Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 57

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Team Fortress 2 - poradnik do gry - Marcin "jedik" Terelak

Poradnik do gry „Team Fortress 2” zawiera szczegółowy opis klas, map oraz wiele rzeczowych i prostych do przyswojenia porad, które pozwolą rozpocząć grę ze sporym przygotowaniem teoretycznym.

Team Fortress 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Szpieg (Klasy)
  • Zwiadowca (Klasy)
  • Snajper (Klasy)
  • Miotacz ognia (Klasy)
  • Minigun (Klasy)
  • Jak przeżyć?
  • Grenadier (Klasy)
  • Żołnierz (Klasy)
  • Medyk (Klasy)
  • Inżynier (Klasy)

Informacja o grze

Przeznaczona do gry wieloosobowej, posiadająca akcenty strategiczne, zorientowana na współpracę zespołową, strzelanka, w której poczynania postaci oglądamy z perspektywy pierwszej osoby.

Gra Team Fortress 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Team Fortress 2 - poradnik do gry - Marcin "jedik" Terelak

Fragment ebooka Team Fortress 2 - poradnik do gry - Marcin "jedik" Terelak

Team Fortress 2poradnik do gry

autor: Marcin "jedik" Terelak

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=690

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Klasy

Zwiadowca

Żołnierz

Miotacz ognia

Grenadier

Minigun

Inżynier

Medyk

Snajper

Szpieg

Jak przeżyć?

Mapy

Dustblow

Dustblow - Ważniejsze lokacje (1)

Dustblow - Ważniejsze lokacje (2)

Granary

Granary - Ważniejsze lokacje (1)

Granary - Ważniejsze lokacje (2)

Gravelpit

Gravelpit - Ważniejsze lokacje (1)

Gravelpit - Ważniejsze lokacje (2)

Well

Well - Ważniejsze lokacje (1)

Well - Ważniejsze lokacje (2)

Fort2Fort

Fort2Fort - Ważniejsze miejsca

Hydro

Wstęp

Witam wszystkich w nieoficjalnym poradniku do gry Team Fortress 2. Poniższy tekst dedykuję graczom, którzy dopiero zaczynają swą przygodę z sieciowymi FPP. TF 2 to gra, która stawia na czystą rozrywkę. Autorzy starali się możliwe najbardziej uprościć model gry i mapy, na których toczą się walki. W podobnej "tonacji" starałem się utrzymać i poradnik. Zawiera on wiele rzeczowych i prostych do przyswojenia porad, które pozwolą wam rozpocząć grę ze sporym przygotowaniem teoretycznym. Zapewne nie znajdą w nim niczego ciekawego weterani. Ci, dla których TF 2 to "pierwszyzna" unikną jednak zarzutów o "noobowanie", czego im szczerze życzę i zapraszam do lektury!

Klasy

Zwiadowca

Zwiadowca

Cechy:

Ponadprzeciętna szybkość (około 5 x wyższa od przeciętnej jednostki)

Szybsze zajmowanie punktów kontrolnych

Podwójny skok (należy wyskoczyć i znajdując się w powietrzu, ponownie wcisnąć klawisz skoku)

125 punktów życia

Uzbrojenie:

[1] Strzelba (główne)

Zwiadowca dysponuje samopowtarzalną strzelbą, której magazynek mieści 6 pocisków. Zarówno celność, jak i zasięg określić można jako średnie. Broń ta najskuteczniejsza jest podczas walki na krótkie dystanse, w połączeniu z dynamicznym manewrowaniem. Największym atutem tej broni jest bez dwóch zdań możliwość wystrzelenia 6 pocisków bez przeładowania.

[2] Pistolet (pomocnicze)

Pistolet to broń pomocnicza zwiadowcy. Dysponuje magazynkiem mieszczącym do 12 pocisków. Broń ta jest skuteczna tylko na małe dystanse. Jej największymi atutami są celność i spory magazynek.

[3] Kij bejsbolowy (walka wręcz)

Kij bejsbolowy jest skuteczny wyłącznie w bezpośrednim kontakcie. Jeżeli opanujecie sztukę szybkiego podejścia do wroga, to będziecie mogli walczyć wyłącznie za jego pomocą. Z reguły kilka szybkich ciosów (góra 1-2 sekundy walki) wystarcza, by zlikwidować przeciwnika.

Przeznaczenie:

Gracze wykorzystują tę profesję na najróżniejsze sposoby. Jej głównym przeznaczeniem jest szybkie docieranie do punktów kontrolnych i zajmowanie ich, nim wróg zdąży zareagować. Zwiadowcy sprawdzają się także, jako jednostki szturmowe. Szczególnie, jeśli jest ich kilku i są prowadzeni przez doświadczonych graczy.

Porady:

Gra zwiadowcą wymaga solidnego treningu. Poćwicz na serwerze dla 1 gracza, nim zaczniesz grać na poważnie. Zwróć szczególną uwagę na naukę uników i celowania w ruchu.

Grając zwiadowcą należy być nieustannie w ruchu. Profesja ta nie jest zbyt żywotna. Jej jedyną ochroną są uniki i szybkość. Biegaj, zygzakuj i skacz!

Staraj się wykorzystywać podwójne skoki. Aby wykonać podwójny skok, należy wyskoczyć w powietrze i podczas lotu ponownie wcisnąć spację. Podwójne skoki umożliwiają korzystanie z obiektów, na które nie mają szans wskoczyć inne klasy.

Grając zwiadowcą możesz bądź pędzić w kierunku punktu kontrolnego, bądź też polować na innych graczy. Wariant pierwszy zakłada dotarcie do punktu i unikanie ataków tak długo, póki nie zostanie on zajęty. Potem zwiadowca najczęściej ginie. Wariant drugi wymaga sporego doświadczenia i treningu. Jeżeli nie będzie wystarczająco sprytny i ruchliwy, inni gracze z łatwością cię pokonają, gdy się do nich zbliżysz.

Doświadczony zwiadowca jest bardzo skuteczny przeciwko strzelającemu minigunowi, który znajduje się na otwartej przestrzeni i w niezbyt duzej odległości. Przy takim ataku korzystaj ze strzelby lub kija bejsbolowego. Nim minigun obróci się w twoim kierunku, zdołasz mu zadać kilka ciosów.

Spróbuj organizować grupy zwiadowców. Jest to coś, z czym poradzą sobie tylko dobrze zorganizowani defensorzy.

Antyporady:

Najskuteczniejszym sposobem na zabezpieczenie punktu kontrolnego przed zwiadowcą, jest wyposażenie go w wieżyczkę. Jeśli wróg będzie korzystał z wielu zwiadowców jednocześnie, warto korzystać z kilku wieżyczek jednocześnie.

Zwiadowca jest szybki i trudno w niego trafić. W walce z nim najlepiej sprawdza się miotacz płomieni. Oczywiście przewaga miotacza rośnie w pomieszczeniach, gdzie zwiadowca nie może w pełni wykorzystać swoich atutów. Dodatkowym atutem miotacza jest to, iż podpalenie wroga nie wymaga dokładnego trafienia.

Inną jednostką, która potrafi stosunkowo łatwo powstrzymać zwiadowcę jest doświadczony i dobrze ustawiony minigun (musi być daleko i mieć zwiadowcę przed sobą). Minigun podobnie jak miotacz, strzela z pewnym rozrzutem. Ogranicza on pole uniku zwiadowcy i zwiększa szansę na zranienie go.

Żołnierz

Żołnierz

Cechy:

200 punktów życia

Broń umożliwiająca zadanie dużych obrażeń na spory dystans

Uzbrojenie:

[1] Wyrzutnia rakiet (główne)

Główną bronią żołnierza jest wyrzutnia rakiet. Wystrzeliwuje rakiety niekierowane o dużym zasięgu i sporej sile rażenia (2-3 rakiety do unicestwienia miniguna). Dysponuje czterema rakietami, które można wystrzelić bez przeładowania.

[2] Strzelba (pomocnicze)

Strzelba znajdująca się na wyposażeniu Żołnierza nie należy do zbyt imponujących. Dysponuje niewielkim zasięgiem i wymaga przeładowania.

[3] Saperka (walka wręcz)

Saperka jest skuteczna wyłącznie w bezpośrednim starciu. Umożliwia stosunkowo szybkie uporanie się z większością wrogów.

Przeznaczenie:

Głównym zadaniem