Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry - Łukasz "Gajos" Gajewski - ebook

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry ebook

Łukasz "Gajos" Gajewski

3,0

Opis

Poradnik do strategii „Sid Meier's Civilization IV: Colonization” powstał jako zestaw wskazówek. Porusza pięć zagadnień jak podstawy mechaniki gry, etapy eksploracji, rozbudowy kolonii, walki o niepodległość oraz zestawienia i luźniejsze porady.

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zestawienie nacji (Dodatki)
  • Miasta
  • Wojna o niepodległość
  • Obywatele i eksperci
  • Rozbudowa - Przemysł
  • Rozbudowa - Ojcowie Założyciele
  • Rozbudowa - Gospodarka
  • Eksploracja
  • Rozbudowa - Handel z Europą
  • Rozbudowa - Transport

Informacja o grze

Colonization jest samodzielnym dodatkiem do czwartej odsłony Civilization, utytułowanej wieloma nagrodami serii autorstwa jednego z najbardziej rozpoznawalnych ludzi w branży gier – Sida Meiera.

Gra Sid Meier's Civilization IV: Colonization, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 50

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (1 ocena)
0
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Sid Meier's Civilization IV:Colonizationporadnik do gry

autor: Łukasz "Gajos" Gajewski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=797

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Miasta

Obywatele i eksperci

Eksploracja

Rozbudowa - Gospodarka

Rozbudowa - Przemysł

Rozbudowa - Transport

Rozbudowa - Handel z Europą

Rozbudowa - Specjaliści

Rozbudowa - Dzwony wolności

Rozbudowa - Budowanie kolejnych miast

Rozbudowa - Dyplomacja

Rozbudowa - Wojsko

Rozbudowa - Ojcowie Założyciele

Wojna o niepodległość

Dodatki

Ojcowie (cz.1)

Ojcowie (cz.2)

Ojcowie (cz.3)

Zestawienie nacji

Wstęp

Rozgrywka w Colonization to wyścig z czasem. Nawet dysponując 300 turami gry, musimy być świadomi, że około 50 z nich trzeba poświęcić na wojnę o niepodległość. W związku z tym na budowę naszego państwa zostaje ich zaledwie 250. Nie jest to dużo. Z tego powodu każdy nasz ruch powinien być przemyślany, każde zmarnowane 10 tur może odebrać szansę na zwycięstwo. Podobnie więc jak w wielu innych rozbudowanych grach strategicznych musimy działać z rozmysłem, starannie planując nasze posunięcia i konsekwentnie realizując wyznaczone cele.

Ten poradnik powstał jako zestaw wskazówek - jak tego dokonać. Ponieważ wiele kwestii w nim poruszonych jest powiązanych z innymi, czasem pewne informacje będą się powtarzać. Powinno to jednak ułatwić korzystanie z niego w trakcie gry, bez nieustannego szukania fragmentu, gdzie dana informacja pojawiła się po raz pierwszy.

Dla wygody podzieliłem tekst na pięć części:

Podstawy mechaniki gry - tego jak działają miasta i skąd biorą się ich mieszkańcy.

Najwcześniejszy etap gry - eksploracja. W tym czasie wznosimy nasze pierwsze miasto, badamy otoczenie, nawiązujemy kontakty z tubylcami i prowadzimy wyścig po skarby, jakie kryje Nowy Świat.

Rozbudowa naszej koloni, uruchomienie wymiany handlowej z Europą i rozwój gospodarki. To najdłuższy i najważniejszy etap gry. Tylko tworząc silne i bogate państwo, zdołamy przetrwać ostatni etap rozgrywki

Finalna, być może najtrudniejsza część gry - ogłoszenie niepodległości i wojna z naszym (już byłym) monarchą, którego elitarne silnie uzbrojone wojska będziemy musieli pokonać.

Zestawienia i luźniejsze porady przydatne na każdym etapie rozgrywki.

Miasta

Miasta

Sercem naszego państwa są miasta. To one wytwarzają dobra, dzwony wolności, krzyże, w nich obywatele budują podwaliny pod naszą niepodległość.

Każde miasto umożliwia wykorzystywanie wszystkich znajdujących się w jego bezpośrednim otoczeniu terenów, które nie są zajęte przez inne miasto czy przez oddział wroga.

Osiem pól otaczających miasto to główne źródła surowców. Z tego względu lokalizacja miasta jest niezwykle ważna, decyduje o tym, jak dobrze będzie ono pełnić swoją rolę. Co prawda brakujące surowce można dostarczać do miast, ale każde z nich powinno być na tyle samowystarczalne w produkcji żywności, aby nawet po odcięciu szlaków handlowych (najczęściej w wyniku wojny) było w stanie funkcjonować.

Tu jedna uwaga techniczna - dla większej jasności, pisząc o surowcach, zawsze mam na myśli to, co nasi obywatele pozyskują z pól otaczających miasta - a więc zarówno żywność, jak i bawełnę, rudę, drewno czy futra. Natomiast wytwarzane przez miasta towary określam mianem dóbr - pod tą nazwą kryją się takie rzeczy jak rum, płaszcze czy broń. Znajdujące się na niektórych z pól dodatkowe, bonusowe surowce (ryby, kraby, parzenica itd.) to zasoby.

Surowce z pól otaczających miasto uzyskujemy, wyznaczając do pracy w danym miejscu jednego z naszych obywateli. Każde z pól może wytwarzać więcej niż jeden rodzaj surowca - to, jaki zbierzemy z danego pola, będzie się w trakcie gry wielokrotnie zmieniać.

Na tym przykładzie widać, że możemy wybierać między drewnem, skórami i rudą. W dowolnej chwili możemy zmienić, który rodzaj pozyskujemy w danej turze.

Ilość pozyskiwanego surowca zależy od czterech czynników:

Najważniejszy jest po prostu rodzaj pola - zupełnie inną ilość żywności pozyskamy z porośniętych lasem wzgórz niż z obfitujących w ryby przybrzeżnych wód. Oczywiste jest, że te pola, które zapewniają największą produkcję surowca, zawsze powinny być obsadzane przez naszych ludzi. Warto tu zwrócić uwagę na fakt, że ten sam rodzaj pola (np. równina) może dawać nieco inne surowce. Liczbę pozyskiwanych surowców z danego pola bardzo wyraźnie zwiększa również obecność dodatkowych zasobów. Są to np. bawełna, tytoń czy ryby. Takie pole jest szczególnie cenne i warto budować miasta w takich miejscach, aby korzystać z możliwie największej liczby takich pól.

Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest rodzaj obywatela pracującego na danym polu. Nasi mieszkańcy dzielą się na wiele specjalności. Część z nich dotyczy produkcji dóbr, ale część produkcji surowców. Gdy do pracy na właściwym rodzaju pola wyślemy specjalistę, uzyskamy znacznie większą ilość pozyskiwanych surowców.

Trzecim elementem układanki są ulepszenia, jakie wznosimy na danych polach. Ulepszenia budowane są przez Pionierów i tylko dzięki ich wykorzystaniu nasi specjaliści uzyskują w miastach maksymalną wydajność.