Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca - poradnik do gry - Maciej "Von Zay" Makuła - ebook

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca - poradnik do gry ebook

Maciej "Von Zay" Makuła

0,0

Opis

W poradniku do gry strategicznej „Sins of the Solar Empire” znajdziecie w głównie przybliżenie mechaniki gry, porady oraz liczne zestawienia tabelaryczne różnych rodzajów jednostek.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ekonomia
  • Interfejs użytkownika
  • Filozofia rozgrywki
  • Rodzaje planet
  • Budowle (ZKH)
  • Logistyka floty
  • Opcje zarządzania planetami
  • Budowle i jednostki
  • Jednostki (ZKH)
  • Jednostki (Vasari)

Informacja o grze

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca to utrzymana w klimacie space-opery strategia czasu rzeczywistego (RTS) autorstwa deweloperów z firmy Ironclad Games. Fabuła gry przedstawia toczącą się w odległej przyszłości wojnę pomiędzy Koalicją Kupiecką, Imperium Vasari oraz Wygnanymi. Opowiadając się po jednej ze stron gracze mają za zadanie poprowadzić swoją frakcję do zwycięstwa. Gra umożliwia zabawę solową lub w trybie multiplayer z maksymalnie 9 żywymi przeciwnikami.

Gra Sins of a Solar Empire, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 61

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Sins of a Solar Empire:Grzechy Imperium Słońcaporadnik do gry

autor: Maciej "Von Zay" Makuła

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=772

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Filozofia rozgrywki

Interfejs użytkownika

Ekonomia

Rodzaje planet

Opcje zarządzania planetami

Strony konfliktu

Dyplomacja

Budowle i jednostki

Logistyka floty

ZKH

Budowle

Jednostki

Badania wojskowe

Badania cywilne

Adwent

Budowle

Jednostki

Badania wrogie

Badania harmonijne

Vasari

Budowle

Jednostki

Badania wojenne

Badania imperialne

Zestawienia tabelaryczne

Jednostki

Budowle

Badania - Podsystemy strukturalne

Badania - Balistyka i rakiety

Badania - Projekty eksperymentalne

Badania - Przemysł

Badania - Inżynieria

Badania - Polityka

Badania - Energia

Badania - Wyniesienie

Badania - Materia

Badania - PsiTech

Badania - Percepcja

Badania - Materializm

Badania - Prototypy

Badania - Technologie szturmowe

Badania - Technologie wspomagające

Badania - Nanotechnologia

Badania - Arkana fazowe

Badania - Totalitaryzm

Wstęp

Witam serdecznie w poradniku do gry Sins of the Solar Empire. Ze względu na jej charakter, a mianowicie brak liniowej kampanii, znajdziecie w nim głównie przybliżenie mechaniki gry, porady oraz liczne zestawienia tabelaryczne różnych rodzajów jednostek. Sam poradnik został przygotowany przede wszystkim z myślą o początkujących graczach.

Sins of the Solar Empire jest strategią czasu rzeczywistego, która gatunkowo zaklasyfikowana została jako 4X - explore, expand, exploit and exterminate. W praktyce oznacza to, że rozgrywka opiera się na eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji. Akcja gry osadzona jest w przestrzeni kosmicznej, jednak w przeciwieństwie do produkcji typu HomeWorld nie wykorzystuje w pełni trójwymiarowej przestrzeni.

Autorzy nie zdecydowali się na umieszczenie w grze żadnego trybu kampanii. Zamiast tego na gracza czeka całkiem spora liczba różnorakich pojedynczych niezależnych scenariuszy.

Maciej "Von Zay" Makuła

Filozofia rozgrywki

Filozofia rozgrywki

Mapy, na których toczy się rozgrywka, to w praktyce całe rozciągające się na miliony kilometrów galaktyki, składające się z takich obiektów jak gwiazdy i planety. Obraz można dowolnie oddalać i przybliżać, domyślnie służy do tego suwak myszki. Wspomniane obiekty (gwiazdy i planety) stanowią źródło pola grawitacyjnego.

Na powyższym rysunku przedstawiona została typowa studnia grawitacyjna. Jest to obszar, w którym wszelkie statki kosmiczne nie mogą wykonywać skoków fazowych.

Czym są skoki fazowe?

Praktycznie jedynym obszarem, na którym możemy swobodnie dowodzić jednostkami, są właśnie studnie grawitacyjne. Pomiędzy nimi przemieszczamy się, korzystając z torów fazowych. Przyjęcie takiej koncepcji niesie ze sobą naturalnie plusy i minusy. Do plusów zaliczyć można niezwykle krótki czas, jakiego jednostki potrzebują na dotarcie z planety A na planetę B, natomiast do minusów fakt, że nie wszystkie planety są ze sobą połączone torami fazowymi, na domiar złego nie wszystkie jednostki potrafią się po nich poruszać.

Taki system pozwala stosować niezwykle ciekawe strategie. Spójrzmy na powyższą ilustrację. Przedstawia ona przykładowy układ słoneczny z jego planetami, połączonymi wspomnianymi tunelami fazowymi. Takie a nie inne połączenia sprawiają, że niektóre planety stają się ważnymi centralami komunikacyjnymi i posiadanie ich gwarantuje kontrolę nad np. całym planetarnym ruchem jednostek w okolicy.

Interfejs użytkownika

Interfejs użytkownika

Nade wszystko zachęcam gorąco do skorzystania z dostępnych w grze samouczków. Gra wbrew pozorom jest niezwykle klasyczną i mało zręcznościową strategią, jednak specyficzny, trójwymiarowy sposób przedstawienia akcji może sprawić, że początkujący gracz poczuje się zagubiony. Samouczki w prosty sposób wyjaśniają podstawowe zasady orientacji w trójwymiarowym świecie. Przyjrzyjmy się interfejsowi użytkownika:

1. Drzewo imperium.

Twój największy przyjaciel w grze. Wraz z rozpoczęciem ekspansji szybko zauważysz, jak rozległe robi się Twoje imperium. Drzewo imperium wyświetla wszystkie planety, budynki i statki w wybranej galaktyce. Każdą z pozycji możesz rozwinąć lub zwinąć, klikając na małej strzałce.

2. Znacznik.

Znacznik pozwala na przypinanie wybitnie ważnych dla Ciebie obiektów na szczyt drzewka imperium, dzięki czemu cały czas będą one widoczne.

3. Szukaj.

Prosta i przejrzysta wyszukiwarka, pozwalająca wyszukać upragniony obiekt.

4. Łącz.

Opcja służąca poprawie przejrzystości drzewa imperium. Z jej pomocą możesz zdecydować, czy statki tego samego typu mają być wyświetlanie pojedynczo czy jako jedna grupa.

5. Menu gry.

Jak sama nazwa wskazuje - jest to główne menu gry.

6. Przybliż do kursora.

Decyduje o tym, czy powiększać/oddalać ekran gryz względem wybranej jednostki czy miejsca wskazanego przez kursor.

7. Ustaw tryb kinowy.

Wyłącza większość informacji wyświetlanych na ekranie i pozwala na spokojne podziwianie samych widoków.

8. Dyplomacja.

Ten punkt omówiony jest w dalszej części poradnika.

9. Badania.

Ten punkt omówiony jest w dalszej części poradnika.

10. Podziemie przestępcze.

Ten punkt omówiony jest w dalszej części poradnika.

11. Okręty liniowe.

Przedstawia stan wolnych miejsc na okręty liniowe.

12. Zapas floty.

Przedstawia stan wolnych miejsc na jednostki floty.

13. Kredyty.

Wskazuje stan kredytów.

14. Metale.

Wskazuje stan metali.

15. Kryształy.

Wskazuje stan kryształów.

16. Raporty Planetarne.

Tutaj zebrane są informacje związane z planetami, takie jak ich odkrywanie czy postęp w ich rozwoju.

17. Raporty Produkcyjne.

Tutaj zebrane są informacje związane z produkcją, takie jak zakończenie budowy różnych struktur, badań, itd.

18. Raporty Dyplomatyczne.

Tutaj zebrane są informacje związane z dyplomacją, takie jak podpisanie lub zerwanie traktatu pokojowego.

19. Raporty Wojenne.

Tutaj zebrane są informacje związane z atakami na Twoje jednostki.

20. 21. 22. 25. Kontekstowe menu dotyczące aktualnie wybranej jednostki.

Przedstawia różne statystyki opisujące wybrany obiekt.

23. Rozkazy autodestrukcji wskazanej jednostki.

Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają na zniszczenie danej jednostki albo i wysiedlenie planety.

24. Zmień nazwę wybranej jednostki.

Dla osób z zacięciem nazewniczym - dzięki tej opcji mdłe i nijakie nazwy nadane przez twórców zmienią się na niezwykle barwne i bez wątpienia bliskie sercu grającego.

26. Impuls.

Pozwala na wskazanie sojusznikom celu czy też jakiegoś istotnego miejsca na mapie. Działa także w wypadku sztucznej inteligencji.

27. Automatyczne budowanie.

Uaktywnienie tej opcji pozostawia sztucznej inteligencji rozlokowanie budowli w obrębie studni grawitacyjnej.

28. Kontekstowe menu akcji wybranej jednostki.