Wydawca: Wydawnictwo Psychoskok Sp. z o.o. Kategoria: Nauka i nowe technologie Język: polski Rok wydania: 2017

Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II ebook

Paweł Sala

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 124 Przeczytaj fragment ebooka

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II - Paweł Sala

Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II” Pawła Sali to obowiązkowa pozycja dla każdego email marketera .

Email marketing to jedna z najbardziej efektywnych form (jeśli nie najefektywniejsza) marketingu w Internecie. Paweł Sala odkrywa przed czytelnikiem jak w umiejętny sposób odnosić same zyski, efektywnie rozbudować swoją listę subskrybentów, oraz w jaki sposób zmienić 1 zł w 3 796 zł.

Od napisania poprzedniej części minęły cztery lata, treści wymagały aktualizacji, na rynek wpłynęło wiele nowych możliwości i szans dla emial marketerów, którzy dzięki temu poradnikowi będą w stanie znacznie zwiększyć swoje osiągnięcia i wydajność w pracy. Do książki dołączony jest dodatek poświęcony jednemu z najpopularniejszych ostatnio trendów, w szeroko rozumianym marketingu - potocznie zwanym „marketing automation”.

Jak korzystać z możliwości, które dają nowoczesne systemy do email marketingu? Jak umiejętnie wykorzystać raporty z kampanii aby zwiększyć jej efektywność? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań odnajdziemy w poradniku pod tytułem „Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II”, wystarczy po nie sięgnąć.

Opinie o ebooku Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II - Paweł Sala

Fragment ebooka Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II - Paweł Sala

Wersja Demonstracyjna

Wydawnictwo Psychoskok Konin 2017

Paweł Sala „Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II”

Copyright © by Paweł Sala, 2011, 2015

Copyright © by Wydawnictwo Psychoskok Sp. z o.o. 2017

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszej publikacji nie

 może być reprodukowana, powielana i udostępniana w 

jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody wydawcy.

Skład: Kamil Skitek 

Projekt okładki: Piotr Szymonik

Współpraca i pomoc merytoryczna:

Karolina Gnat, Joanna Wójcik, Anna Łowczowska, Paulina Sala,

Marek Trojankowski, Barbara Byrska,

Rafał Szymański, Piotr Częścik, Wojciech Drath, Jarosław Królewski, Filip Kłodawski, Marek Palka.

ISBN: 978-83-8119-127-2

Wydawnictwo Psychoskok Sp. z o.o.

ul. Spółdzielców 3, pok. 325, 62-510 Konin

tel. (63) 242 02 02, kom. 695-943-706

http://www.psychoskok.pl/http://wydawnictwo.psychoskok.pl/ e-mail:wydawnictwo@psychoskok.pl

Podziękowania

Dziękuję mojej żonie Paulinie za wsparcie i motywację przy realizacji czasami zwariowanych i ambitnych celów, a także pomoc redaktorską przy tworzeniu tej publikacji.

Dziękuje Rafałowi Szymańskiemu oraz Piotrowi Częścikowi, a także innym Klientom za inspirację do rozwoju FreshMaila i wspólne kampanie.

Dziękuję całemu zespołowi FreshMaila za pracę przy rozwijaniu niesamowitego narzędzia oraz wspaniałe wsparcie jakie oferujecie na co dzień naszym Klientom.

Dziękuje zespołowi redaktorskiemu za pomoc w ubraniu moich myśli w odpowiednie słowa.

Dziękuje moim partnerom biznesowym za okazane mi zaufanie.

O autorze

Paweł Sala

Współzałożyciel i dyrektor zarządzający FreshMail.

Od 10 lat związany z branżą interaktywną.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2006 roku związany z agencją interaktywną Opcom. Początkowo jako key account manager odpowiadał za pozyskanie - do grona klientów agencji - a następnie działania interaktywne takich marek jak Big Star, Umbro, Hipp, Jan Niezbędny i innych.

Od 2008 roku skupił się w swojej pracy na wprowadzeniu na rynek nowego (świeżego) narzędzia do email marketingu - FreshMail'a które obecnie stało się liderem w segmencie takich rozwiązań. Obecnie korzysta z niego ponad 70 000 użytkowników, a FreshMail każdego miesiąca wysyła ponad 700 000 000 wiadomości.

Ekspert email marketingu, współtwórca sukcesu wielu kampanii nagradzanych i wyróżnianych na takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar Creative, Kreatura czy Mixx Awards.

Współautor wielu publikacji poświęconych e-marketing - w tym bestselerowej książki „E-marketing - pakiet startowy. Publikuje także w takich czasopismach jak Marketing w Praktyce, Marketer Plus, Media i Marketing i wielu innych.

Mówca na konferencjach branżowych oraz wykładowca wyższych uczelni (między innymi Akademia Leaona Koźmińskiego, Akademia Górniczo Hutnicza, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie czy Colegium Civitas). Szef grupy ds. email markeitngu przy IAB Polska, członek Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz członkiem jury konkursach Mixx Awards oraz Webstar Festival.

Poza pracą managera - trener z 12 letnim stażem w prowadzeniu szkoleń miękkich z zakresu efektywności osobistej oraz szkoleń z zakresu email marketingu.

Prywatnie mąż Pauliny, z którą latem nurkuje, a w ziemie oddaje się białemu szaleństwu.

W pozostałym wolnym czasie oddają się zamiłowaniu do wspólnych podróży oraz pasji skoków ze spadochronem.

O FreshMailu

FreshMail to intuicyjny i profesjonalny system do email marketingu, który od dwa tysiące ósmego roku zdobywa uznanie wielu Klientów. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że jest to także najbardziej innowacyjne narzędzie dostępne na polskim rynku. Co roku wprowadzamy do systemu dziesiątki nowych funkcjonalności – część z nich do dnia dzisiejszego jest unikatowa.

Wszystko to jest możliwe dzięki bliskiej współpracy i doskonałej komunikacji z użytkownikami FreshMaila. To właśnie nasi Klienci najlepiej wiedzą, jakie funkcjonalności są dla nich najbardziej przydatne, aby email marketing uczynić jeszcze bardziej efektywnym. Wsłuchujemy się w ich potrzeby i wprowadzamy te pomysły w życie za darmo.

Z FreshMaila obecnie korzysta ponad 70 000 użytkowników zarówno dużych jak i mniejszych - wśród nich możesz znaleźć dziesiątki światowych marek takich jak Neckermann, Timberland, Skoda, WWF czy Unicef.;

Dynamiczny rozwój i ugruntowaną pozycję na rynku zawdzięczamy nie tylko ciągłemu udoskonalaniu narzędzia, ale także profesjonalnej obsłudze Klienta. FreshMail to nie tylko system do email marketingu, ale także zespół ekspertów specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu, a w szczególności: budowaniu i zarządzaniu bazami danych, przeprowadzaniu kampanii emailowych, doradztwie w zakresie strategii, kreacji, a także analizie efektów kampanii mailingowych.

Bez wątpienia możemy powiedzieć, że nasi eksperci są najlepsi na rynku. W ciągu ostatnich lat wspólnie zdobyliśmy wiele wyróżnień w takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar Festival oraz Mixx Awards. Fakt ten może być najlepszym dowodem na potwierdzenie tezy, iż specjaliści z FreshMaila są po prostu najlepsi w Polsce.

Przedmowa do wydania II

Od napisania pierwszej wersji „Świeżego Podejścia Do Email Marketingu” minęło już dobre cztery lata. W przypadku internetu oraz działań marketingowych to całe lata świetlne. O ile treści zawarte pierwotnie w tej książce nie uległy znaczącemu przeterminowaniu, to zasadniczo w dwa tysiące piętnastym roku można byłoby spokojnie podwoić ich ilość. Ten właśnie fakt skłania mnie do napisania zupełnie nowej książki poświęconej email marketingowi, której premiera powinna mieć miejsce w roku dwa tysiące szesnastym. Natomiast dziś aktualizując dane w „Świeżym Podejściu do Email Marketingu”, muszę pokusić się o stworzenie krótkiego „suplementu”, który znajdziesz na końcu tej książki. Dodatek ten poświęcony jest jednemu z najpopularniejszych ostatnio trendów, w szeroko rozumianym marketingu - potocznie zwanym „marketing automation”. Nie wdając się w tym miejscu w szczegóły, zachęcam Cię do przeczytania uważnie dodatku.

Obiecuję, że jego dogłębne rozwinięcie znajdziesz w nowej książce

:)

Udanych kampanii email marketingowych.

Paweł Sala

Krótkie wprowadzenie do email marketingu

Dlaczego email marketing jest taki fajny?

Email marketing to jedna z najbardziej efektywnych form (jeśli nie najefektywniejsza) marketingu w internecie – być może nie jest ona tak sexy i trendy jak Facebook czy Twitter, ale trzeba przyznać, że naprawdę działa. Zgodnie z badaniami DMA National Client Email Report, w 2015 roku wskaźnik ROI z email marketingu wynosił ponad 3800%. Oznacza to, że z każdej zainwestowanej złotówki marketer otrzymywał średnio 38 złotych przychodu. Jak podaje platforma analityczna Custora, email marketing jest odpowiedzialny za 15,6% transakcji odbywających się w obrębie sklepów internetowych, marketing afiliacyjny za 17%, a media społecznościowe i reklama display pozostają daleko w tyle w tym zestawieniu. Inne badania jasno pokazują, że newsletter to druga najpotężniejsza siła, która kieruje odbiorców na naszą stronę internetową (pierwsza to znajomość marki). Jak wynika z badania przeprowadzonego w kwietniu 2014 roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR), z poczty elektronicznej korzysta 97% polskich internautów. Według badania (IIBR) 70% polskich internautów sprawdza pocztę każdego dnia. Biorąc pod uwagę przykłady kampanii realizowanych przez firmę FreshMail dla swoich Klientów, ROI z działań email marketingowych może wynieść nawet 3 796 zł.

No dobrze, ale czym jest email marketing? Według definicji jest to forma marketingu bezpośredniego, wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Niestety bardzo często email marketing kojarzony jest ze spamowaniem, czyli wysyłaniem niezamówionej, niechcianej poczty elektronicznej. W poniższej publikacji skupię się na drugiej twarzy email marketingu, nawiązującej do koncepcji „permission marketingu”, czyli marketingu za przyzwoleniem. Mówiąc w skrócie, sprowadza się ona do tego, że odbiorca daje nam zgodę na otrzymywanie wiadomości o charakterze marketingowym. Co więcej, w każdej chwili może tę zgodę cofnąć, a my powinniśmy to uszanować.

Istnieje kilka powodów, dla których email marketing, mimo wykorzystywania archaicznego emaila, wciąż jest tak efektywnym narzędziem, o którym warto pamiętać przy wyborze odpowiednich kanałów komunikacji w internecie. Po pierwsze, email jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych usług internetowych. Prawie każdy (jeżeli nie każdy) użytkownik internetu w Polsce posiada konto pocztowe i prawdopodobnie sprawdza je każdego dnia... a to, moim zdaniem, całkiem spora grupa, do której możesz dotrzeć.

Po drugie, email jest kanałem bardzo prostym w odbiorze. Przeczytanie wiadomości i jej przetworzenie zajmuje odbiorcy kilka sekund. Dzięki temu Twoje działania marketingowe mogą być naprawdę efektywne a wskaźnik błędnego odrzucenia komunikatu wyjątkowo niski. Jeżeli jeszcze użyjesz odpowiednich trików, takich jak targetowanie i personalizacja, możesz stworzyć komunikację one-to-one, która przemówi do każdego, bez względu na jego wiek, płeć czy status społeczny.

Szybkość to kolejna cecha charakterystyczna dla email marketingu. Od momentu powstania pomysłu do zakończenia jego realizacji wystarczy kilkanaście godzin. Zaawansowane mechanizmy dystrybucji umożliwiają dostarczenie dziesiątek tysięcy wiadomości w ciągu kilkunastu minut. Jeżeli na to wszystko nałożymy efektywność cenową, mamy do czynienia z bardzo skutecznym kanałem komunikacji. Oczywiście, w tym momencie zapewne zastanawiasz się, o jakich kosztach mówię – przecież emaile wysyła się za darmo. Owszem, możesz wysłać emaile bezpłatnie, ale jeżeli chcesz korzystać z możliwości segmentowania i targetowania swoich wysyłek, śledzenia działań swoich odbiorców, a także mieć dostęp do innych, bardziej zaawansowanych funkcjonalności, takich jak choćby personalizacja emaila, powinieneś korzystać z profesjonalnych, czyli płatnych systemów do email marketingu. Koszty wykorzystania takich systemów nie są duże, dlatego nie warto na nich oszczędzać.

Na koniec tej części, jeżeli jeszcze nie przekonałeś się do email marketingu, pozwól, że przytoczę badania przeprowadzone przez IAB Polska. Jak pokazują, wartość wydatków na reklamę online w Polsce w 2014 roku wyniosła 2,6 mld zł, z dynamiką na poziomie 7,2%, co przełożyło się na dodatkowe 176 mln zł wydane na komunikację cyfrową w porównaniu do roku wcześniejszego. Co więcej, wartość rynku email marketingowego oscyluje wokół 120 mln zł rocznie.

Do czego może służyć email marketing?

Mam nadzieję, że w tym momencie jesteś już przekonany o tym, że warto włączyć email marketing do działań marketingowych Twojej firmy. Jeżeli masz jeszcze wątpliwości, pamiętaj, że nieważne jest, w jakiej branży pracujesz czy jak duży biznes prowadzisz – email marketing i tak jest świetnym rozwiązaniem dla Ciebie.

Pozostaje jedynie pytanie, do czego w szczególności możesz wykorzystać email marketing. Może Ci on służyć praktycznie do wszystkich działań marketingowych, takich jak:

•         zwiększanie lojalności obecnych klientów,

•         pozyskiwanie nowych klientów,

•         budowanie pozytywnego PR-u,

•         zwiększanie sprzedaży,

•         edukacja rynku,

•         zwiększanie ruchu na Twojej stronie internetowej,

•         informowanie o nowościach..

Niezależnie jaki cel postawisz przed email marketingiem w Twojej firmie, musisz pamiętać, że działania w tym obszarze muszą być spójne i zsynchronizowane z innymi prowadzonymi przez ciebie działaniami marketingowymi. Zawsze gdy planujesz swoje działania pomyśl o przygotowaniu odpowiedniej strategii. Dzięki temu będziesz wiedział, kiedy i jak powinieneś wykonywać poszczególne działania i jakich rezultatów powinieneś się spodziewać.

Mam nadzieję, że ta książka odpowie na wszelkie pytania związane z tą kwestią i pomoże Ci w przygotowaniu i prowadzeniu skutecznych działań email marketingowych.

Typy komunikacji email marketingowej

Profesjonalny email marketing to nie wysyłanie przypadkowych wiadomości z informacją handlową (czytaj: reklamą). To przemyślana, zaplanowana i realizowana według ustalonych założeń komunikacja z odbiorcami.

Planując ją, musisz zastanowić się, jak często zamierzasz realizować kampanie oraz jaka będzie ich treść. Częstotliwość Twoich wysyłek powinna być dopasowana do ilości informacji, jakie masz do przekazania. Nie warto wysyłać mailingu zbyt często, jeśli nie masz do zaoferowania wystarczająco dużo wartościowych treści.

Przedstawię teraz krótko kilka najczęściej wysyłanych typów mailingu. Niektóre, jak newsletter, powinny być wysyłane regularnie. Inne, jak promocje czy zawiadomienia, tylko w razie potrzeby.

Newslettery

Newsletter jest najczęściej wykorzystywaną drogą komunikacji w firmach, które chcą budować stałe relacje ze swoimi odbiorcami. Zanim rozpoczniesz wysyłkę, musisz zaprojektować szablon. Przemyśl dobrze, jak ma wyglądać Twój newsletter, ponieważ kolejne wiadomości powinny wykorzystywać tę samą kreację. Odbiorca przyzwyczaja się do wyglądu i układu newslettera i kojarzy go z Twoją firmą. Nie powinno się go zbyt często zmieniać. Pamiętaj, aby zawsze wysyłać wiadomość w formacie tekstowym i HTML. Określ, jak często zamierzasz wysyłać swój newsletter. Twoi odbiorcy muszą wiedzieć, kiedy się go spodziewać. Częstotliwość wysyłki zależy od kilku czynników, między innymi od branży w jakiej pracujesz, a także od ilości treści, jakie masz do przekazania. Uważam, że wysyłka raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie jest odpowiednia. Jeśli będziesz wysyłał za rzadko, odbiorca może zapomnieć, że zapisał się na Twoją listę. Jeśli zbyt często, może poczuć się poirytowany liczbą wiadomości otrzymywanych od Ciebie i zrezygnować z subskrypcji. Newsletter powinien zawierać tak zwane treści premium, na przykład informacje, których odbiorca nie znajdzie na stronie lub dodatkowe promocje. Ktoś, kto zapisał się na Twój newsletter, musi czuć, że ma z tego jakieś korzyści.

Rys. 1 Fragment przykładowego newslettera The Telegraph. Więcej inspiracji na:http://freshmail.pl/inspirujace-newslettery/.

Mailing

To rodzaj wiadomości e-mail, której głównym celem jest sprzedanie danego produktu czy usługi. Przeważnie ma zwartą konstrukcję i zawiera informacje o jednym produkcie/usłudze. Ważne, aby był zbudowany w sposób przejrzysty, zawierał atrakcyjną grafikę i wyraźny przycisk „call to action” kierujący na konkretną landing page (na której odbiorca może dokonać zakupu). Komunikacja tego typu z zasady nie posiada rozbudowanej treści i sprowadza się do wymienienia kilku faktów dotyczących produktu/usługi. Najlepiej sprawdzają się tutaj równoważniki zdań i wypunktowania. Mailingi należy przygotowywać tak, aby odbiorca nie musiał zbyt intensywnie analizować przekazu, a raczej impulsywnie kliknął i przeszedł na wskazaną stronę docelową.

Rys. 2 Przykład kreacji mailingu

Koniec Wersji Demonstracyjnej

Dziękujemy za skorzystanie z oferty naszego wydawnictwa i życzymy miło spędzonych chwil przy kolejnych naszych publikacjach.

Wydawnictwo Psychoskok