Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2005

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 105

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

Poradnik do gry The Bard’s Tale, nietypowego cRPG’a z potężną dawką humoru, w dużej mierze składa się z opisu gry – co i jak robić, wraz z konsekwencjami każdej decyzji, a nawet lokacjami, których wcale nie trzeba odwiedzać, by pchnąć fabułę do przodu.

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Melodie
  • Tworzenie postaci
  • Houton (Rozdział I)
  • Ogólne informacje
  • Lodowe grobowce B (Rozdział VI)
  • Amulety
  • Artefakty
  • Pijany szczur (Rozdział I)
  • Czarci krąg (Rozdział I)
  • Górska wieża, poziom 2 (Rozdzial VII)

Informacja o grze

The Bard's Tale: Opowieści Barda jest grą z gatunku action-RPG, wyprodukowaną przez studio inXile entertainment. Tytuł stanowi kolejną odsłonę serii, która największą popularnością cieszyła się w epoce komputerów 8 i 16-bitowych. Gracze wcielają się w barda, uwikłanego w zagmatwaną intrygę, mogącą wpłynąć na losy pełnego magii, fantastycznego świata. Staraniem rodzimego dystrybutora, gra otrzymała pełną, polską wersję językową, a głównym postaciom głosu użyczyli m.in. Piotr Fronczewski i Borys Szyc.

Gra The Bard's Tale, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

Fragment ebooka The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja

The Bard's Tale:Opowieści Bardaporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=417

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Ogólne informacje

Tworzenie postaci

Artefakty

Melodie

Amulety

Rozdział I

Pijany szczur

Houton

Złówróżbny las

Czarci krąg

Las Houton

Przerywnik - Tereny łowieckie

Rozdział II - Knieja Uroczysko

Rozdział III

Kirkwall

Ukryte urwisko (Farma Finna)

Rozdział IV - Wysoki gaj

Rozdział V

Leśna wieża

Leśna wieża, poziom 1

Leśna wieża, poziom 2

Leśna wieża, poziom 3

Rozdział VI

Górska przełęcz

Zamarznięta rzeka

Lodowe Grobowce A

Komnata pogrzebowa

Lodowe grobowce B

Rozdzial VII

Górska wieża

Górska wieża, poziom 1

Górska wieża, poziom 2

Górska wieża, poziom 3

Przerywnik

Kopiec Ardagh

Krąg Carrowmore

Rozdzial VIII

Wschodnie Dounby

Stare miasto

West Dounby

Przerywnik

Ruiny Emain Macha

Ruiny Tary

Rozdzial IX

Las Finna

Finstown

Rozdział X

Zielona kraina

Lochy MacRatha A

Lochy MacRatha B

Lochy MacRatha C

Rozdział XI

Stromness

Farma

Przerywnik - Ruiny Dun Ailinne

Rozdział XII

Kopalnie Firbolgów

Podziemna rzeka

Jaskinie pływoludzi

Wąskie morze

Rozdział XIII

Wieża na wyspie

Wieża na wyspie, poziom 1

Wieża na wyspie, poziom 2

Wieża na wyspie, poziom 3

Rozdział XIV - Wieża w Dounby

Wprowadzenie

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry The Bard's Tale, nietypowego cRPG'a z potężną dawką humoru. Poradnik w dużej mierze składa się z opisu gry - co i jak robić, wraz z konsekwencjami każdej decyzji (bard może często wybierać, czy chce być miły dla napotkanych postaci czy nie).

Pomiędzy rozdziałami opisane zostały lokacje, których wcale nie trzeba odwiedzać, by pchnąć fabułę do przodu ([Przerywnik]), jednak oczywiście polecam to zrobić, gdyż zdobędziemy skarby w postaci srebra i magicznych przedmiotów. Jedną taką lokację można odwiedzić już po pierwszym rozdziale. Pozostałe polecam odwiedzić po rozdziale siódmym, jako że wtedy będziemy mieli dostęp do ulepszonego Odkrywcy (patrz rozdział "Melodie), a tylko on potrafi otwierać ukryte drzwi. Możemy te lokacje odwiedzić wcześniej oczywiście, ale wtedy nie zdobędziemy tego, co znajduje się za ukrytymi drzwiami. Aha, warto też wspomnieć, że rozdziały drugi i dziewiąty są również opcjonalne. One również nie pchną fabuły do przodu.

W opisach rzeczy wyróżniające się zostały podkreślone odpowiednim kolorem. Oto następujące czcionki, które zostały użyte:

Czcionką

pogrubioną

zaznaczone zostały przedmioty do zdobycia;

Czcionką

niebieską

zaznaczone zostały postacie, z którymi można rozmawiać;

Czcionką

pomarańczową

zostały zaznaczone punkty na mapie określające przejścia do innych lokacji (na mapie - litera w żółtym kole);

Czcionką

zieloną

zostały zaznaczone punkty na mapie określające ważniejsze miejsca (na mapie - liczba w zielonym kole);

Czcionką

brązową

zaznaczone zostały nazwy lokacji.

Prócz tego, na mapie można zauważyć mniejsze kółka, czerwone i niebieskie. Te pierwsze oznaczają grupy przeciwników które napotkasz, te drugie - pułapki, na które musisz uważać.

Przed opisem gry zawarty został sposób tworzenia postaci, spis melodii (czyli towarzyszy, których możemy przywoływać) oraz amuletów, jakie możemy zdobyć (plus sposoby, jak to zrobić). I to wszystko - zapraszam do lektury i życzę przyjemnej zabawy.

Ogólne informacje

W tym rozdziale przedstawiam garść ogólnych informacji o grze, bo niektóre jej aspekty są dość nietypowe jak na cRPG'a, inne nie. Tak czy inaczej polecam się z tymi wskazówkami zapoznać.

Rozmowa - najczęściej to po prostu dialog pomiędzy bardem, a daną postacią, na który nie mamy wpływu. Czasem jednak widać na górze dwie maski, jedną uśmiechniętą, drugą skrzywioną - możemy wybrać, czy chcemy dla napotkanej postaci być mili czy nie. Nie zawsze bycie miłym oznacza większą nagrodę.

Pieniądze - zamiast złota w tej grze środkiem płatności jest srebro. Każdy zebrany przedmiot automatycznie zamieniany jest w srebro, nie musisz go sprzedawać u kupców. Dodatkowo, jeśli np. posiadasz miecz i zdobędziesz lepszy - to ten poprzedni również automatycznie zamieniany jest w srebro.

Walka i żywotność - walczysz wręcz lub strzelając z łuku. Możesz też wykorzystywać ku temu swoich towarzyszy. Ilość energii życiowej wskazuje czerwony płyn w kuli w lewym górnym rogu ekranu. Gdy spadnie do zera - giniesz. Życie powoli się regeneruje, można także leczyć się u kapłanów w miastach czy kapłanów wędrownych (za pieniądze oczywiście). Jeśli strzelasz z łuku to możesz ranić nawet tych przeciwników, których nie widzisz. Najlepiej gra się z mapą włączoną tuż nad bardem - wtedy widać na niej przeciwników w postaci czerwonych kropek.

Towarzysze i energia magiczna - zielony płyn w kuli w lewym górnym rogu ekranu oznacza energię magiczną. Każdy przywołany towarzysz zabiera pewną jej część. Towarzyszom można wydawać cztery rozkazy - by atakowali, by wycofali się, by zostali w miejscu lub by trzymali się przy tobie. Energia magiczna również powoli się regeneruje. Maksymalna liczba towarzyszy zależna jest od instrumentu muzycznego, który posiadasz.

Podróż - gdy wyjdziesz z jakiegoś miasta, zauważysz wielką mapę i duże postacie barda i przeciwników. Jeśli spotkasz się z takim przeciwnikiem, to przeniesiesz się do losowo utworzonej lokacji i będziesz musiał pokonać wszystkich wrogów (ich liczba znajduje się na górze ekranu), aby ją opuścić. Są także inne postacie - koleś z brodą to kapłan, musisz dać mu datek, aby móc wyjść z obszaru. Mały Trow (poznasz jak one wyglądają jeszcze przed wyruszeniem w świat) to kupiec, który może ci sprzedać mapy pokazujące ukryte lokacje - tylko w taki sposób (po kupnie map) możesz zdobyć parę magicznych przedmiotów.

Menu - pierwsze menu to wybór artefaktu (przez 1/3 gry będziesz miał do wyboru jedynie ten artefakt, który dostałeś na początku). Drugie menu to wybór grupy melodii (wspomagające, ofensywne, żywiołowe i użytkowe), a potem odpowiedniej melodii (po cztery melodie na każdą grupę). Trzecie menu to wybór broni (miecz dwuręczny, miecz jednoręczny plus sztylet, łuk albo korbacz). Wreszcie, czwarte menu to wybór magicznych przedmiotów. Opis przedmiotów znajduje się w grze, natomiast dokładniejszy opis melodii i artefaktów jest w poradniku, w następnych rozdziałach.

Tworzenie postaci

Pierwsze co musisz zrobić to stworzyć swoją postać. Jest tu dużo ograniczeń, ponieważ nie można grać kobietą, ani zmienić rasy głównego bohatera - zawsze będzie nim bard, człowiek Masz jednak wpływ na kilka istotnych kwestii, które zostały wypunktowane i opisane poniżej.

1. Poziom trudności

Ma wpływ na to, ile punktów będzie liczył każdy współczynnik barda. Na łatwym poziomie będzie ich osiem, na średnim - sześć, na trudnym - cztery., chociaż nie zmienia się nic w kwestii dialogów czy wyborów postaci.

Dodatkowo, od poziomu trudności zależna jest liczba punktów, w których można zapisywać grę. Logiczne - im wyższy poziom, tym mniej takich punktów. Poradnik napisany jest do gry na łatwym poziomie trudności (czyli wskazanie wszystkich punktów do zapisu gry).

2. Współczynniki

W zależności od poziomu trudności startujesz z 4, 6 lub 8 punktami przy każdym współczynniku. Masz jeszcze dwanaście dodatkowych punktów, które możesz rozdzielić jak chcesz. Polecam wszechstronną postać - tj. rozdzielenie punktów równo po wszystkich współczynnikach. Jeśli jednak wolisz się specjalizować, przeczytaj opisy współczynników a będziesz wiedział, któremu dodać punkty, a który zostawić.

Siła - zwiększa obrażenia zadawane bronią do walki bezpośredniej;

Żywotność - im większa, tym więcej punktów życiowych bard posiada;

Szczęście - zapewnia większe powodzenie we wszystkich działaniach;

Zręczność - zwiększa obrażenia zadawane bronią do walki dystansowej;

Charyzma - zmniejsza ceny u kupców;

Rytm - zwiększa współczynniki przyzywanych stworzeń.

3. Talenty

Możesz wybrać jeden z ośmiu talentów dla swojego barda. Reszty będziesz się stopniowo uczył. Oto lista talentów wraz z opisami:

Bronie dwuręczne - bard może używać broni dwuręcznych;

Oburęczność - bard może walczyć trzymając sztylet w jednej dłoni, a miecz w drugiej;

Korbacz - bard może używać korbacza;

Uderzenie tarczą - bard, po zablokowaniu ciosu przeciwnika tarczą, automatycznie nią uderza, ogłuszając wroga;

Szarża tarczą - bardzo silny cios ogłuszający wrogów (wymaga zdolności używania miecza). Aby uaktywnić zdolność przytrzymaj i puść przycisk ataku;

Potężny strzał - bardzo silny strzał, powodujący że pocisk dosłownie przeszywa cel na wylot (wymaga zdolności używania broni dystansowych). Aby uaktywnić zdolność przytrzymaj i puść przycisk ataku;

Uderzenie krytyczne - znacznie większa szansa na trafienie krytyczne, powodujące o wiele więcej obrażeń;

Poszukiwacz skarbów - bard znajduje dodatkowe monety, jeśli zdobędzie jakiś skarb.

Na początek najbardziej godnymi polecenia talentami są dwa ostatnie, gdyż nie wymagają przedmiotów których na początku oczywiście nie posiadasz. A ponieważ walka jest bardziej ważna niż srebro, dlatego też polecam wybrać z talentów trafienie krytyczne.

Po zaakceptowaniu wyboru talentu gra się rozpocznie. W dalszej grze będziesz mógł się uczyć talentów - wybieraj te, które odpowiadają sposobowi w jaki gracz (walka wręcz czy walka bezpośrednia). Jeśli posiadasz psa, to jako pierwszy talent wybierz trening psa - dzięki temu psiak będzie mógł atakować przeciwników. Może nie jest on silny, ale skutecznie wprowadza chaos wśród wrogów. Potem dopiero wybieraj talenty według własnego uznania.

Artefakty

W grze masz dostęp do czterech potężnych artefaktów. Mają one specjalne moce - każdy po trzy. Aby móc używać tych mocy, potrzebne ci są Żmijowe kamienie (Adderstones). By rzucić moc pierwszą z danego artefaktu, potrzebny jest jeden kamień, moc drugą - dwa, a moc trzecią, najpotężniejszą - trzy. Artefakt Caleigh zdobywasz prawie na początku gry, a kolejne - Herne, Lugh i Mannanan (w tej kolejności) po tym jak pokonasz odpowiedniego strażnika na wieży.

Najczęściej używał będziesz pierwszej mocy Caleigh, ponieważ lepiej jest stracić kamień, niż zginąć i przechodzić to samo od nowa. Dlatego najlepiej mieć tę moc zbindowaną pod jakimś klawiszem. Żmijowe kamienie znajdować będziesz w skrzyniach i pniach, będziesz je także dostawał od niektórych postaci lub po walce z niektórymi bossami. Nie używaj ich jednak często - lepiej oszczędzaj na walki z trudnymi bossami. Poniżej spis artefaktów i opis ich mocy.

Caleigh

Poziom 1 - uleczenie barda i jego towarzyszy.

Poziom 2 - uleczenie barda i jego towarzyszy oraz chwilowa 50% odporność na obrażenia.

Poziom 3 - uleczenie barda i jego towarzyszy oraz chwilowa nieśmiertelność.

Henre

Poziom 1 - unieruchamia pobliskich przeciwników.

Poziom 2 - unieruchamia dalej stojących przeciwników, a tych pobliskich zatruwa.

Poziom 3 - unieruchamia i zatruwa dalej stojących przeciwników, a tych pobliskich zabija.

Lugh

Poziom 1 - tworzy wokół barda wirujące ostrza, które ranią przeciwników.

Poziom 2 - j.w., plus strzały lecące z góry i w przód.

Poziom 3 - j.w., plus