Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci zawiera szczegółowy opis wszystkich zadań, z uwzględnieniem zarówno misji pobocznych jak i głównego wątku fabularnego oraz wszystkich wariantów wyborów, które gracz może podjąć w trakcie przygody.
S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci jest trzecią odsłoną postapokaliptycznej serii gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, rozwijanej przez deweloperów ze studia GSC Game World. W trybie single-player gracz wciela się w Aleksandra Degtyareva, funkcjonariusza Ukraińskiej Agencji Ochrony, który wysłany zostaje do Zony w celu ustalenia przyczyn niepowodzenia operacji Fairway. Twórcy nie zapomnieli również o funkcjonalnym multiplayerze.
Gra S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 77
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=949
Objaśnienia
Artefakty
Mechanicy
Uszkodzenia
Przewodnicy
Charakterystyka
Mapa Ogólna (cz.1)
Mapa Ogólna (cz.2)
Mapa Ogólna (cz.3)
Mapa Ogólna (cz.4)
Questy (mapy)
Questy (cz.1)
Questy (cz.2)
Questy (cz.3)
Questy (cz.4)
Questy (cz.5)
Questy (cz.6)
Questy (cz.7)
Questy (cz.8)
Questy (cz.9)
Questy (cz.10)
Charakterystyka
Mapa Ogólna (cz.1)
Mapa Ogólna (cz.2)
Mapa Ogólna (cz.3)
Mapa Ogólna (cz.4)
Questy (mapy)
Questy (cz.1)
Questy (cz.2)
Questy (cz.3)
Questy (cz.4)
Questy (cz.5)
Questy (cz.6)
Questy (cz.7)
Questy (cz.8)
Questy (cz.9)
Questy (cz.10)
Questy (cz.11)
Questy (cz.12)
Opis przejścia (cz.1)
Opis przejścia (cz.2)
Charakterystyka
Mapa Ogólna (cz.1)
Mapa Ogólna (cz.2)
Questy (mapy)
Questy (cz.1)
Questy (cz.2)
Questy (cz.3)
Questy (cz.4)
Poradnik do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci zawiera szczegółowy opis wszystkich zadań, z uwzględnieniem zarówno misji pobocznych jak i głównego wątku fabularnego oraz wszystkich wariantów wyborów, które gracz może podjąć w trakcie przygody. Do tego dochodzą jeszcze dokładne mapy każdego z sektorów (w tym dwóch lokacji podziemnych, do których w samej grze próżno szukać dużej wersji map). Wprowadzony w nich klarowny system oznaczeń liczbowo-punktowych znacznie ułatwia nawigację. Ponadto swoje miejsce w poradniku znalazła lista artefaktów, wyczerpujący opis każdej z lokacji, systemu uszkodzeń i usprawnień ekwipunku, miejsca ukrycia kryjówek ze sprzętem i wielu innych.
Terrag (www.gry-online.pl)
Każdy z opisywanych w poradniku sektorów został przedstawiony z użyciem dwóch map. Pierwsza to "mapa ogólna", na której czerwonymi punktami oznaczone zostały kryjówki z ekwipunkiem (pomarańczowe punkty to "lepsza" broń - czasami dosyć rzadki karabin, czasami snajperka czy kombinezon). Kryjówki leżące nieopodal głównych lokacji z map ogólnych, zostały dokładnie opisane (położenie, zawartość) przy okazji opisu każdej lokacji. Punkty niebieskie symbolizują anomalie z których możemy pozyskać artefakt (czasami więcej niż jeden, nawet jeśli w przy opisie lokacji użyta została liczba pojedyncza... ich ilość jest losowa). Do "map ogólnych" odnoszą się również współrzędne z tabeli rozdziału artefakty. Drugim typem map, są te zawarte w podrozdziałach "questy". Do nich odwołują się opisy zadań, oraz współrzędne opisywanych postaci. Symbolika każdego z zaznaczonych na mapach punktów, została poruszona w treści zadań które przedstawiają.
Wyróżniamy w sumie 27 typów artefaktów (poniżej tabelka z przykładową, prawdopodobną lokalizacją, którą możemy odczytać na mapach ogólnych) z których 23 są "odnawialne" i możemy je znaleźć w różnego rodzaju anomaliach. Pierwsze cztery typy spotykamy natomiast wyłącznie w trakcie wykonywania zadań i na dobrą sprawę nie zabawią w naszych rękach zbyt długo.
W zdobywaniu artefaktów niezwykle istotną rolę odegra posiadany przez nas detektor. Urządzeń tych wyróżniamy w sumie cztery rodzaje. Echo - generuje sygnały świetlne i dźwiękowe, Niedźwiedź - wskazuje kierunek, Weles - dokładne położenie, Swaróg (prototyp) - położenie i okoliczne anomalie. Staramy się jak najszybciej wejść w posiadanie przynajmniej typu Weles, a lepiej - najbardziej zaawansowanego, prototypowego detektora Swaróg (patrz - zadanie 19 (Kuszący interes) sektora Zaton). Wtedy polowanie na artefakty (screen) stanie się prawdziwą przyjemnością.
Handel artefaktami jest najbardziej lukratywnym sposobem na zdobycie gotówki. Najwyższy zysk osiągniemy sprzedając je handlarzowi (punkt 2 na mapie questów) w bazie Stalkerów w Zaton. Beard po ukończeniu zadania 2 (Dziwne Zjawisko) sektora Zaton, będzie mógł zlecić nam odszukanie konkretnego rodzaju artefaktu za który zaproponuje nam wyższą niż zwykle kwotę.
Uwaga - miejsca w których możemy zebrać artefakty oznaczone zostały na mapach ogólnych punktami niebieskimi. Po każdej emisji istnieje pewna szansa, że artefakty na nowo pojawią się w tych właśnie miejscach.
IKONA
NAZWA
WŁAŚCIWOŚCI
MIEJSCE [sektor] (misja)
Przemienione Koło
Promieniowanie +6
[Z - Zaton] (2. Dziwne Zjawisko)
Przerobiony Izolator
Promieniowanie +6
[J - Jupiter] (13. Okresowe emisje psioniczne)
Serce Oazy
Regeneracja Zdrowia +2, Zaspokoj. Głodu+1, Odnawianie Energii +2, Leczenie Ran +2, Promieniowanie +4
[J] (12. Oaza)
Kompas
Ochr. termi. +3, Ochr. chem. +3, Ochr. psion.+3, Ochr. elektr. +3, Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +4
[Z] (20. Kompas)
Muszla
Odnawianie Energii +4, Promieniowanie +2
4 [Z], 12 [Z], 12 [P - Prypeć]
Bateria
Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +1
4 [Z]
Kulebiak
Regeneracja Zdrowia +4, Promieniowanie +2
[Z] (5. Udzielenie Stalkerowi pomocy); 20 [Z]
Korale Mamy
Leczenie Ran +2, Promieniowanie +1
3 [Z], 2 [J], 6 [J]
Śnieżynka
Odnawianie Energii +6, Promieniowanie +3
12 [Z], 12[P], 7 [P]
Świetlik
Regeneracja Zdrowia +6, Promieniowanie +3
14 [J], 10 [J]
Bąbel
Promieniowanie -4
18 [Z], 14 [J], 15 [J], [P] (1. Niezidentyfikowana Broń / Karabin Gaussa)
Płomień
Leczenie Ran +6, Promieniowanie +3
6 [Z], 3 [J]
Oko
Leczenie Ran +4, Promieniowanie +2
17 [Z], 6 [Z], 3 [J], 6 [J], 9 [J]
Kula Ognista
Ochr. termi. +6, Promieniowanie +2
6 [Z], 6 [J]
Dusza
Regeneracja Zdrowia +2, Promieniowanie +2
18 [Z], 4 [J], 14 [J]
Kamienna Krew
Ochr. chem. +3, Promieniowanie +1
14 [J], 15 [J]
Kryształ
Ochr. termi. +3, Promieniowanie +1
3 [Z], 6 [Z], 17 [Z], 2 [J], 6 [J]
Złota Rybka
Max. udźwig +12kg, Promieniowanie +3
8 [P]
Grawi
Max. udźwig +8kg, Promieniowanie +2
3 [J]
Gwiazda Wieczorna
Max. udźwig +4kg, Promieniowanie +1
10 [Z]
Skrętak
Promieniowanie -3
7 [Z]
Meduza
Promieniowanie -2
7 [Z]
Blask Księżyca
O. PSI +6, Promieniowanie +2
4 [Z], 10 [J]
Błysk
Ochr. elektr. +6, Promieniowanie +2
4 [Z], 12 [Z]
Świecidełko
Ochr. elektr. +3, Promieniowanie +1
12 [Z], 4[Z]
Kotlet
Ochr. chem. +6, Promieniowanie +2
7 [Z], 18 [Z], 4 [J]
Kamienny Kwiat
O. PSI +3, Promieniowanie +1
7 [Z], 3 [J]
W każdym z sektorów odnajdziemy osobę, która zadba o kondycję naszego wyposażenia, a także (w przypadku Zaton i Jupiter), pomoże nam we wprowadzeniu do niego stosownych usprawnień i modyfikacji. Zanim jednak grzebanie w parametrach naszego sprzętu będzie możliwe, musimy dostarczyć mechanikom narzędzia.
Pierwszym z napotkanych techników jest Cardan (punkt 4 na mapie Zaton). Oprócz narzędzi, jegomościowi musimy wręczyć dwie butelki wódki ilekroć będziemy chcieli skłonić go do bardziej skomplikowanych usprawnień. Dzięki pijaczynie naprawimy również Gauss'a i nabędziemy doń ogniwa. Cardan jako jedyny potrafi również sprawić, że w egzoszkielecie (screen) będziemy w stanie biegać, ale potrzebuje do tego narzędzi do kalibracji, więc musimy najpierw dostać się do sektora Prypeć.
Drugim z inżynierów o których warto nadmienić jest Navikov (punkt 28 na mapie Jupiter), przebywający w bunkrze naukowców. On jedyny jest wyjątkiem który nie wymaga od nas narzędzi. Niestety jest w stanie wprowadzić tylko określonego rodzaju zmiany w naszych pancerzach i hełmach, a i to dopiero po wykonaniu kilku zadań dla naukowców.
Ostatni przydatny mechanik to Nitro (punkt 6 na mapie Jupiter). Potrzebuje narzędzi do pracy i jako jedyny jest w stanie w pełni usprawnić nasz hełm taktyczny.
Osoba o której wspomnieć z czystej formalności należy, to Porucznik Kirillov (punkt 3 na mapie Prypeć). Nie usprawni on naszego sprzętu, ale za to naprawi go za darmo i co jakiś czas wyda nam zapasy amunicji i granatów.