Systemy krajobrazowe - Chmielewski Tadeusz Jan - książka

Systemy krajobrazowe książka papierowa

Chmielewski Tadeusz Jan

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

To, co zostanie zapisane w krajobrazie, trwa przez wiele pokoleń i jest świadectwem naszej wiedzy, kultury i troski o warunki życia.
(Fragment tekstu)

Podręcznik łączy wiedzę z zakresu geografii krajobrazu, ekologii krajobrazu, architektury krajobrazu oraz planowania przestrzennego i stanowi syntezę wiadomości o strukturze, funkcjonowaniu i metodach planowania systemów krajobrazowych. Książka ma także na celu wypracowanie nowych elementów ogólnej teorii systemów krajobrazowych, a niezwykłą jej zaletą jest powiązanie podstaw teoretycznych z ich zastosowaniem w praktyce.

W poszczególnych rozdziałach autor przedstawił m.in:
krajobrazy naturalne i ich klasyfikację,
etapy i stopnie przekształcania krajobrazu przez człowieka,
style i standardy krajobrazowe,
strukturę i organizację krajobrazu,
funkcjonowanie systemów krajobrazowych,
przekształcenia struktury pokrycia terenu,
krajobraz jako system relacyjny,
metody oceny wartości systemów krajobrazowych,
planowanie systemów krajobrazowych,
zastosowanie GIS w badaniach krajobrazowych.

Praca obejmuje najważniejsze zagadnienia i problemy uwzględniane w programach nauczania na wielu kierunkach uniwersyteckich i została napisana z myślą o studentach geografii, biologii, architektury krajobrazu, gospodarki przestrzennej, planowania przestrzennego, ochrony środowiska, turystyki i rekreacji oraz leśnictwa. Przydatna jest również pracownikom samorządów terytorialnych i instytucji odpowiedzialnych za ochronę i kształtowanie krajobrazu.

Liczba stron: 408

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788301168780

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.