The Art of War - Sun Tzu - ebook + audiobook + książka

The Art of War ebook i audiobook

Tzu Sun

3,5

Ten tytuł dostępny jest jako synchrobook® (połączenie ebooka i audiobooka). Dzięki temu możesz naprzemiennie czytać i słuchać, kontynuując wciągającą lekturę niezależnie od okoliczności!
Opis

The Art of War is an ancient Chinese military treatise dating from the late Spring and Autumn period (roughly 5th century BC). The work, which is attributed to the ancient Chinese military strategist Sun Tzu ("Master Sun"), is composed of 13 chapters. Each one is devoted to a different set of skills or art related to warfare and how it applies to military strategy and tactics. For almost 1,500 years, it was the lead text in an anthology that was formalized as the Seven Military Classics by Emperor Shenzong of Song in 1080. The Art of War remains the most influential strategy text in East Asian warfare, has influenced both East Asian and Western military theory and thinking, and has found a variety of applications in myriad competitive non-military endeavors across the modern world including espionage, culture, politics, business, and sports. The book contains a detailed explanation and analysis of the 5th-century BC Chinese military, from weapons, environmental conditions, and strategy to rank and discipline. Sun also stressed the importance of intelligence operatives and espionage to the war effort. Considered one of history's finest military tacticians and analysts, his teachings and strategies formed the basis of advanced military training throughout the world.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 58

Rok wydania: 2024

Audiobooka posłuchasz w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Czas: 1 godz. 22 min

Rok wydania: 2024

Lektor: Kenneth Elliot

Oceny
3,5 (6 ocen)
2
1
1
2
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.