Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Pełny opis przejścia, szczegółowy opis odnalezienia całej bonusowej zawartości, achievementy, ubrania dla Darklingów.
The Darkness - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
The Darkness to gra akcji oparta na popularnym, wydanym również w Polsce, komiksie wydawnictwa Top Cow. Za jego wirtualną adaptację odpowiedzialna jest szwedzka grupa developerska, Starbreeze, która graczom powinna być znana głównie za sprawą The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.
Gra The Darkness, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 71
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=672
Witam w nieoficjalnym poradniku do The Darkness. Gra nie należy może do najtrudniejszych, ale zdarzają się w niej momenty potrafiące nieco napsuć krwi, o ile nie wie się, w jaki sposób rozegrać dane starcie. W takich chwilach poniższy tekst może okazać się przydatny. Tym jednak, co z pewnością przysparza najwięcej trudności, jest odnalezienie całej bonusowej zawartości. Odkrywamy ją za pomocą kartek z numerami telefonów (poukrywanych w niektórych lokacjach bądź dawanych nam w nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania pobocznego) oraz listów. Warto pamiętać, że bonusy nie odblokowują się automatycznie po ich znalezieniu. Należy je jeszcze aktywować, dzwoniąc z telefonu, a listy wrzucając do skrzynki pocztowej. Niestety, nie wszystkie znajdują się w miejscach oczywistych albo nie rzucają się w oczy i czasami trzeba się sporo namęczyć, by je odnaleźć. Tutaj w sukurs przychodzi niniejszy poradnik. Na tym jednak nie koniec. Znajdziecie w nim również opis sposobów zdobycia dodatkowych ubrań dla Darklingów oraz, jak przystało na grę na X360, pełną listę achievementów. A teraz pozostawiam was sam na sam z Ciemnością…
Pamiętajmy, że
The Darkness
należy do gatunku FPS i nie dajmy się zmylić mocom Ciemności. Tutaj również trzeba chować się za ścianami, przeładowywać broń, a także starać się pozbywać wrogów strzałami w głowę.
Skoro Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem, logiczne jest, że światło to wróg. Pamiętajmy więc, by niszczyć wszelkie lampy i żarówki, zanim przystąpimy do eliminacji przeciwników. Warto zawsze mieć w pobliżu jakiś ciemny zakamarek, gdzie można się wycofać i zregenerować siły.
Otaczające nas macki to nie tylko ozdoba. Kiedy mamy je włączone, jesteśmy bardziej wytrzymali, ponieważ Ciemność przyjmuje na siebie większość obrażeń. Unikajmy sytuacji, kiedy znajdujemy się w środku strzelaniny bez przywołanych macek - wtedy nie pożyjemy zbyt długo.
Od samego początku zjadajmy serca pokonanych wrogów. W ten sposób zwiększymy poziom Ciemności, co pozwoli nam szybciej regenerować siły czy też dłużej korzystać z poszczególnych mocy (na przykład z macki). Maksimum możliwości osiągniemy po zjedzeniu 180 serc, co następuje zazwyczaj gdzieś w trakcie eksploracji Tureckich Łaźni.
Darklingi, wbrew swoim niewielkim rozmiarom, to bardzo cenni pomocnicy. O ile Berserkerzy nadają się głównie do odwracania uwagi wrogów, to już pozostali niejednokrotnie pomogą nam wyjść cało z opresji. Gunnerzy świetnie radzą sobie z ostrzeliwaniem grup przeciwników, natomiast Kamikadze możemy traktować jako inteligentne granaty - przywołujemy takiego, wysyłamy przed siebie albo do pobliskiego pomieszczenia i czekamy na huk. Zazwyczaj po takiej akcji możemy bezpiecznie wejść do środka. Nie zapominajmy również o LightKillerach; czasami warto puścić takiego przodem, by nieco zredukował liczbę świateł.
Nasze moce są nie mniej przydatne. Pełzająca macka przydaje się w miejscach, do których nie dotarlibyśmy na piechotę: wąskich przejściach, szparach pod drzwiami czy otworach wentylacyjnych. Możemy za jej pomocą badać pobliskie pomieszczenia, zbierać amunicję, numery telefonów i listy, otwierać drzwi oraz zabijać napotkanych przeciwników. Demoniczne ramię jest niezastąpione przy gaszeniu świateł. Niestety niezbyt dobrze sobie radzi z rozbijaniem charakterystycznych żółtych lampek w piekielnym wymiarze. Poza tym przydaje się do zabijania wrogów z bliskiej odległości oraz przesuwania elementów otoczenia. Na końcu dostajemy zdecydowanie najpotężniejszą moc - czarną dziurę. Dzięki niej bardzo szybko uporamy się z większą grupką wrogów. Wystarczy na przykład otworzyć drzwi do pomieszczenia i aktywować dziurę. Po chwili będziemy mogli już spokojnie wejść do pokoju. Ta moc przydaje się również w walce na odległość - za jej pomocą pozbędziemy się trudnych do trafienia przeciwników. Ważne jest, by pamiętać o tym, że czarna dziura całkowicie absorbuje energię Ciemności, więc po użyciu jej natychmiast wycofujmy się do cienia, gdzie będziemy mogli zebrać siły i ponownie uaktywnić nasze moce.
Grę rozpoczynamy w samochodzie. W tym momencie nie mamy za wiele do roboty, pozostaje więc siedzieć i przysłuchiwać się rozmowie. W pewnym momencie spokojna jazda zamienia się w szaleńczy pościg. Po drodze tracimy jednego z kumpli i zajmujemy jego miejsce. Teraz pozostaje jedynie ostrzeliwać się z napotykanymi po drodze ludźmi. Niezależnie od tego, jak sobie poradzimy, koniec końców dojdzie do wypadku.
Przechodzimy na drugą stronę samochodu i pomagamy rannemu koledze. Rozmawiamy z nim, otrzymujemy pistolety i tak uzbrojeni ruszamy na akcję. Zaraz obok znajdują się drzwi, które otwieramy strzałem w kłódkę.
Pozbywamy się napotkanych robotników i kierujemy się do windy, którą wjeżdżamy na wyższą kondygnację.
Docieramy do niewielkiego podwórka. Pierwszego z napotkanych ludzi możemy załatwić za pomocą egzekucji. To zaalarmuje pozostałych i wywiąże się walka. Kiedy już niebezpieczeństwo zostanie zażegnane, przechodzimy przez drzwi po lewej.
Po chwili dojdziemy do kolejnej windy. Wjeżdżamy nią na drugie piętro. Idziemy do końca korytarza i wychodzimy na zewnątrz. Znajdujemy się na rusztowaniu. Po drabinie wspinamy się do góry. Kiedy dotrzemy do miejsca przedstawionego na drugiej ilustracji, wspinamy się do dostrzeżonego u góry wejścia. W tym celu wskakujemy na śmietnik, a następnie na metalowe wieżyczki - ujścia klimatyzacji. Stamtąd przedostajemy się do środka.
Idąc korytarzem docieramy do pomieszczenia z telewizorem. Wujek Paulie nagrał dla nas jakąś wiadomość. Warto się z nią zapoznać. Gdy przekaz się skończy, otwieramy drzwi schowka i… w nogi!
Kiedy odzyskamy już siły, wychodzimy przez drzwi z napisem Exit. Idąc wzdłuż korytarza wyjdziemy na zewnątrz, w wąską uliczkę w pobliżu kościoła. Idąc nią docieramy na cmentarz (Trinity Church Cemetary). Tutaj czeka nas mała przeprawa z nieco większą niż do tej pory liczbą przeciwników. Najlepiej na początku iść wzdłuż ściany kościoła, używać nagrobków w charakterze osłon i zabijać nadbiegających od strony ulicy bandytów.
Kiedy już oczyścimy teren, udajemy się w kierunku wejścia do podziemi, które, jak się okazuje, prowadzi do łazienki. Wewnątrz rozmawiamy chwilę z napotkanym tam jegomościem (Frank Rottenberg), a następnie zawracamy.
Po drodze Ciemność zamanifestuje się nam w pełnej krasie. Kiedy już odzyskamy kontrolę nad bohaterem, okaże się, że dysponujemy nowymi zdolnościami. Żeby je rozwijać, musimy żywić macki sercami pokonanych wrogów (wrogów, nie przechodniów!). Natomiast żeby z nich korzystać, musimy dbać o to, by wciąż pozostawać w mroku. W tym celu po prostu eliminujemy napotkane źródła światła, strzelając do nich (oczywiście nie należy popadać w przesadę i rozwalać każdej żarówki - szkoda amunicji).
Pamiętajmy również o tym, że kiedy mamy włączoną Ciemność, jesteśmy bardziej odporni i trudniej nas zabić. Po skromnym posiłku dojrzymy lśniącą dziwnym blaskiem dziurę w ziemi. To brama, z której możemy przywołać naszego pomocnika - Darklinga. Tak też zróbmy. Mały demon przeskoczy na drugą stronę muru, przepchnie blokujący drogę samochód i otworzy nam bramę.
Na zewnątrz znów czeka nas strzelanina. Po chwili będzie już po wszystkim. Udajmy się w kierunku stojącego w rogu budynku z niewielkim otworem wentylacyjnym. Wykorzystajmy naszą moc, by wpełznąć macką do środka. Rozbijmy wentylator, po ścianie zejdźmy na dół, a następnie podpełznijmy do zastanego tam człowieka. Pozbądźmy się go, a zdobędziemy klucz.
Schodzimy po schodach na dół i za pomocą klucza otwieramy bramę. Idąc korytarzem docieramy na stację metra - Canal Street.