Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Nieoficjalny poradnik do gry The Banner Saga zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia całego trybu dla pojedynczego gracza. Solucja koncentruje się w głównej mierze na omówieniu wszystkich staczanych przez głównych bohaterów potyczek (także tych, które są opcjonalne) oraz na prześledzeniu odbywanych przez nich rozmów pod kątem możliwych wariantów zachowania i konsekwencji podejmowanych decyzji. Każda z decyzji została szczegółowo opisana i wyjaśniona, co ułatwi ci podjęcie odpowiedniego wyboru.
Pierwsza część niniejszego poradnika dokładnie opisuje zarówno podstawowe jak i bardziej zaawansowane mechanizmy turowych walk, a także porusza kwestie zarządzania karawaną oraz opieki nad grywalnymi postaciami. Z poradnika dowiesz się jak rozwijać dostępnych bohaterów, z jakich umiejętności korzystać i jak dobierać odpowiednie wyposażenie. Dzięki tym informacją bez problemu poradzisz sobie ze wszystkich napotkanymi przeciwnościami i żaden przeciwnik nie sprawi ci większych kłopotów. Całość dopełnia zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć (achievementów) możliwych do odblokowania w ramach usługi Steam.
The Banner Saga jest debiutanckim projektem niezależnego studia deweloperskiego Stoic założonego przez osoby, które w przeszłości pracowały przy Star Wars: The Old Republic. Jest to mianowicie gra role–playing wyróżniająca się rozbudowanym turowym systemem walk oraz osadzeniem akcji w klimatach mitologii nordyckiej. W trakcie rozgrywki śledzimy poczynania grupy Wikingów przemierzających świat, którego bogowie zginęli w bliżej nieokreślonych okolicznościach.
Poradnik do gry The Banner Saga zawiera:
Poradnik do gry The Banner Saga to dokładna solucja z bogato ilustrowanym opisem przejścia. Szczegółowo opisane zostały wszystkie potyczki razem z mechanizmem walk, konsekwencje decyzji oraz zarządzanie karawaną. Opracowanie zamyka zestawienie osiągnięć.
The Banner Saga - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 185
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8055-690-4
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1443
Walka
Lista bohaterów
Rozwój postaci
Karawana
Obozowisko
Miasto
Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów
Zadawanie i otrzymywanie obrażeń
Wykorzystywanie siły woli
Zaawansowane zagrania taktyczne
Typy przeciwników
Podstawowe informacje
Morale
Zapasy
Sława (Renown)
Miasta i obozowiska
Dodatkowe zdarzenia
Działania wojenne
Statystyki postaci
Poziomy doświadczenia
Zarządzanie całą drużyną
Artefakty
Specjalne umiejętności
Bohaterowie
Handlarze
Strand
Podróż do Vedrfell
Vedrfell
Walka w lesie
Skogr
Podróż do Frostvellr
Frostvellr
Vedrfell
Podróż do Ridgehorn
Ridgehorn
Podróż do Grofheim
Frostvellr
Podróż do Wyrmtoe
Wyrmtoe
Podróż do Grofheim
Podróż do Einartoft
Einartoft
Einartoft
Podróż do Sigrholm
Sigrholm
Podróż do Boersgard
Boersgard - początek
Boersgard - oblężenie
Stravhs
Boersgard - przygotowania do finałowej bitwy
Zakończenie 1
Zakończenie 2
Nieoficjalny poradnik do gry The Banner Saga zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia całego trybu dla pojedynczego gracza. Solucja koncentruje się w głównej mierze na omówieniu wszystkich staczanych przez głównych bohaterów potyczek (także tych, które są opcjonalne) oraz na prześledzeniu odbywanych przez nich rozmówpod kątem możliwych wariantów zachowania i konsekwencji podejmowanych decyzji. Każda z decyzji została szczegółowo opisana i wyjaśniona, co ułatwi ci podjęcie odpowiedniego wyboru. Pierwsza część niniejszego poradnika dokładnie opisuje zarówno podstawowe jak i bardziej zaawansowane mechanizmy turowych walk, a także porusza kwestie zarządzania karawaną oraz opieki nad grywalnymi postaciami. Z poradnika dowiesz się jak rozwijać dostępnych bohaterów, z jakich umiejętności korzystać i jak dobierać odpowiednie wyposażenie. Dzięki tym informacją bez problemu poradzisz sobie ze wszystkich napotkanymi przeciwnościami i żaden przeciwnik nie sprawi ci większych kłopotów. Całość dopełnia zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć (achievementów) możliwych do odblokowania w ramach usługi Steam. The Banner Saga jest debiutanckim projektem niezależnego studia deweloperskiego Stoic założonego przez osoby, które w przeszłości pracowały przy Star Wars: The Old Republic. Jest to mianowicie gra role-playing wyróżniająca się rozbudowanym turowym systemem walk oraz osadzeniem akcji w klimatach mitologii nordyckiej. W trakcie rozgrywki śledzimy poczynania grupy Wikingów przemierzających świat, którego bogowie zginęli w bliżej nieokreślonych okolicznościach.
Poradnik do gry The Banner Saga zawiera:
szczegółowy opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza;
omówienie wszystkich staczanych przez głównych bohaterów walk;
informacje na temat możliwych decyzji oraz ich konsekwencji;
opis mechanizmów rządzących turowymi potyczkami;
wskazówki odnośnie właściwego zarządzania karawaną;
omówienie rozwoju postaci oraz ich ekwipunku;
zestawienie osiągnięć (achievementów).
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Poradnik przygotowywany był w oparciu o domyślnie sugerowany przez grę normalny poziom trudności. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że gra pozwala na zmianę poziomu trudności w dowolnym momencie rozgrywki, tak więc na taki krok możesz zdecydować się na przykład wtedy gdy dana bitwa okaże się dla Ciebie bardzo wymagająca.
W opisie przejścia kampanii dla pojedynczego gracza zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
Kolorem
niebieskim
oznaczeni
zostali grywalni bohaterowie oraz wszystkie przyjaźnie nastawione postacie niezależne.
Kolorem
brązowym
oznaczeni
zostali napotykani przez głównych bohaterów przeciwnicy, zarówno ci, których pokonuje się na polu bitwy, jak i postacie pojawiające się jedynie w rozmowach i scenkach przerywnikowych.
Kolorem
zielonym
oznaczone
zostały odnajdywane lub otrzymywane przedmioty.
Kolorem
pomarańczowym
oznaczone
zostały momenty, w których gra przyznaje punkty sławy (renown). Uwaga - W poradniku podane zostały otrzymywane wartości sławy dla normalnego poziomu trudności. Jeśli grasz na wysokim poziomie trudności to możesz w określonych sytuacjach zdobywać więcej sławy.
Dodatkowopogrubioną czcionką oznaczone zostały nazwy odwiedzanych miast, budynków i innych lokacji.
The Banner Saga powstało głównie z myślą o pecetach i wersja ta trafiła do sprzedaży w styczniu 2014 roku. Po ukończeniu wydania pecetowego autorzy wzięli się za przenoszenie gry na platformy mobilne i po kilku miesiącach prac produkcja trafiła na iOS i Androida. Edycja na smartfony oraz tablety należy do kategorii premium. Oznacza to, że kupując grę dokonujemy jednorazowej zapłaty i otrzymujemy dostęp do pełnej zawartości. Autorzy nie przewidzieli żadnych, nawet opcjonalnych mikropłatności. Ponadto konwersja nie została w żaden sposób uproszczona lub okrojona. Jest to dokładnie ten sam tytuł, co na pecetach. Zabawa w The Banner Saga sprowadza się głównie do toczenia turowych bitew na pokrytych siatką kwadratów mapach i dokonywania decyzji w sekcjach fabularnych przypominających interaktywny film animowany. Taka specyfika rozgrywki sprawia, że produkcja świetnie sprawdza się na urządzeniach mobilnych. System sterowania został przystosowany do specyfiki ekranów dotykowych i jest prosty w użyciu. Jednocześnie potyczki są szybkie i najczęściej kończą się po maksymalnie kilku minutach, co sprawia, że są dobrze dopasowane do przyzwyczajeń graczy mobilnych, którzy oczekują, że krótkie sesje z grą zapewnią odpowiedni poziom satysfakcji.
Gra potrafi uruchomić się na smartfonach, ale całość znacznie lepiej sprawdza się na dużych ekranach tabletów lub phabletów. Na czterocalowych wyświetlaczach (np. w iPhone 5 i 5S) tekst bywa bardzo mały, choć jednocześnie nigdy nie osiąga poziomu nieczytelnego. Innymi słowy, na małych ekranach da się grać, ale nie jest to optymalne doświadczenie.
1
- Przycisk
opcji.
2
- Przycisk
wyświetlania statystyk (nad postaciami z drużyny oraz nad przeciwnikami).
3
- Ikona
symbolizująca aktualne morale.
4
- Róg
wykorzystywany
do dodawania postaciom z drużyny punktów siły woli. Kliknięcie na aktywnej żółtej gwiazdce oznacza użycie rogu.
5
- Przykładowe
statystyki
wyświetlane nad członkiem drużyny: czerwony kolor to siła, niebieski kolor to pancerz, żółty kolor to siła woli.
6
- Przykładowe
statystyki
wyświetlane nad przeciwnikiem: czerwony kolor to siła, niebieski kolor to pancerz, żółty kolor to siła woli.
7
- Okrąg
na
ziemi symbolizujący aktywną w danym momencie postać.
8
- Niebieskie
pole, czyli takie, do którego można dotrzeć bez używania siły woli.
9
- Żółte
pole, czyli
takie, do którego można dotrzeć poświęcając punkt(y) siły woli.
10
- Statystyki
aktywnej postaci.
11
- Lista
prezentująca kolejność ruchu jednostek na polu bitwy. Kliknięcie na jednostce wyświetla jej umiejętności.
12
- Przycisk
pomocy.
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran bitwy. Ważną informacją jest to, że w początkowych walkach niektóre jego elementy (np. róg używany do przydzielania sojusznikom dodatkowych punktów siły woli) są niedostępne i mogą zostać przez grę odblokowane dopiero w kolejnych potyczkach.
1
- Aktualna
liczba punktów sławy (Renown).
2
- Lista
postaci wybranych do aktywnej drużyny. Ma ona dodatkowo wpływ na kolejność ruchów w walkach.
3
- Lista
wszystkich dostępnych grywalnych potsaci.
4
- Ikona
pierścienia oznaczająca, że dana postać ma przydzielony jakiś artefakt.
5
- Aktualny
poziom doświadczenia danej postaci.
6
- Lista
wszystkich posiadanych artefaktów.
7
- Przykład
artefaktu
przydzielonego jakiejś postaci.
8
- Przykład artefaktu, który
nie
jest przez nikogo używany.
9
- Wymagania
danego artefaktu odnośnie poziomu doświadczenia bohatera.
10
- Przycisk
pomocy.
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran doboru bohaterów. Górna lista jest najważniejsza, bo to ona zawiera listę postaci, które mają brać udział w kolejnych walkach. Środkowa lista to zestawienie wszystkich dostępnych bohaterów. U dołu ekranu znajduje się z kolei lista wszystkich posiadanych artefaktów.
1
- Aktualna
liczba punktów sławy (Renown).
2
- Imię,
poziom
doświadczenia i specjalizacja postaci.
3
- Przycisk
z informacjami na temat przeszłości danej postaci.
4
- Aktualny
stan rozwoju umiejętności postaci. Kliknięcie na ikonie pioruna wyświetla dodatkowe informacje.
5
- Aktualny
stan rozwoju pancerza (Armor).
6
- Aktualny
stan rozwoju siły (Strength).
7
- Aktualny
stan rozwoju siły woli (Willpower).
8
- Aktualny
stan rozwoju wysiłku (Exertion).
9
- Aktualny
stan rozwoju przełamania pancerza (Armor Break).
10
- Przycisk
awansowania postaci na wyższy poziom doświadczenia.
11
- Liczba
zabitych przeciwników. Jeśli lewa wartość jest wyższa niż prawa to można awansować bohatera.
12
- Liczba
dostępnych punktów rozwoju postaci.
13
- Przycisk
pomocy.
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran rozwoju postaci. Warto dodać, że przycisk Promote staje się dostępny tylko jeśli postać może awansować na wyższy poziom doświadczenia (dzieje się tak nawet wtedy gdy na przeprowadzenie takowej operacji nie pozwala aktualna liczba punktów sławy).
1
- Aktualna liczba punktów sławy (Renown).
2
- Przycisk opcji.
3
- Aktualny skład karawany i jej morale.
4
- Liczba dni od momentu rozpoczęcia gry.
5
- Przycisk rozstawienia obozowiska.
6
- Liczba zapasów (wartość podawana w dniach do momentu ich wyczerpania).
7
- Wyświetlenie mapy świata.
8
- Karawana (może ona podróżować w lewo lub w prawo).
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran podróży karawany. Wszystkie najważniejsze przyciski (rozstawienie obozowiska, zapasy, morale, skład karawany itp.) zgromadzone są na samej górze. Pozostają one też widoczne za każdym razem gdy zawitasz w jakimś mieście czy zdecydujesz się na rozstawienie obozowiska (kolejne strony tego rozdziału).
1
- Namiot treningowy. Wykorzystywany on jest to ćwiczenia walk, aczkolwiek nie jest zawsze dostępny.
2
- Namiot bohaterów. Wykorzystywany on jest do zarządzania zarówno całą drużyną jak i pojedynczymi bohaterami.
3
- Namiot odpoczynku. Wykorzystywany on jest do poprawiania morale karawany, ale traci się w ten sposób czas i zużywa zapasy.
4
- Przykładowa ikona bohatera. Kliknięcie na niej doprowadza do zainicjowania opcjonalnej rozmowy.
5
- Wznowienie podróży.
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran obozowiska. Zawiera on wyłącznie omówienie elementów charakterystycznych dla tego okna, a to dlatego, że znaczenie górnych przycisków zostało przedstawione na stronie Karawana. Uwaga - Nie wszystkie elementy obozu są zawsze dostępne. Co więcej, niektóre funkcje (np. namiot treningowy) stają się aktywne dopiero w dalszej części gry.
1
- Kliknięcie na tym budynku otwiera mapę świata.
2
- Przykładowy interaktywny obszar - doki. Najechanie kursorem nad dany obszar doprowadza do jego podświetlenia.
3
- Targowisko. W miejscu tym możesz zakupić zapasy oraz artefakty.
4
- Budynek bohaterów. Wykorzystywany on jest do zarządzania zarówno całą drużyną jak i pojedynczymi bohaterami.
Powyższy obrazek prezentuje przykładowy ekran miasta/wioski. Zawiera on wyłącznie omówienie elementów charakterystycznych dla tego okna, a to dlatego, że znaczenie górnych przycisków zostało przedstawione na stronie Karawana. Uwaga - Nie wszystkie elementy miasta są zawsze dostępne, gdyż szczególnie w niektórych mniejszych wioskach nie można wykonywać określonych czynności.
Boersgard
- Boersgard to ostatnie odwiedzane miasto, do którego dociera się w końcówce szóstego rozdziału. W miejscu tym rozgrywa się też cały siódmy rozdział.
Einartoft
- Do Einartoft dociera się w końcówce czwartego rozdziału. W miejscu tym rozgrywa się też cały piąty rozdział.
Frostvellr
- W lokacji tej kończy się drugi rozdział gry i rozpoczyna czwarty.
Grofheim
- Do Grofheim dociera się w końcówce trzeciego rozdziału, aczkolwiek gra nie pozwala na zbadanie tej lokacji.
Haukstorp
- Haukstorp mija się w szóstym rozdziale gry i niestety nie można go odwiedzić.
Reynivik
- Reynivik to niewielka wioska, w której możesz zatrzymać się w szóstym rozdziale gry.
Ridgehorn
- Ridgehorn odwiedza się w trzecim rozdziale gry.
Sigrholm
- Sigrholm odwiedza się w szóstym rozdziale gry.
Skogr
- Skogr to pierwsza wioska odwiedzana w drugim rozdziale kampanii.
Strand
- W lokacji tej rozpoczyna się kampanię.
Verdfell
- Vedrfell odwiedza się w pierwszym rozdziale gry. W lokacji tej rozpoczyna się też trzeci rozdział kampanii.
Wyrmtoe
- W Wyrmtoe składa się krótką wizytę w czwartym rozdziale gry.
Powyższy obrazek prezentuje mapę świata. Okno mapy możesz wywołać w trakcie podróży karawaną lub podczas pobytu w obozowisku czy mieście, oczywiście przy założeniu, że nie jesteś aktualnie zajęty rozmową czy wyborem zachowania dla aktywnego zdarzenia.
Mapa świata w grze The Banner Saga nie ma niestety żadnego praktycznego zdarzenia, a to dlatego, że wszystkie podróże karawany sa odgórnie zaplanowane. Możesz wpływać jedynie na to kiedy w trakcie podróży ma zostać rozstawione obozowisko i czy chcesz zatrzymywać się w niektórych opcjonalnych lokacjach (np. różnorakie wioski czy Reynivik).
Gra już w trakcie walki rozgrywanej w ramach prologu dokładnie wyjaśnia kwestię przemieszczania się po polu bitwy w obrębie niebieskich oraz żółtych pól. Gwoli przypomnienia, niebieskie pola obrazują "standardowy" zasięg dla danej jednostki, a więc z ich wyborem nie wiążą się żadne negatywne skutki. Żółte pola symbolizują z kolei rozszerzony zasięg danej jednostki, przy czym wybierając je musisz liczyć się z koniecznością zużycia punktów siły woli (willpower). Oznacza to tym samym, że żółte pole stają się widoczne i aktywne tylko i wyłącznie jeśli wybrany w danym momencie bohater dysponuje zapasem siły woli. Z żółtych pól polecam korzystać wyłącznie wtedy gdy sterując jakąś postacią zależy ci na jak najszybszym dopadnięciu przeciwnika, nie mogąc rozprawić się z nim na odległość. W przeciwnym wypadku nie warto się śpieszyć i zaoszczędzone punkty siły woli lepiej przeznaczyć na inne cele.
Przy planowaniu kolejnych posunięć bardzo pomocna okazuje się opcja podglądania zasięgu jednostek wroga, a to dlatego, że ustawiając się na polu, które minimalnie wykracza poza zasięg przeciwnika możesz sprawić, że nie będzie on w stanie zaatakować Cię gdy nadejdzie jego tura. Poruszanie się nie jest zresztą obowiązkowe, gdyż równie dobrze możesz pozostać w danej turze w miejscu. Jest to szczególnie wskazane w przypadku łuczników (mogą oni zyskać premię do ataków za pozostawanie w bezruchu) oraz wojowników z tarczami (mogą oni korzystać ze specjalnych umiejętności wzmacniających obronę).
Uwaga - Bohaterowie wykorzystujący w walce dzidy (np. Ludin) nie muszą ustawiać się bezpośrednio przy danym przeciwniku, albowiem są też zdolni do ataków po przekątnej. Warto o tym pamiętać, szczególnie jeśli ustawienie się w takim miejscu może zapewnić sterowanej postaci lepszą ochronę czy uchronić ją przed natychmiastową reakcją przeciwnika.
Przed rozpoczęciem większości bitew gra pozwala na rozstawienie swoich jednostek na polu bitwy i nie powinineś pomijać tego kroku, gdyż w wielu przypadkach proponowane ustawienia są kompletnie nietrafione, czy to odsłaniając niepotrzebnie słabszych członków drużyny na ataki czy utrudniając im szybkie zbliżenie się do jednostek wroga.
Jeżeli masz do czynienia z "normalnym" polem bitwy to obszarem do rozstawienia swoich ludzi jest zwykle duży prostokąt. W takiej sytuacji radzę w pierwszej linii ustawiać gigantów oraz dobrych wojowników, a w drugiej linii słabsze postacie ze szczególnym uwzględnieniem łuczników. Niestety, gra czasami mocno rozrzuca wszystkich Twoich ludzi po polu bitwy i w takiej sytuacji odnalezienie najlepszego ustawienia nie jest już takie proste. Generalnie staraj się wybierać takie lokalizacje dla swoich najlepszych oddziałów żeby mogły jak najszybciej przystępować do ataków (najlepiej już w swojej pierwszej turze) i zarazem dbaj odpowiednio o swoich najsłabszych ludzi, powstrzymując wrogów przed wyeliminowaniem ich zanim pomogą reszcie drużyny.
Inną kwestią wyjaśnioną w samouczku jest to, że przeciwne strony konfliktu wykonują swoje ruchy na zmianę i początkowo na tę zależność nie ma wpływu liczebność walczących ze sobą grup. Przykładowo, zmniejszenie liczebności wrogiej drużyny z czterech do dwóch postaci nie sprawi nagle, że będą one dwukrotnie rzadziej wykonywały swoje ruchy. Zamiast tego dwie pozostałe jednostki dwa razy częściej niż do tej pory będą mogły przystępować do działania. To jeden z powodów, dla których warto we wczesnej fazie walk pozbywać się silniejszych wrogów, dzięki czemu w końcówce bitwy nie będą mogli często wyprowadzać swoje silne ataki. Sytuacja ulega zmianie dopiero w momencie gdy na polu bitwy pozostaje jeden przeciwnik i załącza się tryb Pillage Mode, gdyż od tego momentu cała Twoja drużyna może wykonać swoje ruchy zanim nadejdzie tura przeciwnika.
Pamiętaj o tym żeby w przerwach między bitwami odwiedzać często ekran bohaterów i planować kolejność ich ruchów na poczet następnych potyczek (kolumna Turn Order). Radzę nadawać najwyższy priorytet gigantom (varl) oraz najsilniejszym wojownikom, zwiększając dzięki temu ich szanse pokonania lub osłabienia jednostek wroga zanim te na dobre przystąpią do działania. Na samym końcu "kolejki" umieszczaj z kolei swoich łuczników. Za takim rozwiązaniem przemawia dodatkowo to, że wrogowie zdążą się już zapewne w międzyczasie zbliżyć do Twoich podwładnych i w rezultacie zazwyczaj nie trzeba będzie ruszać łuczników z miejsca.