Sklep internetowy - Opracowanie zbiorowe - ebook

Sklep internetowy ebook

1,0
6,74 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 12

Oceny
1,0 (1 ocena)
0
0
0
0
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Zakupy robione bez wychodzenia z domu powoli wpisują się już w trend preferencji konsumenckich. Skłania się ku nim z roku na rok coraz większa liczba klientów. Rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu. Wszystko to sprawia, że założenie własnego sklepu internetowego wydaje się być atrakcyjnym pomysłem na własny biznes.

Przeanalizujemy, jakie perspektywy rysuje rynek przed chcącymi wejść na niego nowymi podmiotami. Sprawdzimy, jakie nakłady pieniężne trzeba mieć i w co należy je zainwestować, oraz policzymy, czy sklep internetowy może być opłacalnym przedsięwzięciem.

Charakterystyka rynku

Co trzeci Europejczyk dokonuje zakupów w sieci. Na tym polu niewiele gorzej wypada polski rynek e-commerce. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w 2010 roku nie odczuł on w żadnym stopniu pogorszenia koniunktury. Według różnych badań wartość polskiego rynku zakupów w internecie w 2011 roku wyniosła ok. 18 mld zł. Choć rynek ten na tle zachodnich wypada dość blado, to cechuje go najwyższy w Europie wzrost. W latach 2010-2011 wyniósł on aż 33,5%. W bieżącym roku ma szansę wzrosnąć o kolejne 24%.

Z raportu firmy Gemius SA wynika, że zakupy w sieci wybiera ok. 75% internautów. Choć rośnie świadomość stosunkowo młodego u nas segmentu – zakupów grupowych, to wciąż najpopularniejsze są serwisy aukcyjne i sklepy internetowe. Największy udział w rynku mają te pierwsze – korzysta z nich aż 80% kupujących w sieci. E-sklepy z wynikiem ok. 70% plasują się na drugiej pozycji.

Liderem