Sam  Max: Sezon 1 - poradnik do gry - Artur "Metatron" Falkowski - ebook

Sam Max: Sezon 1 - poradnik do gry ebook

Artur "Metatron" Falkowski

0,0

Opis

Poradnik gier przygodowych zawartych w serii Sam & Max: Season 1 zawiera kompletny opis przejścia każdej z sześciu przygód dwójki zwariowanych detektywów.

Sam & Max: Sezon 1 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Kampania wyborcza i niedoszła randka z Lincolnem (IV. Abe Lincoln Must Die)
  • Psychoanaliza na zamówienie (I. Culture Shock)
  • Chcesz pokoju – gotuj się do wojny (IV. Abe Lincoln Must Die)
  • Jak dotrzeć do prezydenta? (IV. Abe Lincoln Must Die)
  • Zawiłości transakcji online i zdobycie miecza +2 (V. Reality 2.0)
  • Abe Lincoln musi zginąć! (IV. Abe Lincoln Must Die)
  • Początek (I. Culture Shock)
  • Gwiazdy małego ekranu, część V – Żenujący idol (wygrana) (II. Situation Comedy)
  • Psychoterapia grupowa (I. Culture Shock)
  • Zapomniane gwiazdy telewizyjne (I. Culture Shock)

Informacja o grze

Sam & Max: Season 1 to pierwszy z pakietów epizodycznych przygód tytułowych bohaterów. Zwariowani policjanci zostają wplątani w szereg niezwykłych intryg, a gracz ma za zadanie pomóc im rozwiązać zagadki kryminalne. Deweloperzy ze studia Telltale Games zadbali o kreskówkową oprawę wizualną oraz tryskającą humorem fabułę gry.

Gra Sam & Max: Season 1, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, Wii, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 62

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Sam & Max: Sezon 1poradnik do gry

autor: Artur "Metatron" Falkowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=644

[email protected]

Spis treści

Wstęp

I. Culture Shock

Początek

Zapomniane gwiazdy telewizyjne

Psychoterapia grupowa

Psychoanaliza na zamówienie

W okowach hipnozy

Na ratunek Maksow

Walka na uwielbienie

II. Situation Comedy

Operacja "pianka do golenia"

Gwiazdy małego ekranu, część I - Miejscy kowboje

Gwiazdy małego ekranu, część II - Gotuj z Samem i Maksem

Gwiazdy małego ekranu, część III - Żenujący idol (wstęp)

Gwiazdy małego ekranu, część IV - Nie-Milionerzy

Tabloidowa sława

Gwiazdy małego ekranu, część V - Żenujący idol (wygrana)

Gwiazdy małego ekranu, część VI - Spotkanie z Myrą talk show

III. The Mole, the Mob and the Meatball

Wyprawa do kasyna i oszukanie oszusta

"Sezamie, otwórz się" albo jakoś tak

Trzy próby, czyli jak zostać mafiosem

Pościg, czyli siła reklamy

Proszę nie bawić się ogniem, czyli wielki finał

IV. Abe Lincoln Must Die

Jak dotrzeć do prezydenta?

Kampania wyborcza i niedoszła randka z Lincolnem

Chcesz pokoju - gotuj się do wojny

Abe Lincoln musi zginąć!

V. Reality 2.0

Gogle VR

Pięć złotych monet

Zawiłości transakcji online i zdobycie miecza +2

Jak obejść oprogramowanie antywirusowe?

Jak za starych czasów…

VI. Bright Side of the Moon

Wejście do kopuły

Magiczne talizmany

O trzech Maksów za dużo

Ostateczna konfrontacja (czytaj: pasteryzacja)

Wstęp

Gry Sam & Max: Season 1 nie zaliczyłbym do najtrudniejszych przygodówek. Brak w niej skomplikowanych zagadek rodem z Mysta, nie ma też możliwości popełnienia nieodwracalnego błędu. Większość naszych zadań sprowadza się do odnalezienia danego przedmiotu i użycia go w odpowiednim miejscu. Takie rozwiązanie jest przyjemne, ale czasami może prowadzić do sytuacji, w której zatniecie się w pewnym momencie tylko dlatego, że nie odnaleźliście jakiejś nierzucającej się w oczy rzeczy, a co za tym idzie, nie możecie pchnąć akcji do przodu. Zazwyczaj takie sytuacje kończą się bieganiem po dostępnych lokacjach i bezmyślnym klikaniem po ekranie z nadzieją, że w końcu natrafi się na brakujący przedmiot. Przyznać trzeba, że mocno to psuje zabawę.

Dlatego właśnie powstał ten poradnik. Pomimo tego, że zawiera on sposób na przejście całej gry, odradzam posiłkowanie się nim na każdym kroku. Drastycznie skróci to czas rozgrywki, a jednocześnie pozbawi was wielu przezabawnych dialogów i scenek. Dlatego proponowałbym samodzielne przechodzenie gry, zapoznawanie się z komentarzami bohaterów dotyczącymi różnych przedmiotów i całkowite wyczerpywanie tematów rozmów z napotkanymi postaciami. Kiedy jednak poczujecie się zagubieni, wesprzyjcie się wskazówkami zamieszczonymi w niniejszym poradniku.

Zanim rozpoczniecie zabawę z dwójką najbardziej zwariowanych detektywów na świecie, weźcie pod uwagę fakt, że większość zawartego w grze humoru opiera się na żartach słownych. Dlatego też pełne zrozumienie nowych przygód Sama i Maksa wymaga dobrej znajomości języka angielskiego.

I. Culture Shock

Początek

Dzień rozpoczął się standardowo. Nic nie zapowiadało wydarzeń, które miały nastąpić. Nie było żadnych nowych spraw do rozwiązania, od dawna już nikt nie pojawił się w biurze detektywów. Ogólnie mówiąc - nuda. W pewnym momencie beztroską zabawę Sama i Maksa przerwał dźwięk telefonu. Maks rzucił się w stronę aparatu. Czyżby szykowało się nowe zadanie?

Niestety sprawa musiała zaczekać. Zamiast telefonu na biurku znalazła się kartka. Z zapisanej na niej informacji wynikało, że urządzenie wpadło w łapy porywaczy. W zamian za jego odzyskanie przestępcy chcieli dostać kawałek szwajcarskiego sera. Sprawa śmierdziała... myszami.

Na szczęście Maks robił ostatnio zakupy i nabył pokaźną ilość żądanego przez porywaczy przysmaku. Pojawił się jednak problem. Minęło już parę godzin i za nic nie mógł sobie przypomnieć, gdzie go schował.

Ponieważ w biurze nie było lodówki, logicznym wydało się poszukanie czegoś, co ją przypomina. Szafa okazała się być dobrym rozwiązaniem.

Niestety ser nie nadawał się na okup. W żądaniach było jasno powiedziane: "ma być szwajcarski".

Co jednak różni znaleziony nabiał od potrzebnego detektywom sera? Oczywiście dziury.

Sam znalazł jednak na to rozwiązanie. Sięgnął po swój pistolet i już po chwili zawartość szafy zamieniła się w ładunek wspaniałego "szwajcarskiego" sera.

Od niepamiętnych czasów biuro detektywów zamieszkiwał dodatkowy lokator. Swoje lokum miał w znajdującej się niedaleko szafy norce.

Kiedy Sam położył okup przed miniaturowym wejściem do mysiego domu, pojawił się porywacz, który wprawdzie podziękował za dostawę sera, ale dodał, że żądania uległy zmianie i zaraz przedstawi ich listę.

Nie namyślając się wiele, Sam pochwycił gryzonia i postawił na biurku. Był to najwyższy czas, by rozpocząć negocjacje.

Partnerzy postanowili zastosować starą jak świat sztuczkę nazywaną zabawą w dobrego i złego glinę. Oczywistym było, że Maks, ze względu na swe sadystyczne skłonności, był wprost wymarzony do roli tego mniej miłego.

Obyło się bez większych komplikacji. Najpierw Maks zarzucił mysiego rozmówcę swoimi groźbami. Ten jednak okazał się twardym przeciwnikiem. Jedyne, co udało się uzyskać królikowi, to stwierdzenie gryzonia, że rozbolała go głowa.

Temat podchwycił Sam. Pytając się o nękającą porywacza dolegliwość, dowiedział się, że ten niezbyt dobrze czuje się na wysokości.

Na to tylko czekał Maks. Uprzejmie zaproponował gryzoniowi, że zabierze go na zewnątrz, żeby nieco wysechł.

Jak powiedział, tak zrobił. Po chwili telefon znów był na stole i detektywi w końcu mogli rozpocząć śledztwo.

Zapomniane gwiazdy telewizyjne

Zapomniane gwiazdy telewizyjne

Wiadomość telefoniczna od Szefa była jak zwykle enigmatyczna. Jedyne, czego dzielni detektywi zdołali się z niej dowiedzieć, to że sąsiedzi skarżą się na jakieś dziwne postacie, które zakłócają spokój okolicznych mieszkańców. Nadszedł czas na akcję w terenie. Bohaterowie raz jeszcze spojrzeli na swoje biuro, po czym wyszli z pomieszczenia.

Po prawej stronie biura Sam i Maks napotkali małego dzieciaka, który zawzięcie malował na ścianie graffiti przedstawiające wskazującego na swoje oczy dziwnego mężczyznę we fryzurze afro.

Po krótkiej pogawędce bohaterowie dysponowali już garścią nowych informacji. Chłopaczek okazał się gwiazdą już nie istniejącego telewizyjnego show dla dzieci. Miał bzika na punkcie perfekcji, nie znosił niedoróbek, a osobą rysowaną przez niego był Brady Culture, wynalazca "ćwiczeń fitness dla oczu, które zmienią twoje życie".

Zainteresowanych tematem detektywów odesłano do pobliskiego sklepu, gdzie podobno można było dostać bezpłatną kasetę z programem Brady'ego.

Zgodnie z sugestią bohaterowie udali się do sklepu prowadzonego przez Bosco, sprzedawcę-mechanika, a czasami nawet wynalazcę.

Od właściciela interesu bohaterowie dowiedzieli się, że jakiś chłopak sabotuje sklep i denerwuje klientów ciągłym wnoszeniem kaset wideo, które później udostępnia za darmo.

Bosco poprosił o pomoc w pozbyciu się nieproszonego gościa. Niestety zamontowane przez niego systemy alarmowe okazały się bezskuteczne. W końcu "złoczyńca" niczego nie kradł, a jedynie donosił nowe towary.

Podejrzanym okazał się Whizzer, kumpel spotkanego na zewnątrz chłopaka, z którym występował wspólnie w programie telewizyjnym.

Rozmowa z nim niezbyt się kleiła. Wydawał się nieco nieobecny i mocno monotematyczny - wciąż zachęcał do zapoznanie się z darmową kopią kasety Brady'ego Culture. Idąc za jego radą, bohaterowie zatrzymali sobie jeden egzemplarz.

Podczas konwersacji Samowi i Maksowi przypomniało się, że Whizzer słynął ze swoich kłopotów z pęcherzem. Praktycznie co kilka minut musiał wymykać się do ubikacji. Detektyw skrzętnie to zanotował. Być może przyda się w przyszłości? - pomyślał.

Bohaterowie opuścili sklep i udali się w lewo. Po drodze minęli wejście do swojego biura. Po chwili stali już przed budynkiem, który zgodnie ze znajdującym się przed nim ogłoszeniem należał do psychoterapeuty.

Wewnątrz powitał ich