5,90 zł
#5/2023
W numerze między innymi:
Opera jest kobietą! Przyglądamy się pierwszym operowym menadżerkom, heroinom dawnych librett – zastanawiając się, czy możliwe jest wyzwolenie ich z zaklętego tańca aniołów, męczennic i femme fatale – oraz reżyserkom, które być może ów chocholi
krąg demontują. Piszą Michał Bajer i Michał Bogucki, a z Karoliną Sofulak rozmawia Jacek Marczyński.
Relacje z inauguracji Hashtag Lab, Polin Music Festival, koncertów w Zielonej Górze i Krakowie oraz spektakli: „Raj i Peri”, „Lucio Silla” oraz „Tamerlano” na Festiwalu Opera Rara, a także „Rusałka” Dvořáka w Royal Opera House. Recenzja filmu „Il Boemo” o Josefie Myslivečku.
O sytuacji środowiska muzycznego w Stanach Zjednoczonych opowiada Maciej Żółtowski w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim.
Recenzje jedenastu albumów, m.in.: nowej płyty Maurizia Polliniego, recitalu Jewgienija Kissina czy nowych nagrań Sheku Kanneh-Masona, a także książek: „Wieniawski” i „Moniuszko” z serii „Małe Monografie PWM”.
Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl „Tajne/Muzyczne”. O poszukiwaniach nowego brzmienia harfy pisze Zofia Dowgiałło.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia Artysty”.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format: