Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry „Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific” przeznaczony jest dla początkujących miłośników symulatorów łodzi podwodnych. Obejmuje opis przebiegu rozgrywki przewidziany dla pojedynczego gracza w trybie kampanii i misji pojedynczych.
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Silent Hunter IV: Wolves of the Pacific studia Ubisoft to kolejna część serii symulatorów morskich, zbierającej bardzo wysokie oceny, zarówno wśród graczy jak i krytyków. Tym razem wilki morskie, wielbiciele podwodnych polowań na opancerzoną zwierzynę, przenoszą się na Pacyfik.
Gra Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 102
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=646
Główne menu gry
Muzeum
Gameplay Settings
Klawiszologia stosowana
Interfejs gry
Sekcja II - Panel Rozkazów
Sekcja II - Panel Rozkazów - Command Room
Sekcja II - Panel Rozkazów - Navigation Map
Sekcja II - Panel Rozkazów - Periscope
Sekcja II - Panel Rozkazów - Bridge
Sekcja II - Panel Rozkazów - Deck Gun
Sekcja II - Panel Rozkazów - AA Gun
Sekcja II - Panel Rozkazów - Sonar
Sekcja II - Panel Rozkazów - Radar
Sekcja II - Panel Rozkazów - Sub Management (1)
Sekcja II - Panel Rozkazów - Sub Management (2)
Sekcja II - Panel Rozkazów - Camera
Sekcja III - Aktualny stan O.P.
Sekcja IV - Panel Szybkiego Sterowania
Sekcja V - Panel Sterowania Grą (PSG)
Akademia Broni Podwodnej
Navigation Training (1)
Navigation Training (2)
Artillery Training (1)
Artillery Training (2)
Torpedo Attack - Tryb swobodny w zanurzeniu
Torpedo Attack - Tryb swobodny w wynurzeniu
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (1)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (2)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (4)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (5)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (6)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (7)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1)
Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (2)
Conwoy attack (1)
Conwoy attack (2)
Tryb Kariery
Patrol
Misje historyczne
Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (1)
Przegląd dostępnych okrętów podwodnych (2)
Uzbrojenie i osprzęt okrętu podwodnego (1)
Uzbrojenie i osprzęt okrętu podwodnego (2)
Minęła północ i rozpoczął się Nowy Rok. 1942. Kapitan Stanley P. Moseley dowodzący okrętem podwodnym USS Pollack (oznaczonym kodem marynarki wojennej USA jako USS - 180) klasy Porpoise bacznie obserwował przez szkła peryskopu majaczące się w oddali wybrzeże japońskiej wyspy Honsiu. Nie było szampana, sztucznych ogni, fajerwerków i świątecznej atmosfery. Zaledwie trzy tygodnie minęły od zmasowanego ataku z powietrza "kitajców" na Pearl Harbour, w wyniku, którego ta największa na Pacyfiku amerykańska baza morska niemalże przestała istnieć i teraz przyszedł czas na rewizytę. Rachunek został otwarty i pora spłacić dług dodając sowity napiwek! - Pójdę pod Yokohamę i tam zapolujemy na "grubego zwierza" - pomyślał składając uchwyty peryskopu. - Kurs 73 stopnie, peryskop w dół, zanurzenie 180 stóp, maszyny cała naprzód!
Niniejszym mam zaszczyt zaprosić początkujących użytkowników symulatorów wojskowych i morskich, a w szczególności broni podwodnej do zapoznania się z poradnikiem do gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific". Zamiarem moim jest ukazanie w prostej formie prawdy oczywistej, iż symulatory tworzone są przez ludzi dla ludzi i nie ma w nich żadnej wiedzy tajemnej, a strach przed podjęciem bliższej z nimi znajomości oparty jest na irracjonalnych obawach. Poradnik obejmuje opis przebiegu rozgrywki przewidziany dla pojedynczego Gracza w trybie kampanii i misji pojedynczych dla wersji gry podstawowej z zaimplementowanym patchem wersji 1.2.
- Gotowi?
- Cumy rzuć! Odbijamy, wolno naprzód!
Po zainstalowaniu na dysku twardym komputera i wczytaniu gry na ekranie pojawia się główne menu gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific".
Zawartość menu jasno określa, z czym zetkniemy się po wskazaniu kolejnych opcji. Na początek wybierzemy się jednak do muzeum, gdyż jak powszechnie wiadomo Historia jest matką Wiedzy. Wskazując opcję Muzeum ujrzymy pytanie o bilecik wstępu. Oczywiście, że jesteśmy w posiadaniu biletu, więc śmiało wskazujemy odpowiedź twierdząca i już w filcowych kapciach szlifujemy muzealne posadzki oglądając multimedialne prezentacje okrętów wojennych, statków różnego przeznaczenia i samolotów, które uczestniczyły w wydarzeniach zawieruchy wojennej na obszarze Oceanu Spokojnego.
Obsługa funkcji muzeum jest prosta. Kursorem podążamy do samej góry ekranu monitora, gdzie wskazujemy mini - menu. Po jego rozwinięciu w części pierwszej wskazujemy kraj przynależności, lub pochodzenia jednostki pływającej. Wybór jest szeroki i zgodny ze stanem faktycznym, od USA poprzez Japonię po Australię i Nową Zelandię. Zakładka druga dotyczy typu identyfikowanego typu statku, lub okrętu. Zawiera pełny usystematyzowany katalog okrętów wojennych, od jednostek największych do najmniejszych - od pancerników po kutry torpedowe. W katalogu opisane zostały statki handlowe, oraz o przeznaczeniu cywilnym (między innymi chińskie dżonki) i samoloty wojskowe od bombowców poprzez myśliwce po samoloty torpedowe. Zakładka trzeci prezentuje indywidualnie wymienione w muzeum jednostki morskie i nie tylko. Kliknięcie w ikonę w prawym dolnym rogu ekranu otwiera dostęp do Podręcznika Rozpoznania /Identyfikacji (Recognition Manual). Podręcznik ten będzie bardzo przydatny przy przeprowadzaniu całkowicie samodzielnego ataku na wrogie jednostki. Korzystanie z niego polega na porównaniu sylwetki statku, lub okrętu wojennego, a w szczególności cech charakterystycznych - ilości wież artylerii pokładowej, ilości pokładów bojowych, ilości masztów, kształtu rufy i dzioba z wizerunkami zamieszczonymi na kartach podręcznika. Pomyłka polegająca na zatopieniu własnej jednostki, lub okrętu sojuszniczego będzie powodowała smutne reperkusje. Załamanie kariery wojskowej to najdrobniejsza przykrość, która może nas spotkać za niefrasobliwość. Tak, więc ... nauki nigdy za wiele. Do tego tematu powrócimy we właściwym czasie, a na razie dla ilustracji moich słów mały przykładzik poniżej.
Zwiedziliśmy Muzeum, więc pora ruszać dalej. Na ekranie Głównego Menu poniżej Muzeum widzimy zakładkę Opcji. Zajrzyjmy tam na chwilę. Opcje ustawień Dźwięku (Sound Settings) i Grafiki (Graphic Settings) nie wymagają szczególnego omówienia. Komputer po instalacji przyjmie automatycznie ustawienia domyślne, niemniej Gracz ma możliwość wprowadzenia korekt w tych ustawieniach. Proponuję w tej kwestii rozwagę i racjonalna ocenę możliwości posiadanego sprzętu. Ustawienie zbyt wysokich wymagań spowoduje niechybnie "żabkowanie" obrazu i inne, mocno wątpliwe "atrakcje",co znacząco pogorszy komfort rozgrywki. Opcja trzecia dotyczy ustawień samej gry.
Gameplay Settings jasno określają warunki samej gry.
Ustawienia rozgrywki dla "Asów" podwodnej wojny, czyli 100% realizmu. Tylko dla rekinów - żarłaczy!
Ustawienia gry (Gameplay Settings) jasno określają warunki rozgrywki punktując poziom jej realizmu. Jest to czynnik bardzo ważny z kilku powodów. Poniżej dokładne objaśnienie parametrów rozgrywki (szczególnie ważne dla posiadaczy gry "Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific" w wersji angielskiej)
W oknie widocznym obok napisu "Gameplay Settings" jest możliwość automatycznego ustawienia poziomu rozgrywki na pułapie racjonalnym do umiejętności aktualnie posiadanych przez Gracza, czyli Low (niski), Medium (średni), High (wysoki), Realistic (pełny realizm) i Custom (ustawienia indywidualne, zwyczajowe). Ostatnia opcja pozwala na dokonanie ustawień przebiegu rozgrywki zgodnie z własnymi preferencjami i umiejętnościami. Sugeruję, aby na pierwszym etapie poznawania tego symulatora wyznaczyć sobie poziom rozgrywki dość niski z kilkoma bardziej zaawansowanymi możliwościami (przykładowo: konieczność wymiany powietrza w czasie patrolu na pokładzie okrętu). Wybrany zbyt wysoki stopień realizmu przez początkującego Gracza spowoduje, że na własne życzenie znajdzie się On w środku piekła z niewielkimi szansami na przeżycie, a dodatkowo z uwagi na niskie umiejętności nie będzie w stanie samodzielnie przeprowadzić ataku torpedowego, sensownie zarządzać paliwem i torpedami, że nie wspomnę o rzeczach tak banalnych jak powyżej wspomniane wietrzenie okrętu z nagromadzonego w czasie pobytu w zanurzeniu CO2. Stosunkowo "przyjazne", czyli niskie parametry realizmu pozwolą bez zbędnych stresów poznać wszystkie możliwości oferowane przez omawiany symulator.
Ustawiany parametr symulacji w języku angielskim
Ustawiany parametr symulacji w języku polskim
Znaczenie i punkty realizmu procentowo
Limited Batteries
Limit pojemności akumulatorów (baterii)
Pojemność akumulatorów zasilających silniki elektryczne okrętu jest ograniczona, co skraca czas marszu w zanurzeniu i wymusza konieczność ładowania - 7 % realizmu.
Limited compressed air
Limit sprężonego powietrza
Wynurzenie okrętu następować będzie w wyniku wypychania wody z zbiorników balastowych sprężonym powietrzem. Zużycie przedwczesne posiadanych zapasów uniemożliwi wynurzenie - 2 % realizmu.
Limited O2
Limit zawartość O2
W czasie marszu okrętu w zanurzeniu członkowie załogi oddychając zużywają tlen zawarty w powietrzu. Malejąca ilość tlenu w powietrzu i zastępowanie go przez CO2 % wpływa na 6 % efektywność poczynań załogi, a brak może doprowadzić do śmierci. Usuwanie nagromadzonego CO2 następuje w wyniku wietrzenia okrętu w wynurzeniu - 8 % realizmu.
Limited fuel
Limit ilości paliwa w zbiornikach okrętu
Określona ilość paliwa w zbiornikach wymusza konieczność racjonalnego nim zarządzania. W okolicach zużycia połowy zapasów czas najwyższy pomyśleć o powrocie do macierzystej bazy. Inaczej trzeba będzie pchać okręt do portu z całą załogą. Żartowałem. - 8 % realizmu.
Realistic repair time
Realistyczny czas dokonywanych napraw i remontów
Czas dokonywanych remontów i napraw okrętu podwodnego będzie zbliżony do realnego i znacząco się wydłuży - koniec z kilkusekundowymi naprawami. - 8 % realizmu.
Manual targeting system
Ręczny system namierzania
Ręczny system namierzania celu z pełnym wykorzystaniem Kalkulatora Torpedowego (TDC) i samodzielnym opracowaniem rozwiązania ogniowego. - 15 % realizmu
No map contact update
Brak aktualizacji mapy
Nie będą wizualizowane na mapie kontakty wykryte przy użyciu hydrofonu, natomiast otrzymywać będziemy meldunki radiowe o kontakcie - 12 % realizmu.
Realistic sensors
Realistyczna praca detektorów
Efektywność radaru i hydrofonu zostaje dopasowana do wartości realnych, czyli ulega zmniejszeniu - 6 % realizmu.
Dud torpedoes
Niewypały torped
Zgodnie z prawdą historyczną torpedy stosowane przez amerykańskiej okręty podwodne w pierwszym okresie kampanii na Pacyfiku cechowała spora zawodność. Usterkowość stopniowo była eliminowana, lecz nie udało się wyeliminować jej do końca - 7 % realizmu.
Realistic reload