Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2004

Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 50

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do klasycznej gry przygodowej Adventures of Sherlock Holmes: The Silver Earring, zawierający szczegółowy opis przejścia poprzedzony radami dotyczącymi sposobu prowadzenia rozgrywki.

Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Sherringford Hall (4) (Dzień 1)
  • Baker Street (2) (Dzień 1)
  • Sherringford Hall (5) (Dzień 1)
  • Sherringford Hall (1) (Dzień 1)
  • Sherringford Hall (3) (Dzień 1)
  • Sherringford Hall (2) (Dzień 1)
  • Baker Street (Dzień 2)
  • Sherringford Hall (6) (Dzień 1)
  • Baker Street (1) (Dzień 1)
  • Sherringford Hall (Dzień 2)

Informacja o grze

Przygodówka o losach tytułowego detektywa Sherlocka Holmesa. Bohater udaje się na przyjęcie w Sherringford Hall, w którym dochodzi do tajemniczego zabójstwa. Holmes rozpoczyna śledztwo w towarzystwie nieodłącznego doktora Watsona. Produkcja jest klasycznym reprezentantem gatunku. Podczas zabawy rozmawiamy ze świadkami, szukamy dowodów i rozwiązujemy łamigłówki.

Gra Adventures of Sherlock Holmes: The Silver Earring, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Opinie o ebooku Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Sherlock Holmesi tajemnica srebrnego kolczykaporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=314

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Dzień 1

Sherringford Hall (1)

Sherringford Hall (2)

Sherringford Hall (3)

Sherringford Hall (4)

Sherringford Hall (5)

Sherringford Hall (6)

Baker Street (1)

Baker Street (2)

Dzień 2

Baker Street

Sherringford Hall

Flatham's Station (1)

Flatham's Station (2)

Flatham's Station (3)

Flatham's Station (4)

Dzień 3

Baker Street

Flatham's Station

Baker Street

Sherringford Hall

Bromsby Cementworks

Baker Street

Bromsby Cementworks (1)

Bromsby Cementworks (2)

Bromsby Cementworks (3)

Baker Street

Dzień 4

Baker Street

Hunter's House

Baker Street

Richmond's Abbey (1)

Richmond's Abbey (2)

Sherringford Hall

Baker Street

Dzień 5

Baker Street

Aston Theater (1)

Aston Theater (2)

Baker Street

Wstęp

Tradycyjnie zacznę od kilku rad, dzięki którym rozgrywka przebiegała będzie w mniej problemowy i stresujący sposób. :-)

1) Jeśli czujesz się na siłach, zdecydowanie polecam kończyć grę na własną rękę, a z przygotowanej solucji korzystać w wyjątkowych sytuacjach. Jeśli natomiast planujesz przez cały czas do niej zaglądać, radziłbym całość wydrukować, albowiem w trakcie zabawy często należy zwracać uwagę na szczegóły, które zawarłem na screenach lub bezpośrednio w tekście.

2) Pamiętaj o tym, aby badać wszystkie interaktywne obiekty. Miłośnicy przygodówek powinni być już do tego przyzwyczajeni. :-)

3) Często zaglądaj do inwentarza, aby przejrzeć posiadane przedmioty. Zauważ, że niektóre z nich mogą wejść w dalsze "interakcje". Przykładowo, do plecaka można zajrzeć, bardziej skomplikowane urządzenie daje się rozebrać, a notatkę można przeczytać.

4) Nie mniej istotną rolę odgrywa dziennik Sherlocka Holmesa, w którym zapisywane są wszystkie odbyte rozmowy czy teksty dokumentów. Znajdziesz tu także podręczną mapę.

5) Koniecznie rozmawiaj z napotykanymi osobami i to na wszystkie możliwe tematy. Zadane już pytania są przyciemniane, ale jeśli chcesz, możesz powtórzyć tę część rozmowy.

6) W trzech miejscach będziesz musieć wykazać się zręcznością i/lub sprytem. Miejsca te dokładnie opisałem w solucji, aczkolwiek jeśli nie masz na co dzień kontaktu z dynamicznymi grami akcji możesz mieć trochę problemów z ich zaliczeniem.

Dzień 1

Sherringford Hall (1)

Dzień pierwszy (14.10.1897)

Sherringford Hall

[01]

[02]

01 - Obejrzyj filmik wprowadzający. Sherlock Holmes wraz z doktorem Watsonem otrzymują zaproszenie od Lorda Cavendisha-Smitha. Melvyn Bromsby wydaje przyjęcie dla swojej córki, na którym główni bohaterowie zamierzają się stawić.

02 - Po dotarciu na miejsce wysłuchaj komentarzy Sherlocka. Po chwili w pomieszczeniu zjawi się Melvyn Bromsby, którego przemówienie zostanie jednak drastycznie przerwane. Mężczyzna zostaje zamordowany. Od tej pory to Ty przejmujesz kontrolę nad tytułowym Sherlockiem...

[03]

[04]

03 - Dobrze jest zacząć od przejrzenia posiadanych w inwentarzu przedmiotów. Pamiętaj o tym, że nie musisz się śpieszyć. :-) Posiadasz przy sobie trzy przedmioty: szkło powiększające (Magnifying Glass), metr krawiecki (Tape Measure) oraz probówkę (Test tube).

04 - Otwórz podręczny dziennik (ikona w lewym dolnym rogu ekranu) i przeczytaj znajdujące się w nim dokumenty (trzecia zakładka). Są to: list otrzymany od Lorda Cavendisha-Smitha oraz program urodzin córki zamordowanego mężczyzny.

[05]

[06]

05 - Zabierz leżącą na ziemi kartkę (na prawo od miejsca, w którym stoi Holmes). Skieruj się do inwentarza (prawy przycisk myszy) i dodaj ją do dziennika. Aby to zrobić, najedź na widoczny na screenie niebieski napis Read. Holmes już teraz zauważy, że oba dokumenty zostały napisane różnym charakterem pisma - pierwszy spokojnym a drugi nerwowym.

06 - Wejdź po raz drugi do dziennika i dokładnie przeczytaj nowo zdobyty dokument. Są to notatki Bromsby'ego, które przygotował sobie na potrzeby swojego przemówienia. Zwróć szczególną uwagę na niebieskie zdanie - Don't forget the Villager and the serpent.

[07]

[08]

07 - Porozmawiaj z mężczyzną, który bada ciało zabitego Bromsby'ego. Pamiętaj o tym, aby każdą z postaci wypytywać o wszystko, tylko wtedy masz pewność, że śledztwo pójdzie po Twojej myśli.

08 - Następnie porozmawiaj z mężczyzną stojącym po prawej (to Grant Sweetney). Śmierć Bromsby'ego najwyraźniej go nie przeraziła. :-) Dowiesz się natomiast, że zwrócił uwagę na panią Bromsby, która uciekła z pomieszczenia tuż po dokonaniu morderstwa.

Sherringford Hall (2)

[09]

[10]

09 - Skieruj się na lewo od miejsca, w którym zacząłeś zabawę. Pomiędzy widocznymi na screenie kolumnami spotkasz kolejną postać. To major Lockhart, porozmawiaj z nim.

10 - Skieruj się dalej. Zatrzymaj się jednak w momencie, w którym kamera zmieni swoje położenie. Zauważ, że do krzesła przyczepiony jest kawałek białego ubrania. Koniecznie musisz go zabrać.

[11]

[12]

11 - Zanim