Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 79

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry „Sherlock Holmes: The Awakened” składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia tej stosunkowo wymagającej przygodówki. Bardzo dokładnie przedstawiono sposób rozwiązywania zagadek oraz wyróżniono ważne przedmioty.

Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Baker Street – Zniknięcie (Rozdział 1)
  • Baker Street – Zebrane dowody (1) (Rozdział 1)
  • The Thames – Magazyn 12 (1) (Rozdział 2)
  • Baker Street – Księgarnia (2) (Rozdział 1)
  • Baker Street – Księgarnia (1) (Rozdział 1)
  • Baker Street – Zebrane dowody (2) (Rozdział 1)
  • Switzerland – Laboratorium (1) (Rozdział 3)
  • The Thames – Pub (1) (Rozdział 2)
  • Scotland – FINAŁ (2) (Rozdział 5)
  • New Orleans – Francuska dzielnica (2) (Rozdział 4)

Informacja o grze

Sherlock Holmes: The Awakened studia Frogwares to pozycja z gatunku gier przygodowo-detektywistycznych. Tytuł ten zrealizowany jest w konwencji point & click, a akcja rozgrywa się w świecie zrobionym w całości w 3D.

Gra Sherlock Holmes: The Awakened, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Sherlock Holmes:Przebudzenieporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=598

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1

Baker Street - Księgarnia (1)

Baker Street - Księgarnia (2)

Baker Street - Zniknięcie

Baker Street - Zebrane dowody (1)

Baker Street - Zebrane dowody (2)

Rozdział 2

The Thames - Pub (1)

The Thames - Pub (2)

The Thames - Magazyn 12 (1)

The Thames - Magazyn 12 (2)

The Thames - Pod magazynem (1)

The Thames - Pod magazynem (2)

Baker Street - Metalowe pudełko

The Thames - Urząd celny

Rozdział 3

Switzerland - Instytut Black Edelweiss

Switzerland - Ucieczka

Switzerland - Laboratorium (1)

Switzerland - Laboratorium (2)

Switzerland - W przebraniu (1)

Switzerland - W przebraniu (2)

Switzerland - Zasłona dymna

Switzerland - Gabinet doktora Gygaxa (1)

Switzerland - Gabinet doktora Gygaxa (2)

Switzerland - Gabinet doktora Gygaxa (3)

Switzerland - Wolff

Switzerland - Ucieczka z instytutu

Rozdział 4

New Orleans - Dzielnica portowa

New Orleans - Pościg (1)

New Orleans - Pościg (2)

New Orleans - Francuska dzielnica (1)

New Orleans - Francuska dzielnica (2)

New Orleans - Francuska dzielnica (3)

New Orleans - Ukryte pomieszczenie (1)

New Orleans - Ukryte pomieszczenie (2)

New Orleans - Lucy

New Orleans - Zaginiony sygnet

New Orleans - Wizyta na bagnach

Rozdział 5

Baker Street - Tajemnicza księga

Scotland - Latarnia morska

Scotland - Jaskinie (1)

Scotland - Jaskinie (2)

Scotland - Skarb

Scotland - Wnętrze latarni

Scotland - Ashmat (1)

Scotland - Ashmat (2)

Scotland - FINAŁ (1)

Scotland - FINAŁ (2)

Wprowadzenie

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry "Sherlock Holmes: The Awakened". Poniższy tekst składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia tej stosunkowo wymagającej przygodówki. Jeśli miałeś do czynienia z poprzednim z tytułem z tej serii ("Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka"), nie powinno Cię to zbytnio dziwić. "The Awakened" cechuje się jednak stosunkowo dużą liczbą ważnych zmian. Wprowadzono między więcej rozbudowanych zagadek. Z racji tego, iż nie są one zbyt oczywiste, będę starał się bardzo dokładnie przedstawiać sposób ich rozwiązywania. Istotną rolę odegra również zbieranie potrzebnych do śledztwa przedmiotów. To bardzo istotna kwestia, tak więc obiekty te będę w specjalny sposób oznaczał (kolorem czerwonym). Ponadto będziesz musiał pamiętać o tym, iż niektórych przedmiotów nie zauważysz lub nie użyjesz, jeśli wcześniej nie wykonałeś wymaganych przez grę czynności. "The Awakened" jest niestety bardzo liniową przygodówką. Jeśli więc utknąłeś w jakimś miejscu, proponowałbym przeczytać opis całego rozdziału, a nie tylko konkretnej lokacji. Pozwoli ci to uniknąć dłuższych przestojów. Korzystając z okazji warto też wspomnieć, iż w niektórych sytuacjach trzeba będzie wpisać jakieś słowo z klawiatury. Wielu z Was takie coś może początkowo zaskoczyć. Radziłbym więc dokładnie czytać moje wskazówki, tak aby móc z danym problemem sprawnie sobie poradzić. Przebieg gry tym razem obserwowany jest z perspektywy pierwszej osoby (podobnie jak w "Call of Cthulhu"), ale paradoksalnie pomaga to w przeszukiwaniu pomieszczeń, tym bardziej, iż gra oznaczy obiekty (po zbliżeniu się), z którymi będzie można wejść w jakąś interakcję.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak tylko życzyć udanej zabawy oraz pożytku z mojego poradnika.

Jacek "Stranger" Hałas

Rozdział 1

Baker Street - Księgarnia (1)

[Rozdział 1] Baker Street - Księgarnia

Na początek będziesz musiał obejrzeć ładnie zrealizowane wprowadzenie (screeny 1 - 4), którego w żaden sposób nie będziesz mógł jednak pominąć. Myślę jednak, że Cię to nie zdenerwuje, gdyż jest to przecież przygodówka, a nie nastawiona na widowiskowy przebieg akcji zręcznościówka.

Sam filmik przedstawi ci kilka rzeczy. W pierwszej kolejności będziesz miał okazję przyjrzeć się koszmarom nocnym Watsona. Właściwa akcja będzie jednak rozgrywała się dwa lata wcześniej - 6 września 1894 roku. Będziesz miał okazję do tego żeby przyjrzeć się okolicy, a następnie wysłuchasz ciekawego dialogu pomiędzy Watsonem, a Sherlockiem. Dowiesz się, iż Watson zamierza spotkać się z kapitanem Stenwickiem. Ponadto poleci on sterowanej przez Ciebie postaci udanie się do pobliskiej księgarni.

Zanim cokolwiek zrobisz, radziłbym spędzić co najmniej kilka minut na zapoznaniu się ze sterowaniem główną postacią. Będziesz też mógł zajrzeć do inwentarza (#1). W tym celu musisz wcisnąć klawisz I. Zwróć jednocześnie uwagę na znajdujące się u dołu ekranu zakładki. Jeśli chcesz przypomnieć sobie odbyte już rozmowy, skorzystaj z zakładki Dialogues. Warto także spojrzeć na mapę (Map; #2), na której będą zaznaczane odwiedzone już lokacje. Zabawę rozpoczynamy oczywiście w mieszkaniu Sherlocka (221b Baker Street).

Obróć się w prawo i podejdź do przodu. Powinieneś tu odnaleźć zapałki (Box of matches), które wypadałoby oczywiście podnieść (#1). Teraz możesz udać się do lewych drzwi (#2). Będziesz je musiał otworzyć. Zejdź po schodach na dół i wyjdź z budynku.

Nowa lokacja na mapie: 221b Baker Street

Ruszaj prosto. Podejdź do stojącego tu chłopca (zajmuje się on sprzedażą gazet) i spróbuj z nim porozmawiać (#1). Dowiesz się jedynie kilka rzeczy na temat pewnej szwedzkiej księżniczki. Po zakończeniu rozmowy radziłbym otworzyć okno inwentarza, a następnie przejść do zakładki Documents. Będziesz mógł przyjrzeć się zakupionejgazecie (6th September 1894, "The Strand" Newspaper; #2). Skorzystaj ze strzałek, tak aby przejrzeć pozostałe strony (w szczególności drugą).

Baker Street - Księgarnia (2)

Obróć się w lewo i ruszaj przed siebie. Po drodze powinieneś wpaść na policjanta (#1). Spróbuj z nim porozmawiać, a dowiesz się w jaki sposób można dotrzeć do księgarni. Skręć więc w prawo (pozostałych alejek nie musisz badać). Kawałek dalej Sherlock spotka kwiaciarkę (#2) i automatycznie ją pozdrowi.

Obróć się w lewo. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, skieruj się do księgarni (#1). Gdy tylko wejdziesz do środka, przyjrzyj się znajdującej się po lewej stronie drabinie (#2). Zwróć uwagę na ikonę oka. Podejdź teraz do mężczyzny, tak aby wysłuchać krótkiej rozmowy. Dowiesz się, iż przygotował on dla Ciebie dwie interesujące książki.

Nowa lokacja na mapie: Barnes' Bookshop

Obróć się w prawo i przyjrzyj się roślince (#1). Uaktywni to nową scenę z rozmowy. Tym razem Sherlock przedstawi swoją (swoją drogą - zabawną) teorię na temat poczynań sklepikarza oraz jego starań odnośnie zwrócenia na siebie uwagi panny Flemming. Obie książki (Desperate pirates i Detailed Engravings and Anatomical Data of Underwater Fauna. Volume II) odnajdziesz po lewej stronie (#2). Musisz je oczywiście podnieść. Wypadałoby je też przejrzeć (szczególnie książkę o rybach - będzie to niezbędne w dalszej części zabawy), przechodząc na odpowiednią zakładkę w oknie inwentarza.

Możesz już wyjść z księgarni. Zacznij wracać się w stronę miejsca, w którym rozpoczynałeś grę. Po drodze Sherlock wpadnie jednak na Watsona (#1), który będzie miał coś ważnego do przekazania. Spróbuj do niego podejść i wysłuchaj rozmowy. Holmes poprosi sterowaną przez Ciebie postać. Będziesz musiał porozmawiać z Stenwickiem, który ma coś ważnego do przekazania. Obróć się w prawo i wejdź na teren jego posiadłości (#2).

Nowa lokacja na mapie: M. Stenwick's Residence

W pierwszej kolejności porozmawiaj ze Stenwickiem (mężczyzna w kapeluszu; #1). Okazuje się, iż zniknął jeden z jego służących (Baowpa). Od Stenwicka dowiesz się też między innymi tego, iż nie była to kradzież a także, że jego sługa nie potrafi rozmawiać w języku angielskim. Teraz musisz porozmawiać z policjantem (#2). Od niego dowiesz się, iż nie jest to jedyne zniknięcie. Sherlock poprosi policjanta o dostarczenie dokumentów z podobnych spraw. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby już teraz przystąpić do własnego śledztwa. :-)