Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry South Park: The Fractured but Whole zawiera dokładny opis misji fabularnych wraz z występującymi w nich zagadkami, a także misji pobocznych – sposoby ich odblokowania i nagrody oraz porady dotyczące ich ukończenia. Nie zabrakło klasycznych rozdziałów wyjaśniających mechanikę gry, jak podstawy walk, podział dostępnych klas postaci, czy odblokowywanych towarzyszy. Do całości dołączona została mapa, do której znajdują się liczne odniesienia w poradniku. Dodatkowo opisane zostały dostępne sekrety, miejsca ich odnalezienia i lista Tytułów, stanowiących rodzaj wyzwań dla gracza.
South Park: The Fractured but Whole to druga część gry opartej o serial animowany dla dorosłych Miasteczko South Park. Model rozgrywki polegający na eksploracji świata, wykonywaniu absurdalnych i komicznych zadań oraz kolekcjonowaniu sekretów nie zmienił się znacznie, dając dodatkowo możliwość graczowi wyboru poziomu trudności tak, aby gra stanowiła rozrywkowe wyzwanie lub była luźno opowiedzianą historią. Fabuła jest luźno powiązana z poprzednią częścią, jednak powiada odrębną historię. Tym razem bohaterowie porzucają świat magii i klimatów średniowiecza, na rzecz kreskówkowych super bohaterów.
Na poradnik do South Park: The Fractured but Whole składają się:
Poradnik do gry South Park: The Fractured but Whole zawiera dokładny opis misji głównych oraz pobocznych, rozwiązania wszystkich zagadek, porady dotyczące walki czy lokalizację sekretów.
South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 115
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8054-587-8
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1841
Mapa South Parku - Wschód
Mapa South Parku - Zachód
Poziomy trudności
Podstawy walki
Klasy postaci w South Park Fractured But Whole
Towarzysze w South Park Fractured But Whole
Prolog | Opis przejścia - Zadania główne
SZOPstagram | Opis przejścia - Zadania główne
Towarzysze Super-Craig i Człowiek latawiec | Opis przejścia - Zadania główne
Narodziny Przyjaciela Szopa | Opis przejścia - Zadania główne
Komar w opałach | Opis przejścia - Zadania główne
Pogadanka, Dotyk Wiary, Zaklinacz burrito | Opis przejścia - Zadania główne
Wojna bohaterów | Opis przejścia - Zadania główne
W brzuchu bestii | Opis przejścia - Zadania główne
Drugie zderzenie wszechświatów | Opis przejścia - Zadania główne
Sprawa Classi & Fiasko w MFC | Opis przejścia - Zadania główne
Operacja Bo tak, Ślepa sprawiedliwość | Solucja South Park Fractured But Whole
Jak to się zaczęło 3, Wojna bohaterów 2 | Solucja South Park Fractured But Whole
Potrzebujemy narzędzia, Setki rąk chaosu | Solucja South Park
Zaproszenie | Solucja South Park Fractured But Whole
Roszada chaosu, Sprawy dobrego samarytanina | Solucja South Park
Jak to się zaczęło 4, Cienka biała linia | Solucja South Park Fractured But Whole
Wezwanie wolności, Złapać szopa | Solucja South Park Fractured But Whole
Wielkodupność doktora Mephesto | Solucja South Park Fractured But Whole
Pierdy minionej przyszłości | Solucja South Park Fractured But Whole
Projekt Yaoi | Zadania poboczne
Problem z Randym | Zadania poboczne
Rozwieszanie zdjęć | Zadania poboczne
Rozjuszone Rodzynki, Wesołe kłopoty | Zadania poboczne
Miłosny terapeuta, Wojny terapeutyczne | Zadania poboczne
Grube gejowskie koty Dużego Geja Ala | Zadania poboczne
Sięgnij nieba bram | Zadania poboczne
Rzeczy znalezione w Peppermint Hippo | Zadania poboczne
Superbohater Marketingu, Wielkie mordobicie | Zadania poboczne
Za Cyckopolis | Zadania poboczne
Zadzwoń do mnie | Zadania poboczne
Zawsze stawiaj na Chaos | Zadania poboczne
Tytuły i Wyzwania w South Park The Fractured But Whole
Toalety (sekrety) w South Park Fractured But Whole
Nostalgronki - Sekrety w South Park Fractured But Whole
Artefakty i przepisy - sekrety w South Park Fractured But Whole
Kostiumy oraz przepisy - sekrety w South Park Fractured But Whole
Fryzury i malowania w South Park Fractured But Whole
Pozostałe przepisy - sekrety w South Park Fractured But Whole
Selfie - sekrety w South Park Fractured But Whole
Łamigłówki - sekrety w South Park Fractured But Whole
Karty postaci - sekrety South Park Fractured But Whole
Sterowanie
Wymagania sprzętowe
Trofea i osiągnięcia w South Park Fractured But Whole
Poradnik do gry South Park: The Fractured but Whole zawiera dokładny opis misji fabularnych wraz z występującymi w nich zagadkami, a także misji pobocznych - sposoby ich odblokowania i nagrody oraz porady dotyczące ich ukończenia. Nie zabrakło klasycznych rozdziałów wyjaśniających mechanikę gry, jak podstawy walk, podział dostępnych klas postaci, czy odblokowywanych towarzyszy. Do całości dołączona została mapa, do której znajdują się liczne odniesienia w poradniku. Dodatkowo opisane zostały dostępne sekrety, miejsca ich odnalezienia i lista Tytułów, stanowiących rodzaj wyzwań dla gracza.
South Park: The Fractured but Whole to druga część gry opartej o serial animowany dla dorosłych Miasteczko South Park. Model rozgrywki polegający na eksploracji świata, wykonywaniu absurdalnych i komicznych zadań oraz kolekcjonowaniu sekretów nie zmienił się znacznie, dając dodatkowo możliwość graczowi wyboru poziomu trudności tak, aby gra stanowiła rozrywkowe wyzwanie lub była luźno opowiedzianą historią. Fabuła jest luźno powiązana z poprzednią częścią, jednak powiada odrębną historię. Tym razem bohaterowie porzucają świat magii i klimatów średniowiecza, na rzecz kreskówkowych super bohaterów.
Na poradnik do South Park: The Fractured but Whole składają się:
Kompletny
opis przejścia misji głównych i pobocznych,
Mapa
lokacji z opisem miejsc,
Porady
dotyczące walki i eksploracji świata,
Zestawienie
sekretów i tytułów,
Lista
osiągnięć / trofeów.
Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)
1
- Dom
Kyle'a: Duma Cyckopolis (artefakt), Fiolka na szczyny, Obrazek Yaoi. Drugi obrazek Yaoi znajdziesz na strychu, możesz zebrać go w trakcie misji W brzuchu bestii, lub później.
2
- Dom
Stana: Przepis na antidotum, Karta postaci Narzędnika, Obrazek Yaoi
3
- Dom
Cartmana (Kryjówka Szopa oraz sklep)
4
- Dom
Buttersa
5
- Twój dom
6
- Przystanek
autobusowy
7
- Biura
przy głównej ulicy: Obrazek Yaoi.
8
- Chirurgia
plastyczna Toma: Obrazek Yaoi.
9
- Bank
South Parku
10
- Sloppy
2nd
11
- Freeman's
Tacos (handlarz): Podkręcony Sanchez - zestrzel kapiszonem figurkę kaktusa; Obrazek Yaoi w toalecie.
12
- Usługi
dla
firm przy ulicy głównej
13
- Photo
Dojo: Obrazek Yaoi.
14
- Plac
zabaw: 2x obrazek Yaoi w toaletach.
15
- Dom
dużego geja Ala: w toalecie w wannie Swawolny Penetrator (artefakt), obrazek Yaoi na korytarzu prowadzącym do łazienki.
16
- Dom
Nichole
17
- Tweek
Bros. Coffee: 2x obrazek Yaoi.
18
- Teatr
Bijou: Nostalgronki, Obrazek Yaoi.
19
- Dom
Tokena
20
- Dom
spokojnej starości w South Parku: Obrazek Yaoi, Nostalgronka na prawo od wejścia
21
- U-Stor-It:
lokacja dostępna jedynie w trakcie głównego zadania.
22
- Dom
Kenny'ego
23
- SoDoSoP
a
24
- Dom
Kenny'ego: 2x Obrazek Yaoi: w garażu (klucz wisi na ścianie w sypialni rodziców), w pokoju siostry Kenny'ego.
Powyższa mapa prezentuje wschodni obszar South Parku. Znajdziesz tu głównie swój dom oraz dom Kyle'a, większą część istotnych budynków na Ulicy Głównej oraz kilka niedostępnych w początku rozgrywki obszarów we wschodniej i północno-wschodniej części mapy. Sprawdź punkty poniżej lub najedź kursorem na punkty na mapie, by uzyskać dodatkowe informacje o tym, co możesz znaleźć w danej lokacji.
1
- Dom
Jimmy'ego
2
- Dom
Henerietty: Tajemny strój i Gotycka grzywka po wykonaniu rytuału, obrazek Yaoi.
3
- Dom
Craiga: za domem na lewo Przepis na Boski wzmacniacz. Kuchnia: Przepis na Serum Ożywienia. W garażu: Przepis na stój/nakrycie głowy arachniksa [podpal butlę z gazem i pierdnij nad nią].
4
- Dom
Clyde'a
5
- Dom
Kevina Stoley'a
6
- Dom
Bebe i sklep: Nostalgronki (kuchnia), obrazek Yaoi, Odkrywca Pustkowi (artefakt) na lewo od domu, w torbie.
7
- Ośrodek
Kultury:
na drzewie na zachód od budynku znajdziesz Tajemną maskę (musisz ją strącić kapiszonem).
8
- Szkoła
Podstawowa
w South Parku: na zewnątrz, na lewo od budynku najdziesz bałwana - uderz go, by zabrać mu Tajemną czapę. Na prawo, za śniegiem przy drzewach w niebieskim plecaku: Przepis na Łańcuchy Poskromienia (artefakt).
9
- Kościół:
po
misji Dotyk Wiary - idź do biura księdza i znajdź za biurkiem notes - przejdź do ostatniej strony. Teraz możesz otworzyć drzwi do składziku, gdzie znajdziesz: Obrazek Yaoi, Amulet Kontemplacji, Nostalgronki.
10
- Posterunek
policji w South Parku. Lalka Karen, Obrazek Yaoi. Za męską toaletą: Peruka/Sukienka Yolandy.
11
- Ratusz:
Obrazek Yaoi 2x: pierwszy w środku, na lewej ścianie; drugi na zewnątrz, na tablicy ogłoszeń. Kompendium piersi.
12
- Rynek:
Przepis na Łańcuchy Poskromienia - artefakt - (w żółtym plecaku), Przetłuszczone włosy (kostium) za prawymi schodami na mównicę.
13
- Przypadkowe
rodzicielstwo
14
- Biura
South Park Gazette: obrazek Yaoi.
15
- Poczta:
Nostalgronka.
16
- Sklep
D-Mobile
17
- Centrum
Handlowe South Parku
18
- Medicinal
Fried Chicken (MFC)
19
- Raisins:
Nostalgronki na zewnątrz, po prawej stronie. Obrazek Yaoi za ladą.
20
- Restauracja
Buca de Faggoncini
21
- Klub
nocny The Peppermint Hippo
22
- Minibrowar
Crunchy'ego
23
- City
Work: obrazek Yaoi.
24
- Sklep
z bronią Jimbo
25
- Bar
Skeetera: Nostalgronka po lewej, za drzwiami.
26
- La
s
27
- Laboratorium
genetyczne Mephesto
28
- Północny
Park
Starka
29
- Południowy
Park
Starka
Powyższa mapa prezentuje zachodni obszar South Parku. Znajdują się tu większość głównych budynków w grze, które odwiedzisz podczas wykonywania misji fabularnych, jak Szkołą Podstawowa czy Posterunek policji. Aby przejść do najwyższej ulicy, początkowo musisz skorzystać z alejki koło Poczty. Aby przejść do zachodnio-północnej części, skorzystaj z drogi koło Posterunku policji. Sprawdź punkty poniżej lub najedź kursorem na punkty na mapie, by uzyskać dodatkowe informacje o tym, co możesz znaleźć w danej lokacji.
W grze występują dwa rodzaje poziomów trudności, dotyczący walki oraz drugi dotyczący głównie kwestii materialnych. Poziom trudności walki możesz zmienić w każdej chwili w trakcie gry (gra poinstruuje cię o tym podczas misji Narodziny Przyjaciela Szopa) z poziomu menu. Wpływa on na trudność przeciwników (ilość zdrowia, skomplikowanie ich strategii) i ma jedynie na celu uprzyjemnić grę osobom, które lubią wyzwania - nie otrzymasz żadnych dodatkowych nagród lub większej ilości gotówki po pokonaniu przeciwników na wyższym poziomie trudności.
Ogólny poziom trudności wyznaczasz podczas tworzenia postaci na początku gry. Jest on powiązany z kolorem skóry bohatera. Czym odcień skóry jest ciemniejszy, tym poziom gry staje się trudniejszy. Nie należy również zanadto się nim przejmować - dotyczy on głównie zbieractwa, będziesz znajdował przedmioty i gotówkę w mniejszych ilościach. Jednakże wszystkie przedmioty występujące na stałe w grze (np. artefakty do odnalezienia w świecie gry) pozostaną na tych samych miejscach na każdym poziomie trudności.
Walka w South Park odbywa się w trybie turowym. Niektóre walki są obowiązkowe, inne opcjonalne. Te dodatkowe pozwolą ci zdobyć dodatkowe pieniądze w małych ilościach, doświadczenie oraz opcjonalnie dodatkowe przedmioty, często artefakty. Wiele starć związanych jest również z Tytułami.
W dolnym prawym rogu ekranu widnieją ilustracje postaci w kolejności, w jakiej będą wykonywać swoje tury. W trakcie twojego ruchu możesz swobodnie poruszać się po niebieskim obszarze. Tura zakończy się dopiero, gdy sam o tym zdecydujesz przez przytrzymanie przycisku pominięcia lub po wykonaniu ataku. Pierwszeństwo w wykonywaniu tury ma postać, która zainicjowała walkę. Przegranie jakiejkolwiek walki powoduje twoją śmierć. Jeśli więc zamierzasz podejmować się trudniejszych starć, warto uprzednio zapisać stan gry.
Każda tura zwiększa zapełnienie paska ciosu specjalnego widocznego w górnej części ekranu. Ten cios zadaje ogromne obrażenia przeciwnikom, jednak nie łatwo jest go zapełnić. W trakcie walki masz możliwość naciskania w odpowiednich momentach przycisku akcji (X/A), by:
podczas twojego ataku zwiększyć obrażenia (naciśnij guzik w ostatniej chwili),
podczas ataku przeciwnika, zwiększyć przyrost paska ciosu specjalnego (szybko naciśnij guzik, gdy jego ikona pojawi się na ekranie, po zakończeniu sekwencji ataku przeciwnika).
W trakcie walki możesz nadawać statusy, ale także sam możesz być ich ofiarą. By dowiedzieć się o nich więcej, użyj trybu inspekcji w trakcie walki najeżdżając na wybraną postać. Negatywnych efektów pozbędziesz się używając przedmiotów (które wcześniej musisz znaleźć lub wytworzyć) posiadających właściwości lecznicze, jak Antidotum. Każdy status trwa określoną ilość czasu i zadaje obrażenia, najczęściej po zakończeniu tury postaci. Jednocześnie na postać może oddziaływać więcej niż jeden status. Jeśli to ty masz okazję rozpocząć walkę, najlepiej rzucić w przeciwników "pierdem" (L2+trójkąt/LT+Y) - spowoduje to, że podczas walki zarażeni przeciwnicy od początku będą tracić zdrowie (pamiętaj jednak, by po rzucie uderzyć oponenta z pięści, aby zainicjować walkę z pierwszym ruchem dla twojej drużyny). Zasada jest prosta: jeśli są fajerwerki koło stojących oponentów, podpalaj je - w przeciwnym razie rzucaj w oponentów pierdami nim rozpoczniesz walkę.
Poniższy rozdział zawiera informacje na temat dostępnych klas postaci bohatera oraz moment, kiedy kolejne z nich zostają odblokowane. Na koniec rozgrywki bohater może korzystać ze wszystkich klas postaci i swobodnie wybierać umiejętności.
Klasę postaci zdefiniujesz w końcowych fazach Prologu. Nie jest to decyzja na stałe, w każdej chwili możesz zmienić klasę postaci (u Szopa w jego kryjówce) i nie niesie to za sobą żadnych konsekwencji. Klasa definiuje jedynie umiejętności jakimi posługujesz się podczas walki. Po rozpoczęciu misji Wojna bohaterów otrzymasz dostęp do drugiej klasy postaci, z większej puli dostępnych klas. Dzięki temu będziesz mógł dla swojego bohatera wybrać umiejętności z jednej i drugiej specjalizacji, możesz je dostosować w każdej chwili poza walką z poziomu telefonu. Poniżej znajdziesz listę dostępnych klas postaci oraz opis ich umiejętności. Opisane poniżej kategorie klas oznaczają, kiedy zostają odblokowane - czyli po kolejnych misjach "Jak to się wszystko zaczęło" z określonymi numerami 1-4.
Pędziwiatr
Brutal
Blaster
Elementalita
Cyborg
Telepata
Zabójca
Gadżeciarz
Roślinomanta
Mistrz Sztuk Walki
Pędziwiatr, klasa podstawowa, niezbyt skuteczna. Klasa I kategorii.