Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry ebook

Mariusz "PIRX" Janas

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 102

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry - Mariusz "PIRX" Janas

Poradnik do gry „Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific” przeznaczony jest dla początkujących miłośników symulatorów łodzi podwodnych. Obejmuje opis przebiegu rozgrywki przewidziany dla pojedynczego gracza w trybie kampanii i misji pojedynczych.

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Klawiszologia stosowana (Pierwsze kroki)
  • Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu (Submarine School)
  • Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (1) (Na kotwicowisku)
  • Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (2) (Na kotwicowisku)
  • Navigation Training (1) (Submarine School)
  • Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu (Submarine School)
  • Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1) (Submarine School)
  • Tryb Kariery (Tryby rozgrywki)
  • Uzbrojenie i osprzęt okrętu podwodnego (1) (Zbrojownia)
  • Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6) (Submarine School)

Informacja o grze

Silent Hunter IV: Wolves of the Pacific studia Ubisoft to kolejna część serii symulatorów morskich, zbierającej bardzo wysokie oceny, zarówno wśród graczy jak i krytyków. Tym razem wilki morskie, wielbiciele podwodnych polowań na opancerzoną zwierzynę, przenoszą się na Pacyfik.

Gra Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry - Mariusz "PIRX" Janas

Fragment ebooka Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry - Mariusz "PIRX" Janas

Silent Hunter 4:Wolves of the Pacificporadnik do gry

autor: Mariusz "PIRX" Janas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=646

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Pierwsze kroki

Główne menu gry

Muzeum

Gameplay Settings

Klawiszologia stosowana

Aparatura pokładowa

Interfejs gry

Sekcja II - Panel Rozkazów

Sekcja II - Panel Rozkazów - Command Room

Sekcja II - Panel Rozkazów - Navigation Map

Sekcja II - Panel Rozkazów - Periscope

Sekcja II - Panel Rozkazów - Bridge

Sekcja II - Panel Rozkazów - Deck Gun

Sekcja II - Panel Rozkazów - AA Gun

Sekcja II - Panel Rozkazów - Sonar

Sekcja II - Panel Rozkazów - Radar

Sekcja II - Panel Rozkazów - Sub Management (1)

Sekcja II - Panel Rozkazów - Sub Management (2)

Sekcja II - Panel Rozkazów - Camera

Sekcja III - Aktualny stan O.P.

Sekcja IV - Panel Szybkiego Sterowania

Sekcja V - Panel Sterowania Grą (PSG)

Submarine School

Akademia Broni Podwodnej

Navigation Training (1)

Navigation Training (2)

Artillery Training (1)

Artillery Training (2)

Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu

Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1)

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2)

Conwoy attack (1)

Conwoy attack (2)

Tryby rozgrywki

Tryb Kariery

Patrol

Misje historyczne

Na kotwicowisku

Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (1)

Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (2)

Zbrojownia

Uzbrojenie i osprzęt okrętu podwodnego (1)

Uzbrojenie i osprzęt okrętu podwodnego (2)

Ten pierwszy raz

Od Autora

Wstęp

Minęła północ i rozpoczął się Nowy Rok. 1942. Kapitan Stanley P. Moseley dowodzący okrętem podwodnym USS Pollack (oznaczonym kodem marynarki wojennej USA jako USS - 180) klasy Porpoise bacznie obserwował przez szkła peryskopu majaczące się w oddali wybrzeże japońskiej wyspy Honsiu. Nie było szampana, sztucznych ogni, fajerwerków i świątecznej atmosfery. Zaledwie trzy tygodnie minęły od zmasowanego ataku z powietrza "kitajców" na Pearl Harbour, w wyniku, którego ta największa na Pacyfiku amerykańska baza morska niemalże przestała istnieć i teraz przyszedł czas na rewizytę. Rachunek został otwarty i pora spłacić dług dodając sowity napiwek! - Pójdę pod Yokohamę i tam zapolujemy na "grubego zwierza" - pomyślał składając uchwyty peryskopu. - Kurs 73 stopnie, peryskop w dół, zanurzenie 180 stóp, maszyny cała naprzód!

Niniejszym mam zaszczyt zaprosić początkujących użytkowników symulatorów wojskowych i morskich, a w szczególności broni podwodnej do zapoznania się z poradnikiem do gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific". Zamiarem moim jest ukazanie w prostej formie prawdy oczywistej, iż symulatory tworzone są przez ludzi dla ludzi i nie ma w nich żadnej wiedzy tajemnej, a strach przed podjęciem bliższej z nimi znajomości oparty jest na irracjonalnych obawach. Poradnik obejmuje opis przebiegu rozgrywki przewidziany dla pojedynczego Gracza w trybie kampanii i misji pojedynczych dla wersji gry podstawowej z zaimplementowanym patchem wersji 1.2.

- Gotowi?

- Cumy rzuć! Odbijamy, wolno naprzód!

Pierwsze kroki

Główne menu gry

Główne menu gry

Po zainstalowaniu na dysku twardym komputera i wczytaniu gry na ekranie pojawia się główne menu gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific".

Główne menu gry w całej okazałości
Na dobry początek warto wybrać się do muzeum.

Zawartość menu jasno określa, z czym zetkniemy się po wskazaniu kolejnych opcji. Na początek wybierzemy się jednak do muzeum, gdyż jak powszechnie wiadomo Historia jest matką Wiedzy. Wskazując opcję Muzeum ujrzymy pytanie o bilecik wstępu. Oczywiście, że jesteśmy w posiadaniu biletu, więc śmiało wskazujemy odpowiedź twierdząca i już w filcowych kapciach szlifujemy muzealne posadzki oglądając multimedialne prezentacje okrętów wojennych, statków różnego przeznaczenia i samolotów, które uczestniczyły w wydarzeniach zawieruchy wojennej na obszarze Oceanu Spokojnego.

Muzeum

Muzeum

Bilecik do kontroli proszę!
Kursorem "maszerujemy" do samej krawędzi ekranu monitora i ...
Zakładka u samej góry dotyczy wyboru przynależności państwowej jednostki pływającej, lub samolotu.
Zakładka "All" określa typ jednostki pływającej, lub samolotu.
Zakładka jednostek pływających i lotniczych indywidualnie wymienionych w muzeum.
W prawym dolnym rogu po wskazaniu kursorem zyskujemy dostęp do Podręcznika Rozpoznania / Identyfikacji.
Dzięki dobrze opracowanej sylwetce jednostki w podręczniku rozpoznanie "pacjenta" jest łatwe.
Ilość wież artylerii pokładowej, masztów, pokładów bojowych i inne szczegóły ważne będą nie tylko do identyfikacji okrętu wojennego.

Obsługa funkcji muzeum jest prosta. Kursorem podążamy do samej góry ekranu monitora, gdzie wskazujemy mini - menu. Po jego rozwinięciu w części pierwszej wskazujemy kraj przynależności, lub pochodzenia jednostki pływającej. Wybór jest szeroki i zgodny ze stanem faktycznym, od USA poprzez Japonię po Australię i Nową Zelandię. Zakładka druga dotyczy typu identyfikowanego typu statku, lub okrętu. Zawiera pełny usystematyzowany katalog okrętów wojennych, od jednostek największych do najmniejszych - od pancerników po kutry torpedowe. W katalogu opisane zostały statki handlowe, oraz o przeznaczeniu cywilnym (między innymi chińskie dżonki) i samoloty wojskowe od bombowców poprzez myśliwce po samoloty torpedowe. Zakładka trzeci prezentuje indywidualnie wymienione w muzeum jednostki morskie i nie tylko. Kliknięcie w ikonę w prawym dolnym rogu ekranu otwiera dostęp do Podręcznika Rozpoznania /Identyfikacji (Recognition Manual). Podręcznik ten będzie bardzo przydatny przy przeprowadzaniu całkowicie samodzielnego ataku na wrogie jednostki. Korzystanie z niego polega na porównaniu sylwetki statku, lub okrętu wojennego, a w szczególności cech charakterystycznych - ilości wież artylerii pokładowej, ilości pokładów bojowych, ilości masztów, kształtu rufy i dzioba z wizerunkami zamieszczonymi na kartach podręcznika. Pomyłka polegająca na zatopieniu własnej jednostki, lub okrętu sojuszniczego będzie powodowała smutne reperkusje. Załamanie kariery wojskowej to najdrobniejsza przykrość, która może nas spotkać za niefrasobliwość. Tak, więc ... nauki nigdy za wiele. Do tego tematu powrócimy we właściwym czasie, a na razie dla ilustracji moich słów mały przykładzik poniżej.

Cel się zbliża. Teraz zachować tylko spokój i spokojnie przygotować atak.
Identyfikacja za pomocą Podręcznika Rozpoznania/Identyfikacji (Recognition Manual)

Zwiedziliśmy Muzeum, więc pora ruszać dalej. Na ekranie Głównego Menu poniżej Muzeum widzimy zakładkę Opcji. Zajrzyjmy tam na chwilę. Opcje ustawień Dźwięku (Sound Settings) i Grafiki (Graphic Settings) nie wymagają szczególnego omówienia. Komputer po instalacji przyjmie automatycznie ustawienia domyślne, niemniej Gracz ma możliwość wprowadzenia korekt w tych ustawieniach. Proponuję w tej kwestii rozwagę i racjonalna ocenę możliwości posiadanego sprzętu. Ustawienie zbyt wysokich wymagań spowoduje niechybnie "żabkowanie" obrazu i inne, mocno wątpliwe "atrakcje",co znacząco pogorszy komfort rozgrywki. Opcja trzecia dotyczy ustawień samej gry.

Gameplay Settings

Gameplay Settings (Ustawienia rozgrywki)

Ten ekran już znamy ...

Gameplay Settings jasno określają warunki samej gry.

Ekran ustawień gry oferuje szerokie możliwości wyznaczenia warunków rozgrywki.

Ustawienia rozgrywki dla "Asów" podwodnej wojny, czyli 100% realizmu. Tylko dla rekinów - żarłaczy!

Ustawienia gry (Gameplay Settings) jasno określają warunki rozgrywki punktując poziom jej realizmu. Jest to czynnik bardzo ważny z kilku powodów. Poniżej dokładne objaśnienie parametrów rozgrywki (szczególnie ważne dla posiadaczy gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" w wersji angielskiej)

Ustawienia parametrów gry.

W oknie widocznym obok napisu "Gameplay Settings" jest możliwość automatycznego ustawienia poziomu rozgrywki na pułapie racjonalnym do umiejętności aktualnie posiadanych przez Gracza, czyli Low (niski), Medium (średni), High (wysoki), Realistic (pełny realizm) i Custom (ustawienia indywidualne, zwyczajowe). Ostatnia opcja pozwala na dokonanie ustawień przebiegu rozgrywki zgodnie z własnymi preferencjami i umiejętnościami. Sugeruję, aby na pierwszym etapie poznawania tego symulatora wyznaczyć sobie poziom rozgrywki dość niski z kilkoma bardziej zaawansowanymi możliwościami (przykładowo: konieczność wymiany powietrza w czasie patrolu na pokładzie okrętu). Wybrany zbyt wysoki stopień realizmu przez początkującego Gracza spowoduje, że na własne życzenie znajdzie się On w środku piekła z niewielkimi szansami na przeżycie, a dodatkowo z uwagi na niskie umiejętności nie będzie w stanie samodzielnie przeprowadzić ataku torpedowego, sensownie zarządzać paliwem i torpedami, że nie wspomnę o rzeczach tak banalnych jak powyżej wspomniane wietrzenie okrętu z nagromadzonego w czasie pobytu w zanurzeniu CO2. Stosunkowo "przyjazne", czyli niskie parametry realizmu pozwolą bez zbędnych stresów poznać wszystkie możliwości oferowane przez omawiany symulator.

Ustawiany parametr symulacji w języku angielskim

Ustawiany parametr symulacji w języku polskim

Znaczenie i punkty realizmu procentowo

Limited Batteries

Limit pojemności akumulatorów (baterii)

Pojemność akumulatorów zasilających silniki elektryczne okrętu jest ograniczona, co skraca czas marszu w zanurzeniu i wymusza konieczność ładowania - 7 % realizmu.

Limited compressed air

Limit sprężonego powietrza

Wynurzenie okrętu następować będzie w wyniku wypychania wody z zbiorników balastowych sprężonym powietrzem. Zużycie przedwczesne posiadanych zapasów uniemożliwi wynurzenie - 2 % realizmu.

Limited O2

Limit zawartość O2

W czasie marszu okrętu w zanurzeniu członkowie załogi oddychając zużywają tlen zawarty w powietrzu. Malejąca ilość tlenu w powietrzu i zastępowanie go przez CO2 % wpływa na 6 % efektywność poczynań załogi, a brak może doprowadzić do śmierci. Usuwanie nagromadzonego CO2 następuje w wyniku wietrzenia okrętu w wynurzeniu - 8 % realizmu.

Limited fuel

Limit ilości paliwa w zbiornikach okrętu

Określona ilość paliwa w zbiornikach wymusza konieczność racjonalnego nim zarządzania. W okolicach zużycia połowy zapasów czas najwyższy pomyśleć o powrocie do macierzystej bazy. Inaczej trzeba będzie pchać okręt do portu z całą załogą. Żartowałem. - 8 % realizmu.

Realistic repair time

Realistyczny czas dokonywanych napraw i remontów

Czas dokonywanych remontów i napraw okrętu podwodnego będzie zbliżony do realnego i znacząco się wydłuży - koniec z kilkusekundowymi naprawami. - 8 % realizmu.

Manual targeting system

Ręczny system namierzania

Ręczny system namierzania celu z pełnym wykorzystaniem Kalkulatora Torpedowego (TDC) i samodzielnym opracowaniem rozwiązania ogniowego. - 15 % realizmu

No map contact update

Brak aktualizacji mapy

Nie będą wizualizowane na mapie kontakty wykryte przy użyciu hydrofonu, natomiast otrzymywać będziemy meldunki radiowe o kontakcie - 12 % realizmu.

Realistic sensors

Realistyczna praca detektorów

Efektywność radaru i hydrofonu zostaje dopasowana do wartości realnych, czyli ulega zmniejszeniu - 6 % realizmu.

Dud torpedoes

Niewypały torped

Zgodnie z prawdą historyczną torpedy stosowane przez amerykańskiej okręty podwodne w pierwszym okresie kampanii na Pacyfiku cechowała spora zawodność. Usterkowość stopniowo była eliminowana, lecz nie udało się wyeliminować jej do końca - 7 % realizmu.

Realistic reload