Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 127

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Test Drive Unlimited - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry „Test Drive Unlimited” podzielony jest na trzy zasadnicze rozdziały: wyjaśnienie podstaw rozgrywki, omówienie wszystkich typów wyścigów, w których można brać udział, oraz opis wszystkich aut oraz motocykli.

Test Drive Unlimited - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • warsztaty tuningowe (Mapa Oahu)
  • dodatkowe wyzwania (Mapa Oahu)
  • salony motocyklowe (Mapa Oahu)
  • salony samochodowe (Mapa Oahu)
  • Lista achievementów (Podstawy)
  • Przydatne porady (Podstawy)
  • Klasa G (cz.1) (Wyścigi)
  • Pierwsze kroki na Oahu (Podstawy)
  • Mercedes-Benz (Samochody)
  • Ferrari (Samochody)

Informacja o grze

Istniejąca od 1987 roku seria Test Drive przez lata doczekała się mnóstwa kontynuacji, w których sukcesywnie zmieniała swoje oblicze. Omawiana produkcja jest pierwszą, jaką stworzono z myślą również o konsoli Xbox 360 i w stosunku do swoich poprzedników zawiera najwięcej zmian.

Gra Test Drive Unlimited, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wyścigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: X360, PC, PS2, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Test Drive Unlimited - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Test Drive Unlimited - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Test Drive Unlimitedporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=623

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Pierwsze kroki na Oahu

Przydatne porady

Lista achievementów

Mapa Oahu

salony samochodowe

salony motocyklowe

warsztaty tuningowe

dodatkowe wyzwania

Wyścigi

Klasa G (cz.1)

Klasa G (cz.2)

Klasa F (cz.1)

Klasa F (cz.2)

Klasy E i F

Klasa E (cz.1)

Klasa E (cz.2)

Klasy D i E

Klasa D (cz.1)

Klasa D (cz.2)

Klasa C (cz.1)

Klasa C (cz.2)

Klasy B, C i D

Klasy B i C

Klasa B (cz.1)

Klasa B (cz.2)

Klasy A, B i C

Klasy A i B

Klasa A (cz.1)

Klasa A (cz.2)

Klasa A (cz.3)

Klasa A (cz.4)

Klasa A (cz.5)

Klasa mB

Klasa mA

Określona marka lub model (cz.1)

Określona marka lub model (cz.2)

Określona marka lub model (cz.3)

Określona marka lub model (cz.4)

Określona marka lub model (cz.5)

Określona marka lub model (cz.6)

Określona marka lub model (cz.7)

Bez ograniczeń (cz.1)

Bez ograniczeń (cz.2)

Bez ograniczeń (cz.3)

Bez ograniczeń (cz.4)

Bez ograniczeń (cz.5)

Bez ograniczeń (cz.6)

Bez ograniczeń (cz.7)

Samochody

Ogólne informacje

AC

Alfa Romeo

Ascari

Aston Martin

Audi

Cadillac

Catheram

Chevrolet

Chrysler

Dodge

Ducati

Farboud

Ferrari

Ford

Jaguar

Kawasaki

Koenigsegg

Lamborghini

Lotus

Maserati

McLaren

Mercedes-Benz

MV Agusta

Nissan

Noble

Pagani

Pontiac

Saleen

Saturn

Shelby

Spyker

Triumph

TVR

Volkswagen

Wiesmann

Wprowadzenie

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry "Test Drive Unlimited", jednej z bardziej rozbudowanych i ciekawszych zręcznościowych ścigałek tego roku. Poniższy poradnik powstał oczywiście w głównej mierze z myślą o tych osobach, które rozpoczynają dopiero swoją przygodę z grami komputerowymi lub w przeszłości miały do czynienia z produktami arcade'owymi, czyli takimi, które nastawione są jedynie na dobrą zabawę, a nie złożony przebieg rozgrywki. "Test Drive Unlimited" nie jest oczywiście bardzo wymagającym symulatorem, aczkolwiek podstawowa wiedza na temat tego w jaki sposób może zachować się prowadzona przez nas maszyna, jest bardzo wskazana. Ponadto można zrezygnować z domyślnie załączonych ułatwień, tak aby pokonywanie zakrętów i wykonywanie ostrzejszych manewrów stało się trudniejsze. Z opcji tej radziłbym jednak skorzystać wyłącznie wtedy, jeśli planuje się zabawę przy użyciu profesjonalnej kierownicy. Mój poradnik podzielony został na trzy zasadnicze rozdziały. Pierwszy rozdział stanowi swego rodzaju niezbyt skomplikowany wstęp. Podpowiadam przede wszystkim w jaki sposób można rozpocząć zabawę, kupując dom, samochód i przystępując do pierwszego prawdziwego wyścigu. Przedstawiam tu także podstawowe kwestie związane ze sterowaniem. Rozdział ten omawia również sprawę awansowania na wyższe poziomy doświadczenia oraz zdobywania różnorakich osiągnięć (Achievementów). Na koniec przedstawiam szczegółowe mapy wyspy, na której będziemy mogli prowadzić działania, z zaznaczeniem wszystkich sklepów oraz miejsc, w których przystępuje się do dodatkowych wyzwań (nie odkrytych wyścigów). Drugi rozdział jest już zdecydowanie bardziej złożony. Szczegółowo omówiłem w nim wszystkie typy wyścigów, w których można brać udział. Wyzwań tych jest ponad sto, tak więc każdy znajdzie chyba coś dla siebie. Ostatni rozdział koncentruje się już wyłącznie na sportowych maszynach, które będzie można w miarę rozwoju zabawy nabywać. Przedstawiam wszystkie marki aut oraz motocykli, ze szczególnym uwzględnieniem tych modeli, które z mojego punktu widzenia wydają się być najciekawsze.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak tylko życzyć udanej gry i jak najmniejszej ilości wypadków. Powodzenia!

Jacek "Stranger" Hałas

Podstawy

Pierwsze kroki na Oahu

Zanim będziesz mógł przystąpić do dowolnej eksploracji wyspy, czeka Cię stosunkowo krótki wstęp, którego założenia warto byłoby oczywiście nieco przybliżyć. Na początek masz okazję obejrzeć krótką scenkę przerywnikową (#1). W pewnym momencie będziesz mógł zdecydować się na przejęcie kontroli nad jedną ze stojących w kolejce postaci (#2). Wybór ten nie odgrywa żadnej roli, tak więc końcowa decyzja jest uzależniona wyłącznie od osobistych preferencji grającego.

Po wylądowaniu na wyspie pierwsze kroki należy skierować do miejsca, w którym wynajmuje się samochód. Operacji tej nie można niestety pominąć, gdyż będziemy jakoś musieli dojechać do mającej siedzibę na wyspie jednej z firm operujących sprzedażą nieruchomości. Osobiście radziłbym zdecydować się na najwolniejszy samochód, czyli Chevroleta (screen), a to dlatego, iż wypożyczenie go na 10 minut (to wystarczająco dużo czasu na dojechanie do celu) kosztuje tylko 800 dolarów. Nie powinieneś teraz marnować gotówki na inne cele, tym bardziej, iż wszystkie wozy będziesz później mógl za darmo testować.

Po znalezieniu się na trasie będziesz oczywiście miał dużo czasu żeby zapoznać się ze sterowaniem pojazdem (#1), używaniem różnych kamer czy wykonywaniem poślizgów. Będziesz też po raz pierwszy musiał korzystać z GPS-u. Zwróć uwagę na widoczną na ekranie mapkę, a także na pojawiające się wskazówki. Docelowo będziesz musiał dojechać do biura nieruchomości (#2).

Teraz należy zakupić pierwszy dom. Będziesz sobie mógł pozwolić na jeden z dwóch obiektów - niewielką willę (#1) lub apartament znajdujący się w centrum miasta (#2). Ponownie wybór ten nie odegra żadnej roli. Oba te obiekty kosztują po 150000 dolarów i oferują cztery sloty na pojazdy lub motocykle.

Niezależnie od dokonanego wyboru, znajdziesz się w swojej posiadłości. Teraz zostaniesz przeniesiony na mapę wyspy, gdyż będziesz musiał zakupić pierwszy samochód. Do wyboru masz trzy różne salony samochodowe - Chevroleta/Saturna, Alfę Romeo oraz Audi. Osobiście radziłbym zdecydować się na Audi TT (#1) lub Saturna Sky (#2). Audi jest jednym z najlepszych wozów klasy F, lecz po zakupieniu tego auta nie pozostanie ci już zbyt dużo gotówki. Saturn jest z kolei bardzo tani, ale nie zachwyca osiągami. Mimo wszystko kilka pierwszych wyścigów można przy jego użyciu wygrać. Wybór należy oczywiście do Ciebie.

Na koniec pozostała jeszcze kwestia pierwszego wyścigu. W tym celu będziesz musiał udać się do oznaczonego przez grę miejsca (#1). Wciśnij ENTER, tak aby załadować ekran przygotowania do wyścigu (Rookie's Race; #2). Zwróć szczególną uwagę na lewą część ekranu. Zostaniesz tu bowiem poinformowany, na jakie nagrody możesz liczyć.

Sam wyścig jest bardzo prosty. Nawet jeśli dysponujesz stosunkowo wolnym pojazdem, nie powinieneś mieć żadnych problemów z odniesieniem zwycięstwa. Tak na dobrą sprawę musisz jedynie zwolnić w dwóch widocznych na screenach miejscach (#1; #2). Nie radziłbym zbytnio ich ścinać, tak aby na nic nie wpaść. Po wygraniu wyścigu zgarniesz nagrodę - 5000 dolarów. Będziesz też musiał powrócić do domu. To właśnie tu rozpocznie się właściwa gra. Powodzenia! Mam nadzieję, że moje kolejne wskazówki okażą się być przydatne.

Przydatne porady

"Test Drive Unlimited" nie jest szczególnie wymagającą grą, ale oczywiście bardziej doświadczeni gracze będą mogli próbować sobie w różnoraki sposób utrudnić życie. Jedna z najbardziej istotnych kwestii dotyczy tzw. "wspomagaczy jazdy", z których w trakcie zabawy można korzystać. Jeden z takich wspomagaczy jest już zresztą domyślnie włączony, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wybrać sobie coś innego. W tym celu radziłbym udać się do menu o nazwie Driving Aids. Dostęp do niego, podobnie jak chociażby do radia, możliwy jest w trakcie gry. Osobiście proponowałbym wybrać ustawienie Driving Aid lub Sport. Najlepiej byłoby każdą z tych opcji przetestować, pokonując kilka ostrzejszych zakrętów, czy wykonując efektowne drifty. W rezultacie będzie można dopasować stopień ułatwień do własnych preferencji. Istnieje też oczywiście opcja całkowitego wyłączenia wszystkich ułatwień. Na takie posunięcie radziłbym decydować się wyłącznie w sytuacji, gdy posiada się odpowiednią kierownicę do komputera. Zabawa na gamepadzie jest w tym przypadku bardzo zbliżona do klawiatury, przy użyciu której można wygrać właściwie wszystkie typy zawodów. Ponadto z myślą o wirtualnych mistrzach kierownicy przygotowano tryb o nazwie Hardcore, który odblokowywany jest po dotarciu do poziomu Champion. Tryb ten można następnie wybrać z menu głównego, licząc oczywiście na bardziej realistyczny model jazdy. Ponadto na ekranie mogą być wyświetlane dodatkowe współczynniki (skrót CTRL+G), ukazujące między innymi pracę zawieszenia oraz przeciążenia towarzyszące wykonywanym manewrom.

Umiejętne pokonywanie zakrętów odgrywa tu oczywiście bardzo istotną rolę. Przede wszystkim, warto byłoby przypomnieć sobie podstawy z innych ścigałek, a więc idealną linię ścinania łuków, dzięki czemu będzie można utrzymać wyższą prędkość i nie wypaść poza ustalony tor jazdy. Generalnie z hamulca ręcznego radziłbym korzystać wyłącznie w sytuacjach, gdy do pokonania jest wyjątkowo ostry nawrót. W większości przypadków lepiej jest zahamować lub tylko nieznacznie zwolnić, spuszczając nogę z pedału gazu. Bardzo trzeba natomiast uważać na zdradliwe i dość niesprzewidziane wzniesienia. Znalezienie się w powietrzu oznacza oczywiście chwilową utratę kontroli nad wozem, tak więc każdy taki skok trzeba sobie idealnie wymierzyć.

W celu zdobywania kolejnych pucharów do perfekcji proponowałbym też opanować wymijanie ruchu ulicznego przy wyższych prędkościach. Jest to bardzo istotna kwestia, gdyż zbyt duża ilość następujących po sobie stłuczek doprowadzi do rozpoczęcia policyjnego pościgu, który trudno będzie w niektórych sytuacjach zgubić. Bardzo ważne jest też to żeby jak najmniej czasu spędzać na przeciwległym pasie jazdy. Niejednokrotnie lepiej jest zjechać odrobinkę na pobocze, niż doprowadzić do efektownej, ale zupełnie niepotrzebnej w danym momencie kraksy.

Na koniec warto wreszcie wspomnieć o tuningu. KAŻDĄ z posiadanych maszyn warto byłoby oczywiście spróbować podrasować. Niestety, nie zawsze będzie to możliwe. Niektóre z prototypów nie oferują bowiem takiej opcji. Tuning jest bardzo potrzebny, gdyż najczęściej polepsza te współczynniki, które w seryjnym wozie nie prezentowały się najlepiej. Ponadto od razu radziłbym decydować się na trzeci poziom tuningu. Uwaga! Podrasowanie auta w bardzo nielicznych przypadkach może doprowadzić do przeniesienia go do wyższej klasy pojazdów. Takich sytuacji radziłbym unikać i tu można się już decydować na ograniczony, a nie pełnoprawny tuning. Chodzi oczywiście o to, iż podrasowany samochód stałby się zapewne jednym ze słabszych wozów nowej grupy, a takich sytuacji należy za wszelką cenę unikać. Korzystając z okazji proponuję też zapoznać się z ostatnim rozdziałem poradnika, w którym wyszczególniłem parametry oraz zalety i wady dostępnych w grze maszyn.

Lista achievementów

W grze mamy do zdobycia kilkadziesiąt tytułowych achievementów (osiagnięć), które zostały przeniesione z wersji na Xbox'a 360. Zaliczanie kolejnych elementów owocuje przede wszystkim możliwością wskakiwania na wyższe poziomy doświadczenia. Każdy taki awans wiąże się z możliwością odblokowania paru nowych cech gry, a także zablokowanych do tej pory typów wyścigów. Oto pełne zestawienie poziomów doświadczenia:

Rookie - 0-30 (poziom startowy)

Amateur - 30-90

Pro - 90-180

Expert - 180-450

Champion - 450-1000

Zebrane już punkty można podejrzeć wchodząc do menu Game Progress, znajdującego się w opcjach każdej posiadłości (zakładka Info). Poniżej przedstawiłem pełną listę osiągnięć, o które będziemy mogli zawalczyć. Wszystko zostało przedstawione w oparciu o następujący schemat:

nazwa_osiągnięcia -> liczba_punktów -> objaśnienie

A oto wspomniana już lista:

ZAKŁADKA SINGLE PL. CHAL.

Single Player Vic. - Level 1 -> 20 -> należy w sumie wygrać 5 dowolnych wyścigów

Single Player Vic. - Level 2 -> 20 -> należy w sumie wygrać 10 dowolnych wyścigów

Single Player Vic. - Level 3 -> 20 -> należy w sumie wygrać 20 dowolnych wyścigów

Single Player Vic. - Level 4 -> 30 -> należy w sumie wygrać 40 dowolnych wyścigów

Single Player Vic. - Level 5 -> 40 -> należy w sumie wygrać 60 dowolnych wyścigów

Single Player Vic. - Level 6 -> 60 -> należy w sumie wygrać wszystkich 120 wyścigów

Successful Missions - Level 1 -> 15 -> należy zaliczyć 3 dowolne wyzwania

Successful Missions - Level 2 -> 25 -> należy zaliczyć 15 dowolnych wyzwań

Successful Missions - Level 3 -> 35 -> należy zaliczyć 40 dowolnych wyzwań

Successful Missions - Level 4 -> 60 -> należy zaliczyć wszystkich 100 wyzwań

Single Player Time Challenges -> 15 -> należy wygrać 44 wyścigi z grupy TIME

Single Player Race Challenges -> 20 -> należy wygrać 50 wyścigów z grupy RACE

Single Player Speed Challenges -> 10 -> należy wygrać 26 wyścigów z grupy SPEED

Island Tour -> 30 -> należy wygrać wyścig o nazwie "Tour of the Island"

ZAKŁADKA MULTIPL. CHAL.

Multiplayer Vic. - Level 1 -> 10 -> należy wygrać 3 wyścigi multiplayer (muszą być z kategorii RANKED MATCHES!)

Multiplayer Vic. - Level 2 -> 20 -> należy wygrać 15 wyścigów multiplayer (muszą być z kategorii RANKED MATCHES!)

Multiplayer Vic. - Level 3 -> 30 -> należy wygrać 30 wyścigów multiplayer (muszą być z kategorii RANKED MATCHES!)

Instant Challenge Victories -> 10 -> należy wygrać co najmniej 5 natychmiastowych pojedynków

Custom Challenge Victories -> 10 -> należy wygrać co najmniej 2 wyścigi z grupy Custom (wybierane w zajazdach)

Club Race Victories -> 10 -> należy wygrać co najmniej 3 międzyklubowe wyścigi

ZAKŁADKA PURCHASES

Small Collector -> 15 -> należy zakupić co najmniej 2 auta

Amateur Collector -> 20 -> należy zakupić co najmniej 4 auta

Confirmed Collector -> 25 -> należy zakupić co najmniej 10 aut

Most Varied Collector ->