Sekrety Wrocławia Część 2 - Barriga Tamara - książka

Sekrety Wrocławia Część 2 książka papierowa

Barriga Tamara

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

54,90 zł
od 27,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Wrocław, młode miasto o niemiecko-polskiej historii, już po raz drugi odsłania swoje sekretne oblicze. Czyimi śladami podążymy tym razem? Dokąd poprowadzą nas ulice dawnej, a dokąd współczesnej stolicy Dolnego Śląska? Czy znów ulegniemy urokowi malowniczych zakątków i wzruszymy się losami bohaterów? Przekonajmy się!
Podróż rozpocznijmy na placu Solnym, przy majestatycznym pomniku Gebharda von Blüchera, symbolu dawnej potęgi. Stąd skierujmy się do apteki Pod Murzynem, gdzie oprócz medykamentów znajdziemy jeszcze… starożytną egipską mumię. Po tym niezwykłym spotkaniu możemy udać się na spacer do zacisznego Ogrodu Japońskiego lub na królewskie zakupy do jednego z eleganckich domów towarowych dawnego Breslau. Wielu z nich nie oszczędziła wojenna zawierucha, która niemal zmieniła miasto w cmentarzysko ruin. Okrucieństwo tamtych wydarzeń dobrze znał Stanisław Ryniak, pierwszy polski więzień obozu Auschwitz-Birkenau. Znali je także członkowie antyniemieckich organizacji „Zagra-lin” oraz „ Olimp”. Po chwili dziejowej zadumy pójdźmy zobaczyć architektoniczne cuda okresu PRL – tzw. Manhattan przy placu Grunwaldzkim i luksusowy niegdyś galeriowiec na ulicy Kołłątaja. Możemy zatrzymać się też przy fantastycznym budynku Solpolu, cudzie epoki po transformacji. Po drodze wypatrujmy znanych twarzy – być może Wanda Rutkiewicz opowie nam o ostatniej wyprawie, a Anna German poruszy nas swoim śpiewem. A nuż zza węgła dostrzeżemy powozik Fryderyka Chopina?

Liczba stron: 168

Format (wymiary): 17.0x24.5cm

ISBN: 9788377294871

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.