The Banner Saga 2 - poradnik do gry - Jacek "Ramzes" Winkler, Patrick "Yxu" Homa - ebook

The Banner Saga 2 - poradnik do gry ebook

Patrick "Yxu" Homa, Jacek "Ramzes" Winkler

0,0

Opis

Poradnik do gry The Banner Saga 2 to opis przejścia drugiej części tej pozycji. Zawarto w nim informacje i dla weteranów pierwszej części, jak i podstawowe treści dla osób, które pierwszy raz rozpoczynają przygodę z grą lub zechcą przypomnieć sobie mechanikę działania. Znajdziesz tu porady odnośnie walki, rozwoju postaci i zarządzania karawaną, czyli podstawowej mechaniki gry, ale także i zestawienie dostępnych bohaterów i artefaktów, abyś niczego nie zgubił na swojej drodze. Opis przejścia zawiera możliwe do napotkania zdarzenia wraz z opisem dostępnych opcji dialogowych i efektów ich wyboru.  Ten podstawowy mechanizm został bardziej rozszerzony w stosunku do jedynki, co przekłada się na zwiększoną ilość sytuacji losowych. Rozdziałem wieńczącym poradnik jest spis dostępnych osiągnięć (achievementów) wraz z opisem sposobów ich odblokowania.

The Banner Saga 2 jest kontynuacją pierwszej części w sposób bezpośredni - to znaczy, gra rozpoczyna się w miejscu, gdzie kończy się jedynka i umożliwia importowanie zapisów stanu gry z poprzedniej części, tworząc jednolitą całość fabularną. Mechanika gry nie uległa zmianie: jest to prosta gra z gatunku taktycznych RPG, gdzie podczas podróży przez mitologiczną Skandynawię mierzysz się z przeciwnikami w turowych bitwach, podejmujesz decyzje dotyczące organizacji dowodzonej karawany i mające wpływ na ostateczne zakończenie gry.

Poradnik do gry The Banner Saga 2 zawiera:

  • Opis przejścia, z uwzględnieniem sytuacji wymagających podjęcia decyzji;
  • Wskazówki dotyczące staczanych walk w ramach głównego wątku;
  • Opis mechanizmów rządzących turowymi potyczkami;
  • Porady odnośnie właściwego zarządzania karawaną;
  • Wskazanie sugerowanego sposobu rozwoju postaci;
  • Zestawienie dostępnych osiągnięć.

Poradnik do gry The Banner Saga 2 to szczegółowy, bogato ilustrowany opis przejścia. Dokładnie opisane zostały wszystkie potyczki razem z mechanizmem walk, konsekwencje decyzji oraz zarządzanie karawaną. Nie zabrakło opisu osiągnięć i porad.

The Banner Saga 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Bohaterowie (Interfejs rozgrywki)
  • Podróż do Ormsdalr (Rozdział 8 / Chapter 8)
  • Prolog (Rozdział 8 / Chapter 8)
  • Boersgard (Rozdział 8 / Chapter 8)
  • Rozwój postaci (Interfejs rozgrywki)
  • Droga przez podziemia (Rozdział 11 / Chapter 11)
  • Walka (Interfejs rozgrywki)
  • Droga do Grundar (Rozdział 10 / Chapter 10)
  • Lundar (Rozdział 10 / Chapter 10)
  • Droga do Bindal (Rozdział 9 / Chapter 9)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 103

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




The Banner Saga 2poradnik do gry

autorzy: Jacek "Ramzes" Winkler, Patrick "Yxu" Homa

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-375-2

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1705

[email protected]

Spis treści

The Banner Saga 2 - poradnik do gry

Podstawowe informacje

O poradniku

Wymagania sprzętowe

Interfejs rozgrywki

Bohaterowie

Walka

Rozwój postaci

Karawana

Obozowisko

Walka

Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów

Zadawanie i otrzymywanie obrażeń

Wykorzystywanie siły woli

Typy przeciwników

Karawana

Podstawowe informacje

Morale

Zapasy

Sława (Renown)

Miasta i obozowiska

Dodatkowe zdarzenia

Rozwój postaci

Statystyki postaci

Poziomy doświadczenia

Zarządzanie drużyną

Artefakty

Specjalne umiejętności

Rozdział 8 / Chapter 8

Prolog

Boersgard

Podróż do Ormsdalr

Ormsdalr

Rozdział 9 / Chapter 9

Droga do Bindal

Bindal

Rozdział 10 / Chapter 10

Droga do Grundar

Grundar

Lundar

Rozdział 11 / Chapter 11

Bindal

Droga przez podziemia

Rozdział 12

Lundar

Droga do Old Wood

Droga do Fiskivik

Rozdział 13

Obozowisko

Droga do Einartoft

Droga do Old Ford

Old Ford

Rozdział 14

Droga do Arberrang

Arberrang

Rozdział 15

Mannaharr - zakończenia

The Banner Saga 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry The Banner Saga 2 to opis przejścia drugiej części tej pozycji. Zawarto w nim informacje i dla weteranów pierwszej części, jak i podstawowe treści dla osób, które pierwszy raz rozpoczynają przygodę z grą lub zechcą przypomnieć sobie mechanikę działania. Znajdziesz tu porady odnośnie walki, rozwoju postaci i zarządzania karawaną, czyli podstawowej mechaniki gry, ale także i zestawienie dostępnych bohaterów iartefaktów, abyś niczego nie zgubił na swojej drodze. Opis przejścia zawiera możliwe do napotkania zdarzenia wraz z opisem dostępnych opcji dialogowych i efektów ich wyboru. Ten podstawowy mechanizm został bardziej rozszerzony w stosunku do jedynki, co przekłada się na zwiększoną ilość sytuacji losowych. Rozdziałem wieńczącym poradnik jest spis dostępnych osiągnięć (achievementów) wraz z opisem sposobów ich odblokowania.

The Banner Saga 2 jest kontynuacją pierwszej części w sposób bezpośredni - to znaczy, gra rozpoczyna się w miejscu, gdzie kończy się jedynka i umożliwia importowanie zapisów stanu gry z poprzedniej części, tworząc jednolitą całość fabularną. Mechanika gry nie uległa zmianie: jest to prosta gra z gatunku taktycznych RPG, gdzie podczas podróży przez mitologiczną Skandynawię mierzysz się z przeciwnikami w turowych bitwach, podejmujesz decyzje dotyczące organizacji dowodzonej karawany i mające wpływ na ostateczne zakończenie gry.

Poradnik do gry The Banner Saga 2 zawiera:

Opis

przejścia, z uwzględnieniem sytuacji wymagających podjęcia decyzji;

Wskazówki dotyczące

staczanych

walk w ramach głównego wątku;

Opis

mechanizmów rządzących turowymi potyczkami;

Porady

odnośnie właściwego zarządzania karawaną;

Wskazanie

sugerowanego sposobu rozwoju postaci;

Zestawienie

dostępnych osiągnięć.

Jacek "Ramzes" Winkler, Patrick "YxU"Homa (www.gry-online.pl)

Podstawowe informacje

O poradniku

Poradnik przygotowywany jest w oparciu o wysoki poziom trudności. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że gra pozwala na zmianę poziomu trudności w dowolnym momencie rozgrywki, tak więc na taki krok możesz zdecydować się na przykład wtedy, gdy dana bitwa okaże się dla Ciebie bardzo wymagająca.

Oznaczenia kolorystyczne

W opisie przejścia kampanii dla pojedynczego gracza zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Kolorem

niebieskim

oznaczeni

zostali grywalni bohaterowie oraz wszystkie przyjaźnie nastawione postacie niezależne.

Kolorem

brązowym

oznaczeni

zostali napotykani przez głównych bohaterów przeciwnicy, zarówno ci, których pokonuje się na polu bitwy, jak i postacie pojawiające się jedynie w rozmowach i scenkach przerywnikowych.

Kolorem

zielonym

oznaczone

zostały odnajdywane lub otrzymywane przedmioty.

Kolorem

pomarańczowym

oznaczone

zostały momenty, w których gra przyznaje punkty sławy (renown).

Dodatkowopogrubioną czcionką oznaczone zostały nazwy odwiedzanych miast, budynków i innych ważnych elementów rozgrywki.

Wymagania sprzętowe

Tryby gry

Singleplayer

- Tak

Kooperacja

offline (Split screen/Hot Seat) - Nie

Kooperacja

online - Nie

Multiplayer

- Nie

Nasz sprzęt

Poradnik do The Banner Saga 2 został przygotowany w oparciu o platformę PC na poniższej konfiguracji:

Procesor

- Intel Core i5 4460

Karta

graficzna - MSI Radeon R9 270x

Pamięć

RAM

- 8GB

Pamięć

karty

graficznej - 2GB

System

operacyjny - Windows 10 Pro 64bit

Na powyższej konfiguracji gra The Banner Saga 2 działała bez zarzutu. Przez całą rozgrywkę nie pojawiły się żadne spadki wydajności czy błędy graficzne.

The Banner Saga 2 - Wymagania sprzętowe

Wymagania minimalne:

System

operacyjny: Windows XP SP3 / MAC OSX 10.7.5

Procesor:

Intel Dual Core 2.0 Ghz lub podobny

Karta

graficzna: Nvidia, AMD lub Intel

Pamięć:

2GB

RAM

Wymagane

miejsce na dysku HDD: 4 GB

DirectX

- DirectX 9.0

Wymagania rekomendowane:

System

operacyjny: Windows 7 / MAC OSX 10.7.5

Procesor:

Intel Core 2 Duo lub podobny

Karta

graficzna: Nvidia, AMD lub Intel

Pamięć:

4GB

RAM

Wymagane

miejsce na dysku HDD: 6 GB

DirectX

- DirectX 9.0

Interfejs rozgrywki

Bohaterowie

Obrazek przedstawia główne okno doboru postaci przed daną walką. Numerek pierwszy informuje o tym, które postacie przypisane zostały do głównej drużyny, która ma za zadanie stawić czoło wrogom. Umieszczenie postaci jako pierwszej będzie owocowało tym, że jako pierwsza będzie miała ruch w walce. Można to oczywiście dowolnie modyfikować i ustawiać w taki sposób jaki chcesz. Numerek dwa to lista wszystkich dostępnych bohaterów, których możesz przypisać do głównej drużyny. Ikona z numerem trzecim wskazuje na poziom danej postaci, a jeśli widnieje przy niej ikona plusa, możesz ją jeszcze awansować. Numerek 4 oraz 5 to informacja na temat posiadanych przez ciebie przedmiotów. Jeżeli portret jakiejś postaci posiada przy sobie ikonę złotego pierścienia, oznacza to, że został do niej przypisany dany przedmiot. Przedmioty można w każdej chwili modyfikować oraz przypisywać innych postaciom. Ważnym elementem przy przedmiotach jest także wymagany poziom postaci. Oznacza to, że postać, która posiada poziom 5 nie będzie mogła używać przedmiotów z poziomem 6 i wyższych.

Walka

Obrazek przedstawia przykładowy ekran toczonej bitwy. Ikona z numerkiem drugim informuje cię o zasobach, które można przydzielić do danego bohatera pod postacią siły woli. Jeżeli zauważysz, że róg ten napełnił się całkowicie, użyj go by nie marnować cennych zasobów. Warto także włączyć opcję pokazywania statystyk wszystkich postaci na polu bitwy (numerek 4), by nie musieć zapamiętywać, który przeciwnik ma najmniejszą ich ilość. Ikona z numerem piątym odpowiada za ruch postaci. Pamiętaj o tym by planować każdy z nich i mieć na uwadze, że żółte pole będzie zabierało określoną ilość siły woli. Ikona z numerkiem ósmym to strategiczna informacja, którą możesz wykorzystywać. Jeżeli na przykład walczysz z bardzo silnym przeciwnikiem, który będzie mieć za niedługo ruch, warto skorzystać z umiejętności Barda - obelga (insult), by odprawić takiego przeciwnika na koniec kolejki.

Rozwój postaci

Przykładowa postać przy zarządzaniu bohaterami. To w tym miejscu rozdysponujesz punkty czy awansujesz go na wyższy poziom. Awans na wyższy poziom jest ściśle związany z ilością zabitych przeciwników przez daną postać (numerek 10) oraz ilością punktów sławy (numerek 1). Podczas awansu udostępnione zostają nowe umiejętności czy statystyki. Te drugie możesz wykorzystać na dowolny sposób. W momencie kiedy osiągniesz limit punktów, twoim oczom ukaże się ich ulepszenie. Kazda statystyka posiada swoje własne ulepszenie, na które możesz przydzielać kolejne punkty. Znajdziesz tutaj także aktualnie posiadany przez postać przedmiot oraz będziesz go mógł dowolnie modyfikować.

Karawana

Okno karawany będzie ci towarzyszyć przez lwią część rozgrywki. To tutaj będziesz podejmował różnego rodzaju decyzje, które będą miały wpływ na dalsze przygody. Okno karawany posiada kilka ciekawych opcji, o których musisz pamiętać. Najważniejszą z nich jest oczywiście stan twoich zapasów (numerek 6). Więcej o zapasach znajdziesz w rozdziale poświęconym temu zagadnieniu. W każdej chwili możesz także rozbić obóz (numerek 4) oraz odpocząć, co bezpośrednio przedłoży się na poprawienie nastroju/morale całej karawany (numerek 3).

Obozowisko

Obowozowisko można rozbić praktycznie każdej chwili naszej wędrówki. To tutaj przede wszystkim odpoczywasz i regenerujesz siły bohaterów, którzy polegli w walce oraz zwiększasz morale całej karawany. W trakcie gry będziesz widywał także namioty treningowe (numerek 1). Namioty takie nie pojawiają się przy każdej okazji, ale jeżeli już takowy zobaczysz, warto z niego skorzystać. Dzięki treningom oraz wypłenianiu specjalnych celów, będziesz nagradzany punktami sławy (renown). W obozowisku możesz także przejrzeć swoich bohaterów korzystając ze specjalnie przygotowanego do tego celu namiotu bohaterów. To tutaj możesz awansować swoje postacie, przypisywać im przedmioty czy rozdzielać dodatkowe punkty statystyk. Za pomocą numerka czwartego możesz opuścić obozowisko i udać się w dalszą wędrówkę.

Walka

Przemieszczanie się po polu bitwy i kolejność ruchów

Punkty siły woli do przemieszczenia się wykorzystuj tylko gdy widzisz okazję do szybkiego i łatwego pozbycia się oddalonego wroga

Podczas toczenia pierwszej walki gra wyjaśnia zasadę działania przemieszczania aktywnej postaci. Niebieskie pola oznaczają standardowy zasięg zaznaczonej jednostki. Oznacza to, że nie zużyjesz żadnych innych zasobów podczas pokonywania dystanstu oznaczonego niebieskimi kwadratami. Natomiast żółte pola oznaczają dodatkowy zasięg danej postaci oparty na punktach siły woli. Korzystając więc z ruchu na żółtych polach miej na uwadzę fakt, że wykorzystujesz punkty siły woli, które mogą zostać przeznaczone do lepszych celów. Takim lepszym celem mogą okazać się dodatkowe obrażenia, które mogą zadecydować o wyniku potyczki. Są oczywiście wyjątki, które należy brać pod uwagę. Może pojawić się sytuacja, w której dzieli cię jedno pole od groźnego wroga posiadającego bardzo niską ilość punktów życia. Wtedy możesz wykorzystać siłę woli i przemieścić się na żółte pole by takiego przeciwnika unicestwić.

Podczas