Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry - Kuba "Cutter" Kowalski - ebook

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry ebook

Kuba "Cutter" Kowalski

0,0

Opis

Poradnik do strategii turowej Sid Meier’s Civilization II opisuje wiele konkretnych problemów i zagadnień dotyczących rozgrywki, których zrozumienie ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej kampanii.

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zarządzanie państwem
  • Zwycięstwo
  • Ustroje
  • Zarządzanie miastami
  • Szczęście
  • Rozwój technologiczny
  • Jednostki
  • Początek rozgrywki
  • Handel
  • Dyplomacja

Informacja o grze

Sid Meier's Civilization II to druga odsłona popularnej serii strategii turowych, firmowanej nazwiskiem słynnego projektanta gier. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz przejmuje kontrolę nad jedną z cywilizacji, starając się dbać o jej rozwój gospodarczy, militarny i terytorialny na przestrzeni różnych epok historycznych. Staraniem deweloperów ze studia Firaxis Games do gry dołączony został funkcjonalny edytor, pozwalający na tworzenie własnych scenariuszy.

Gra Sid Meier's Civilization II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 1996 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 51

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Sid Meier's Civilization IIporadnik do gry

autor: Kuba "Cutter" Kowalski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=507

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Początek rozgrywki

Zarządzanie miastami

Jednostki

Rozwój technologiczny

Dyplomacja

Handel

Szczęście

Ustroje

Zarządzanie państwem

Cuda świata

Tereny

Zwycięstwo

Mody z Test of Time

Własne mody

Wstęp

Cywilizacja 2, jak każda część serii, jest grą niezwykle rozległą i opanowanie wszystkich jej tajników zajmuje naprawdę ogromną ilość czasu. Jednak dzięki temu poradnikowi, który powstał na podstawie moich wieloletnich doświadczeń w budowaniu wirtualnych imperiów, wygrana nie powinna już stanowić dla nikogo większego problemu.

Nie znaczy to oczywiście, że przedstawiona przeze mnie taktyka będzie "tą jedyną". Cywilizacja jest strategią naprawdę niesamowitą i gorąco zachęcam do samodzielnego grania, oraz wypróbowywania własnych strategii. Jak nie będzie skuteczna, to trudno - trzeba nie zniechęcać się i próbować dalej ;-).

Poradnik podzieliłem na podrozdziały, które niekoniecznie należy czytać w odpowiednim porządku. Po prostu gdy kogoś interesuje jedynie konkretne zagadnienie (na przykład cuda świata), to tylko część o tym traktująca ma dla niego wartość.

Jeszcze słowem wstępu moja rada dla osób dopiero zaczynających swoja przygodę z serią Sida Meiera: nie zaczynajcie od najprostszego poziomu trudności. Ułatwienia, które maja pomóc graczowi skutecznie niszczą radość z rozgrywki, a "doświadczenie" nabyte w ten sposób na niewiele się zda, gdy przyjdzie w końcu zmierzyć się z prawdziwym wyzwaniem.

W razie jakichkolwiek wątpliwości - czytajcie cywilopedię! To skarbnica wiedzy o grze, a kopiowanie licznych współczynników, które się tam znajdują, uznaję za stratę cennego miejsca. W końcu każdy może przecież sam sprawdzić ile ataku ma jakaś interesująca go jednostka. Oczywiście informacje w moim mniemaniu najważniejsze będę przytaczał, aby stanowiły pomoc w zrozumieniu realiów gry.

Pragnę zaznaczyć, że niniejszy poradnik tyczy się standardowej rozgrywki w Cywilizację. Dostępne w rozszerzeniu Próba Czasu mody, omówię jedynie krótko w podrozdziale.

Po tych krótkich, ale niewątpliwie niezbędnych wyjaśnieniach nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do lektury poradnika.

Kuba "Cutter" Kowalski

Początek rozgrywki

Początki naszego przyszłego imperium są nad wyraz skromne. Mamy wyłącznie jednego osadnika i należy jak najszybciej zbudować nim osadę. Nasze pierwsze miasto musi być jak najkorzystniej położone, tak aby było w stanie szybko wybudować kolejnego osadnika (miasto na co najmniej drugim poziomie i zebrane 40 tarcz).

Wystarczająco dobry teren, aby założyć miasto w pierwszej turze. Utrata cennego czasu podczas trwania początkowej fazy rozwoju może mieć później opłakane konsekwencje...

Dobrą taktyką jest produkcja wcześniej wojownika, który odkryłby dobry teren na kolejne miasta (opłaca się je budować zwłaszcza obok wielorybów). Proces kolonizacji jest w ten sposób spowolniony, lecz nasze miasta są lepiej rozmieszczone. Należy pamiętać, aby były oddalone od siebie o co najmniej 4 kratki! W przeciwnym wypadku granice gospodarcze tych miast będą na siebie zachodziły utrudniając ich rozwój. Produkcja we wszystkich nowo założonych ośrodkach powinna być ustawiona na osadników (lub tez okazyjnie wojowników - do eksploracji terenu). Gdy zbudujemy około 8-10 miast w początkowych można przestawić produkcję na budynki, lub cuda świata (na przykład Piramidy). Ogólnie należy zająć jak największy możliwy teren (przydałoby się posiadać około 20 miast traktowanych jako zalążek istnienia państwa), a gdy uda nam się to osiągnąć, kontynuujemy produkcję osadników, każąc im ulepszać teren wokół miast (ich ilość zależy od wielkości naszego państwa). W miastach zaczynamy budowę świątyń, aby uniknąć problemów ze szczęściem.

Tej wielkości państwo już powoli zaczyna posiadać pewien potencjał. Problem jest tylko jeden - aby za szybko nie skończył się teren do kolonizacji.

Ze wszystkimi państwami zawieramy sojusze - wojna w początkowej fazie gry znacznie opóźnia rozwój. Jeżeli mamy jakiś konkretny cel naukowy, możemy wymieniać się z innymi nacjami wiedzą.

Nauki, jakie wybierzemy na początku gry, zależą od naszych planów rozwoju. Cywilizacje, które chcą stosunkowo szybko rozpocząć podbój, powinny dążyć do odkrycia Obróbki Żelaza (wymagane:Kodeks wojownika, Obróbka brązu). Jeżeli naszym celem jest zbudowanie Wielkiej Biblioteki musimy jak najszybciej odkryć UmiejętnośćCzytania (wymagane:Alfabet, Pismo, Zbiórpraw). W przypadku, gdy znajdujemy się na wyspie, lub po prostu chcemy poznać otaczający nas świat przydałoby się móc budować Triremy, do czego wymagane są Alfabet i Kartografia. Osobiście na początku polecam odkrycie Mularstwa (potrzebne do Piramid), a następnie dążenie do WielkiejBiblioteki. Dobrą taktyka jest również jak najszybsza zmiana ustroju na Monarchię (wymagane:Alfabet, Zbiórpraw, Rytualnypogrzeb), lubRepublikę (wymagane:Alfabet, Zbiórpraw, Pismo, Umiejętnośćczytania).

Staramy