Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2005

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

(0)

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

W poradniku do trzeciej części gry RollerCoaster Tycoon znajdziecie przede wszystkim cenne informacje i wskazówki, wyjaśniające zasady rządzące rozgrywką, dowiecie się jak sprawnie zarządzać wesołym miasteczkiem oraz ukończyć kampanię singleplayer.

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Preferencje gości, ocena parku (Podstawowy)
  • Sprawy podstawowe (Kampania)
  • Konieczność zadowolenia odwiedzającego park VIP-a (Kampania)
  • Rozkład obiektów na mapie, personel (Podstawowy)
  • Kamera, sterowanie upływem czasu (Podstawowy)
  • Stawianie konstrukcji, wybieranie wejść i wyjść (Podstawowy)
  • Pozostałe obiekty (Obiekty)
  • Jak nie zbankrutować? (Finanse)
  • Określona wartość parku rozrywki (Kampania)
  • Elementy dodatkowe (Finanse)

Informacja o grze

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Gra RollerCoaster Tycoon 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Opinie o ebooku RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

RollerCoaster Tycoon 3poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=340

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawowy

Kamera, sterowanie upływem czasu

Stawianie konstrukcji, wybieranie wejść i wyjść

Rozkład obiektów na mapie, personel

Preferencje gości, ocena parku

Finanse

Podstawy

Jak nie zbankrutować?

Elementy dodatkowe

Obiekty

Atrakcje RollerCoaster'y (1)

Atrakcje RollerCoaster'y (2)

Atrakcje RollerCoaster'y (3)

Atrakcje RollerCoaster'y (4)

Atrakcje RollerCoaster'y (5)

Atrakcje RollerCoaster'y (6)

Atrakcje Thrill Rides

Atrakcje Junior Rides

Atrakcje Gentle Rides

Pozostałe atrakcje

Sklepy

Pozostałe obiekty

Kampania

Sprawy podstawowe

Określona wartość parku rozrywki

Określone przychody z atrakcji lub sklepów

Określona ilość gości, określona ocena parku rozrywki

Konieczność zadowolenia odwiedzającego park VIP-a

Konieczność spłacenia zaciągniętego długu

Cele związane z RollerCoasterami

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części gry "RollerCoaster Tycoon". W przygotowanym przeze mnie tekście znajdziesz przede wszystkim cenne informacje i wskazówki, dzięki którym poznasz zasady rządzące rozgrywką, dowiesz się również jak w sprawny sposób zarządzać wesołym miasteczkiem, dzięki czemu będziesz mógł ukończyć przygotowaną przez producentów kampanię singleplayer.

Poradnik podzielony został na kilka części. Początkowe strony to przede wszystkim opis podstawowych elementów rozgrywki, bez znajomości których nie powinieneś w ogóle zaczynać zabawy. Objaśniam między innymi w jaki sposób poznawać preferencje odwiedzających park gości czy też jak zagospodarować dostępny obszar. Wszystko zostało ułożone w taki sposób, aby nie pokrywać się z instrukcją obsługi a jedynie uzupełniać przedstawione w niej informacje czy też wyróżniać ważniejsze jej elementy. Druga część poradnika koncentruje się na sprawach związanych z sytuacją finansową parku. Należy przy tej okazji zaznaczyć, iż "RCT 3" jest znacznie prostszy od swoich poprzedników. Istnieje jednak kilkach fundamentalnych zasad, o których nie można zapomnieć. Trzecia część poradnika przedstawia NAJCIEKAWSZE (nie wszystkie!) z mojego punktu widzenia konstrukcje, o których powinno się wspomnieć przy okazji omawiania rozbudowy parku rozrywki. Wybierając obiekty do tego działu kierowałem się nie tylko kwestią popularności danej atrakcji czy sklepiku, ale i oryginalną budową czy wieloma innymi czynnikami. Ostatnie strony poradnika przedstawiają natomiast pojawiające się w trakcie kampanii cele misji. Z racji tego, iż stosunkowo często zdarza się im powtarzać wybrałem właśnie taką formę prezentacji danych (zamiast szczegółowych opisów kolejnych etapów singleplayerowej kampanii).

W razie jakichkolwiek problemów, czy to z poradnikiem czy z samą grą, służę oczywiście pomocą. A teraz zapraszam do lektury :)

Jacek "Stranger" Hałas

Podstawowy

Kamera, sterowanie upływem czasu

Część pierwsza: kamera, sterowanie upływem czasu

Zanim rozpoczniesz właściwą rozgrywkę dobrze byłoby ukończyć przygotowany przez producentów tutorial. Z racji tego, iż "RollerCoaster Tycoon 3" jest pierwszym tytułem z serii, który zrealizowano w pełnym trójwymiarze interfejs użytkownika nie przypomina tego z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich produkcjach.

Pierwsza podstawowa kwestia to opanowanie kamery i ustawianie jej w takich pozycjach, aby móc bezproblemowo stawiać nowe konstrukcje, ale i obserwować funkcjonowanie parku. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na możliwość obracania widokiem. Z opcji tej będziesz z pewnością bardzo często korzystał, głównie na tych planszach, na których trzeba liczyć się z każdym metrem kwadratowym przestrzeni. Zoom nie jest już tak przydatny przy czym możesz się z nim zapoznać. Osobiście nie korzystałem jednak z niego zbyt często.

Na poniższym screenie znajduje się ZAPROPONOWANY przeze mnie widok. Sprawdza się on w większości sytuacji, głównie na planszach, na których stawia się mniejsze konstrukcje. W przypadku większych obiektów warto jest oddalić nieco widok. Identycznie jest w przypadku map, na których atrakcje znajdują się na różnych wysokościach (górzysty teren). Wtedy lepiej jest przejść na podgląd z lotu ptaka, ale w dalszym ciągu zachować dużą szczegółowość widocznych obiektów, tak aby móc obserwować zachowania gości i eliminować potencjalne zagrożenia/błędy konstrukcyjne.

Rzut izometryczny w moim osobistym przekonaniu jest najbardziej wygodny. Należy jednak wziąć poprawkę na większe konstrukcje a także ewentualne nierówności terenu. Ważne jest jednak to, aby móc obserwować zachowania gości.

W przypadku gigantycznych konstrukcji, takich jak chociażby RollerCoastery, warto jest już korzystać z opcji maksymalnego oddalenia widoku. W większości sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem będzie podgląd na cały park rozrywki bądź też jego znaczną część. W przypadku tych obiektów nie trzeba już zbytnio martwić się pojedynczymi "kratkami" terenu. Wyjątkiem są sytuacje, w których RollerCoaster czy inna potężna konstrukcja ma znaleźć się NAD zbudowanymi już konstrukcjami. Podobne pomysły stosunkowo rzadko wciela się jednak w życie. Gdy tylko posiada się odpowiednią ilość przestrzeni o wiele lepiej jest stawiać duże obiekty z dala od innych konstrukcji.

W przypadku gigantycznych konstrukcji warto jest maksymalnie oddalić widok.

Jedno z podstawowych ułatwień "RollerCoaster Tycoona 3" to możliwość wykonywania niemal wszystkich czynności na pauzie. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie rozgrywki, gdy mamy jeszcze pusty park, sporą ilość gotówki na koncie i masę konstrukcji do postawienia. Ważniejsze czynności ZAWSZE radziłbym wykonywać przy zatrzymanym czasie, nawet gdy posiada się już rozbudowany park ze stabilną sytuacją finansową. Dlaczego? Po włączeniu upływu czasu powinno się być maksymalnie skoncentrowanym na innych rzeczach. Na bieżąco powinno się wyłapywać ewentualne błędy czy też badać zachowania odwiedzających park gości.

Nie radzę również zwiększać upływu czasu. Jedynym wyjątkiem są sytuacje, w których trzeba odczekać do konkretnej daty (na przykład wizyty VIP-a w parku) a oprócz tego nic konkretnego się już nie wykonuje. Są to jednak szczególne przypadki, przez pozostałą część gry radziłbym mieć ustawiony normalny upływ czasu.