Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2004

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 83

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Sacred - poradnik do gry - Artur "Roland" Dąbrowski

Witajcie w świecie Ankarii! Poradnik do „Sacred” zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób, dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.

Sacred - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Gladiator (Postacie)
  • Wampirzyca (Postacie)
  • Serafia (Postacie)
  • Mag Bojowy (Postacie)
  • Mapa świata
  • Mroczny Elf (Postacie)
  • Misje 17-18 (Akt I)
  • Leśna Elfka (Postacie)
  • Mapa (Easter Eggs)
  • Misje 70-71 (Akt III)

Informacja o grze

Gra z gatunku action/cRPG oferująca graczom, miłośnikom tego typu rozrywki, obszerny i różnorodny świat fantasy, Ancaria, oraz rozbudowaną fabułę złożoną z ponad 30 głównych misji, a ponadto ponad 200 pobocznych, których wykonanie nie ma bezpośredniego wpływy na wątek przewodni.

Gra Sacred, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Sacred - poradnik do gry - Artur "Roland" Dąbrowski

Fragment ebooka Sacred - poradnik do gry - Artur "Roland" Dąbrowski

Sacredporadnik do gry

autor: Artur "Roland" Dąbrowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=274

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Zdolności

Postacie

Gladiator

Serafia

Leśna Elfka

Mroczny Elf

Mag Bojowy

Wampirzyca

Mapa świata

Mapa świata - West Ancaria

Mapa świata - East Ancaria

Akt I Gladiator - Misje 01-04

Akt I Seraphia - Misje 05-07

Akt I Leśna Elfka - Misje 08-09

Akt I Mroczny Elf - Misje 10-11

Akt I Mag Bojowy - Misje 12-14

Akt I Wampirzyca - Misje 15-16

Akt I

Misje 17-18

Misje 19-22

Misje 23-24

Misje 25-27

Misje 28-30

Misje 31-34

Misje 35-36

Misje 37-39

Akt II

Misje 40-42

Misje 43-44

Misje 45-48

Misje 49-52

Misje 53-54

Misje 55-56

Akt III

Misje 57-59

Misje 60-62

Misje 63-66

Misje 67-69

Misje 70-71

Misje 72-73

Misje 74-75

Misje 76-79

Misje 80-82

Misje 83-85

Misje 86-87

Misje 88

Misje 89-90

Misje 91-94

Misje 95-98

Akt IV - Misja 99

Pozostałe zadania

Easter Eggs

Mapa

Jaskinia Pac-Man

Kurort Mal-Orc-A

Jason

Miecz świetlny

Tristam

Wstęp

Witam w świecie Ankarii! Poniższy poradnik zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób, dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.

Pisząc ten poradnik zaznaczałem kolorami co ważniejsze rzeczy:

- Postacie zaznaczyłem kolorem pomarańczowym

- Przedmioty zaznaczyłem kolorem zielonym

- Miejsca zaznaczyłem kolorem brązowym

Zapraszam,

Artur "Arthek" Dąbrowski

Zdolności

Siła (Strength)

Siła wzmacnia atrybut Attack, a także zwiększa zadawane obrażenia i ilość punktów życia.

Zręczność (Dexterity)

Wpływa na atrybut Defense i obrażenia zadawane bronią dystansową.

Wytrzymałość (Endurance)

Zwiększa odporność postaci i redukuje efekty trucizny.

Fizyczna regeneracja (Physical Regeneration)

Fizyczna regeneracja przyspiesza odnawianie się energii i zwiększa odporność.

Umysłowa regeneracja (Mental Regeneration)

Im wyższa mentalna regeneracja, tym większe obrażenia są zadawane przez zaklęcia. Wysoki poziom tej cechy skraca czas odnawiania się czarów.

Charyzma (Charisma)

Charyzma zmniejsza ceny przedmiotów, a Duchy Ancarii wspomagają poszkodowanych przed skutkami trucizny.

Postacie

Gladiator

Gladiator

Streszczenie

Gladiator, to potężny wojownik, walczący w zwarciu. Jest świetnie wyszkolony i potrafi używać większości broni. Gladiatorzy posiadają siłę bestii, lecz są także zdolnymi aktorami swojej sztuki, zaczynając przedstawienie walki drwiną, a kończąc morderczym ciosem.

Siła: 33

Wytrzymałość: 19

Zwinność: 20

Fizyczna regeneracja: 25

Mentalna regeneracja: 0

Charyzma: 11

Suma: 98

Na początku powinieneś zadecydować z jakiej broni chcesz korzystać. Miecz i topór wojenny są ulubionymi rodzajami oręża Gladiatora.

Miecz jest bronią bardziej popularną i łatwiej jest znaleźć takowy z miejscami na kryształy. Z kolei topory są mocniejszym orężem, ale trudniej jest natrafić na ten typ broni z miejscami na kryształy.

W poradniku tym przyjmujemy, że Gladiator jest mistrzem we władaniu oburęcznymi toporami. Jeżeli zdecydujesz się na miecze, zamień wszystkie zdolności Wiedza o Toporach (Axe Lore) na Wiedzę o Mieczach (Sword Lore).

Statystyki

Ulepszamy Siłę (Strength) do poziomu 100 punktów.

Kolejne punkty inwestujemy w rozwój atrybutu Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration).

Pamiętaj: Siła (Strength) może zostać zwiększona dzięki rozmaitym, użytecznym przedmiotom. Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration) jest dobra także przy używaniu Sztuk Wojennych.

Zdolności

Koncentracja (Concentration) jest generalnie jedną z najbardziej pożytecznych zdolności, gdyż zmniejsza czas regeneracji Sztuk Wojennych.

Wiedza o Broni (Weapon Lore) i Wiedza o Toporach (Axe Lore) są równie ważnymi zdolnościami dla dobrze rokującego wojownika korzystającego z toporów.

Wiedza o Broni (Weapon Lore) przynosi dodatkowy bonus do obrażeń wszystkich rodzajów ataków (fizycznych, magicznych, ogniowych i trujących). Wiedza o Toporach (Axe Lore) daje bonusy do wskaźnika ataku i jego szybkości dla twoich toporów.

Na początku lepiej jest postawić na Wiedzę o Broni (Weapon Lore), ponieważ na tym etapie gry ciężko jest znaleźć dobry topór.

Kiedy już kupisz (lub znajdziesz) jakiś ciekawy topór, Wiedza o Toporach (Axe Lore) może okazać się najważniejszą umiejętnością. Przed osiągnięciem 20 poziomu sugeruję dodawać jednakowe ilości punktów na Wiedzę o Broni (Weapon Lore) oraz Wiedzę o Toporach (Axe Lore).

Użytecznymi zdolnościami są Zwinność (Agility), Kondycja (Constitution) oraz Zbroja (Armor). Jednakże nie przyczyniają się one aż tak bardzo przy okazji postaci agresywnego, ofensywnego gladiatora.

Kiedy przeciwnicy zaczną robić się trudniejsi, możesz zacząć inwestować w powyższe umiejętności. Zbroja (Armor) i Zwinność (Agility) pomagają odbijać ataki, zwiększając wskaźnik Zbroi (Armor) i Obrony (Defense). Kondycja (Constitution) zwiększa ilość Punktów Życia (Life Points) oraz Fizyczną Regenerację (Physical Regeneration).

Kolejną zdolnością wartą odnotowania jest Rozbrajanie (Disarming). Jednak w odróżnieniu od powyższych umiejętności, potrzebujesz jedynie garstki punktów na jego podwyższenie. Definitywnie jest to zdolność, w którą warto zainwestować w jak najwcześniejszym etapie gry.

Zasadniczo mądrze jest utrzymywać Koncentrację (Concentration) na tym samym poziomie, na którym znajduje się twoja postać, wydając pozostałe punkty w poniższy sposób:

- Wiedza o Broniach (Weapon Lore) / Wiedza o Toporach (Axe Lore)

- Kondycja (Constitution)

- Zwinność (Agility) / Zbroja (Armor)

- Rozbrajanie (Disarming)

Sztuki wojenne

Gladiator posiada szereg zdolności. Poniższa lista jest generalnie najlepszą dla bardzo ofensywnej postaci:

- Pięść Bogów (Fist of the Gods)

- Heroiczna Odwaga (Heroic Courage)

- Multi-hit

- Atak (Attack)

Pięść Bogów (Fist of the Gods)

Świetna zdolność niosąca niemalże natychmiastową śmierć. Modyfikator obrażeń jest doskonały na niskich poziomach doświadczenia i podwyższa się z poziomu na poziom. Najlepiej jest wykorzystać ją gdy mamy przed sobą grupkę przeciwników (raczej nierozpostartą). Udane trafienie zadaje olbrzymie obrażenia, a nawet zabija ich natychmiast.

Jak każda zdolność, tak i Pięść Bogów (Fist of the Gods) ma swoje słaby strony. Zanim uderzenie zostanie zadane, musi minąć chwilka czasu. Może ona wynieść 2-3 sekundy, więc w międzyczasie zadawaj zwykłe ataki. Jest to zabójcza zdolność szczególnie dla posługującego się oburęcznym toporem Gladiatora.

Dla postaci posługujących się jednoręcznym toporem, Mocne Trafienie (Hard Hit) jest solidną alternatywą dla Pięści Bogów (Fist of the Gods).

Mocne Trafienie (Hard Hit)

Mocne Trafienie (Hard Hit) jest efektywne, jeśli posiadasz czas regeneracji wynoszący około 4 sekund. Warto zapamiętać, że Mocne Trafienie (Hard Hit) nigdy nie pudłuje. Jest to istotna sprawa. Pozwala ono zabijać przeciwników jednym trafieniem. Wtedy wykańcza tego samego przeciwnika lub przenosi się na kolejnego, z jednym bądź dwoma normalnymi atakami, w wypadku gdy Mocne Trafienie (Hard Hit) się zregeneruje.

Heroiczna Odwaga (Heroic Courage)

Walcząc 2-ręcznym toporem Gladiator nie używa tarczy i ważnym jest tutaj zwrócenie uwagi na obronę. Heroiczna odwaga zwiększa zarówno atak jak i obronę. Jest to po prostu umiejętność, której powinniśmy użyć kiedy czujemy że walka może być potencjalnie trudna. Umiejętność ta ma dość długi czas trwania nawet na niższych poziomach, jakkolwiek wzrasta powoli wraz z ich wzrostem.

Szerokie Uderzenie (Multi-hit)

Jest zawsze właściwe aby mieć pod ręką umiejętność, dzięki której będziemy mogli rozprawić się z kilkoma wrogami na raz. Jest to zwłaszcza pomocne, kiedy ci wrogowie otaczają cię stojącego w kącie, czekającego na śmierć z Ręki Bogów. Multi Hit jest też dobrym dodatkiem do "comba"- może być używane zarówno z Potężnym Atakiem, jak i Atakiem. (Na przykład: Multi Hit- Atak- Multi Hit- Attack)

Atak (Attack)

Kluczem do zwycięstwa jest, aby utrzymać Atak na niskim czasie regeneracji, a wtedy będzie bardzo efektywnym kombo. Natomiast przy szybkim czasie regeneracji - zada wysokie obrażenia przy pojedynczym ataku za pomocą Sztuki Walki.

Comba

Przykłady dobrych ustawień "combosów" i Sztuk Walki:

Combo: 4 x Potężne Uderzenie (Hard Hit)

Combo: 2 x Szerokie Uderzenie (Multi-hit) i 2 x Potężne Uderzenie

Combo: 4 x Atak (Attack) [plusem jest niski czas regeneracji]

Ekwipunek

Kluczem jest używanie przedmiotów zwiększających:

- Siłę (Strength)

- odporności Fizyczne (Physical), Ogniowe (Fire), Magiczne (Magical), Trujące (Poison)

- obrażenia

- Szybkość Ataku (Attack Speed)

Serafia

Serafia / Seraphim

Streszczenie

Serafinowie są potomkami rasy mitycznych aniołów. Legendy, mówiące o nich, sięgają czasów na długo przed osiedleniem się w Ankarii ludzi i elfów. Serafinowie czerpią moc z niebiańskiej magii, walczą z gracją i dysponują szeregiem potężnych umiejętności bojowych.

Siła: 21

Wytrzymałość: 19

Zwinność: 24

Fizyczna regeneracja: 22

Mentalna regeneracja: 19

Charyzma: 17

Suma: 122

Seraphim