym z nich. Możesz też popróbować z granatami dymnymi, przy czym w tym przypadku wymagane byłoby wykonanie sprawnych ataków w walce wręcz.
Niezależnie od tego w jaki sposób pozbyłeś się przeciwników podejdź do zakładnika żeby go uratować. Niestety, okaże się, że przetrzymywaną osobą nie był Kobin. Wysłuchaj nowych rozmów z sojusznikami i zaczekaj aż główny bohater dotrze na dach budynku.
Dodatkowe wskazówki dla stylów Pantera/Atak: Nie wrzucaj żadnych materiałów wybuchowych do pomieszczenia z zakładnikiem, bo może to doprowadzić do jego śmierci. Warto natomiast rozważyć użycie granatów łzawiących, które sprawią, że wrogowie staną się łatwymi celami do odstrzału.
Ruszaj prosto, ignorując całkowicie walki, do których dochodzi na ulicy. Po drodze będziesz musiał wspiąć się na wyżej położoną partię dachu, a także przeskoczyć nad balustradą, aczkolwiek nie powinieneś mieć żadnych problemów z tymi czynnościami. Puść się balustrady i następnie podejdź do sąsiedniej ściany, tak by móc się podciągnąć. Nie śpiesz się z dotarciem na nowy balkonik, bo w okolicy przebywa pojedyncza osoba. Zaczekaj aż przeciwnik odwróci się do Ciebie plecami i dopiero wtedy dokończ wspinaczkę, szybko wkraczając do lewego pomieszczenia.
Zachowaj czujność, ustawiając się przy wyjściu z aktualnie zajmowanego pomieszczenia i ponownie odczekując aż wrogo nastawiony bojownik zmieni swoją pozycję. Skręć w lewo i przeskocz nad nową balustradą, po czym zacznij przesuwać się w prawo, dzięki czemu dotrzesz na sąsiedni dach. Ruszaj dalej, wspinając się na najwyżej położony fragment dachu. Fisher natrafi w tym miejscu na pierwszy z wielu składzików z zapasami (amunicja i dodatkowe gadżety), przy czym jeśli grasz na najwyższym poziomie trudności Perfectionist to korzystanie z nich nie będzie dozwolone.
Podejdź do krawędzi i zwróć uwagę na widocznego w oddali nowego przeciwnika. Zaczekaj aż postać ta wyruszy w prawo i dopiero wtedy złap się liny, dzięki czemu zjedziesz po niej na dach przeciwległego budynku. Po wylądowaniu skręć w prawo i ostrożnie dotrzyj do pokazanych na screenie lewych drzwi.
Uwaga - Jeśli pomyliłeś się z momentem rozpoczęcia zjazdu po linie to rozważ plan wylądowania na strażniku celem ogłuszenia tej postaci (wciśnięcie w ostatniej chwili przycisku/klawisza walki wręcz). W takiej sytuacji zadbaj też o schowanie ciała nieprzytomnego bojownika w pobliskim niebieskim pojemniku.
Zejdź po schodach i zachowaj czujność, bo po dotarciu do nowej części dachu w okolicy pojawią się nowi wrogowie i wkrótce wyruszą oni w Twoją stronę. Podejdź jak najszybciej do lewej balustrady, przeskocz nad nią i zacznij przesuwać się w lewo, mijając się po drodze z wartownikiem zmierzającym w stronę pomieszczenia, z którego niedawno wyszedłeś. Po dotarciu do końcowej części krawędzi szybko złap się tej zlokalizowanej nad Tobą, dzięki czemu bezproblemowo będziesz mógł dotrzeć na najwyższy balkonik na dachu.
Wykonaj kilka kroków do przodu i schowaj się za pokazanym na screenie murkiem, a to dlatego, że już wkrótce obok głównego bohatera przejdzie jeden z wrogów. Zaczekaj aż postać ta oddali się i wyrusz w stronę przejścia, z którego przed chwilą skorzystała (oznacza to, że będziesz przemieszczał się tuż przy krawędzi dachu).
Zbliż się do drewnianych schodów prowadzących do kolejnego obszaru dachu. Nie korzystaj z tych schodów, tylko przeskocz nad lewą balustradą i zacznij przesuwać się w lewo. Opuść się, chwytając się niżej położonych krawędzi. Przesuń się maksymalnie w lewo, po czym zacznij się ponownie podciągać.
Zaczekaj na odpowiedni moment i po raz ostatni podciągnij się, tak by znaleźć się na nowym dachu. Wejdź szybko do niewielkiego lewego pomieszczenia, ale tylko jeśli aktualnie nie przebywa w nim żaden z wrogów. Po tym jak ponownie znajdziesz się pod gołym niebem w dobrze poznany sposób przeskocz nad lewą balustradą i wznów proces przesuwania się w lewo.
Aktualny cel podróży to pokazane na screenie drugie drewniane schody. Wyjdź po tych schodach na górę, zbliż się do ściany budynku i chwyć się znajdującego nad Tobą gzymsu. Po raz kolejny zacznij przesuwać się w lewo, podciągając się po drodze tak by móc z powodzeniem kontynuować ten proces. Na sam koniec puść się, lądując na niżej położonej partii dachu.
Gra wkrótce poinformuje Cię o tym, że znalazłeś się w pobliżu osoby określanej mianem celu o dużym znaczeniu i zgodnie z sugestią dobrze byłoby ją pojąć żywcem, bo przewidziana jest za to większa premia. Ostrożnie zbliż się do najbliższego okna, zaczekaj aż rozmawiający przez telefon przeciwnik odwróci się do Ciebie plecami, otwórz okiennicę i szybko zajdź go od tyłu. Musisz dwukrotnie wcisnąć przycisk/klawisz walki wręcz - najpierw żeby złapać delikwneta, a następnie żeby go związać i przygotować do odebrania przez sojusznicze siły.
Ruszaj dalej, docierając do korytarza z kilkoma mieszkaniami zlokalizowanymi po prawej stronie, które są przetrząsane przez wrogich bojowników. Podejdź do lewego wyłącznika światła, wejdź z nim w interakcję, po czym przejdź przez lewą okiennicę. Zacznij przesuwać się po gzymsie w lewo, zatrzymując się przy ostatniej okiennicy.
Zaczekaj aż wrogowie rozejdą się i dopiero wtedy powróć do wnętrza budynku. Wejdź do apartamentu zlokalizowanego na wprost od miejsca, w którym aktualnie się znajdujesz. Ostrożnie przejdź tu w lewo, mijając jednego z wrogów. Wkrocz do sąsiedniego mieszkania i ustaw się przy wyjściu, gasząc przy okazji światło. Pozostań w tym miejscu do momentu, w którym wartownik patrolujący korytarz uda się w lewo.
Musisz teraz dotrzeć na niewielki dziedziniec zlokalizowany na parterze i możesz tego dokonać na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zachowania zakłada wybranie klatki schodowej znajdującej się na samym końcu głównego korytarza. Klatka jest patrolowana przez pojedynczego wartownika podróżującego pomiędzy piętrami budynku, przy czym możesz schować się przy murku na piętrze i zaczekać aż postać ta Cię ominie.
Drugi wariant zachowania zakłada rozpoczęcie nowej przeprawy po gzymsach i musiałbyś rozpocząć na dużym balkoniku zlokalizowanym po lewej stronie (dociera się do niego tuż po wyjściu z ostatniego mieszkania). Zacznij przesuwać się w lewo, a następnie przystąp do chwytania się niżej położonych krawędzi.