Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry - Patrick "Yxu" Homa - ebook

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry ebook

Patrick "Yxu" Homa

0,0

Opis

Poradnik do gry Shadowrun: Hong Kong to bogaty zbiór wiedzy dla graczy, którzy mają styczność z produkcją po raz pierwszy, jak i również dla osób dla których jest ona kontynuacją poprzednich części gry. Poza podstawowymi informacjami o tworzeniu postaci, masą wskazówek i uniwersalnych porad oraz odpowiedzi na kluczowe pytania (Co to jest Smartlink? Do czego służy Cyberware?). Znajdziesz także opis takich czynności jak hackowanie terminali, by dostać się do Matrixa, czy zestawienie kodów i haseł, które często pojawiają się jako zabezpieczenie tajnych przejść i skarbów. Najważniejszą jednak część poradnika stanowi opis fabuły, zawierający solucję ukończenia każdej z dostępnych misji oraz zadań opcjonalnych, a także ciekawostki o ukrytych przedmiotach. Poradnik nie skupia się jedynie na tym, jak ukończyć dane zadanie, lecz również na różnych możliwościach rozwiązania problemu, jak i konsekwencjach, które mogą w związku z tym następować. Do każdego etapu przygotowana została mapa z zaznaczeniem najważniejszych miejsc, skrytek i tajnych przejść. Zwieńczenie stanowi opis możliwych zakończeń historii przedstawionej w grze.

Shadowrun: Hong Kong to kolejna seria popularnej gry RPG przedstawionej w rzucie izometrycznym, z turowym systemem walki. Świat magii i technologii przeplata się w klimacie steam-punk, co daje graczowi duże możliwości budowy i rozwoju postaci, jak i jego drużyny. Bogaty system dialogowy pozwala na zagłębienie się w fabułę gry oraz na podejmowanie decyzji korzystnych dla bohatera lub świata przedstawionego.

Poradnik do gry Shadowrun: Hong Kong to bogato ilustrowana solucja. Co więcej, opracowanie zawiera informacje dotyczące tworzenia postaci, porady ogólne i odpowiedzi na kluczowe pytania. Opisano w nim hackowanie, walkę, zadania opcjonalne i osiągnięcia.

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Porady ogólne (Porady i wskazówki)
  • Schematy budowy i archetypy (Tworzenie postaci)
  • Na co zwracać uwagę przy tworzeniu i rozwijaniu bohatera (Tworzenie postaci)
  • Atrybuty i umiejętności (Tworzenie postaci)
  • Walka (Porady i wskazówki)
  • Hasła i kody dostępu
  • Handlarze (Porady i wskazówki)
  • Co to jest Cyberware? (Często zadawane pytania)
  • Czy w grze można się skradać? (Często zadawane pytania)
  • Hackowanie (Matrix)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 108

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Shadowrun:Hong Kongporadnik do gry

autor: Patrick "Yxu" Homa

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-255-7

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1641

[email protected]

Spis treści

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Informacje wstępne

Sterowanie

Porady i wskazówki

Porady ogólne

Walka

Handlarze

Hasła i kody dostępu

Tworzenie postaci

Schematy budowy i archetypy

Atrybuty i umiejętności

Na co zwracać uwagę przy tworzeniu i rozwijaniu bohatera

Hackowanie (Matrix)

Kody do gry (Cheats)

ZADANIA TOWARZYSZY

Kai Tak M13

DeckCon 2056 - zadanie towarzyszy

Tolo Harbour M14

Retribution - zadanie towarzyszy

Hung Hom Bay M15

The Sinking Ship - zadanie towarzyszy

Zadania poboczne

Często zadawane pytania

Co to jest Cyberware?

Czym jest Smartlink, Datajack, Cyberdeck?

Czy w grze można się skradać?

Czy mogę dodać własny portret postaci?

Przygotowanie do zadań

Docks M1

Hard Landing - zadanie główne

Sinless - zadanie główne

Walled City M2

City of Darkness - zadanie główne

Zadania poboczne i ciekawostki w Walled City

Heoi M3 - Kryjówka

Emperor's Museum M4

The Dig - Zadanie główne

Ukradnij wartościowe obiekty - zadanie poboczne

Repulse Bay M5

Exit, Stage Left - zadanie główne

Dostań się na imprezę Neville'a - zadanie poboczne

Whampoa Garden M6

Outsider - zadanie główne

Wuxing Skytower M7

Bad Qi - zadanie główne

Zadania poboczne i ciekawostki w Wuxing Skytower

Shangri-La M8

Uninvited Guests - zadanie główne

MV Nalchi M9

Whistleblower - zadanie główne

Ares Asia Holdings M10

Misdirection - zadanie główne

Zadania opcjonalne - Ares Asia Holdings

Shek Kip Mei

The Extraction / Revelations - zadanie główne

Prosperity Tower M11

Prosperity Tower - zadanie główne

Asist - zadanie główne

Kowloon Walled City M12

City of Death - zadanie główne

The Fortune Engine - zadanie główne

Zakończenia

Osiągnięcia (Achievementy)

Shadowrun - Hong Kong - wymagania sprzętowe

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Poradnik do gry Shadowrun: Hong Kong to bogaty zbiór wiedzy dla graczy, którzy mają styczność z produkcją po raz pierwszy, jak i również dla osób dla których jest ona kontynuacją poprzednich części gry. Poza podstawowymi informacjami o tworzeniu postaci, masą wskazówek i uniwersalnych porad oraz odpowiedzi na kluczowe pytania (Co to jest Smartlink? Do czego służy Cyberware?). Znajdziesz także opis takich czynności jak hackowanie terminali, by dostać się do Matrixa, czy zestawienie kodów i haseł, które często pojawiają się jako zabezpieczenie tajnych przejść i skarbów. Najważniejszą jednak część poradnika stanowi opis fabuły, zawierający solucję ukończenia każdej z dostępnych misji oraz zadań opcjonalnych, a także ciekawostki o ukrytych przedmiotach. Poradnik nie skupia się jedynie na tym, jak ukończyć dane zadanie, lecz również na różnych możliwościach rozwiązania problemu, jak i konsekwencjach, które mogą w związku z tym następować. Do każdego etapu przygotowana została mapa z zaznaczeniem najważniejszych miejsc, skrytek i tajnych przejść. Zwieńczenie stanowi opis możliwych zakończeń historii przedstawionej w grze.

Shadowrun: Hong Kong to kolejna seria popularnej gry RPG przedstawionej w rzucie izometrycznym, z turowym systemem walki. Świat magii i technologii przeplata się w klimacie steam-punk, co daje graczowi duże możliwości budowy i rozwoju postaci, jak i jego drużyny. Bogaty system dialogowy pozwala na zagłębienie się w fabułę gry oraz na podejmowanie decyzji korzystnych dla bohatera lub świata przedstawionego.

Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)

Informacje wstępne

Dialogi to podstawa podejścia do gry - agresywne lub dyplomatyczne

Poradnik zawiera dokładny opis przejścia gry oraz możliwe drogi rozwiązania problemów i wychodzenia cało z nieoczekiwanych sytuacji. Aby lepiej podkreślić wagę pewnych aspektów i ułatwić wyszukiwanie informacji zastosowane zostały oznaczenia kolorystyczne:

czerwony - postacie niezależne i bohaterowie,

pomarańczowy - nagrody za zadania główne i poboczne,

zielony - ważne i przydatne przedmioty,

niebieski - nazwy miejsc i całych lokacji.

pogrubiona czcionka - opis celów misji oraz ważne informacje dotyczące zadania (np. hasła).

W każdym opisie lokacji wraz z mapą opisane zostały cele zadań oraz interesujące miejsca. Poniżej opisu zadania głównego znajdziesz szczegóły dotyczące zadań pobocznych, jeśli takowe znajdują się w lokacji i mają dłuższy przebieg, zadania poboczne jednowątkowe (np. znajdź klucz, który leży nieopodal) zostały wplecione w opis głównego wątku.

Pod opisem każdego zadania znajdują się cele zadania (cel początkowy, kolejne kroki opisane zostały w tekście pogrubioną czcionką), poziom trudności (łatwy, średni, trudny) oraz przydatne umiejętności - ma to wpływ na rozwiązanie zadań na większą ilość sposobów, odnajdywanie dodatkowych wartościowych przedmiotów i optymalny rozkład punktów Karmy oraz dobór członków drużyny. Nie wypisano wszystkich występujących w zadaniu umiejętności, lecz te, które mogą mieć dość znaczący wpływ na przebieg wydarzeń/wybór drogi rozwiązania.

Gra dostępna jest jedynie w języku angielskim, dlatego wiele nazw zostało spolszczonych (np. przetłumaczalne atrybuty, jak siła, charyzma), lecz nie wszystkie, ze względu na możliwość problemów z odbiorem przez czytelnika (np. umiejętność Decking). Przetłumaczone zostały również cele zadań, aby były jasne dla osób gorzej radzących sobie z językiem angielskim.

Sterowanie

W Shadowrun: Hong Kong można grać przy użyciu jedynie myszki. Jednak sporo skrótów klawiaturowych i pojedynczych przycisków pozwoli zwiększyć tempo rozgrywki i dla niektórych - ułatwić ją.

Ruch / Atak / Interakcja

Poruszanie kamerą

Przybliżenie/oddalenie kamery

Poruszanie kamerą

Przeładowanie broni

Przełączaj się pomiędzy odległością kamery

Otwórz księgę z zaklęciami (walka)

Otwórz ekwipunek (walka)

Aktywuj totem (umiejętność, walka)

Przełączanie między członkami drużyny (walka)

Wyświetlenie opisu obiektów w świecie

Szybki zapis

Szybki odczyt

Otwórz PDA

Otwórz PDA na zakładce Character

Otwórz PDA na zakładce Gear

Wybieraj opcje dialogowe / Przełączaj się brońmi (walka)

Zakończ turę podczas walki

Konsola debugowania

Porady i wskazówki

Porady ogólne

Po każdym zadaniu otrzymasz kilka punktów Karmy dostępnych do rozdzielenia od razu

Tworzenie postaci: warto ostatni punkt Karmy przydzielić do pewnej specjalizacji broni, jeśli tego nie uczyniłeś. Zapewni ci to lepszy start, gdyż nawet przy jednym punkcie specjalizacji otrzymasz broń danego typu do swojego ekwipunku, a nie rozpoczniesz z gołymi pięściami.

Punkty Karmy. To punkty, które możesz przeznaczyć na rozwój swojej postaci. Inaczej niż w wielu grach RPG, w tym przypadku jest jeden rodzaj punktów, który rozdysponowujesz pomiędzy atrybuty i umiejętności swoich postaci. Gra nie zawiera również czynnika takiego jak "punkty doświadczenia". Punkty Karmy zdobywasz w postępach fabuły lub przy wykonywaniu drobnych zadań nie mających wpisów ("dobre uczynki").

Znajdywanie ukrytych obiektów. Wystarczy, że podczas zwiedzania na odkrytym obszarze zatrzymasz kamerę na chwilę w danym miejscu - znaczniki obiektów do zebrania oraz interakcji widoczne są nawet z daleka.

Wykonywanie zadań opcjonalnych jest często korzystne - sprawdzaj w poradniku, jakie nagrody możesz otrzymać za wykonywanie poszczególnych zadań. Najczęściej są to punkty Karmy, czasem dodatkowy obiekt do wyposażenia. W innych przypadkach premia do ostatecznej wypłaty za zadanie, a nierzadko po prostu ułatwienie wykonania kolejnych etapów zadania.

Nie wymieniaj ekwipunku zbyt często. Kosztuje on bardzo dużo, a wraz z postępami fabuły będziesz mieć dostępność do lepszego wyposażenia o nieznacznie większym koszcie. Jeśli także zależy ci na jakiejś konkretnej np. broni, a brakuje ci obecnie funduszy - sprawdź w poradniku, czy są jakieś zadania do wykonania, które nie wymagają wiele starć.

Walka

Ekran walki

Nie musisz zawsze podejmować się walki. Jeśli masz mało zdrowia lub widzisz, że możesz mieć trudności z pokonaniem przeciwników - jeśli oni cię nie zaatakują, nie koniecznie warto jest rzucać się w wir walki. Jedyną nagrodą jaką możesz uzyskać za niekonieczną walkę (poza zadaniem) to ukryty obiekt (jeśli faktycznie taki się gdzieś w pobliżu znajduje). Gra nie uwzględnia systemu punktów doświadczenia, które otrzymywałbyś za walkę, nie możesz również przeszukiwać ciał pokonanych wrogów.

Ty jak i twoi towarzysze możecie nosić więcej niż jedną broń. Warto posiadać dodatkową broń o zastosowaniu specjalnym, czy to do walki wręcz, czy chociażby atakujący obszarowo granatnik.

Amunicja - zauważysz zapewne, że bronie palne wykorzystują amunicję. Nie musisz jej jednak uzupełniać w żaden sposób. Jest to jedynie wyznacznik broni - jeśli skończy się amunicja, musisz stracić jeden punkt akcji na jej przeładowanie, co czasem może następować często (np. granatnik - dostępne dwa strzały, po których należy przeładować broń).

W pierwszej kolejności eliminuj przeciwników stanowiących największe zagrożenie, a niekoniecznie najłatwiejszy cel. Tutaj przede wszystkim mowa o przeciwnikach ze strzelbami oraz granatami, które potrafią zadawać obrażenia wielu celom jednocześnie. Dowódcę grupy często warto zostawić na koniec - mają najwięcej punktów zdrowia i nierzadko apteczkę lub umiejętność samoleczenia.

Jeśli szansa trafienia w przeciwnika wynosi poniżej 65% podejdź bliżej. Nie warto tracić amunicji i tury na niecelne strzały. Zawsze możesz podejść bliżej lub zmienić kąt ostrzału.

Nie pozwól się okrążyć. W grze uwzględniono czynnik flankowania, czyli ataku przeciwnika z kilku stron (najlepiej przód-tył). Nie możesz umożliwić przeciwnikowi zmiany pozycji tak, aby cię oflankował. Dobrze jest dlatego rozstawiać towarzyszy w dość dużych odległościach, niedaleko od granic danego obszaru.

Nie pozwól jednostkom walczącym wręcz atakować jednostek dystansowych. Jeśli widzisz, że któryś z przeciwników podbiega do twoich jednostek dystansowych, niech idzie jako pierwszy do eliminacji. W starciu 1 na 1 jednostka dystansowa nie ma prawie żadnych szans z odpornymi i o wysokim współczynniku ataku jednostkami walki wręcz.

Pamiętaj o dobrym rozstawieniu członków drużyny. Nie żałuj poświęcić jednej tury, czy dwóch na dobre ustawienie towarzyszy. Kluczem jest zachowanie odległości między sobą (by zabezpieczyć się przed atakami obszarowymi, jak granaty/strzelba), lecz nie w jednej linii - jeśli przeciwnik nadejdzie z boku może szybko was wykończyć. Jednocześnie w miarę możliwości używaj wszelkich osłon (filary, skrzynie).

Jeśli jakiś wrogi mag przyzwie istotę - wyeliminuj go w pierwszej kolejności. Dlaczego? Ponieważ jeśli mag zginie, wszystkie istoty, które przyzwał zginą razem z nim. Uważaj, gdyż dotyczy to także członków twojej drużyny. Tyczy się to również postaci kontrolujących drony.

Śmierć. W grze nie przewidziano jako-takiej śmierci dla twoich towarzyszy. Jeśli twój towarzysz zostanie śmiertelnie ranny możesz go ocucić używając tzw. "trauma-kit". Jeśli się to nie powiedzie, to do czasu opuszczenia lokacji (do końca zadania) będziesz musiał radzić sobie bez niego, lecz trafia on później na "intensywną terapię" i będziesz mógł go wykorzystać w następnej misji. Warto jednak, aby zawsze posiadać przynajmniej jeden trauma-kit w przypadku sytuacji krytycznej.

Jeśli widzisz, że rozmowa