Shade: Gniew Aniołów - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Shade: Gniew Aniołów - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do gry Shade: Wrath of Angels to przede wszystkim dokładny opis przejścia wszystkich poziomów, poprzedzony informacjami o samouczku dostępnym w grze, oraz rzeczach, których w przewodniku nie było, a wystąpią w grze później.

Shade: Gniew Aniołów - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 08 – Ruiny zamku II cz.2
  • 08 – Ruiny zamku II cz.3
  • 03 - Kościół
  • Tutorial B cz.1
  • 08 – Ruiny zamku II cz.1
  • 10 – Nekropolis cz.2
  • 15 – Świątynia Seta I cz.1
  • 04 - Podziemia
  • Tutorial B cz.2
  • 07 – Ruiny zamku I cz.1

Informacja o grze

Shade: Wrath of Angels to utrzymana w konwencji horroru gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby autorstwa studia Black Element Software. Gracze wysłani zostają do małego miasteczka w Europie, gdzie zaczynają dziać się nadnaturalne zjawiska. Ich zadaniem jest rozwikłać starożytną zagadkę, jaka kryje miejscowość oraz jej okolice.

Gra Shade: Wrath of Angels, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 92

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Shade:Gniew Aniołówporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=313

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Tutorial A

Tutorial B cz.1

Tutorial B cz.2

01 - Stacja kolejowa

02 - Hotel

03 - Kościół

04 - Podziemia

05 - Opuszczone miasto I cz.1

05 - Opuszczone miasto I cz.2

06 - Opuszczone Miasto II cz.1

06 - Opuszczone Miasto II cz.2

07 - Ruiny zamku I cz.1

07 - Ruiny zamku I cz.2

07 - Ruiny zamku I cz.3

08 - Ruiny zamku II cz.1

08 - Ruiny zamku II cz.2

08 - Ruiny zamku II cz.3

09 - Płonące miasto cz.1

09 - Płonące miasto cz.2

09 - Płonące miasto cz.3

10 - Nekropolis cz.1

10 - Nekropolis cz.2

10 - Nekropolis cz.3

11 - Świątynia w Nekropolis cz.1

11 - Świątynia w Nekropolis cz.2

12 - Pajęcze gniazdo cz.1

12 - Pajęcze gniazdo cz.2

13 - Wieża cz.1

13 - Wieża cz.2

14 - Starożytna krypta

15 - Świątynia Seta I cz.1

15 - Świątynia Seta I cz.2

16 - Świątynia Seta II cz.1

16 - Świątynia Seta II cz.2

16 - Świątynia Seta II cz.3

16 - Świątynia Seta II cz.4

17 - Żywiciel Serket cz.1

17 - Żywiciel Serket cz.2

17 - Żywiciel Serket cz.3

18 - Dom Ozyrysa cz.1

18 - Dom Ozyrysa cz.2

19 - Sala kolumnowa cz.1

19 - Sala kolumnowa cz.2

19 - Sala kolumnowa cz.3

20 - Łuski Maat cz.1

20 - Łuski Maat cz.2

21 - Pola pokoju cz.1

21 - Pola pokoju cz.2

21 - Pola pokoju cz.3

22 - W objęcia ciemności I

23 - W objęcia ciemności II cz.1

23 - W objęcia ciemności II cz.2

24 - Portal

25 - Pierwsze starcie

26 - Brama

27 - Most cz.1

27 - Most cz.2

28 - Bagna cz.1

28 - Bagna cz.2

29 - Maszyna cz.1

29 - Maszyna cz.2

30 - Wielki finał

Wprowadzenie

Witam w poradniku do gry Shade: Wrath of Angels. Pierwsza jego część to Tutoriale (przewodniki). Tutorial A to rozdział opisujący sposób przejścia przewodnika z gry, natomiast Tutorial B opisuje rzeczy, których w przewodniku nie było, a wystąpią w grze później. Później następuje dokładny opis wszystkich poziomów w grze. Życzę miłej lektury.

Tutorial A

Jest to poziom treningowy, który trzeba i tak koniecznie przejść, by móc rozpocząć właściwą grę. Głos ze snu będzie po kolei instruował cię, co masz robić. Jednak nie wszystko zostanie tu objaśnione - reszta napisana jest w opisach poszczególnych poziomach, a także razem w rozdziale "Tutorial B".

Na początku zmniejsz tryb biegania na chodzenie (domyślnie: rolka w dół) i przejdź po cienkiej kładce w lewo. Potem staniesz przed platformą (widoczna na prawym obrazku) na podłodze. Gdy na nią staniesz, otworzy się krata - zmień z trybu chodzenia na tryb biegania, a potem na tryb sprintu (dwa razy rolka w górę) i szybko biegnij, zanim krata z powrotem się opuści.

Otwórz drzwi za pomocą klawisza użycia (domyślnie: E). Tym klawiszem będziesz robił wszystko wtedy, gdy w prawym dolnym rogu pojawi się ikonka (np. czytał tablice, brał przedmioty, pociągał łańcuchy itp.). Potem biegnij w prawo i przeskocz dwie przeszkody (lub wespnij się na nie) widoczne na prawym obrazku. W głębi, po lewej, będzie trzecia przeszkoda. Tu już musisz wskoczyć (domyślnie: Spacja) i złapać się półki, a następnie się wspiąć.

Skocz na dół i zbiegnij po schodach widocznych na lewym obrazku. Potem podejdź do ściany i pociągnij widoczny łańcuch, a krata podniesie się. W następnym pokoju zabierz ze stołu klucz i za pomocą niego otwórz drzwi (menu ekwipunku włączasz domyślnie klawiszem Q, a przedmioty przesuwasz używając A i D).

Biegnij i przeskocz dziurę w podłodze. Potem idź dalej i schyl się (domyślnie klawisz C), by przejść pod kratą. Znów idź do przodu, do przepaści - ostrożnie zbliż się do krawędzi i naciśnij W. Bohater spadnie i od razu złapie się ściany.

Teraz przytrzymaj klawisz A, by przesuwać się w lewo. Gdy już nie będziesz przesuwał się dalej, opuść się (klawisz S). Potem biegnij do drabiny, stań blisko niej i naciśnij E. Na drabinie W to wspinanie się wyżej, S - schodzenie, aSpacja - zeskoczenie z niej. Wejdź po drabinie do korytarza, ustaw na tryb sprintu i biegnij do długiej dziury w podłodze, a następnie skocz. Ważny jest tutaj rozpęd.

Biegnij dalej, podejdź do liny i wciśnij E (lewy obrazek). Zsuniesz się na dół, potem wskocz do wody i przepłyń na drugą stronę. Wyjdziesz automatycznie na brzeg, kiedy przytrzymasz przy nim klawisz W. Potem przeniesiesz się do nowego korytarza.

Podnieś widoczną na lewym obrazku pochodnię i zapal ją (prawy obrazek). Obie czynności wykonasz za pomocą klawisza E.

Biegnij przez ciemny korytarz. Pochodnia będzie rozświetlać ci drogę, uważaj na dziury w podłodze, abyś w nie nie spadł. Idź dalej, aż do kraty widocznej na prawym obrazku. Zapal dwie pochodnie (po lewej i prawej), a krata podniesie się.

W następnym korytarzu zabierz leżący po prawej pistolet. Za pomocą klawisza V wyjmujesz, chowasz lub odrzucasz broń (jeśli nie jest to miecz lub pistolet). Lewym przyciskiem myszy strzelasz, prawym ładujesz. Za pomocą pistoletu zniszcz skrzynki torujące drogę, a następnie biegnij dalej. Podnieś magiczny miecz i zbliż się do kraty. Musisz wysłuchać to, co ma do powiedzenia głos na temat miecza. Gdy krata podniesie się, wbiegnij do sali.

Będziesz tu musiał pokonać najpierw rycerza (lewy obrazek), a potem dwóch zombie (prawy obrazek). Na razie wystarczy ci wiedzieć, że lewy przycisk myszy to atak, a prawy - blok. W następnym rozdziale techniki walki zostały dokładnie opisane.

Tutorial B cz.1

Nie wszystkie rzeczy wyjaśniał tutorial. Dlatego w tym rozdziale opisane są rzeczy, o których teraz pewnie nie wiesz, a o których wiedzieć się bardzo przyda. Zostały one podzielone na podrozdziały o przypadkowej kolejności.

Zapisywanie gry

Nie można zapisywać gry w każdym momencie. Aby zachować jej stan, musisz odnaleźć koło widoczne na obrazku poniżej. Wtedy musisz wejść na nie, aby pojawił się posąg twojej postaci (również widoczny na obrazku poniżej, ale po prawej). Wiedz, że w niektórych poziomach nie ma w ogóle takich punktów. Dodatkowo, gra zapisywana jest przed startem każdego poziomu.

Kiedy posąg już stanie, możesz jeszcze raz zapisać grę w danym punkcie. Wystarczy mieczem (oszczędzaj broń dystansową) rozłupać posąg, odczekać kilka sekund i ponownie wejść na niego. Rób tak czasami, szczególnie jeśli grasz na wyższych poziomach trudności - wracaj się do wcześniej już użytego punktu po pokonaniu kolejnych przeciwników.

Odzyskiwanie zdrowia

Odzyskiwać zdrowie można na dwa sposoby. Pierwszy, najczęstszy, to korzystanie ze studni życia. Studnia taka w swojej dziewiczej formie wygląda tak jak wskazuje to [1]. Musisz wyjąć miecz, stanąć nad nią i "użyć" jej. Wtedy bohater wbije miecz i będzie korzystał ze studni, a ona przyjmie wygląd taki, jaki wskazuje to [2].

Studnie nie mają nieograniczonej ilości zdrowia - jedna ma tyle, ile wynosi twój maksymalny poziom, reprezentowany przez czerwony pasek. Gdy studnia się wyczerpie, to przyjmuje taką postać, jaką widzisz wskazaną przez [3]. Drugi sposób - natychmiastowe odzyskanie pełni życia - to wejście do magicznego sklepu (o tym później).

Zamiana w demona

Za pomocą (domyślnie) klawisza R twój bohater w późniejszych poziomach będzie mógł się zmienić w demona. Tylko w postaci demona możesz rzucać czary prawym przyciskiem myszy. Lewym natomiast atakujesz, uderzając kolcami. Tylko demon może przesuwać ciężkie skrzynki, głazy lub bloki skalne, które musisz użyć do tego, by się gdzieś wspiąć lub dostać.

Aby móc przemienić się w demona, musi naładować się niebieski pasek. Gdy jesteś demonem, ten pasek zmniejsza się z każdą chwilą. Gdy dojdzie do zera, zamienisz się z powrotem w człowieka. Także zaklęcia wykorzystują tą energię - jedne więcej, inne mniej. Jednak i tak większość gry spędzisz w postaci człowieka.

Tutorial B cz.2

Opis broni

Opis miecza znalazł się w osobnym podrozdziale. Jako człowiek (prócz miecza) masz do dyspozycji cztery bronie. Pięści nie używaj w ogóle, gdyż mało zadają one obrażeń i posiadają krótki zasięg. Znacznie większy zasięg (największy z broni bezpośrednich) posiada szpon, lecz zdobędziesz go dopiero później. Jest nawet lepszy od miecza. Broni dystansowych masz parę - pistolet i kuszę. Ten pierwszy posiadasz od początku gry. Możesz maksymalnie unieść 48 naboi. Naboje ładują się wtedy, gdy odwiedzasz nowy "sklep magiczny" (opis dalej). Dlatego jeśli jakieś naboje ci zostały, a widzisz białe wejście, to zanim z niego skorzystasz - wytrać na przeciwników wszystkie naboje. Magazynek mieści 8 naboi - gdy je wytracisz, będziesz musiał przeładować broń. Zajmuje to chwilkę, więc pamiętaj o tym strzelając do przeciwników. Silniejszą od pistoletu bronią dystansową jest kusza. Jej przeładowanie trwa dłużej, lecz siła powala (przeciwników). O amunicję też łatwiej - wystarczy zbierać strzały pokonanych łuczników wszelkiej maści.

Walka mieczem

Magiczny miecz to broń, której używał będziesz najczęściej. Zapewne wiesz już że (domyślnie) lewy przycisk myszy odpowiada za atak, a prawy - za blok. To nie wszystko jednak. Po pierwsze, wiedz że przeciwnicy też mogą blokować. Jeśli uderzysz przeciwnika, a on zablokuje twój cios, to odrzuci cię to do tyłu (i vice versa). Musisz patrzeć kiedy przeciwnik uderza, blokować, a potem szybko kontratakować - to najlepszy sposób. Jeśli przytrzymasz lewy przycisk i klawisz W (poruszanie się do przodu), wykonasz sekwencję dwóch ciosów. Są one silne, lecz czasami lepiej pomęczyć się z ciosami szybszymi i słabszymi, a nie używać silniejszych i tracić energię (bo wtedy nie masz jak zablokować ciosów przeciwnika).

Inną sprawą są kombosy, których uczysz się podczas gry. Jest ich razem siedem, są widoczne na obrazku powyżej. Nie możesz używać kombosa, jeśli go nie poznałeś, a poznajesz je przez pokonywanie niektórych przeciwników (w opisie gry zostało to wyszczególnione kiedy). Kombosy wykonujesz w następujący sposób: musisz najpierw wyjąć miecz. Później przytrzymujesz prawy przycisk myszy (blok), a potem zaraz i lewy. Zauważysz że miecz zaświeci - wtedy musisz wykonać sekwencję klawiszami kierunkowymi, np. przód, tył (to jest pierwszy kombos od dołu). Choć te kombinacje są niezwykle silne, to czynią cię odsłoniętym. Wykonuj kombosy wtedy, gdy widzisz, że przeciwnik nie zamierza uderzać.

Sklep magiczny i opis zaklęć

Co jakiś czas w poziomach zauważysz świecące białym wejściem światło. Jest to magiczny sklep, który prócz uzupełniania zdrowia i magazynków do pistoletu, umożliwia ci kupno zaklęć dla demona. Zaklęcia te kupujesz za magiczne łzy które zbierasz. Są to żółte, świecące kulki, czasami lewitują po prostu, czasami poukrywane są w drewnianych beczkach lub wazach. Niestety, i tak nie starczy ci łez na wszystkie zaklęcia, więc lepiej rozważnie wybieraj, co kupujesz. Poniżej spis zaklęć i ich koszt w łzach. Osobiście polecam bardzo zaklęcie "szept chaosu", niezwykle przydatne w walce z grupami przeciwników. Ponieważ i tak niezbyt często będziesz używał demona, to jakie zaklęcia kupisz - decyzję pozostawiam już tobie.

Zaklęcie ognistego deszczu - 20 łez