Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2014

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 182

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Nieoficjalny poradnik do gry Sniper Elite III: Afrika zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich misji, które wchodzą w skład kampanii dla pojedynczego gracza. W omówieniach poszczególnych etapów największy nacisk położono na prowadzenie działań z ukrycia i skuteczne eliminowanie przeciwników, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiących poważne zagrożenie wrogich snajperów. Jako że gra oferuje większą swobodę eksploracji okolicy od poprzedniej części cyklu w niektórych lokacjach dużo uwagi poświęcono przedstawieniu różnych ścieżek do celów misji. W opisach przejścia kolejnych etapów znajdują się także informacje na temat pozyskiwania znajdziek (sekretów) i zaliczania dodatkowych wyzwań. Te opcjonalne aktywności szerzej zostały opisane w odrębnych rozdziałach. Niniejszy poradnik zawiera również kilka mniejszych rozdziałów, oferujących między innymi przydatne wskazówki (pozostawanie niezauważonym, reakcje przeciwników na poczynania bohatera, zasady korzystania z broni snajperskiej itp.) oraz zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć/trofeów. Sniper Elite III: Afrika to kolejna odsłona popularnej serii strzelanin. Akcja gry ponownie umiejscowiona jest w realiach II Wojny Światowej, aczkolwiek tym razem znany fanom cyklu strzelec wyborowy Karl Fishburne przenosi się na tytułowy Czarny Kontynent, odwiedzając między innymi słynną twierdzę pod Tobrukiem.

Zawartość poradnika do gry Sniper Elite III: Afrika:

  • Bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich misji trybu dla pojedynczego gracza;
  • Wysokiej jakości mapy wszystkich głównych lokacji gry z zaznaczonymi najważniejszymi obszarami, ścieżkami i miejscami napotykania przeciwników;
  • Informacje na temat lokalizacji wszystkich sekretów (znajdziek) i miejsc zaliczania dodatkowych wyzwań;
  • Szereg wskazówek dotyczących m.in. prowadzenia działań z ukrycia i umiejętnego wykorzystywania broni snajperskiej;
  • Zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć/trofeów wraz z podpowiedziami jak je zdobywać.

Poradnik do gry Sniper Elite III: Afrika zawiera solucję wszystkich zadań. W opracowaniu przestawiono różne ścieżki do celów misji z naciskiem na prowadzenie działań z ukrycia. Dodatkowo - opisano znajdźki i zaliczanie dodatkowych wyzwań oraz osiągnięć.

Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Mapa i statystyki (Misja 5 - Siwa Oasis)
  • Mapa i statystyki (Misja 3 - Halfaya Pass)
  • Mapa i statystyki (Misja 2 - Gaberoun)
  • Mapa i statystyki (Misja 7 - Pont Du Fahs Airfield)
  • Mapa i statystyki (Misja 6 - Kasserine Pass)
  • Mapa i statystyki (Misja 1 - Siege of Tobruk)
  • Mapa i statystyki (Misja 4 - Fort Rifugio)
  • Zidentyfikowanie i śledzenie wrogiego oficera (Misja 5 - Siwa Oasis)
  • PC (Sterowanie)
  • Korzystanie z broni snajperskiej (Porady)

Opinie o ebooku Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Sniper Elite III: Afrikaporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1528

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Interfejs użytkownika

Poruszanie się

Celowanie

Porady

Wybór poziomu trudności

Korzystanie z broni snajperskiej

Prowadzenie działań z ukrycia

Rodzaje przeciwników

Główne i poboczne cele misji

Zdobywanie doświadczenia

Elementy wyposażenia

Przygotowywanie się do kolejnych misji

Misja 1 - Siege of Tobruk

Mapa i statystyki

Wyeliminowanie obserwatorów artyleryjskich

Zniszczenie ciężkiej artylerii

Przeprawa przez przełęcz górską

Zneutralizowanie czterech wyrzutni rakietowych

Dotarcie do punktu widokowego

Misja 2 - Gaberoun

Mapa i statystyki

Pozyskanie informacji na temat bazy

Wyeliminowanie pierwszego wrogiego oficera

Wyeliminowanie drugiego wrogiego oficera

Wyeliminowanie trzeciego wrogiego oficera

Wyeliminowanie czwartego wrogiego oficera

Zorganizowanie zasadzki na generała

Dotarcie do strefy ewakuacji

Misja 3 - Halfaya Pass

Mapa i statystyki

Zbadanie południowych obozowisk

Zniszczenie pierwszej artylerii

Dotarcie do centralnej części mapy

Zbadanie centralnej części mapy

Zniszczenie drugiej artylerii

Zniszczenie trzeciej artylerii

Zniszczenie wrogiego czołgu

Spotkanie się z sojusznikami

Misja 4 - Fort Rifugio

Mapa i statystyki

Zbadanie południowej części mapy

Zbliżenie się do fortu

Przedostanie się do wnętrza fortu

Zdobycie klucza do celi

Odnalezienie celi więzionego informatora

Oczyszczenie dziedzińca z jednostek wroga

Dotarcie do południowych murów obronnych

Ochranianie uciekającego informatora

Misja 5 - Siwa Oasis

Mapa i statystyki

Przedostanie się do starego miasta

Eksploracja starego miasta

Dotarcie do biura Vahlena

Dotarcie do punktu widokowego

Zidentyfikowanie i śledzenie wrogiego oficera

Zniszczenie czołgu

Wyeliminowanie snajperów

Misja 6 - Kasserine Pass

Mapa i statystyki

Zniszczenie pierwszej wyrzutni rakietowej

Zniszczenie drugiej wyrzutni rakietowej

Przedostanie się do centrum dowodzenia Vahlena

Zbadanie centrum dowodzenia Vahlena

Zdobycie kombinacji do sejfu

Zniszczenie czołgu Tygrys

Pozbycie się przeciwników broniących świątyni

Otwarcie sejfu

Dotarcie do ciała Brauera

Misja 7 - Pont Du Fahs Airfield

Mapa i statystyki

Eksploracja zachodniej części lotniska

Eksploracja wschodniej części lotniska

Uzyskanie dostępu do sieci bunkrów

Odnalezienie mapy fabryki

Osłanianie sojuszników

Zniszczenie wrogich maszyn

Dotarcie do strefy ewakuacji

Misja 8 - Ratte Factory

Mapa i statystyki

Dotarcie do fabryki

Zniszczenie pierwszego transformatora

Zniszczenie drugiego transformatora

Zniszczenie składu amunicji

Dotarcie do windy towarowej

Eksploracja hali z czołgiem

Podłożenie czterech ładunków wybuchowych przy filarach

Podłożenie ładunku wybuchowego na czołgu

Ucieczka z hali

Oddanie strzału z gniazda snajperskiego

Sekrety - Informacje wstępne

Sekrety - Misja 1

Sekrety - Misja 2

Mapa sekretów z drugiej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 3

Mapa sekretów z trzeciej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 4

Mapa sekretów z czwartej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 5

Mapa sekretów z piątej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 6

Mapa sekretów z szóstej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 7

Mapa sekretów z siódmej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Sekrety - Misja 8

Mapa sekretów z ósmej misji

Dzienniki wojenne

Karty kolekcjonerskie

Dalekie strzały

Ulepszenia broni

Osiągnięcia

Sniper Elite III - Afrika - wymagania sprzętowe

Sniper Elite III: Afrika - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Sniper Elite III: Afrika zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich misji, które wchodzą w skład kampanii dla pojedynczego gracza. W omówieniach poszczególnych etapów największy nacisk położono na prowadzenie działań z ukrycia i skuteczne eliminowanie przeciwników, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiących poważne zagrożenie wrogich snajperów. Jako że gra oferuje większą swobodę eksploracji okolicy od poprzedniej części cyklu w niektórych lokacjach dużo uwagi poświęcono przedstawieniu różnych ścieżek do celów misji. W opisach przejścia kolejnych etapów znajdują się także informacje na temat pozyskiwania znajdziek (sekretów) i zaliczania dodatkowych wyzwań. Te opcjonalne aktywności szerzej zostały opisane w odrębnych rozdziałach. Niniejszy poradnik zawiera również kilka mniejszych rozdziałów, oferujących między innymi przydatne wskazówki (pozostawanie niezauważonym, reakcje przeciwników na poczynania bohatera, zasady korzystania z broni snajperskiej itp.) oraz zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć/trofeów. Sniper Elite III: Afrika to kolejna odsłona popularnej serii strzelanin. Akcja gry ponownie umiejscowiona jest w realiach II Wojny Światowej, aczkolwiek tym razem znany fanom cyklu strzelec wyborowy Karl Fishburne przenosi się na tytułowy Czarny Kontynent, odwiedzając między innymi słynną twierdzę pod Tobrukiem.

Zawartość poradnika do gry Sniper Elite III: Afrika:

Bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich misji trybu dla pojedynczego gracza;

Wysokiej jakości mapy wszystkich głównych lokacji gry z zaznaczonymi najważniejszymi obszarami, ścieżkami i miejscami napotykania przeciwników;

Informacje na temat lokalizacji wszystkich sekretów (znajdziek) i miejsc zaliczania dodatkowych wyzwań;

Szereg wskazówek dotyczących m.in. prowadzenia działań z ukrycia i umiejętnego wykorzystywania broni snajperskiej;

Zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć/trofeów wraz z podpowiedziami jak je zdobywać.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie postacią

Chód

Sprint

Przykucnięcie / Położenie się na ziemi

Strzał

Przeładowanie broni / Podniesienie przedmiotu

Użycie lunety

Przybliżenie i oddalenie obrazu podczas używania lunety / Zmiana broni

Wstrzymanie oddechu podczas używania broni snajperskiej / Atak wręcz

Celowanie

Interakcja / Upuszczenie przenoszonych zwłok

Lornetka

Przeszukanie zwłok

Oznaczanie (tagowanie) elementów otoczenia

Poprzedni przedmiot

Następny przedmiot

Użycie wybranego przedmiotu

Wyświetlenie rozwijanego menu inwentarza

Karabin

Drugorzędna broń

Pistolet

Granat

Bandaż

Apteczka

Mina lądowa (Land Mine)

Mina-pułapka (Trip Mine)

Mina przeciwpiechotna (S-Mine)

TNT

Kamień

Krzesiwo

Mapa

Cele misji / Tabela wyników

Czat

Czat drużynowy

Czat głosowy

Głosowanie na tak w rozgrywkach multiplayer

Głosowanie na nie w rozgrywkach multiplayer

Interfejs użytkownika

Poruszanie się

Sniper Elite III - Interfejs: Poruszanie się

Opis Sniper Elite III - Interfejs: Poruszanie się

1

- Gwiazdka

pomagająca w dotarciu do głównego celu misji.

2

- Informacja

o aktualnym celu misji.

3

- Mini-mapa. Są

na

niej zaznaczane cele misji oraz przeciwnicy.

4

- Żółty

pasek

zdrowia.

5

- Niebieski

pasek przemieszczenia i wykrzyknik z informacją o wymaganej odległości.

6

- Ikona

oka informująca o tym jak dobrze widoczny jest bohater.

7

- Informacja

o pracy serca. Biały kolor oznacza, że wszystko jest w normie. Czerwony kolor ostrzega o zbyt dużej ilości uderzeń na minutę.

8

- Informacja

o zdobywanych punktach doświadczenia.

9

- Nazwa

używanej aktualnie broni.

10

- Informacja

na temat rodzaju używanych nabojów.

11

- Ilość amunicji.

12

- Ikona

wybranego dodatkowego przedmiotu i informacja na temat liczby posiadanych przedmiotów tego typu.

Powyższy obrazek prezentuje najważniejsze elementy interfejsu użytkownika, które wyświetlane są w trakcie przemieszczania się po mapie. Warto wiedzieć, że niektóre fragmenty interfejsu (np. mini-mapa) mogą zostać ukryte po wybraniu określonych ustawień poziomu trudności. Pewne informacje wyświetlane są ponadto na ekranie tylko po wykonaniu określonych czynności (np. po zdobyciu punktów doświadczenia).

Celowanie

Sniper Elite III - Interfejs: Celowanie

Opis Sniper Elite III - Interfejs: Celowanie

1

- Celownik.

2

- Biała

ikona

informująca o tym, że dany przeciwnik został oznaczony.

3

- Ikona

diamentu pomocna w oddaniu poprawnego strzału. Czerwony kolor oznacza, że strzał może zakończyć się sukcesem. Szary kolor oznacza, że cel jest za przeszkodą.

4

- Informacja

na temat aktualnego kierunku i siły wiatru.

5

- Pasek

skupienia (wstrzymywania oddechu). Po wstrzymaniu oddechu spowalniany jest upływ czasu, a sam pasek jest stopniowo opróżniany.

6

- Naboje

w magazynku.

Powyższy obrazek prezentuje unikalne elementy interfejsu użytkownika, które wyświetlane są wyłącznie w trakcie korzystania z broni z lunetą. Warto wiedzieć, że niektóre elementy interfejsu (np. czerwony i szary diament, które są pomocne w oddawaniu poprawnych strzałów) mogą zostać ukryte po wybraniu określonych ustawień poziomu trudności.

Uwaga - Sam celownik może mieć różny wygląd i można go zmieniać z menu załączającego się pomiędzy głównymi misjami gry.

Porady

Wybór poziomu trudności

Ekran dodatkowych ustawień poziomu trudności

W grze Sniper Elite III: Afrika dostępne są cztery podstawowe poziomy trudności:

Cadet - Poziom ten oferuje znikome wyzwanie. Przeciwnicy są mało rozgarnięci, bohater bardzo wytrzymały, a na dodatek nie obowiązują zasady balistyki pocisków (oznacza to, że nie trzeba brać żadnych poprawek przy oddawaniu dalekich strzałów).

Marksman - Poziom ten jest nieco trudniejszy od kadeta. Wrogowie więcej się orientują i lepiej reagują na poczynania gracza. Oprócz tego obecna jest ograniczona balistyka pocisków.

Sniper Elite - Polecam wybór tego właśnie poziomu trudności podczas przechodzenia gry po raz pierwszy. Oferuje on już zdecydowanie większe wyzwanie od dwóch poprzednich ustawień, głównie za sprawą bardziej wyczulonych wrogów i realistycznej balistyki pocisków. Warto dodatkowo zaznaczyć, że na tym poziomie aktywowana jest możliwość ranienia sojuszników i jest to bardzo ważne jeśli grasz w kooperacji.

Authentic - Na przejście gry na tym poziomie trudności radzę zdecydować się dopiero po ukończeniu jej na niższych ustawieniach. Za takim rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to, że oprócz typowych utrudnień (lepsi przeciwnicy, mniej wytrzymały bohater, ograniczony interfejs itp.) nie pozwala on na zapisywanie swoich postępów. Może ci to bardzo utrudnić rozgrywkę, bo praktycznie wszystkie misje począwszy od drugiej są długie i zawierają wiele momentów, w których można łatwo popełnić błąd.

Cenna uwaga - Wybrany na początku zabawy poziom trudności nie pozostaje aktywny aż do samego końca gry. Zmiany poziomu trudności możesz dokonywać z poziomu menu przygotowywania się do kolejnej głównej misji. Pamiętaj jednak, że obniżenie poziomu trudności może ci zablokować możliwość zdobycia niektórych osiągnięć/trofeów.

Jeżeli nie odpowiadają ci odgórnie ustalone poziomy trudności to możesz przygotować swój własny i do tego celu służy opcja Custom. Jej trzy modyfikatory to:

Enemy Skill - Modyfikator ten wpływa na to jak duże zagrożenie stanowią przeciwnicy.

Ballistic Realism - Modyfikator ten wpływa na to jak realistyczna ma być balistyka pocisków.

Tactical Assistance - Modyfikator ten wpływa na liczbę pomocniczych elementów interfejsu (mini-mapa itp.) wyświetlanych na ekranie.

Korzystanie z broni snajperskiej

Warto docierać do punktów widokowych i wspinać się na wieże obserwacyjne

W Sniper Elite III z przeciwnikami możesz rozprawiać się na wiele sposobów, przy czym oczywiście Twoim podstawowym orężem jest karabin snajperski. Dobrze jest poprawnie przygotować się do każdego kolejnego użycia snajperki i jedną z ważniejszych kwestii jest odnalezienie dobrego miejsca do oddawania strzałów. W trakcie eksploracji okolicy rozglądaj się przede wszystkim za wzniesieniami, różnego rodzaju punktami widokowymi (np. krawędź klifu), wieżami obserwacyjnymi oraz specjalnie oznaczonymi gniazdami snajperskimi. Wykorzystywanie tego typu miejscówek zagwarantuje ci w większości przypadków szerokie pole widzenia i umożliwi likwidowanie wrogów z możliwie jak największej odległości.

Lornetka jest pomocna w odnajdywaniu i oznaczaniu wrogów

Po zajęciu dogodnego miejsca dobrym pomysłem jest wybranie z inwentarza lornetki. Użycie lornetki pozwoli ci w łatwy i szybki zlokalizować wszystkich okolicznych wrogów, także tych oddalonych o kilkadziesiąt/set metrów. Jeżeli grasz na niższym poziomie trudności niż Authentic to w trakcie korzystania z lornetki możesz oznaczać sobie przeciwników. To niezwykle przydatna funkcja gry, szczególnie wtedy gdy masz do czynienia z dobrze ukrytymi żołnierzami oraz z wartownikami zajętymi patrolowaniem danego obszaru (nie zostaniesz przez nich nagle zaskoczony w dalszej części misji).

Czerwony diament informuje o miejscu, w które poleci wystrzelony pocisk

Po poczynieniu odpowiednich przygotowań możesz przystąpić do celowania i także i tu dobrze jest pamiętać o kilku BARDZO WAŻNYCH kwestiach:

Odległość od celu - Im dalej znajduje się przeciwnik, którego masz zamiar zastrzelić, tym wyżej musisz wycelować z karabinu (korekta celownika w pionie). Uwaga - Na najniższym poziomie trudności Cadet (kadet) balistyka pocisków jest całkowicie wyłączona i nie musisz w rezultacie dokonywać żadnych korekt.

Siła i kierunek wiatru - Informacje na temat wiatru pokazywane są u góry ekranu. Tu z kolei wymagane jest dokonanie korekty celownika w poziomie. Uwaga - Na poziomach trudności Cadet i Marksman wiatr nie wpływa na lot pocisku. Kokekty musisz ponadto dokonać W PRZECIWNYM KIERUNKU do wskaźnika - jeśli jest on przykładowo przesunięty w lewo to celownik musisz przesunąć w prawo.

Rytm serca - Im mniejsza liczba uderzeń na minutę, tym bardziej ułatwione jest oddawanie celnych strzałów. Staraj się jak najmniej biegać, a jeśli jest to konieczne to odczekuj kilka chwil zanim użyjesz karabinu.

Wstrzymywanie oddechu - Po wstrzymaniu oddechu pasek koncentracji zaczyna się wyczerpywać. Postaraj się oddać strzał zanim pasek zostanie całkowicie wyczerpany. Uwaga - Wstrzymywanie oddechu jest możliwe tylko jeśli rytm serca to mniej niż 80 uderzeń na minutę. Jeżeli dodatkowo chcesz żeby w momencie wstrzymania oddechu załączyło się spowolnienie czasu to musi on wynosić mniej niż 65 uderzeń na minutę.

Ikona diamentu - Jeżeli nie grasz na najwyższych ustawieniach poziomu trudności to po wstrzymaniu oddechu może pojawić się na ekranie ikona diamentu. Informuje ona o tym gdzie dokładnie poleci wystrzelony pocisk, dzięki czemu nie trzeba samemu dokonywać korekt w oparciu o odległość od celu i aktualny wiatr. Uwaga - Czerwony diament oznacza, że pocisk może dolecieć do celu. Szary diament oznacza, że cel jest zasłonięty przez jakąś przeszkodę (drzewo, krzaki, budynek itp.).

Prowadzenie działań z ukrycia

Sniper Elite III nie wymusza na graczu prowadzenia gry z ukrycia. Taki sposób rozgrywki jest jednak bardzo wskazany, gdyż doprowadzenie do wykrycia głównego bohatera może niepotrzebnie skupić na nim uwagę wrogich żołnierzy (w tym także snajperów!) a w skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do pojawienia się na mapie posiłków.

Najlepszym sposobem na ciche eliminowanie wrogów jest wykonywanie ataków wręcz po znalezieniu się za ich plecami. Musisz jednak w takiej sytuacji zadbać o to żeby nie zostać przedwcześnie zauważonym, bo dany żołnierz może się wtedy wybronić przed obezwładnieniem i przystąpić do kontrataku. Jeśli nie chcesz ryzykować bezpośrednich starć to warto polegać na broniach krótkiego zasięgu z zamontowanym tłumikiem, jak chociażby na pistolecie Welrod dostępnym od samego początku gry.

W przypadku broni snajperskiej sprawa jest utrudniona, albowiem wystrzał domyślnie może być usłyszany przez przeciwników. Rozwiązaniem tego problemu jest rozglądanie się za znanymi z poprzedniej części serii obiektami z otoczenia, które są w stanie zagłuszyć moment użycia karabinu. Mogą to być na przykład generatory (jeden z nich na powyższym obrazku), megafony czy wykonująca ostrzał artyleria. Uwaga - Hałas generowany przez dane urządzenie jest symbolizowany przez ikonę pojawiającą się u góry ekranu. Musisz zdążyć z oddaniem strzału zanim wszystko powróci do normy (czyli np. zanim generator ponownie wyłączy się).

Chowanie ciał nie jest obowiązkowe

Zamordowanych przeciwników możesz pozostawiać w miejscach, w których ich zlikwidowałeś, bądź też zajmować się chowaniem ich ciał. Jeśli wybierasz ten drugi wariant to rozglądaj się za studniami, pustymi budynkami i innymi miejscami, które nie są odwiedzane przez pozostałych wrogów. W mojej ocenie chowanie ciał nie jest w tej grze absolutnie wymagane. Nawet jeśli dane zwłoki zostaną odnotowane przez innego przeciwnika to nie podniesie on alarmu w całej bazie, tylko przyjdzie zbadać sytuację. Możesz na tym nawet zyskać, bo dany oponent może oddalić się od kolegów i ułatwić ci wyprowadzenie na nim podobnego ataku.

Uwaga - Niezależnie od tego czy zamierzasz schować ciało danego przeciwnika czy też nie warto je przeszukać (przytrzymanie odpowiedniego klawisza/przycisku). Możesz dzięki temu odnaleźć m.in. amunicję czy granaty. W wyjątkowych przypadkach pozyskuje się też w ten sposób ulepszenia elementów ekwipunku bohatera.

Zaalarmowany przeciwnik może wyruszyć w stronę miejsca, w którym zauważył bohatera lub od razu go zaatakować

O aktualnym stanie zaalarmowanie okolicznych przeciwników możesz być informowany ikonami pojawiającymi się nad ich głowami, chyba że w wyniku obranych ustawień interfejsu użytkownika zostały one zablokowane. Żółty kolor informuje mianowicie o tym, że dany wartownik jest poddenerwowany. Możesz liczyć na to, że zacznie dokładniej badać okolicę lub że dotrze do miejsca, w którym np. usłyszał wystrzał z broni czy zauważył ciało kolegi. Czerwony kolor oznacza z kolei, że przeciwnik jest świadomy obecności głównego bohatera. Tego typu osoby należy jak najszybciej eliminować.

Przemieszczenie się w inne miejsce może ci pomóc w zdezorientowaniu wrogów

Wspomniane na samym początku tej strony używanie obiektów z otoczenia do zagłuszania wystrzałów nie zawsze jest możliwe. Jeśli chcesz częściej korzystać ze snajperki lub jeżeli pomyliłeś się z momentem oddania strzału to warto wiedzieć w jaki sposób wrogowie zareagują na Twoje poczynania. Po pierwszym usłyszanym wystrzale wszyscy okoliczni przeciwnicy powinni schować się za zasłonami, nie wiedząc skąd został on oddany (chyba że zostałeś zauważony). Kolejne strzały nie tylko poinformują ich o pozycji głównego bohatera (niebieski pasek w lewym dolnym rogu ekranu zapełni się), ale nakłonią wręcz do przystąpienia do ataku.

Dobrze jest po każdym oddanym wystrzale zmieniać swoją pozycję. Oddalaj się mianowicie od miejsca wykonania ostatniego ataku, zatrzymując się dopiero gdy z lewego dolnego narożnika ekranu zniknie żółty wykrzyknik. Po zmianie pozycji odczekuj dodatkowo aż wspomniany wcześniej niebieski pasek całkowicie wyczerpie się.

Rodzaje przeciwników

Zwykli przeciwnicy niestety często rozstawieni są blisko siebie