Samorost 3 - poradnik do gry - Łukasz "Keczup" Wiśniewski - ebook

Samorost 3 - poradnik do gry ebook

Łukasz "Keczup" Wiśniewski

0,0

Opis

Poniższy, nieoficjalny poradnik stanowi kompletny opis przejścia gry Samorost 3, trzeciej odsłony przygodowej serii czeskiego studia Amanita Design. Produkcja ta jest klasyczną przygodówką point & click, wymagającą od gracza rozwiązywania różnego rodzaju łamigłówek i podążania za wskazówkami głównego bohatera i postaci niezależnych. W poniższym poradniku znajdziecie opis poszczególnych lokacji, wskazówki dotyczące kolejności działań, rozwiązanie łamigłówek oraz sposoby na zdobycie wszystkich osiągnięć na platformie Steam. Na początku poradnika znajdziecie również rozdział porady ogólne, gdzie zostaną opisane wszystkie aspekty które zapewnią płynniejszą rozgrywkę i większą radość z obcowania z grą.

Oznaczenia w poradniku:

  • czerwonymi okręgami zostaną oznaczone ważne punkty interaktywne w danej lokacji
  • numerami zostaną oznaczone punkty interaktywne, które naciśnięte w odpowiedniej kolejności umożliwią rozwiązanie zagadki
  • (#1)(#2)- oznaczenia obrazków w solucji, jeśli do danego opisu będzie ich więcej niż jeden
  • kolorem czerwonym zostaną zaznaczone wszystkie elementy związane bezpośrednio z głównym wątkiem opowieści
  • kolorem niebieskim oznaczone będą interaktywne elementy, które nie są obowiązkowe do ukończenia gry

W poradniku do gry Samorost 3 znajdziesz przede wszystkim dokładny opis przejścia gry. Dowiesz się z niego jak rozwiązać każdą z napotkanych zagadek oraz gdzie odnaleźć wszystkie przydatne przedmioty. W grze opisano też lokalizację znajdziek.

Samorost 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Rozpocznij przygodę (Planeta Dom)
  • Przejdź przez urwisko (Planeta Dom)
  • Zmontuj statek kosmiczny (Planeta Dom)
  • Śpiewające duszki (Planeta Dom)
  • Zagadka Grzybiarza (Planeta Dom)
  • Zagadka z gwiazdą (Włochata Kometa)
  • Poruszanie się po świecie (Podstawy)
  • Menu i porady ogólne (Podstawy)
  • Wskazówki, pamiątki dźwiękowe i książki (Podstawy)
  • Dziurka od klucza (Włochata Kometa)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 51

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność




Samorost 3poradnik do gry

autor: Łukasz "Keczup" Wiśniewski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-361-5

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1699

[email protected]

Spis treści

Samorost - poradnik do gry

Podstawy

Poruszanie się po świecie

Menu i porady ogólne

Wskazówki, pamiątki dźwiękowe i książki

Planeta Dom

Rozpocznij przygodę

Przejdź przez urwisko

Śpiewające duszki

Zagadka Grzybiarza

Zmontuj statek kosmiczny

Włochata Kometa

Zagadka z gwiazdą

Dziurka od klucza

Włochata Planeta

Zdobądź klej

Napełnij naczynie

Zdobądź klucz

Zmień trasę Włochatej Komety

Wielka Kłoda

Zdobądź nasiona

Uwolnij pszczołę

Uwolnij statek

Planeta Wulkanów

Uruchom Windę

Uwolnij Księżyc

Planeta mnichów

Wejdź do wieży

Pokonaj hydrę

Epilog

Wróć do domu

Samorost - poradnik do gry

Poniższy, nieoficjalny poradnik stanowi kompletny opis przejścia gry Samorost 3, trzeciej odsłony przygodowej serii czeskiego studia Amanita Design. Produkcja ta jest klasyczną przygodówką point & click, wymagającą od gracza rozwiązywania różnego rodzaju łamigłówek i podążania za wskazówkami głównego bohatera i postaci niezależnych. W poniższym poradniku znajdziecie opis poszczególnych lokacji, wskazówki dotyczące kolejności działań, rozwiązanie łamigłówek oraz sposoby na zdobycie wszystkich osiągnięć na platformie Steam. Na początku poradnika znajdziecie również rozdział porady ogólne, gdzie zostaną opisane wszystkie aspekty które zapewnią płynniejszą rozgrywkę i większą radość z obcowania z grą.

Oznaczenia w poradniku:

czerwonymi

okręgami zostaną oznaczone ważne punkty interaktywne w danej lokacji

numerami

zostaną oznaczone punkty interaktywne, które naciśnięte w odpowiedniej kolejności umożliwią rozwiązanie zagadki

(#1)(#2)- oznaczenia

obrazków w solucji, jeśli do danego opisu będzie ich więcej niż jeden

kolorem

czerwonym

zostaną

zaznaczone

wszystkie elementy związane bezpośrednio z głównym wątkiem opowieści

kolorem

niebieskim

oznaczone

będą interaktywne elementy, które nie są obowiązkowe do ukończenia gry

Łukasz Wiśniewski (www.gry-online.pl)

Podstawy

Poruszanie się po świecie

W grze nie spotkasz się z jakąkolwiek ścieżką dialogową bądź wypowiedzią bohatera, którą będziesz mógł konkretnie zinterpretować. Bohater będzie gestykulował, wyrażał entuzjazm bądź zaciekawienie, niejednokrotnie zaprzeczy twoim komendom, jeśli nie będą zgodne z przebiegiem zagadki lub gry.

Mechanika sterowania jest bardzo prosta i intuicyjna. Do poruszania się po świecie gry wystarczy wyłącznie mysz. Wszelkie komendy wydawane są za pośrednictwem lewego przycisku myszy. Gra już od początku informuje nas o możliwych interakcjach za pośrednictwem myszy. W większości zadań wystarczy klikanie w odpowiedni punkt. Czasami gra wymaga, żeby nacisnąć LPM i przesuwać mysz co pozwoli manipulować pewnymi obiektami.

Kursor myszy będzie zmieniał się w zależności od typu interakcji jaką wywoła kliknięcie. Dłoń będzie oznaczała działanie bezpośrednie na daną rzecz bądź osobę. Dłoń będzie oznaczała również miejsca, gdzie interakcja będzie możliwa dopiero po spełnieniu określonych warunków. Jeśli bohater zaprzeczy działaniu mimo że kursor zmieni się w dłoń, wróć do tego samego miejsca później np. ze znalezionym przedmiotem i spróbuj upuścić go w to miejsce. Dłoń wskaże nam również miejsca, które umożliwią interakcję za pomocą trąbki. W takich miejscach, pojawi się dodatkowy znacznik w postaci kręgów skupionych w jednym punkcie.

Wszelkie miejsca do których możemy się dostać, kursor oznaczy nogami. Po kliknięciu w to miejsce bohater przejdzie do niego, o ile nie napotka po drodze żadnych przeszkód.

Kursor przybiera również formę strzałki, której kierunek będzie wskazywał nam drogę do innej sekcji. Strzałkę zobaczymy zawsze przy przejściu do kolejnej sekcji danej lokacji ( przy krawędziach ekranu) oraz przy wejściach do jaskiń bądź ukrytych lokacji. Strzałki napotkamy również podczas wchodzenia i wychodzenia do statku oraz lądowania i startowania w kosmosie.

Podstawowym narzędziem interakcji będzie trąbka, umieszczona jest na ekranie głównym w prawym górnym rogu ekranu. W tym samym miejscu w przyszłości pojawią się różne inne przedmioty, które będą potrzebne do wykonania zadań. Przedmioty te łapiemy (LPM) i przeciągamy (ruch myszą mając cały czas naciśnięty LPM) a następnie upuszczamy (puszczenie LPM w odpowiednim miejscu), żeby wywołać odpowiednią interakcję. Warto również dodać, że trąbka rozjaśni się złotym światłem zawsze wtedy, kiedy znajdziemy się w zasięgu interakcji, która wymaga jej użycia.

Menu i porady ogólne

Menu

Menu gry jest mocno uproszczone, nie zawiera opisów i pojawia się dopiero po wywołaniu go klawiszem ESC lub poprzez naciśnięcie gwiazdki w prawym górnym rogu ekranu gry.

1 - wyjście z gry

2 - informacje o autorach

3 - pełny ekran lub gra w oknie

4 - regulacja głośności gry

5 - dostęp do wskazówek

6 - zbiór pamiątek dźwiękowych

7 - książka nakreślająca cel naszych podróży

8 - wczytaj grę

9 - zapisz grę

10 - ustawienia gry

Porady ogólne

1. Staraj się wejść w interakcję z otoczeniem za każdym razem kiedy będzie tylko taka możliwość.

2. Niektóre obiekty z którymi możesz wejść w interakcję są tylko dodatkiem do głównej linii fabularnej i nie muszą być powiązane z żadnym zadaniem.

3. Możesz podróżować pomiędzy planetami, żeby wrócić raz