Rozrachunki w księgach rachunkowych  i w sprawozdawczości - Maciej Wojdowski - ebook

Rozrachunki w księgach rachunkowych i w sprawozdawczości ebook

Maciej Wojdowski

0,0
81,27 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Prowadzenie działalności przez jednostki sektora finansów publicznych wiąże się z wystąpieniem wszelkiego rodzaju rozrachunków. Mogą one dotyczyć zarówno różnych tytułów, jak i kontrahentów (instytucji). Rozrachunki stanowią jeden z najważniejszych elementów w każdej księgowości. Kategoria rozrachunków obejmuje należności i zobowiązania zarówno o charakterze publicznoprawnym, jak i cywilnoprawnym.

W publikacji w sposób praktyczny objaśnione są zagadnienia związane z ujęciem księgowym, prezentacją w sprawozdawczości oraz w sprawozdaniu finansowym należności oraz zobowiązań cywilnoprawnych i publicznoprawnych.

 

W Publikacji wskazano m.in.:

  • kiedy dokonać przypisu należności,
  • jakie obowiązują zasady dokonywania odpis aktualizującego,
  • jak ująć w ewidencji księgowej należności i zobowiązania – ustalenie momentu powstania zobowiązania w celu ujęcia w księgach rachunkowych,
  • jakimi kryteriami należy się kierować przy podziale należności i zobowiązań w celu wprowadzenia ich do ksiąg rachunkowych jednostki,
  • do jakiego okresu sprawozdawczego przypisać daną należność czy zobowiązanie,
  • jak prawidłowo ująć w księgach rachunkowych rezerwy na zobowiązania oraz zobowiązania warunkowe,
  • jak rozliczać dowody źródłowe zewnętrzne i własne dotyczące zobowiązań w okresach przełomowych (miesiąc i rok),
  • jak zaprezentować należności i zobowiązania w sprawozdaniu finansowym – w bilansie, w tym skonsolidowanym bilansie jednostki samorządu terytorialnego, oraz w rachunku zysków i strat – w kontekście kosztów/strat definiowanych w ustawie o rachunkowości.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.