The Darkness - poradnik do gry - Artur "Metatron" Falkowski - ebook

The Darkness - poradnik do gry ebook

Artur "Metatron" Falkowski

0,0

Opis

Pełny opis przejścia, szczegółowy opis odnalezienia całej bonusowej zawartości, achievementy, ubrania dla Darklingów.

The Darkness - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozdział I - Stacja Canal Street, Chinatown
  • Ubrania Darklingów
  • Rozdział I - Lower East Side
  • Rozdział II - Działo
  • Prolog
  • Rozdział I - Stacja Canal Street, Stacja Fulton Street, Rzeźnia w Grinder’s Lane
  • Rozdział III - Zlecenie Vinny’ego, Przystań 19 (Pier 19), Stacja Fulton Street
  • Rozdział III - Gun Hill, Stacja Fulton Street
  • Rozdział III - Stacja Ratusz (City Hall)
  • Rozdział V - Przystań 19 (Pier 19), Finał

Informacja o grze

The Darkness to gra akcji oparta na popularnym, wydanym również w Polsce, komiksie wydawnictwa Top Cow. Za jego wirtualną adaptację odpowiedzialna jest szwedzka grupa developerska, Starbreeze, która graczom powinna być znana głównie za sprawą The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.

Gra The Darkness, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 71

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


The Darknessporadnik do gry

autor: Artur "Metatron" Falkowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=672

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Uwagi praktyczne

Prolog

Rozdział I - Stacja Canal Street, Chinatown

Rozdział I - Lower East Side

Rozdział I - Hunterspoint Alley

Rozdział I - Stacja Canal Street, Stacja Fulton Street, Rzeźnia w Grinder's Lane

Rozdział I - Stacja Fulton Street, Sierociniec pod wezwaniem Św. Marii (St. Mary's Orphanage)

Rozdział II - Okopy

Rozdział II - Wioska, Wzgórza

Rozdział II - Wioska, Kanały

Rozdział II - Działo

Rozdział III - Stacja Canal Street, Chinatown, Stacja Canal Street, Lower East Side, Stacja Canal Street

Rozdział III - Stacja Fulton Street, Grinder's Lane, Stacja Canal Street, Lower East Side

Rozdział III - Zlecenie Vinny'ego, Przystań 19 (Pier 19), Stacja Fulton Street

Rozdział III - Gun Hill, Stacja Fulton Street

Rozdział III - Stacja Ratusz (City Hall)

Rozdział III - Tureckie Łaźnie (Turkish Baths), Stacja Ratusz (City Hall)

Rozdział III - Stacja Fulton Street, Kościół Świętej Trójcy (Trinity Church)

Rozdział IV - Działo, Przejażdżka czołgiem

Rozdział IV - Wejście do zamku, Zamek

Rozdział V - Stacja Fulton Street, Stacja Canal Street, Chinatown, Stacja Canal Street, Cmentarz, Stacja Fulton Street, Lower East Side

Rozdział V - Grinder's Lane, Lower East Side

Rozdział V - Przystań 19 (Pier 19), Lower East Side

Rozdział V - Przystań 19 (Pier 19), Finał

Ubrania Darklingów

Materiały bonusowe - cz. 1

Materiały bonusowe - cz. 2

Materiały bonusowe - cz. 3

Materiały bonusowe - cz. 4

Materiały bonusowe - cz. 5

Materiały bonusowe - alternatywny sposób zdobycia

Lista achievementów

Wprowadzenie

Witam w nieoficjalnym poradniku do The Darkness. Gra nie należy może do najtrudniejszych, ale zdarzają się w niej momenty potrafiące nieco napsuć krwi, o ile nie wie się, w jaki sposób rozegrać dane starcie. W takich chwilach poniższy tekst może okazać się przydatny. Tym jednak, co z pewnością przysparza najwięcej trudności, jest odnalezienie całej bonusowej zawartości. Odkrywamy ją za pomocą kartek z numerami telefonów (poukrywanych w niektórych lokacjach bądź dawanych nam w nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania pobocznego) oraz listów. Warto pamiętać, że bonusy nie odblokowują się automatycznie po ich znalezieniu. Należy je jeszcze aktywować, dzwoniąc z telefonu, a listy wrzucając do skrzynki pocztowej. Niestety, nie wszystkie znajdują się w miejscach oczywistych albo nie rzucają się w oczy i czasami trzeba się sporo namęczyć, by je odnaleźć. Tutaj w sukurs przychodzi niniejszy poradnik. Na tym jednak nie koniec. Znajdziecie w nim również opis sposobów zdobycia dodatkowych ubrań dla Darklingów oraz, jak przystało na grę na X360, pełną listę achievementów. A teraz pozostawiam was sam na sam z Ciemnością…

Uwagi praktyczne

Pamiętajmy, że

The Darkness

należy do gatunku FPS i nie dajmy się zmylić mocom Ciemności. Tutaj również trzeba chować się za ścianami, przeładowywać broń, a także starać się pozbywać wrogów strzałami w głowę.

Skoro Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem, logiczne jest, że światło to wróg. Pamiętajmy więc, by niszczyć wszelkie lampy i żarówki, zanim przystąpimy do eliminacji przeciwników. Warto zawsze mieć w pobliżu jakiś ciemny zakamarek, gdzie można się wycofać i zregenerować siły.

Otaczające nas macki to nie tylko ozdoba. Kiedy mamy je włączone, jesteśmy bardziej wytrzymali, ponieważ Ciemność przyjmuje na siebie większość obrażeń. Unikajmy sytuacji, kiedy znajdujemy się w środku strzelaniny bez przywołanych macek - wtedy nie pożyjemy zbyt długo.

Od samego początku zjadajmy serca pokonanych wrogów. W ten sposób zwiększymy poziom Ciemności, co pozwoli nam szybciej regenerować siły czy też dłużej korzystać z poszczególnych mocy (na przykład z macki). Maksimum możliwości osiągniemy po zjedzeniu 180 serc, co następuje zazwyczaj gdzieś w trakcie eksploracji Tureckich Łaźni.

Darklingi, wbrew swoim niewielkim rozmiarom, to bardzo cenni pomocnicy. O ile Berserkerzy nadają się głównie do odwracania uwagi wrogów, to już pozostali niejednokrotnie pomogą nam wyjść cało z opresji. Gunnerzy świetnie radzą sobie z ostrzeliwaniem grup przeciwników, natomiast Kamikadze możemy traktować jako inteligentne granaty - przywołujemy takiego, wysyłamy przed siebie albo do pobliskiego pomieszczenia i czekamy na huk. Zazwyczaj po takiej akcji możemy bezpiecznie wejść do środka. Nie zapominajmy również o LightKillerach; czasami warto puścić takiego przodem, by nieco zredukował liczbę świateł.

Nasze moce są nie mniej przydatne. Pełzająca macka przydaje się w miejscach, do których nie dotarlibyśmy na piechotę: wąskich przejściach, szparach pod drzwiami czy otworach wentylacyjnych. Możemy za jej pomocą badać pobliskie pomieszczenia, zbierać amunicję, numery telefonów i listy, otwierać drzwi oraz zabijać napotkanych przeciwników. Demoniczne ramię jest niezastąpione przy gaszeniu świateł. Niestety niezbyt dobrze sobie radzi z rozbijaniem charakterystycznych żółtych lampek w piekielnym wymiarze. Poza tym przydaje się do zabijania wrogów z bliskiej odległości oraz przesuwania elementów otoczenia. Na końcu dostajemy zdecydowanie najpotężniejszą moc - czarną dziurę. Dzięki niej bardzo szybko uporamy się z większą grupką wrogów. Wystarczy na przykład otworzyć drzwi do pomieszczenia i aktywować dziurę. Po chwili będziemy mogli już spokojnie wejść do pokoju. Ta moc przydaje się również w walce na odległość - za jej pomocą pozbędziemy się trudnych do trafienia przeciwników. Ważne jest, by pamiętać o tym, że czarna dziura całkowicie absorbuje energię Ciemności, więc po użyciu jej natychmiast wycofujmy się do cienia, gdzie będziemy mogli zebrać siły i ponownie uaktywnić nasze moce.

Prolog

Grę rozpoczynamy w samochodzie. W tym momencie nie mamy za wiele do roboty, pozostaje więc siedzieć i przysłuchiwać się rozmowie. W pewnym momencie spokojna jazda zamienia się w szaleńczy pościg. Po drodze tracimy jednego z kumpli i zajmujemy jego miejsce. Teraz pozostaje jedynie ostrzeliwać się z napotykanymi po drodze ludźmi. Niezależnie od tego, jak sobie poradzimy, koniec końców dojdzie do wypadku.

Przechodzimy na drugą stronę samochodu i pomagamy rannemu koledze. Rozmawiamy z nim, otrzymujemy pistolety i tak uzbrojeni ruszamy na akcję. Zaraz obok znajdują się drzwi, które otwieramy strzałem w kłódkę.

Pozbywamy się napotkanych robotników i kierujemy się do windy, którą wjeżdżamy na wyższą kondygnację.

Docieramy do niewielkiego podwórka. Pierwszego z napotkanych ludzi możemy załatwić za pomocą egzekucji. To zaalarmuje pozostałych i wywiąże się walka. Kiedy już niebezpieczeństwo zostanie zażegnane, przechodzimy przez drzwi po lewej.

Po chwili dojdziemy do kolejnej windy. Wjeżdżamy nią na drugie piętro. Idziemy do końca korytarza i wychodzimy na zewnątrz. Znajdujemy się na rusztowaniu. Po drabinie wspinamy się do góry. Kiedy dotrzemy do miejsca przedstawionego na drugiej ilustracji, wspinamy się do dostrzeżonego u góry wejścia. W tym celu wskakujemy na śmietnik, a następnie na metalowe wieżyczki - ujścia klimatyzacji. Stamtąd przedostajemy się do środka.

Idąc korytarzem docieramy do pomieszczenia z telewizorem. Wujek Paulie nagrał dla nas jakąś wiadomość. Warto się z nią zapoznać. Gdy przekaz się skończy, otwieramy drzwi schowka i… w nogi!

Kiedy odzyskamy już siły, wychodzimy przez drzwi z napisem Exit. Idąc wzdłuż korytarza wyjdziemy na zewnątrz, w wąską uliczkę w pobliżu kościoła. Idąc nią docieramy na cmentarz (Trinity Church Cemetary). Tutaj czeka nas mała przeprawa z nieco większą niż do tej pory liczbą przeciwników. Najlepiej na początku iść wzdłuż ściany kościoła, używać nagrobków w charakterze osłon i zabijać nadbiegających od strony ulicy bandytów.

Kiedy już oczyścimy teren, udajemy się w kierunku wejścia do podziemi, które, jak się okazuje, prowadzi do łazienki. Wewnątrz rozmawiamy chwilę z napotkanym tam jegomościem (Frank Rottenberg), a następnie zawracamy.

Po drodze Ciemność zamanifestuje się nam w pełnej krasie. Kiedy już odzyskamy kontrolę nad bohaterem, okaże się, że dysponujemy nowymi zdolnościami. Żeby je rozwijać, musimy żywić macki sercami pokonanych wrogów (wrogów, nie przechodniów!). Natomiast żeby z nich korzystać, musimy dbać o to, by wciąż pozostawać w mroku. W tym celu po prostu eliminujemy napotkane źródła światła, strzelając do nich (oczywiście nie należy popadać w przesadę i rozwalać każdej żarówki - szkoda amunicji).

Pamiętajmy również o tym, że kiedy mamy włączoną Ciemność, jesteśmy bardziej odporni i trudniej nas zabić. Po skromnym posiłku dojrzymy lśniącą dziwnym blaskiem dziurę w ziemi. To brama, z której możemy przywołać naszego pomocnika - Darklinga. Tak też zróbmy. Mały demon przeskoczy na drugą stronę muru, przepchnie blokujący drogę samochód i otworzy nam bramę.

Na zewnątrz znów czeka nas strzelanina. Po chwili będzie już po wszystkim. Udajmy się w kierunku stojącego w rogu budynku z niewielkim otworem wentylacyjnym. Wykorzystajmy naszą moc, by wpełznąć macką do środka. Rozbijmy wentylator, po ścianie zejdźmy na dół, a następnie podpełznijmy do zastanego tam człowieka. Pozbądźmy się go, a zdobędziemy klucz.

Schodzimy po schodach na dół i za pomocą klucza otwieramy bramę. Idąc korytarzem docieramy na stację metra - Canal Street.