Swoboda działalności gospodarczej wytwórcy - sprzedawcy energii elektrycznej - Marcin Marszałek - ebook + książka

Swoboda działalności gospodarczej wytwórcy - sprzedawcy energii elektrycznej ebook

Marcin Marszałek

0,0
129,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W książce przedstawiono analizę sytuacji prawnej przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się wytwarzaniem i sprzedażą energii elektrycznej, osadzoną w uwarunkowaniach umów zawieranych z odbiorcami energii i z innymi przedsiębiorstwami energetycznymi (np. operatorami systemu przesyłowego bądź dystrybucyjnego) oraz w uwarunkowaniach instrumentów oddziaływania na wytwórcę i sprzedawcę przez organy władzy publicznej. Współwystępowanie problemów prawnych, ekonomicznych, technicznych oraz związane z tym implikacje polityczne wynikające ze znaczenia polityki energetycznej państwa i sposobów jej realizacji stanowiły przestrzeń dla podjętych rozważań na temat roli wytwórcy jako formalnie niezależnego przedsiębiorcy. Jego niezależność rozpatrywana była w relacji do zadań państwa dbałości o dobro publiczne, bezpieczeństwo państwa oraz interes odbiorcy indywidualnego. Kluczowym wynikiem analizy jest ustalenie granicy oraz dopuszczalnego zakresu ingerencji organów władzy publicznej i innych podmiotów w sferę wolności gospodarczej, w tym swobodę umów, zastrzeżonych dla wytwórcy i sprzedawcy energii elektrycznej oraz operatorów systemu elektroenergetycznego.

Publikacja podejmuje klasyfikację oraz analizę prawną umów energetycznych zawieranych pomiędzy przedsiębiorstwami energetycznymi, a także pomiędzy nimi a odbiorcami ich świadczeń. Podejmuje także problematykę pojęcia odbiorcy w gospodarstwie domowym, który na podstawie prawa unijnego i prawa krajowego podlega szczególnej, bezwzględnej ochronie. System ochrony tej grupy odbiorców, w tym zakaz wstrzymania dostaw energii oraz bezwzględny obowiązek wznowienia dostaw, wobec blisko 15 milionowej liczby tych odbiorców w Polsce, wyznacza rzeczywistą granicę ingerencji w swobodę umów zawieranych z nimi przez przedsiębiorstwa energetyczne zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej.

Wielopłaszczyznowość poruszanych zagadnień, osadzenie ich w teorii prawa, oparcie w aktualnej doktrynie i orzecznictwie oraz obowiązującej praktyce sprawiają, że publikacja będzie cennym wsparciem i jest przeznaczona dla pracowników działów prawnych przedsiębiorstw energetycznych i administracji publicznej, menedżerów przedsiębiorstw energetycznych, radców prawnych i adwokatów zajmujących się doradztwem prawnym dla przedsiębiorstw energetycznych lub odbiorców paliw lub energii, sędziów, pracowników naukowych zajmujących się prawem energetycznym, gospodarczym, cywilnym, administracyjnym i procesowym.

Publikacja jest uaktualnioną i nieznacznie zmienioną wersją rozprawy doktorskiej autora, obronionej z wyróżnieniem.

„Recenzowana rozprawa doktorska jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą rozprawą, jaką przyszło mi recenzować. Wynika to nie tylko z bardzo dużego nakładu pracy Autora, wszechstronnego zebrania literatury, orzecznictwa, informacji o praktyce, ale przede wszystkim podjęcia się tematu, który wymaga głębokiej wiedzy cywilistycznej, a jednocześnie wiedzy z zakresu publicznego prawa gospodarczego i szerzej z prawa administracyjnego. (…) Niewątpliwie tematyka pracy jest bardzo dobrze dobrana. Jest to problematyka nie tylko dotychczas nieopracowana w doktrynie, ale mająca rozległe konsekwencje praktyczne. Praktyka staje bowiem często wobec problemów, które podjęto w tej właśnie pracy. (…) Jak wspomniałem uważam pracę za wybitną, w szerokich fragmentach wręcz pionierską”.

Prof. zw. dr hab. Marek Wierzbowski

Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Nauk Prawno-Administracyjnych,
Kierownik Katedry Prawa i Postępowania Administracyjnego
Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne